PDA

Zobacz pełną wersję : brava 1.2 16v problem z przyśpieszaniem, obrotami, ogrzewaniem i akumulatorem



hevryn
01-09-2014, 10:00
Witam.
Mam kilka problemów z moją bravą, które zaczynają już mnie przerastać.
1. Co jakiś czas mam problemy z obrotami na biegu jałowym - zaczynają falować ok 500/minute i auto gaśnie. Gdy byłem na diagnostyce to komputer nic nie wykazał ale mechanik poruszając kablami za przepustnicą zauważył że po poruszeniu problem znika ( poruszać trzeba nie przy wtyczce tylko niżej)
2. Przyśpieszanie które chyba jest powiązane z tymi obrotami. W momencie kiedy obroty na biegu jałowym nie falują podczas szybkiego przyśpieszania, gdy jestem powyżej 3000 obrotów auto przestaje przyśpieszać i słychać tylko wycie takie jakby ktoś gazował auto na wciśniętym sprzęgle. W momencie gdy mam problem z obrotami na biegu jałowym to z przyśpieszaniem problemu nie mam.
3. Ostatnio zauważyłem że jak załączam ogrzewanie to czasem wszystko się pięknie grzeje a chwile później po ponownym uruchomieniu silnika leci już zimne powietrze i tak nawet przez 20 km po czym nagle zaczyna iść ciepłe.
4. wystarczą 2-3 dni nie odpalania auta i już trzeba ładować akumulator.
Domyślam się że to wszystko jest powiązane tylko nie wiem gdzie szukać przyczyny. Jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o jakąś pomoc lub wskazówkę bo już sobie z tym rady nie daje.
Ps. Przepraszam za błędy i literówki ale pisze z telefonu.

markshall
01-09-2014, 10:18
W pkt 1 jest rozwiązanie części Twoich problemów - uszkodzona wiązka elektryczna. Wymieniać się raczej nie opłaca,ale można naprawić. Dobry elektryk powinien sobie z tym poradzić.

asarx
01-09-2014, 11:58
Punkt pierwszy.
16379

Niedawno zlutowałem połączenie masy i na razie te objawy nie występują .
Po zdjęciu izolacji z przewodów w zaznaczonym miejscu nie było widać żadnego uszkodzenia .

hevryn
01-09-2014, 12:15
dzisiaj sprawdze to polączenie może u mnie to samo jest przyczyną. To jest ta wiązka co biegnie za przepustnicą?

markshall
01-09-2014, 12:19
U mnie też siadło połączenie kabli masowych we wiązce. Kiepski dostęp do tego był więc wykonałem bypass prosto od ECU i juz 2 lata spokój z obrotami:-D