Zobacz pełną wersję : EGR Ciśnienie paliwa - MEGA PROBLEM - AUTO GAŚNIE PODCZAS JAZDY
15728
Jak w temacie. A teraz do sedna :)
1. Miałem taką sytuację że zalali mi benzyny do mojego DIESLA. Przejechałem kilometr i spuściłem paliwo :) Wlałem do pełna diesla. Ogólnie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.
2. Po jakimś czasie, nie wiem czy jest to z tym związane pojawił się problem z gasnącym silnikiem. Nie zależnie od danej sytuacji silnik potrafi gasnąć w trakcie jazdy. czasami kilka razy na 15km jazdy czasami nie gaśnie czasami jak jadę w dłuższą trasę wyprowadza mnie z równowagi :) Jest to dość niebezpieczne bo przy wyprzedzaniu czasami coś mu się stanie i silnik gaśnie... a ja na awaryjnych zjeżdżam na bok :) Zauważyłem że jest to najczęściej jak próbuję dynamicznie przyspieszyć... ale w zasadzie nie ma na to reguły. W zał. wykaz błędów.
Co się da z tym zrobić:
1. Byłem już chyba w 4 serwisach.. w 3 nie wiedzą co jest w ASO powiedzieli że EGR i 1500 w plecy
Wiec moje pytanie gdzie jest ten EGR jak to wyglada gdzie mogę kupić zaślepkę i usunąć to w cholerę... :?: bo już nie mam siły na to auto.. Czy mam zaślepić cały EGR? czy może z otworami?? Gdzie jest umiejscowiony, jak wygląda, czy silnik będzie sprawnie działał? i gdzie najlepiej go zaślepić aby już nie generował mi problemów z jazdą....
OPINIA.
Ogólnie zaczynam być niezadowolony z zakupu.. nie wiem czy bym polecił auto innej osobie... jest niskie czesto zachaczam o policjanty i ma kiepskie zawieszenie.. blacha ma wiele do życzenia.. auto jest ogólnie głośne... mały komfort jazdy ... i jeszcze ten silnik... myślałem że chociaż to będzie ok... masakra
Kolego bez nerwów, jedz do mechaniora i karz wyczyścić egr, jeżeli to niby przez to. Poza tym jakie paliwo lejesz....tylko szczerze?
Rożnie, najczęściej VERVA ON ORLEN, zauważyłem że jak leje gorsze zwykłe ON to jest lepiej, nie gaśnie tak często i nie wyślwetla się ERR silnika. Sporadycznie zaleje go na BP ale też lepsze ON :)
Sam wyczyszcze ten EGR, tylko nie wiem gdzie on jest, ostatnio odkręciłem przepustnicę i wyczyściłem.
Napisz jaki masz silnik, niestety na telefonie nie widzę twojego profilu. Jeżeli okazałoby się, że masz 1.9 120km to chętnie pomogę bo mam taki wlasnie silnik. Swoją drogą śmieją się ze Orlen walony jest na mazucie. Omijam Orlen i shell. Najlepsze paliwa ponoć ma Statoil i bp.
pablo686
23-07-2014, 23:31
Nie wiem kolego ile miałeś wcześniej samochodów ale z opisu wynika że masz mały pogląd (nie obrażaj się), jak auto Ci gaśnie i nie wiesz co to, zmień mechanika który potrafi diagnozować jak należy!!...fakt bravki są niskie ale zawieszenie nie jest takie złe!!, co prawda nie da rady wchodzić w zakręty jak np focusem ale tragedii niema :D....jak wydaję Ci się głośny przejedz się VW na pompowtryskach :D
gazowany
24-07-2014, 01:04
Według mnie też nie masz co kombinowac, jedź do mechaniora jeżeli nie jesteś pewny to mozesz jeszcze coś napsuc i wtedy będą dopiero jaja.
Ale z drugiej strony to twoja decyzja więc zrobisz jak uwazasz :]
jest niskie czesto zachaczam o policjanty i ma kiepskie zawieszenie.
Ja mam bravo i nie zgodzę się z tym, że zawiecha jest kiepska. 300tyś km i dalej jest jak nowe. Niskie jest ale nie aż tak jak w twoim więc podejrzewam że ktoś ci chyba grzebał przy zawieszeniu.
Co do twojego problemu to nie wydaje mi się żeby to był EGR, owszem przy kłopotach z nim miałbyś spadek mocy ale nie gaśnięcie silnika. Bardziej skłaniałbym się w stronę wtrysków które załatwiłeś benzyną.
To na pewno nie jest problem z egr, u mnie też czasem gaśnie podczas jazdy, wymienilem filtr paliwa ale nie pomogło, korekty wtryskow miałem w granicach +/-0.5 na jednym byl powyżej 1. Ostatnio regularnie podczas tankowania leje 250ml liqui molly 2t i od czasu 3 tankowan zgasł mi 1 raz ale muszę jeszcze sprawdzić korekty czy będzie się poprawiły. Bede niedługo robił rozrzad, to przy okazji mechanik dobierze się do regulatora ciśnienia paliwa, bo jest kiepski dostęp, trzeba wyciągać pompę paliwa, to sprawdzi czy z nim wszystko jest ok, być może to jego wina w moim przypadku
Odnośnie zwieszenie chodziło mi o to że jest niskie i głośne... Np. w Ford Focus 2009 combi, po lifcie bez ładunku ładniej się zachowuje niż Fiat.
