PDA

Zobacz pełną wersję : Hak holowniczy Steinhof



mugsy
15-08-2014, 13:19
Zastanawiam się nad kupnem takiego haka:

HAK HOLOWNICZY FIAT CROMA II OD 2005 ROK STEINHOF (4485244239) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/hak-holowniczy-fiat-croma-ii-od-2005-rok-steinhof-i4485244239.html)

Ma ktoś może z nim doświadczenia? Czy przy zakładaniu trzeba wiercić gdzieś jakieś dziury?

I jak wygląda sprawa z wyłączaniem czujników parkowania podczas gdy jest podpięta przyczepa?

Czy są wogóle jakieś haki do Cromy które nie wymagają cięcia zderzaka?

stilo3d
15-08-2014, 20:30
Z podcięciem zderzaka to się chyba nie obejdzie...zderzak pod spodem jest za długii... Ja zakładałem hak, mam automat... sprawdź sobie post hak holowniczny automat - foto relacja
Instalację zakładałem nową polską z modułem pod czujniki parkowania -rozłącza sygnałem dźwiękowym i mam na wyświetlaczu licznika rekonfigurowanego ikonę P wyłączono...
a z wierceniem dziur... mój model haka BOSAL tak jak THULE ma wiercone dziury od góry... na dole dziury są od nowości - zabezpieczone i przygotowane fabrycznie... zobacz na fotkach... Nie wiem jak inne firmy mają...więc się nie wypowiadam...żeby głupot nie pisać... jak co to pisz na PW :cool:

Capsel
15-08-2014, 20:56
Ja montowałem taki:
http://autohak.com.pl/upload/instrukcja_pl1347609216.pdf

Zero wiercenia w karoserii, zderzak trzeba podciąć od spodu.
Wiązka do haka musi być z modułem elektronicznym i tutaj powinna być taka opcja:
Przecinasz przewód masowy do centrali czujników i w szereg wpinasz odpowiednie piny w module.
Jak jest przyczepa to brak masy na czujnikach, jak nie ma przyczepki to masa będzie podawana i czujniki działają.
FESem wprowadzasz informację o zamontowaniu haka.

mugsy
15-08-2014, 23:49
Ja montowałem taki:
http://autohak.com.pl/upload/instrukcja_pl1347609216.pdf

Zero wiercenia w karoserii, zderzak trzeba podciąć od spodu.
Wiązka do haka musi być z modułem elektronicznym i tutaj powinna być taka opcja:
Przecinasz przewód masowy do centrali czujników i w szereg wpinasz odpowiednie piny w module.
Jak jest przyczepa to brak masy na czujnikach, jak nie ma przyczepki to masa będzie podawana i czujniki działają.
FESem wprowadzasz informację o zamontowaniu haka.

No też właśnie już zobaczyłem ten hak i chyba się na niego zdecyduję

Z tej aukcji - AUTO HAK HOLOWNICZY+MODUŁ+WIĄZKA FIAT CROMA od2005 (4473564266) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/auto-hak-holowniczy-modul-wiazka-fiat-croma-od2005-i4473564266.html)

Dołączony jest już tam moduł wraz z wiązką, więc wszystko powinno grać

MaciekO
20-08-2014, 09:55
Hej ja również polecam hak z autohak :) zakładałem taki zestaw jak chcesz kupić i jedyny problem miałem z podpięciem modułu to światła przeciwmgielne. Jak wpiąłem się w przewód do jednej z lamp niby wszystko działa lecz wywala błąd świateł tak więc na razie bez p.mgielnych latam jak ktoś ma na to rozwiązanie chętnie skorzystam z podpowiedzi :)
Pozdro.

mugsy
15-09-2014, 14:58
Ja montowałem taki:
http://autohak.com.pl/upload/instrukcja_pl1347609216.pdf

Zero wiercenia w karoserii, zderzak trzeba podciąć od spodu.
Wiązka do haka musi być z modułem elektronicznym i tutaj powinna być taka opcja:
Przecinasz przewód masowy do centrali czujników i w szereg wpinasz odpowiednie piny w module.
Jak jest przyczepa to brak masy na czujnikach, jak nie ma przyczepki to masa będzie podawana i czujniki działają.
FESem wprowadzasz informację o zamontowaniu haka.

