PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 1.9 JTD ,sygnalizacja błędu układu wtrysku



marea1980
29-08-2014, 02:53
Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum to wszystkim na początek mówię CZEŚĆ !

Opiszę co spotkało i co trapi moją "maryśkę"

Jakieś dwa tygodnie temu jadę sobie jak zwykle z pracy do domu a tu bum , zapala się marchewa i auto staje . Po wyłączeniu i ponownym załączeniu stacyjki marchewa się nadal pali i auta nie można uruchomić , zapala dopiero po około 25 minutach i gdy wskaźnik temperatury jest w okolicach pierwszej kropki lub trochę nad nią ( te obserwacje zostały poczynione gdyż "marchewa" zapalała się oda tamtego czasu wielokrotnie) Od tych dwóch tygodni takie sytuację są praktycznie normą tzn. marchewa się zapala , auto gaśnie i musi postać jakieś 25 minut czy temperatura musi spaść do poziomu o jakim pisałem , nie mam pojęcia czy jest jakaś korelacja między czasem i temperaturą , by samochód można było znowu uruchomić ?

z innych moim zdaniem ważnych informacji to

1. Termostat działa, gdy wskaźnik osiąga okolice połowy skali to puszcza ciepły płyn na chłodnicę.
2. układ chłodzenia był zapowietrzony , ale go odpowietrzyłem tymi dwoma motylkami jakie są na chłodnicy, czy jest jakiś inny punkt odpowietrzania ? , po odpowietrzeniu marchewa zaczęła się zapalać w okolicach trochę wyższej temperatury (wskaźnik w okolicach połowy między pierwszą kropką nad połową całej skali) po tej operacji wskazówka czasami trochę skakała podczas jazdy , znowu odpowietrzyłem i na razie wydaje się być stabilna.
3. Marchewa zapala się przeważnie po tym gdy silnik jest wystudzony do temperatury otoczenia , po odczekaniu tych 25 minut można auto odpalić i normalnie jechać np przez 120 km :) gdzie nic złego się nie dzieje.
4. samochód jest używany na krótkich trasach tzn. rano jadę nim do roboty jakieś 2 km i później wracam tak że temperatura nie osiąga nawet dwóch pierwszych kropek na skali , przez weekend jeżdżę nim trochę więcej .
6. gdy odpowietrzałem układ chłodzenia to po ściągnięciu prawego lewego motylka auto zgasło i wypłynął płyn chłodniczy ,przy prawym motylku po odkręceniu wylatywało powietrze , zbiornik płynu był otwarty i płyn stale uzupełniany .

PS. nie mam mam możliwości podłączenia auta pod komputer :(

pajel
29-08-2014, 08:10
PS. nie mam mam możliwości podłączenia auta pod komputer
to kup cały osprzęt i wymieniaj po kolei... zacznij od czujnika położenia wałka...

byrrt
29-08-2014, 08:58
Objaw typowy dla czujnika położenia wału.. Jednak od diagnostyki trzeba zacząć i niech kolega przestanie gadać że nie ma takiej możliwości ;) Albo serwis albo kabel za 50zł..

marea1980
02-09-2014, 15:43
No niestety nie mam :( jestem na robocie do końca roku pozagranicami kraju . Do netu też mam dostęp okazjonalny .


gdzie można kupić taki kabel ? można prosić o jakiś gotowy link na priva
soft też jest potrzebny ?

mariusz026pt
02-09-2014, 21:38
soft na tym forum Programy serwisowe - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22) kable od viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)

marea1980
11-09-2014, 09:52
Cześć

program z kablem przyszedł , tam gdzie kupiłem powiedzieli że będzie pasował , tylko jak na razie nie znalazełem portu diagnostycznego gdzie można go wpiąć ?

Patrząc od strony kierownicy po lewej stronie pod nią tam gdzie są bezpieczniki , nic nie znalazłem co by wyglądało na port serwisowy.

Gdzieś tam czytałem że w marei są te porty na wtyczkach trzy żyłowych , mi przysłali kabel z wtykiem OBD2 ,


Za to pod maską nad akumulatorem przy pudełku z bezpiecznikami jest taki kabelek(dwie żyły) :

16545


po drugiej stronie koło kielicha jest taki sam kabelek (dwie żyły) :
16546

dodam jeszcze zdjęcie skrzynki bezpieczników pod kierownicą i tabliczkę znamionową mojej auta

16547

16548


Gdzie szukać portu diagnostycznego ? i jakiego rodzaju kabla mam użyć ?

