PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd dpf



mario7878
02-09-2014, 08:36
witam. jestem nowy i postanowiłem Was zapytać. chodzi o nieszczęsny filtr dpf. poruszając się ostatnio po trasie włączyła mi się kontrolka silnika. oczywiście lekko mina mi zrzedła, ale że byłem czasowy wybrałem się do mojego ulubionego mechanika ;) oznajmił mi że pojawił się tylko jeden błąd 38 razy o pierwszym stopniu zapchania filtra dpf (nr z głowy nie podam, ale w domu gdzieś tam jest zapisany). o dziwo kontrolka zgasła samoistnie jeszcze przed wizytą u wspomnianego mechanika, ale przezornego... niestety błąd po dwóch tygodniach znowu się pojawił, czyli zapaliła się kontrolka. podejrzewam, że to ten sam błąd. jedyną nieprawidłowość jaką zauważyłem, reszta bez zmian (moc, spalanie itp.) to brak procesu wypalania filtra wywołany przez komputer, co się zdarzało dość regularnie (mniej więcej co ok 1.5 tygodnia). dodam, że pojazdem poruszam się głównie w mieście jakieś 15km do pracy, czasami trasą szybkiego ruchu. może macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu i wiecie w ogóle co się dzieje?

maslan82
02-12-2014, 09:05
Witam udało się rozwiązać problem? Mam podobnie i nie wiem co robić

miszko
02-12-2014, 11:00
dodam, że pojazdem poruszam się głównie w mieście jakieś 15km do pracy, czasami trasą szybkiego ruchu.
Silniki z DPF wymagają czasu, aby wypalić wszystko z tego filtra. Dlatego robienie krótkich trash jak 15km to zbyt mało, aby cały proces się ukończył. Jeżeli robisz to regularnie to filtr nie miał się kiedy wypalić i w efekcie to co ma się wypalić się odkłada. Proponuję raz co jakiś czas wybrać się w nim w trasę, tak aby starczyło czasu na wypalenie się wszystkiego. Z tego co pamiętam idzie też wymusić poprzez ECU wypalanie DPFu, ale wtedy trzeba olej w silniku zmienić.

maslan82
02-12-2014, 14:18
ok, zgodzę się. zadzwoniłem nawet do ASO Fiata. Mechanik polecił mi wypalenie DPF na autostradzie na dystansie ok 60 km, w tym czasie filtr powinien się wypalić i kontrolka check engine samoistnie zgaśnie . Zgodzicie się z tym? próbował ktoś?

michał_wawa
02-12-2014, 14:27
a za 3 mc znowu musisz przejechać 60km bo ci sie zapali marechwa bez sensu lepiej wyciąć i wstawic emulator. ja mam jeszcze krótsze trasy i ciesze się jak dziecko że nie mam tego filtra.

maslan82
02-12-2014, 14:44
a za 3 mc znowu musisz przejechać 60km bo ci sie zapali marechwa bez sensu lepiej wyciąć i wstawic emulator. ja mam jeszcze krótsze trasy i ciesze się jak dziecko że nie mam tego filtra.

Rozważam to rozwiązanie. Natomiast pali mi się kontrolka check engine (przypomina kwadratowe pudełko ze śmigiełkiem) Komputer pokazał błąd z filtrem DPF, zatkany w 92%, po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 10 km. kontrolka ponownie się zapaliła. I czy faktycznie kontrolka gaśnie po wypaleniu się DPF jak zapewniał mnie pracownik ASO?

michał_wawa
02-12-2014, 15:42
pojedz na jakąś obwodnice tak bys miał stałą predkość wyższe obroty silnika 3000/3500 skrzynie masz 6 ? to na 5 biegu powinen go wypalić ale dystans musi być

maslan82
02-12-2014, 16:02
pojedz na jakąś obwodnice tak bys miał stałą predkość wyższe obroty silnika 3000/3500 skrzynie masz 6 ? to na 5 biegu powinen go wypalić ale dystans musi być

Jutro tak zrobię, mam 5 biegową skrzynie. Po wypaleniu kontrolka samoistnie gaśnie?, czy trzeba błąd kasować komputerem (kolejna kasa:mad:)

michał_wawa
03-12-2014, 10:43
Tak sama zgaśnie . i jak masz zamiar jeżdzic kup sobie interfejs za 30-40zł i oprogramowanie jest dostępne do kasowania błedów .
Ja kupiłem zestawik po czyszczeniu EGR miałem znim problem walił błedami musiałem zasilepić wyczyścic ale raz na jakis czas błąd wyskakuje co prawda nie aktywuje "marchewy"

maslan82
03-12-2014, 18:21
Tak sama zgaśnie . i jak masz zamiar jeżdzic kup sobie interfejs za 30-40zł i oprogramowanie jest dostępne do kasowania błedów .
Ja kupiłem zestawik po czyszczeniu EGR miałem znim problem walił błedami musiałem zasilepić wyczyścic ale raz na jakis czas błąd wyskakuje co prawda nie aktywuje "marchewy"

Potwierdzam, problem wydaje się być załatwiony, jak do tego doszło?. Przegoniłem samochód ok. 70km w obie strony, obserwując chwilowe spalanie i nasłuchując odgłosów silnika, nie zauważyłem nic co by wskazywało na rozpoczęcie cyklu wypalania (dosłownie nic!)- oczywiście kontrolka check engine podczas jazdy nie zgasła. Wkurzony, postanowiłem najpierw podjechać zmienić opony, później do mechanika na diagnozę komputerową "Panie radź Pan coś, bo mnie ten DPF do szału doprowadza". Jakie było moje zdziwienie jak po zmianie opon i uruchomieniu samochodu kontrolka przestała razić w oczy, boskie uczucie:)

Michał_wawa to jest dobra rada, tylko nie posiadam laptopa. Zakup nowego plus interfejs będzie porównywalny cenowo z wycięciem DPF. Więc rozważam wycięcie dziadostwa.

michał_wawa
03-12-2014, 20:23
Jak masz takie małe przebiegi to odrazu wycinaj EGR nastepna rzecz co nielubi małych przebiegów również trzeba w twoim silniku programowo usunąć i zaslepic albo wogole wymontować (ale tego nie jestem pewien )
Miłego Szerokości

maslan82
04-12-2014, 17:57
Jak masz takie małe przebiegi to odrazu wycinaj EGR nastepna rzecz co nielubi małych przebiegów również trzeba w twoim silniku programowo usunąć i zaslepic albo wogole wymontować (ale tego nie jestem pewien )
Miłego Szerokości

EGR zaślepiłem chwilę po zakupie

darofiat
04-08-2015, 21:54
EGR zaślepiłem chwilę po zakupie

Jak by ktoś potrzebował usunąć programowo DPF-a bądz EGR-a to zapraszam na PW