Zobacz pełną wersję : Taka dziwna? sytuacja po wymianie chłodnicy
Abramsik
04-09-2014, 19:43
Witam kolegów!
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat bo nie znalazłem nic a temat mnie nurtuje. Ale dorzeczy. Wymieniłem dwa dni temu chłodnicę w moim Bronisławie. Powodem był typowy feler chłodnicy tj. przeciekanie płynu w okolicach prawej strony przy wentylatorze. Wybór padł (jak zmieniać to na lepsze jeśli Guldenów starcza) chłodnice Nissens. I tu tytułowa dziwna sytuacja. Od wymiany tylko raz włączył mi się wentylator chłodnicy ale i to na bardzo krótko. Trasy robię takie same, temperatura raczej bz. Z czego może to wynikać? Może z wyższej (jak piszą na stronie producenta) wydajnością cieplną (od 15 - 20% większa od oryginału) ? Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Witaj Kolego.
Potwierdzam identyczną sytuację. Ja w moim Bronisławie :wink: wymieniłem obie chłodnice (klimatyzacji oraz cieczy) na Nissensa i też w sumie nie pamiętam kiedy ostatnio włączyła mi się dmuchawa. Dodam, że mam usunięty DPF. Przypomnę, że podczas użytkowania pojazdu, kiedy jeszcze ten cholerny filtr cząstek stałych był, dmuchawa włączała się na drugim biegu, czyli na maksymalnych obrotach w różnych dziwnych sytuacjach wcale nie związanych z wysoką temperaturą silnika.
Chłodnice Nissens są bardzo dobre, nie to, co ten syf Denso montowany fabrycznie. Po wymontowaniu starych chłodnic porównywałem dokładnie z kolegą obie. Nowego Nissensa i właśnie Denso. Możecie nie uwierzyć, ale Nissens ma prawie dwa razy więcej żeberek (paseczków) odprowadzających ciepło niż Denso. Jakość wykonania też jest o niebo lepsza.
Dlatego przychylam się do tezy postawionej przez kolegę Abramsika, że Nissens jest dużo bardziej efektywny.
Abramsik
07-09-2014, 17:44
Witaj Kolego vitos!
Dzięki za informacje widzę, że wybór Nissensa był trafiony. Po twoim wpisie poważnie zastanawiam się nad wymianą chłodnicy klimatyzacji oraz (może w pierwszej kolejności) Intercolera bo może być to jednym z prostszych i mniej inwazyjnych modów.
... ale Nissens ma prawie dwa razy więcej żeberek (paseczków) odprowadzających ciepło niż Denso. Jakość wykonania też jest o niebo lepsza.
Co do jakości wykonania mnie także "zabiła" jakość wykonania i wygląd tej chłodnicy więc w pełni podpisuję się pod Twoim wpisem.
Pozdrawiam
Intercooler Nissensa prawdopodobnie jest dosyć drogi (~1000 zł). Jeśli nie ma potrzeby wymiany oryginalnego (jest szczelny), to trzeba się dobrze zastanowić, czy ów wymieniać.
Swego czasu też się nad tym zastanawiałem, ale cena mnie do tego przekonała, że został stary, który jest jeszcze dobry.
Abramsik
07-09-2014, 19:38
Cena rzeczywiście może być wysoka (czy ok. 1000 PLN to nawet z ciekawości sprawdzę) ale myślałem o wymianie IC jako swego rodzaju przygotowaniu do usunięcia DPF, EGR oraz rozsądnego chipa. Jak wiesz "dmuchawka" w moim Bronisławie jest stała więc każde poprawienie jej warunków pracy moim zdaniem jest pożądane. Inna sprawa, że już sama wymiana IC potrafi przynieść widoczną poprawę. Na razie chcę zrobić IC a na resztę poczekać szczególnie, że DPF z przyległościami sprawuje się (odpukać) bez zastrzeżeń.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.