Zobacz pełną wersję : Przegub wewnętrzny lewy- wymiana całej półosi lewej-krótkiej
Spotyka mnie właśnie niemiła okazja wymiany przegubu wewnętrznego lewego- a raczej całej półosi lewej krótkiej
Objawy do wymiany zauważone z pozycji kierowcy:
- Stuki przy wysprzęglaniu i zasprzęglaniu- w momencie gdy zaczyna przenosić napęd na koła
- Wibracje całego samochodu na 4,5 biegu przy mocnym depnięciu gazu- z 50-70 km/h
- Przy szybkich łukach w prawo lub zjazdach w prawo ze skrzyżowania z mocniej wciśniętym gazem pojawia się efekt jazdy jakby po kostce brukowej lub tarce
Dodatkowo zauważone przez mechanika- luz na przegubie a po wyjęciu półosi- wybity kielich- w którym chodzi krzyżak przegubu wewnętrznego.
Próby szukania części do naprawy(wersja 1.9 MJTD 8V):
-Intercars- dostępny jedynie krzyżak- na tą chwile -brak w ofercie całej półosi lub samego kielicha
-Inne mniejsze sklepy- Słyszałem czasami że jest za 550zł cała kompletna półoś jednak po dłużej weryfikacji okazywało się że nie pasuje jednak do tej wersji
-Jeden jedyny sklep- dostępna jedynie cała kompletna półoś - z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym- koszt - 795zł!!!!
-ASO- dostępna jedynie także cała półoś- 1100zł
- Allegro- brak nowej półosi krótkiej lewej, bardzo mały wybór, jedynie dostępne krzyżaki i jeden kielich- zamiennik niewiadomego pochodzenia
Koszt naprawy z uzupełnieniem oleju- 150zł
Wnioski: Nie myślałem, że kupując Fiata będę musiał tyle płacić za naprawę przegubu i że nie będzie można go kupić osobno- jedynie kompletna półoś
Nastąpił "nagły zwrot w akcji" i okazało się że przyszła cała półoś z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym ale bez kielicha!!!! na którym najbardziej mi zależało- bo to on jest wybity. Masakra jakaś... okazuje się, że nie mogą znaleźć nigdzie w żadnej hurtowni tego kielicha.
Czy ktoś z Was miał też taki problem? Co ja mam teraz zrobić? Jedynym wyjściem jest szukanie na złomie? Załamany normalnie jestem :(.
Jedź na Łanową do Marcina z AMC...zerknij na Orlej i Słowackiego....albo szukaj walniętego w dupę Stilo....w Baruchowie jest fajny szrocik (tani co ważniejsze)...do Lubienia nie jedź bo zapłacisz jak za nową....
Byłem na Słowackiego a raczej na Toruńskiej(to jest to samo)- gadałem z gościem- zaangażował się chyba, dzwonił po całej Polsce po hurtowniach i przekonał mnie/ zniechęcił* (*niepotrzebne skreślić), że część ta jest niedostępna poza ASO, są całe półosie ale części nr 46308044 nie ma.
Temat braku tej części gdziekolwiek dzwonił był niestety znany
Koszt części w ASO-970zł :mad: + nowy krzyżak-zamiennik za 110zł. Załamany normalnie jestem.
Używanej się bałem zaryzykować że za chwilę będzie to samo i dodatkowo jak już samochód na kołkach to presja czasu też robi swoje
Chodzi o część:
16046
cała półoś lewa oryginał cena 817 pln. Sam kielich 873 pln- tu przyznam zaszaleli w uj. Zamawiałem klientowi takie półosie do Nowego Bravo bo sa takie same jak w Stilo ale nie otwierałem pudełka i nie wiem czy z kielichami przyszły czy bez hmmmm
Półosie (do Stilo bynajmniej) są bez tego kielicha- w zestawie jest tylko przegub zewn., ośka i krzyżak.
Nie rozumiem takiej polityki- po cholerę produkują zamienniki całych półosi jak tego kielicha nie ma w zestawie- a to on głównie się wybija.
Cześć przyszła do ASO zaraz mechanik bierze się za składanie. Mam tylko nadzieję, że ten krzyżak- zamiennik nie wybije znowu oryginalnego kielicha.
Ta część o numerze 46308044 (kielich) wygląda tak?
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kielich-polos-lewa-IDEA-STILO-PUNTO-MUSA-1%2C9-JTD-Left-Side-Inner-Driveshaft-CV-Joint-OE-46308044/18000
grzejnik500
19-03-2018, 08:04
Witam serdecznie mam pytanko. Czy ten kielich wchodzi bezpośrednio w skrzynie biegów? Chwilowo nie mam dostępu do kanału.
grzejnik500
19-03-2018, 12:44
A czy takie coś to tylko w multijet i mocniejszych niż 115KM były montowane czy u mnie też może się znajdować PRZEGUB WEWNĘTRZNY FIAT STILO JTD MTD IDEA JTD 04- (5621187881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-fiat-stilo-jtd-mtd-idea-jtd-04-i5621187881.html)
walus87pl
20-03-2018, 09:48
Ten ktory pokazujesz z allegro to jest przegub homokinetyczny, jest on montowany po stronie pasazera. Od strony kierowcy jest krzyzakowy w kielichu. W 140km wersji jest tak polaczony ze skrzynia, ze po jego wyjeciu nie wylatuje olej ze skrzyni.