PS. Czujnik położenia wału rozłączyłem na wtyczce po czym potraktowałem złącze środkiem do czyszczenia styków, od tego momentu auto przestało się wyłączać i "marchewa" się nie zapala, jednak prędkościomierz działa jak sie mu chce , co sie dzieje od momentu kiedy te auto kupiłem tj. jakieś dwa lata :), Czujnik zamówiłem i go wymienię jak tylko przyjdzie.

Meshir
11-09-2014, 11:00
U mnie było na prawym kielichu, z oznaczeniem MTA. Wymagana przejściówka na 3 piny z krokodylkami na zasilanie, dorzuć do tego z metr przewodu żeby + podciągnąć z akumulatora, bo oryginalnie jest trochę za krótki.

lukq
11-09-2014, 11:34
a schyl się pod bezpieczniki od strony pedału sprzęgła ;-) taka czarna zaślepka i czarna podłużna wtyczka ;-)

marea1980
11-09-2014, 14:36
schyliłem się pod bezpieczniki od strony pedału sprzęgła i nic nie znalazłem co przypominało by czarną zaślepkę o podłużna wtyczkę , za to po prawej stronie kolumny kierowniczej patrząc od strony kierowcy znalazłem

taką wtyczkę (nie pasuje ) do obd2 :( , ale mam pytanie co to jest ? i do czego służy ten slot , jaka jest jego nazwa etc .

????




16549


Pomogło to co napisał Meshir zlokalizowałem wtyczkę z oznaczeniem MTA , jest po prawej patrząc od strony kierowcy na kielichu

16550


taka sama wtyczka która jest po przeciwnej stronie na obudowie skrzynki bezpieczników ma oznaczenie P.E.D. do czego ona służy ?

16551

Zielony
11-09-2014, 17:21
a schyl się pod bezpieczniki od strony pedału sprzęgła ;-) taka czarna zaślepka i czarna podłużna wtyczka ;-)

To jest wersja 105KM czyli CF2,więc obd tam nie znajdzie.Musi być przejściówka.

pit14
11-09-2014, 20:08
Przejściówkę można samemu zrobić - wystarczą małe konektory i przewody , pod pina-4 podpinasz (-) pin 16 to (+) , a pin 7 to linia K czyli silnik

mariusz026pt
11-09-2014, 20:11
poczytaj tu masz wszystko http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/zlacze-diagnostyczne-marea-1-9-jtd-105km-14247/

marea1980
12-09-2014, 08:50
pit14

coś takiego ?

16555


który przewód to ten "K" , czarny czy biało-czerwony ?

16556

mariusz026pt

Dziękuje.

Zielony

to wersja 105 KM .

byrrt
12-09-2014, 12:30
Proszę FIAT 3 PIN (http://bit.ly/1lZgeYi)

pit14
12-09-2014, 20:48
pit14

coś takiego ?

16555[/ATTACH

który przewód to ten "K" , czarny czy biało-czerwony ?

[ATTACH=CONFIG]16556

mariusz026pt

Dziękuje.

Zielony

to wersja 105 KM .

tak to coś takiego - dobrze oznaczone , linia K to biało-czerwony przewód , zresztą czy od jaśków czy ABS-u sygnał masz na kolorowym przewodzie , czarny to zawsze ( -) minus

marea1980
31-07-2015, 00:41
ciąg dalszy historii z czujnikiem był taki że rok temu w sierpniu wlazłem jakoś pod auto i rozłączyłem tą czarną wtyczkę czujnika położenia wału koło alternatora przeczyściłem jakimś środkiem do czyszczenia styków i jak ręką odjął , marchewa się przestała wyświetlać i auto przestało stawać :).

Jakiś miesiąc temu objawy z marchewą to tak że auto stawało co paręnaście kilometrów i czekanko :),czyszczenie styku czujnika już nic nie dawało , plus takie szarpniecia podczas jazdy tzn. marchewa się zapalała na moment odcinało paliwo po czym marchewa gasła i auto zaskakiwało z powrotem ,

Dzisiaj wymieniłem czujnik ,używka za 8 zeta :) :) :) i na razie auto jeździ normalnie :) tzn .przejechało jakieś 45 kilometrów:)