PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 MuliJet - jaka moc 120KM czy 115KM- typ silnika



igner
11-08-2014, 12:45
Witam
Jak sprawdzić jaki mam silnik w Stilo 2006r MulitJet 8V - czy wersję 88KW(120KM) czy może jednak 85KW(115KM)- wersja na Belgię .
W dowodzie wpisali mi 88KW ale chce mieć pewność czy na pewno tak jest.
Co pytam o części zawsze pytanie, którą mam wersję.
Jak samemu sprawdzić i być pewnym na 100% która to wersja i jakie jest oznaczenie silnika?

W EPR wygląda to następująco:
16029

Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam

egon
11-08-2014, 12:56
ePer wyraźnie "mówi" ze masz 120 KM ;)

igner
11-08-2014, 13:38
Po czym to poznałeś że wyraźnie mówi? Ja tam widzę 2 opcje do wyboru - jedna 120KM druga 115KM i dopiero po wybraniu przy jednej z nich NEXT pojawiają się schematy
16030

boch
11-08-2014, 14:24
te dwa pojazdy z jpga różnią się wersją nadwozia. 120 konny jest 5 drzwiowy, a 115 konny 3 drzwiowy. jakby nie było, Multijety raczej w 115 koniach nie występowały. są kolejno 120, 140 i 150 konne.
ja mam podobnie. EPER wywala dwie wersje nadwozia, tyle że obie w 3 furtkach:

16031

mój był na Niemcy, więc 100% 120 kucy. co do wersji na Belgię, nie mam pojęcia czy trafiały tam dławione 120 konne Multijety. ciekawe...
wiesz coś na temat przeszłości auta? skąd przyjechało? książka serwisowa jest? zawsze możesz wdepnąć do ASO i zapytać.

igner
11-08-2014, 14:57
Kupiony z komisu- niby Niemiec jeden właściciel płakał jak sprzedawał :tongue, więc pewnie 120KM ale gdzie on go kupił- tego nie wiem- a może na złość chciał z Belgi żebym teraz miał problem z ustaleniem :tongue
Myślałem że jakoś w VIN-u albo oznaczenia silnika da się wyczytać ale widzę, że chyba nie.
Co do ASO- byłem też tam bo nie byłem pewny czy to jest wersja z DPF- dostałem odpowiedz- na 90%nie ma DPF-u ale dopiero jak podniesiemy go do góry uda się stwierdzić.
Myślałem, że w dzisiejszych czasach- skoro są te całe VIN-y serwisy i historie itp. da się w łatwy sposób określić jaką się ma wersje.

egon
11-08-2014, 15:09
Ano rzeczywiście, nie dostrzegłem :P mój błąd :D

boch
11-08-2014, 17:27
Co do ASO- byłem też tam bo nie byłem pewny czy to jest wersja z DPF- dostałem odpowiedz- na 90%nie ma DPF-u
mój jest z lutego 2006 i DPF posiada. od 1 stycznia 2006 roku obowiązawała nowa norma emisji spalin EURO 4, podejrzewam więc, że auta wyprodukowane po 2006 roku i wysyłane do Niemiec DPFy posiadały.
pogrzebałem w papierach, które otrzymałem wraz z autem. jest wśród nich taka niewielka broszurka - tzw. "CERFTIFICATO DI CONFORMITA'CEE" nr xxxx/xxxxxxx czyli prawdopobnie homologacja pojazdu. znajdują się w nim wszystkie dane samochodu łącznie z pojemnością i mocą silnika. u mnie jest 88kw (120 KM). o DPF homologacja milczy, podane są tylko numery norm oraz wartości emisji poszczególnych substancji - dla przykładu NOX to 0,239g/km czyli zgodnie z normą EURO 4, czyli DPF powinien być.

igner
12-08-2014, 09:37
Mój jest też z lutego 2006 ale szyby są jeszcze z 2005r. Też ma Euro 4 ale łudzę się że DPF nie ma- tego mi by jeszcze brakowało :mad: .
Leżałem pod autem :) i patrzyłem czy jest pucha DPF-u wydaje mi się że nie ma- bo powinny być przy niej też czujniki- przed i za nią- a żadnych tam kabli nie widzę.
Jest za kolektorem wydechowym jakaś pucha- ale wydaje mi się że to jest katalizator. Macie może jakieś zdjęcia jak wyglądał DPF w stilo? - w sieci są jakieś zdjęcia- ale chyba nie konkretnie DPFu występującego w Stilo.
Muszę poszukać jakiś papierów, które też otrzymałem z autem- może tam konkretnie będzie napisane ile kw/KM ma ta wersja i czy jest DPF

