PDA

Zobacz pełną wersję : Demontaż zegarów - Brava - Manual



Rick
14-08-2014, 19:29
Wiele osób pyta jak dostać się do zegarów w Bravie. Poniżej przedstawiam mój krótki poradnik.
Potrzebujemy:
-Imbus [3]
-Cierpliwości i spokoju

W pierwszej kolejności opuszczamy kierownicę za pomocą wihajstra ;)
16063

Następnie odkręcamy dwie widoczne po opuszczeniu kierownicy śrubki..
16064

Oraz pozostałe zaznaczone na zdjęciu..
16065

Odkręcamy schowek z bezpiecznikami..
16066

Wkładając palce podnosimy zatrzask w górę z wyczuciem żeby nie urwać - powinien odskoczyć plastik..
16067

Wyciągamy kabelek od pozycjonowania świateł..
16068

Mamy dostęp do głównej części zegarów - odkręcamy śrubki..
16069

Tadam! Możecie odkurzać :cool:
16070

pycio
18-08-2014, 05:43
poradniczek ladny bardzio ladny napewno sie przyda :D

byrrt
18-08-2014, 08:47
Brakuje jeszcze wzmianki o odkręceniu śrubki pod osłoną bezpieczników - zaraz pod lewym nawiewem. Jeśli Rick nie miałeś tam wkręta to znaczy że zegary nie były wyciągane pierwszy raz ;) Ja jeszcze polecę położenie na obudowę kolumny kierowniczej jakiejś miękkiej szmatki podczas wyciągania i wkładania ramki zegarów - można sobie ją brzydko porysować..

Rick
19-08-2014, 20:25
Mam śrubkę ale nie ma potrzeby jej odkręcać ;) Wszystko ładnie wychodzi bez odkręcania :)
Szmatka - jak najbardziej :)

karwoj25
19-08-2014, 22:53
Nie napisałeś też o ważnym detalu. Jakby komuś zachciało się wypinać zegary z kluczykiem w stacyjce to dostanie w gratisie błąd poduszek :) Ot, taka ciekawostka.

byrrt
20-08-2014, 09:23
Mam śrubkę ale nie ma potrzeby jej odkręcać Wszystko ładnie wychodzi bez odkręcania
To masz coś znaczy pourywane już bo śrubka wkręca się właśnie w ramkę licznika - trzyma ją ;)

Rick
20-08-2014, 15:46
Dlatego strzegę się niezaufanych mechaników jak ognia :P

gpalkaline
21-08-2014, 19:59
Nie napisałeś też o ważnym detalu. Jakby komuś zachciało się wypinać zegary z kluczykiem w stacyjce to dostanie w gratisie błąd poduszek :) Ot, taka ciekawostka.

Dla tego też , najlepiej jest odłączać akumulator przy każdej nawet najmniejszej próbie grzebania przy kabelkach czy elektronice

byrrt
22-08-2014, 09:04
Dla tego też , najlepiej jest odłączać akumulator przy każdej nawet najmniejszej próbie grzebania przy kabelkach czy elektronice
W tym wypadku to nie ma sensu - po co? A uwierz są auta w których nawed to nie pomaga np. Ford Mondeo MK3 - kolega wymieniał żarniki w ksenonach i odpiął aku. Tak czy inaczej po złożeniu wszystkiego i podłączeniu aku samopozycjonowanie ustawiło lampy w dół i trzeba było to odblokować na komputerze..