Zobacz pełną wersję : Diagnostyka Sieny 1.2 8V
witam
znajomy, świeży posiadacz Sieny z silnikiem 1.2 8V będzie chciał zdiagnozować silnik. czym się najlepiej podłączyć? Nie widzę tego silnika na liście programu Multiecuscan. pytanie dodatkowe jakie złącze jest w tym aucie i w którym miejscu się ono znajduje? :)
dzięki za ewentualną pomoc.
andrzejmc
28-08-2014, 11:21
Sienę1,2 i nie tylko zdiagnozujesz programem IAW Scan 2 | SourceForge.net (http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/) kabel to VAG-KKL i przejściówka 3-pin.
Złącze diagnostyczne znajduje się w okolicach mocowania lewego amortyzatora z przodu.
dzięki. program i kabel jest więc nie bedzie problemu :)
markshall
31-08-2014, 08:47
Dodam tylko, ze najnowszy MES w wersji zarejestrowanej ogarnia juz ten silnik(a przynajmniej tak pisze producent na stronie).
Witam.Odgrzeje temacik co do sieny 1.2 ze sterownikiem IAW 18F. Mam kabel prosto z viakena jak i przejściówkę na 3 pin.Wpinam się pod gniazdo,podpinam czerwony kabelek do aku,podłączam usb do laptopa.Potem odpalam program powyżej każe odpalić zapłon jak kliknę połącz(wszystko łącznie z portami jest książkowo) i niby ok.W momencie gdy chcę coś sprawdzić,czy to rpm,napięcie a nie daj boże błędy wtedy iaw scan 2 pokazuje brak odpowiedzi ecu F10 rozłącz lub F12 by połączyć ponownie czy takie tam.Jak daje F12 to chwile czeka i znów to samo.Czy któryś z doświadczonych kolegów w temacie tej sieny z tym sterownikiem uświadomi mnie co jest lub co robię źle?Będe bardzo wdzięczny bo można szału dostać.Dodam że w programie u dołu gdzie powinien być model auta itd to są kreseczki.A jak dam na auto wykrycie to tez wywala że brak odpowiedzi ecu czy jakoś tak.
BlackDeathAngel
28-12-2014, 00:35
Rozumiem, że włączasz zapłon w samochodzie i klikasz połącz, następnie program pokazuje "brak odpowiedzi"?
Jeżeli tak, to może program nie obsługuje sieny, pamiętam jak podpinałem pod swoją, a producent pisał, że obsługuje. Z innym programem poszło bez problemu. Polecam spróbować na innym programie u mnie pomogło. ;)
Sprawdzałem na IAW Scan,IAW Scan 2,FiatEcuSkan 16,IAW ECU Scan BIN.Ni hu hu z tym sterownikiem.Tak wykonywalem czynności które opisujesz.Przy zapytaniu przez program skierowanym do ecu jak by nie uzyskiwał odpowiedzi.Kabelek to ten z Viakena z przełącznikiem.
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
oraz kabelek
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Notabene polecane na tym forum właśnie do tego sterownika IAW 18F.B4.
jakiś pomysl panowie?
BlackDeathAngel
08-01-2015, 10:03
Podpytałem kumpla i dowiedziałem się, że u niego na odpalonym silniku tylko idzie odpalić program, co prawda nie pamiętam jakiego on używał, jednak może i warto spróbować i tutaj ;)
To mam gorącą prośbę <podpytaj co to za program i wrzuć tu na forum nazwę.Z góry dzięki.
BlackDeathAngel
13-01-2015, 02:52
IAW Scan 2 na pewno
Tego drugiego sam nie pamięta, bo miał go tylko w ramach testu na warsztacie, bo nie wiedzieli czy jest sens zamawiać nowszy.
A czy przy podłączeniu do IAW 18F.B4 ma znaczenie ten adapter OBD na 3-pin,a konkretnie to czy ma tylko 1 kabelek zasilania dodatkowego,w moim przypadku tylko czerwony(+).Wyczytałem gdzieś w sieci że istotne dla połączenia może być iż wymagany jest też ten czarny(-) bo jak we wtyku diagnostycznym 3-pin pod maską może być uszkodzony ten (-) to ni hu,hu się nie połączymy.Czy ktoś miał już z czymś takim styczność?Jeśli tak to gdzie wpiąć ten dodatkowy (-)?Czy tak jak można wydedukować z załączonego foto?18294
Jeszcze takie pytanie,gdzie powinien być podpięty czujnik z foto? A może w 1.2 nie jest on wykorz183161831718318ystywany?
Witam.Dodatkowy przewód (-) można wpiąć pod GND w tym adapterze ale można też kupić taki ADAPTER INTERFEJSU OBD1 FIAT 3pin - OBD2 GDAŃSK FV (4995062282) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/adapter-interfejsu-obd1-fiat-3pin-obd2-gdansk-fv-i4995062282.html), ja mam taki adapter i działa z sterownikiem IAW 18F.B4 za pomocą programu IAW Scan 2 i nie ma znaczenia czy silnik pracuje czy też nie.Taki czujnik jak na foto znajduje się w silniku fiat punto 1.2 8v i jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej,zawiadujący wskaźnikiem na desce rozdzielczej (kolor obudowy czujnika - czerwony) lub włącznik termiczny lampki przegrzania (wygląda tak samo,jak czujnik,tylko ma kolor czarny) znajduje się w głowicy silnika,w okolicach bagnetu pomiaru poziomu oleju.Drugi czujnik w punto znajduje się w kanale wodnym kolektora ssącego,w okolicy cewek zapłonowych.W moim silniku nie ma takiego czujnika.
markshall
30-11-2015, 01:04
Odgrzeje temat. Czy komuś udało się może podpiąć pod 1.2 8V (IAW 18F B4) przez multi ecu scan?