Co do normy Euro 4- słyszałem w ASO że Euro 5 to na pewno już DPF a Euro 4 nie do końca musi występować i chyba się z nimi zgodzę- widziałem ostatnio na żywo m.in. Pasata B5 1.9 TDI i miał naklejkę Euro 4- a tam na pewno nie dawali DPF-u.

boch
12-08-2014, 14:51
Co do normy Euro 4- słyszałem w ASO że Euro 5 to na pewno już DPF a Euro 4 nie do końca musi występować i chyba się z nimi zgodzę- widziałem ostatnio na żywo m.in. Pasata B5 1.9 TDI i miał naklejkę Euro 4- a tam na pewno nie dawali DPF-u.
wszystko zależy od silnika, od katalizatora. jeśli kat pozwalał na uzyskanie norm EURO 4, to po co DPF instalować. Twoje auto jest ze stycznia czyli miesiąc starszy od mojego. może wtedy jeszcze oszczędzali na kosztach produkcji, albo nie wiedzieli jak do tego podejść... DPF jest w EPER (z nr 4):

http://62.106.29.51:8000/navi?SGRP_COD=58&MOD_COD=192&COMM_MODEL=STI&SBMK=F&COUNTRY=23&DRIVE=S&MAKE=F&CAT_COD=2V&GRP_COD=102&SGS_COD=10258%2F60&LANGUAGE=6&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=PARTDRAWDATA&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&DRW_NUM=2%7C0

spraw sobie kabel ELM 327 i po podłączeniu do sterownika silnika w zakładce "Parametry" będziesz widział czy DPF jest czy go nie ma.

Lotos
12-08-2014, 15:21
igner- podaj mi nr VIN to Ci zaraz powiem na jaki rynek szło to auto. W EPERZE nie sprawdzisz dokładnie

igner
13-08-2014, 08:13
igner- podaj mi nr VIN to Ci zaraz powiem na jaki rynek szło to auto. W EPERZE nie sprawdzisz dokładnie
VIN poszedł na priva

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


DPF jest w EPER (z nr 4):

http://62.106.29.51:8000/navi?SGRP_COD=58&MOD_COD=192&COMM_MODEL=STI&SBMK=F&COUNTRY=23&DRIVE=S&MAKE=F&CAT_COD=2V&GRP_COD=102&SGS_COD=10258%2F60&LANGUAGE=6&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=PARTDRAWDATA&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&DRW_NUM=2%7C0


Poszedłem tym tropem- zaczynam powoli się odnajdować w tym ePR- porównałem schemat z tym co mam pod podłogą i wydaje mi się że mam wersję 10258/50 czyli bez DPF- bo mam zestaw dwóch tłumików koło siebie(tłumik katalityczny kpl. i tłumik dodatkowy kpl.) zamiast filtra antycząstkowego i końcowy ma inną budowę i inne poprowadzenie rur
Dzięki wielkie za pomoc. Hurrrra nie mam DPF!!!! Pierwsza dobra wiadomość od zakupu auta :)

Lotos
13-08-2014, 13:12
juz Ci napisałem wszystko na PW. Masz 120KM

PS zaszaleli- boczne air-bag masz 8). Druga ciekawostka i nie moge dojść co to jest. W opcji auta jest 4GG- w tłumaczeniu oficjalny sponsor- naklejki- ZA CHOLERE nie wiem co to jest. Pierwszy raz widze taka opcje. Natomiast nie ma DPF bo nie widze w opcji kodu E733- to oznacza DPF

igner
13-08-2014, 13:40
Dzięki wielkie Lotos za info.

PS zaszaleli- boczne air-bag masz 8). To boczne poduszki to szaleństwo? Myślałem, że wszystkie stilo z Zachodu miały już w tym roku 6 szt.


Druga ciekawostka i nie moge dojść co to jest. W opcji auta jest 4GG- w tłumaczeniu oficjalny sponsor- naklejki- ZA CHOLERE nie wiem co to jest. Pierwszy raz widze taka opcje.
Mam naklejkę na tylnej szybie- 16047 że oficialny sponsor itp. itp. - może o to chodzi

Dobrze że nie ma DPF-u - jeden z ostatnich chyba który nie miał- uff było blisko

boch
13-08-2014, 13:55
Hurrrra nie mam DPF!!!! Pierwsza dobra wiadomość od zakupu auta
początkowo też byłem przerażony, ale po 3 miesiącach użytkowania auta prawie o tym nie myślę. dla kogoś kto jeździ dieslem właściwie wyłącznie po mieście jest to nawet rzecz pożyteczna, taki swego rodzaju przypominacz, że silnik musi dostać po zaworach ;) baty należą się Włochom jedynie za brak info o poziomie zatkania filtra w oknie TRIP Computer.

Lotos
13-08-2014, 13:57
Dzięki wielkie Lotos za info.
To boczne poduszki to szaleństwo? Myślałem, że wszystkie stilo z Zachodu miały już w tym roku 6 szt.