A jak nie wprowadzę FESem tej informacji o zamontowaniu haka to co będzie?

polsport
10-10-2017, 19:57
Czy ma ktoś może schemat podłączenia modułu haka holowniczego westfalia 506270a do fiata Cromy?

Abramsik
10-10-2017, 20:19
Ja mam do haka wypinanego WESTFALII dedykowanego dla Cromy o nr katalogowym Westfalii 306 265. Jak by podchodził to mogę zrobić i przesłać zdjęcia. Zawsze możesz napisać do Westfalii i oni prześlą choćby w Pdf-ie.

polsport
10-10-2017, 20:35
Ja mam hak 306 263 lecz bardziej chodzi mi o schemat elektrycznypodłączenia modułu - jeśli masz w taki schemat elektryczny to chętnie się z nim zapoznam :dlon:

Abramsik
10-10-2017, 20:42
OK nie ma problemu. Mam i instrukcję montażu / podłączenia elektrycznego. Podaj email to prześle zdjęcia lub scany.

polsport
10-10-2017, 20:47
Poproszę skany lub zdjęcia na maila jack.mob@onet.pl.

Abramsik
10-10-2017, 21:32
Postaram się jak najszybciej przesłać.

pu3
12-10-2017, 17:42
Witam. Zakładałem hak firmy 'auto-hak", kilka fotek z montarzu może się przyda.

29639

29640

29641

29642

29643

29644

29645

29646

29647

29648

29649

29650

29651

29652

29654

[ATTACH=CONFIG]29655[/ATTACH

Abramsik
12-10-2017, 18:31
Poproszę skany lub zdjęcia na maila jack.mob@onet.pl.

Zdjęcia przesłane. Pozdro

polsport
12-10-2017, 18:44
Bardzo dziękuję - właśnie o coś takiego mi chodziło :piwko: - wysłałem też maila to Westfalii w Polsce o taką instrukcję - i tradycyjnie ani me ani be ani kukuryku - z czystej kultury mogli przynajmniej odpisać a tu tylko :kopwtylek:.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję.

zaviaseq
12-10-2017, 19:35
Mam pytanko i prośbę do właścicieli westfali..
Chodzi mi o dokładne zdjęcie samego demontowalnego haka. Niestety do Cromy haka nie ma nigdzie, a od vectry są :) mamy tą samą podłogę, więce pewnie haki też

polsport
12-10-2017, 19:46
Na haku jest chyba jego numer - podejdę do garażu i sprawdzę.
A dla wszystkich, którzy chcą zainstalować hak Westfalia w dziale Dowload zamieszczę PDF instrukcji do montażu haka - po numerze na fotkach kolegi Abramsik udało się wreszcie znaleźć całą dokładną instrukcję.

Abramsik
12-10-2017, 19:52
Chodzi mi o dokładne zdjęcie samego demontowalnego haka.
Jutro postaram się zrobić zdjęcie. Rozumiem, że chodzi o sam hak.

Niestety do Cromy haka nie ma nigdzie, a od vectry są mamy tą samą podłogę, więc pewnie haki też
Tu chodzi moim zdaniem nie o takie same podłogi ale o np. grubość tylnego zderzaka więc mogą ale nie muszą się różnić. Z pewnością mechanizm blokujący będzie taki sam.

polsport
12-10-2017, 20:08
Numer samego demontowanego zaczepu to 314 2942966129660

zaviaseq
12-10-2017, 20:49
bardzo dziękuję :)

rowerzysta72
05-08-2018, 15:13
Cześć wszystkim. Po podłączeniu bagażnika na rowery lub przyczepki mrugaja światła postojowe i oświetlenie tab. rej. Miał ktoś taki problem? Jak to naprawić?

andy5
06-08-2018, 16:52
Gniazdo podłączyłeś za pośrednictwem modułu czy bezpośrednio do instalacji w samochodzie?