Czy komuś udało się może podpiąć pod 1.2 8V (IAW 18F B4) przez multi ecu scan?
Mnie się nie udało, ale używałem kiepskiego interfejsu. Widziałem że "mój" gazownik czymś się dobrał do tego ECU, popytam jak pojadę na regulację gazu.
markshall
01-12-2015, 00:49
Wiem ze MES obsługuje juz IAW 18F aczkolwiek były różne jego odmiany (Bx) stąd moje pytanie, tym bardziej ze MES nie ma w ogóle zakładki Siena :/
MES niby obsługuje IAW 18F B4, ale tylko "prawie". Widziałem połączenie przy użyciu ELM (podobno modyfikowanego specjalnie pod ten sterownik), wywalało się co kilka minut a odczyty niektórych parametrów były błędne. U mnie nadal nie działa. A gazownik cwaniak ma stary FIAT Examiner (z roku 2001), dlatego u niego z tym ECU nie ma problemu.
markshall
31-12-2015, 19:26
a odczyty niektórych parametrów były błędne
Łączyłem się z tym sterownikiem wybierając chyba Punto 75 i niby działało ale też były dziwne wartości ;/
mam duży problem fiat mi nie odpala nie mam pomysłu co mogło się stać powiem co udało mi się sprawdzić i jak to się stało podejżewam ecu lub imo po odpaleniu z pychu -19 odpalił było słychać jakieś tarcie jakby od alternatora lub pompy wspomagania po 1 minucie samochud zgasł i już nie zapalił dodam ze prubowałem ponownie odpalid i nic rozrusznik krencił bez oporu jakby kompresji brak tagże zaczołem od ustawiania rozrządu bo mugł przeskoczyć 2 sprawa napicia w wtryskach są marchewa gasnie po 5 sekundach słychać jak podaje paliwo code gasnie po2 sekundach czujnik połorzenia wału no niewiem jak podłoczyć diode i kiedy ma być napićie cały czas przy włonczonym zapłonie czy jak krencimy rozrusznikiem tagże tego jeszcze nie sprawdzałem ale chyba brak tam napiencia na 4 swiecach jest iskra swiece zalewa brak jakby zaplonu bespieczniki i masy sprawdzone co moze być powodem braku zapłonu zalewania śfiec czy to imo się wysypało czy może czyjnik hala sterownik f18 b4 proszę o pomoc
Kolego bardzo cię przepraszam ,ale po przeczytaniu twojego postu mam wątpliwości czy to żart czy prawda .Jeżeli to prawda to poćwicz ortografię bo fatalnie się to czyta .Jak piszesz i wyrazy podkreślają się na czerwono to znaczy że mają błąd ortograficzny i wymagają korekty .
markshall
11-02-2016, 00:09
mam duży problem fiat mi nie odpala nie mam pomysłu co mogło się stać powiem co udało mi się sprawdzić i jak to się stało podejżewam ecu lub imo po odpaleniu z pychu -19 odpalił było słychać jakieś tarcie jakby od alternatora lub pompy wspomagania po 1 minucie samochud zgasł i już nie zapalił dodam ze prubowałem ponownie odpalid i nic rozrusznik krencił bez oporu jakby kompresji brak tagże zaczołem od ustawiania rozrządu bo mugł przeskoczyć 2 sprawa napicia w wtryskach są marchewa gasnie po 5 sekundach słychać jak podaje paliwo code gasnie po2 sekundach czujnik połorzenia wału no niewiem jak podłoczyć diode i kiedy ma być napićie cały czas przy włonczonym zapłonie czy jak krencimy rozrusznikiem tagże tego jeszcze nie sprawdzałem ale chyba brak tam napiencia na 4 swiecach jest iskra swiece zalewa brak jakby zaplonu bespieczniki i masy sprawdzone co moze być powodem braku zapłonu zalewania śfiec czy to imo się wysypało czy może czyjnik hala sterownik f18 b4 proszę o pomoc
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????
Niestety nie jestem w stanie rozszyfrować o co chodzi...
Sorka za byki ,piszę jeszcze raz chodzi mi o prawidłowe ustawienie rozrządu fiat palio z silnikiem 1.2 8v proszę o radę bo to że ma być dół na 0 w okienku to wiem i tak ustawiłem góra na wycięciu dół na 0 ale to mija się z prawdą ,zalewa świece 1 i ostatnią na pewno 3,4 jeszcze sprawdzę nie dochodzi do fazy zapłonu czyli książka kłamie są tam błędy moim zdaniem po 3 tygodniach męki z tym autem co wymieniłem czujnik hala 2 ecu z imo z puszką i kluczykiem do imo cewkę zapłonową i dalej kicha kaszle dym z przepustnicy tak jakby naprawdę ten zapłon mijał się z wylotowymi zaworami i zasysającymi mija się i stąd ten biały dym w przepustnicy jak to ustawić na wałku oto moje pytanie bo teraz nie dochodzi do zapłonu bo iskra jest wtryski chodzą a brak zapłonu proszę o pomoc jak ten rozrząd ustawić na zaworach może podpatrzeć jak się zamykają i kiedy to nastepuje
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sorka za byki
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
w wcześniejszych postach
zerwany klin
na kole zembatym wałka rozrządu w tym przesunięty rozrząd nie miał prawa odpalić usterka naprawiona
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.