Mam naklejkę na tylnej szybie- 16047 że oficialny sponsor itp. itp. - może o to chodzi

Dobrze że nie ma DPF-u - jeden z ostatnich chyba który nie miał- uff było blisko

aaaaaaaaaa no to juz wiemy co oznacza ten kod :cool: bo w systemie mi tego nie wyświetla :cool:

igner
13-08-2014, 14:06
początkowo też byłem przerażony, ale po 3 miesiącach użytkowania auta prawie o tym nie myślę. dla kogoś kto jeździ dieslem właściwie wyłącznie po mieście jest to nawet rzecz pożyteczna, taki swego rodzaju przypominacz, że silnik musi dostać po zaworach ;) baty należą się Włochom jedynie za brak info o poziomie zatkania filtra w oknie TRIP Computer.

Mam złe wspomnienia z DPF. Rodzice w szwabskim 2.0 TDI mieli DPF- nie nadążali olej wymieniać- co 3tys. km już ponad stan (jazda głównie po mieście, automat więc nie przeciągniesz po zaworach). Już nie mają DPF- wycięty, przeprogramowany komp. Efekt- olej się uspokoił, ładnie chodzi ale kopci teraz jak TIR po nocnym zimowym postoju, więc nie wiem co lepsze.
Co do info o zapełnianiu filtra i trybie wypalania- pewnie w wielu przypadkach by pomogło i zapobiegło problemom

boch
13-08-2014, 14:36
w przypadku aut z DPF pojawia się też inny problem, a dokładnie wątpliwości z wyborem odpowiedniego oleju silnikowego. do aut wyposażonych w filtr cząsteczek stałych zaleca się stosowanie olejów niskopopiołowych 5W30 (tzw. low saps). oleje niskopopiołowe to oleje o mniejszej zawartości dodatków uszlachetniających. dodatkowo oleje 5W30 charakteryzują się cieńszym filmem olejowym w porównaniu z olejem 5W40. wnioski nasuwają się same. za tydzień zmieniam 5W30 na 5W40 (mid saps). ma nadzieję, że nie będę żałował ;)

igner
13-08-2014, 14:52
To też był jeden z argumentów dla których był wycięty- cena oleju do DPF.
Ja u siebie zalałem Castrol Edge 5W30 niskopopiołowy bo bałem się, że mam DPF ale teraz zmienię na coś innego, czytałem, że tu na forum chwalą Motula- zobaczymy.

Co do filmu olejowego nie podpowiem Ci co lepsze, sam mam mieszane uczucia

kerim
13-08-2014, 17:17
A u mnie w STILO seria 120 KM a wydruk z hamowni16048

petermar
20-11-2020, 16:42
ja sprowadziłem z Belgii własnie Stilo SW tj. kombi i jest w sumie 115KM w papierach, chociaż naklejka na serwie i na komputerze mówi 120CV... silnik na tabliczce ma znak 192B4000, którego to nie ma w żadnych katalogach z częsciami, nie wiadomo za cholerę co to za silnik czy JTD czy Multijet, bo na klapie i na osłonie silnika napisane jest Multijet 8v, kupiłem rozrząd jak dla np. Opla Zafiry B 120KM i okazało się teraz, jest inny pasek, wg. eperu jest o okrągłych zębach, a ten do 120 idize trapezowy, poza tym napinacz mam mocowany do szpilki a w pozostałych 120 jest na śrubę, którą zawsze nową montujesz... Czy to by wskazywało na to, że jest to tak na prawdę JTD? bo jak zobaczyłem to w JTD 115 były napinacze na szpilkach. No i czy jeżeli to jest JTD to trzeba regulować luz zaworowy? orientuje się ktoś jak to jest z tymi silnikami z rynku belgijskiego? to są JTD czy Multijety czy jakieś jeszcze inne hybrydy? czym dokładnie się różnią JTD od Multijet?

boch
20-11-2020, 16:45
Chociażby wtryskiwaczami. Te w multijecie mają 9 znakowy nr IMA.

Braval
20-11-2020, 19:03
Petermar, nie masz co sobie zaprzatac glowy, masz wersje 115KM , ja mam tez taki , jest w katalogach, popatrz e Eperz-e i Elearn-ie. Jak wspominasz , jest to wersja silnika na specyficzne rynki. Moj kiedys byl sprowadzany ze Szwajcarii, rozrzad mam "napinacz na szpilce".Rozrzady kupowalem na all..o, wymienilem juz 3 komplety, nalot 265,tys.Kiedys Fiat wspolnie z Oplem klepali te silniki, moze kazdy z nich "swoje" detale wprowadzal.?!Kody wtryskow ,tez są 9 cyfrowe,moj jest z 2003r. Nazywany tez multijet, choc na pokrywie silnika jest "jtd".39216