Ze znalezieniem zamiennikow jest ogromny problem. Mi udało sie znaleźć jakis chinski za 150 niestety po 3 miesiacach znowu stuka, a oryginalny kosztuje 1000zl sam kielich, krzyzak 300...
grzejnik500
20-03-2018, 11:34
Dzięki za info. Po południu pojadę na kanał to już będę wiedział co i jak na 100%. Podpiąłem się pod temat ponieważ mam objawy podobne jak w pierwszym poście tylko wibracje są przy innych prędkościach. I jeszcze trzy pytanka. Czy wymienić tylko sam krzyżak (czy warto bo zużyty już kielich szybko uszkodzi krzyżak i lepiej obydwie częsci wymienić?) ? Czy sama wymiana kielicha jest trudna czy wystarczy mocniej pociągnąć i ze skrzyni wyjdzie?
grzejnik500
20-03-2018, 18:27
Właśnie wróciłem z kanału. Na lewej pół osi jest wyczuwalny luz w osi obrotu i słychać "pykanie" na kielichu. Ten luz jest niezbyt duży.
Ale bardziej mnie martwi to, że łapiąc za sam kielich można nim ruszać jak w piosence : do przodu, do tyłu w górę i w dół :confused: . I Być może stąd objawy jak przy zużytym przegubie wewnętrznym
Poczytałem i wychodzi na to, że jakieś łożysko w skrzyni jest do wymiany. Wymieniał ktoś? Może się orientujecie jak to ugryźć?
Ten ktory pokazujesz z allegro to jest przegub homokinetyczny, jest on montowany po stronie pasazera. Od strony kierowcy jest krzyzakowy w kielichu.
To są różne przeguby po stronie pasażera/prawej/ i stronie kierowcy/lewej/?:niewiem:
Czy przypadkiem nie chodzi o przegub wewnętrzny/przy skrzyni/ i zewnętrzny przy /zwrotnicy/.
grzejnik500
21-03-2018, 20:29
U mnie w JTD 8V 115 KM są dwa kielichy. Po lewej ( od strony kierowcy ) jest taki jak kolega boch link dał. Po prawej to samo tylko to co w skrzynie wchodzi jest kilka razy dłuższe. Z tego co poczytałem w necie mam luz w mechanizmie różnicowym po lewej stronie ( patrząc w kierunku jazdy ). I tu jeszcze raz moje pytanie! Jak to ogarnąć. W kilku tematach pisali o łozysku. Jednak nikt tematu nie dokończył jak sobie poradził z "luźnym kielichem". Ktoś wymieniał to łożysko? Czy sam mechanizm róznicowy jakoś się regeneruje? Jak podejść do tematu. Jeszcze raz napiszę. U mnie lewym kielichem mozna poruszać w każdą stronę ( góra, dół, przód, tył). Za pomoc przesyłam kratę piwka :smile:
Wg wszystkich znaków na niebie i ziemi masz skrzynię biegów GETRAG. I tu chyba jest pewien problem bo żeby dostać się do mechanizmu różnicowego należy skrzynię biegów rozebrać. Mechanizm różnicowy ułożyskowany jest na dwóch łożyskach stożkowych.Do właściwej pracy łożyska powinny być napięte/ściśnięte z odpowiednią siłą/.W skrzyni włoskiej można to zrobić przez podkładki/wyminę/ pod dekielkiem z lewej strony skrzyni tam gdzie wchodzi kielich półosi. W GETRG wg dostępnych fotografi nie widzę takiej możliwości/obym się mylił/.
grzejnik500
27-03-2018, 18:25
W przyszłym tygodniu mam zamiar zacząć to ogarniać. Będę informował na bieżąco co i jak
grzejnik500
07-04-2018, 06:30
Po przeczytaniu połowy internetu :tongue , dowiadywaniu się tu i tam stwierdziłem, że skrzynia idzie do regeneracji albo kupię już zregenerowaną. Używanej raczej nie chcę bo patrząc na ogłoszenia w necie czy na szrotach to wszystkie są w super stranie, mają max 120000 przebiegu a ich cena od ok 300pln do nawet 1000 8|. A jeszcze ze 3 lata planuje Sztilem pobrykać, rocznie średnio 30000 robię. Jestem teraz na etapie poszukiwań warsztatu/zakładu gdzie regenerują czy naprawiają skrzynie. No chyba, że trafi się zregenerowana.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.