rowerzysta72
07-08-2018, 11:12
Moduł steinhof 2p

morcmarc
07-03-2019, 20:44
Założyłem dokładnie taki sam hak jak pu3 R47A. Roboty za wiele nie było. najwięcej z odkręceniem zderzaka i znalezieniem dwóch śrub schowanych za nadkolem.
Fajna sprawa bo nie trzeba nic wiercić w konstrukcji samochodu.
Wszystko pasuje. Więcej czasu zajęło mi ogarnięcie elektroniki niż montaż haka. Dużo rozbierania boczków.
Mam pewne przemyślenia.
Hak zastąpił fabryczne wzmocnienie tylnie. Sam hak wzmocniony jest sztangami przykręconymi do podłużnic.
Stare wzmocnienie bardziej wystawało niż nowa belka. Przez to było bliżej zderzaka.
Nie zrobiłem zdjęć z montażu ale u ciebie to widać.
W stilo miałem dwa strzały w zad i poza pęknięciem lekkim zderzaka, nic nie było. Tam belka była domontowana, nie zastępowała oryginalnego wzmocnienia.
Tutaj się tylnie wzmocnienie zastępuje i nowe wzmocnienie przez to że jest krótsze, jest dalej od zderzaka. W przypadku lekkiego strzału, w przypadku starego wzmocnienia nic by się pewnie nie stało (poza uszkodzeniem czujników) - tutaj obawiam się iż zderzak w przypadku kolizji w zad, pójdzie w drzazgi.
Mimo wszystko podoba mi się idea montażu. U mnie idealnie wszystko pasowało.

Tak o to wygląda mój rydwan z nowym nabytkiem dziś zakupionym.
Remontów czas zacząć.
35072

35073

Capsel
09-03-2019, 18:23
Po zamontowaniu R47A nie ma możliwości holowania kogoś na lince - brak otworu do wkręcenia ucha.
Jak jest u Ciebie, masz gdzie wkręcić z tyłu ucho holownicze?

morcmarc
09-03-2019, 19:54
Nie ma miejsca na dokręcenie ucha. Z resztą mając Stilo holowałem ludzi zaczepiając linę o hak, nawet nie korzystałem z fabrycznego ucha.
Na stacji diagnostycznej panowie oglądali jak to jest zamontowane, szukali wzmocnień zewnętrznych. Pokazałem im instrukcje montażu i śruby za które wzmocnienie w podłużnicach jest przykręcone.

Generalnie zdecydowałem się na na R47 (wpierw miałem zamiar kupić niedemontowalny) ale ostatecznie różnica w cenie wyniosła 160 PLN a wygoda demontowalnego jest.
W R47(a) jest jedna możliwość montażu. Zawsze będzie prosto, prostopadle i osiowo do linii pojazdu.
Dla mnie to była wygoda i bezpieczeństwo że nie da się spier****ć montażu, no może poza ukręceniem szpilek m8 od tylnego wzmocnienia (przy odkręceniu starych szpilek). Wpierw te szpilki spryskałem penetratorem przed odkręceniem a przy montażu dokręcałem kluczem dynamometrycznym.

dbh
27-09-2023, 15:53
czy w przypadku Crome z czujnikami, to konieczna jest wersja z gniazdem 13PIN czy wystarczy 7PIN i jakis moduł ?

bob96
27-09-2023, 15:57
Osobiście zakładałem hak z modułem i 7 pin. Żadnych problemów z czujnikami.

iron64
27-09-2023, 19:48
czy w przypadku Crome z czujnikami, to konieczna jest wersja z gniazdem 13PIN czy wystarczy 7PIN i jakis moduł ?

Nie ma znaczenia ile pinów w gnieżdzie, za to dobrze jest kompem ustawic przy czujnikach, że auto ma hak.

Zawaś
30-09-2023, 13:35
Westfalie miałem w STILO. Ten szkopski system jednak jest najlepszy. Do Cromy szukałem kiedyś ale nowe są w chorych cenach a używek brak.

dbh
03-10-2023, 12:17
jak wyglada sprawa z przeciagnieciem instalcji od gniazda do wewnatrz?
jet jakąs fabryczna przelotka?