Nie wydaje mi się żeby to były wtryski. Ogólnie dziś jechałem autostradą na odcinku 150 km zgasł mi podczas jazdy kilkanaście razy. Wydaje mi się że to EGR, po zgaszeniu silnika i zapaleniu jest wszystko ok. przez jakiś czas. Jeśli byłyby to wtryski problem nie zdarzałby się co jakiś czas.... Chociaż nie jestem mechanikiem... mogę się mylić.
Po błędzie silnika gaśnie, włącza się błąd silnika oraz nie działa tempomat. Czasami obroty tylko do 2tys. czasami gaśnie...
Czy ktoś udzieli mi odp. na pytanie gdzie jest ten EGR?? Chcę go wyczyścić... może jest zabrudzony... mam wrażenie jakby sie zawieszał czasami i w ten sposób idzie nieodpowiedznia dawka spalin do silnika a później jeszcze błąd z ciśnieniem paliwa... bo jakie ma być jak same spaliny są.... Nie znam się ale tak sądzę... I mam dość jeżdżenia po serwisach każdy mówi co innego. 1 że czujnik paliwa 2. że EGR 3. Że elektronika 4. Że wtryski 5. że pąpa... i tak wymieniaj wszystko może w 10 000 tys się zmieszcze :) i wkońcu wyeliminuje problem... hehehehe
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A problem może być tylko z zanieczyszczonym EGR taka prawda....
Marszalkowsky
13-08-2014, 15:26
Miałem kiedyś podobny problem w swoim fiacie. Moc silnika spadała obroty nie mogły przekroczyć 3 tys, nawet podczas stania na luzie i gazowaniu. Problemem okazał się zapchany dpf może w tym tkwi problem taka tylko moja sugestia ;) Pod koniec jak już coraz bardziej miałem problem z tym zapchaniem auto też się podczas jazdy wyłączało.
kamilo62
14-08-2014, 08:55
ja jak mialem problem z egr to mi nie gasl...no bylo trudno ruszyc z jedynki..CZasami go zadusilem..Ale w cczasie drogi nigdy. Z pod bramek na autostradzie torpeda do 3 tys. i jakos jedzie...a spalanie bylo takie same.
Fakt jak mocniej docisnales to czarna chmura i to taka konkretna. a jak wymieniony i polskie paliwo to czysty jak lza :).
Powiem tak jak napisalem u siebie..jesli egr jest czysty to moc jest ze hoho...
A zawieszenie? - wymienilem tylko tuleje. a sciezka wykazala ze amory spadly mi tylko o 2 % :P...
Sprawdź przepływomierz powietrza mi pomogła wymiana.
Sprawdź przepływomierz powietrza mi pomogła wymiana.
Hehehe jest jak pisałem ... wymienili mi: Pompę paliwa, elementy pompy CR sprawdzili układ paliwowy, wymienili czujnik ciśnienia i nadal to samo... Sprawdzę dziś ten przepływomierz...
Skasowali mnie 1500 zł za to... jak się okaże że to przepływomierz to po prostu odbiorę co swoje w sądzie...
A Fiata już nigdy nie kupie . . . . chyba że większość serwisów w Warszawie to chłam... M. in. nie polecam Carmana 2 tyg trzymali auto i skasowali 1500... i autoryzowany serwis FIAT EUROMOBIL chcieli EGR wymieniać.... nie jestem mechanikiem ale EGR nie jest przyczyną, był już testowany
kamilo62
23-08-2014, 20:22
to ci powiem ze chyba mechanikow masz slabych. Moje auto robili wiecej rzeczy i tylko 3 dni..I nie psiacz odrazu na fiata bo cos sie zepsulo a pseudo M nie umie naprawic...Wierzysz w cuda ze inne sie nie psuja??
Niech mi ktoś doradzi kto się na tym zna na Fiatach:
Wymienione:
1. filtr paliwa
2. elementy pompy CR (wymiana czujnika ciśnienia)
3. Elektryczną pompę paliwa
3. przy okazji rozrząd :)
Jeszcze raz przypomnę usterkę. Podczas jazdy bez żadnej reguły samochód gaśnie i włącza się check. Na komp. niby pokazuje że problem z ciśnieniem paliwa, pompa wysokiego ciśnienia była sprawdzana oraz wtryski i jest ok. Z resztą auto zachowuje się dobrze na trasie po prostu ma moment trach i pali się check.... Zgłupiałem już, wiem że inne auta się psują ale proszę was czy to taki duży problem, jestem informatykiem jeśli miałbym tak działać to już dawno zamknąłbym firmę... Autoryzowany seriwis nie daje rady 3 mechaników po drodze się głowi... A może to jakiś czujnik albo przekaźnik za 20 zł...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
dodam jeszcze że podczas gdy zapali się check to wyłącza mi się tempomat. I w zasadzie miałem też raz tak że na tempomacie jadę sobie i trach wyłączył się silnik i check :)
A może to brud w zbiorniku?
Miałem podobny problem, nie wiem czy nie pojawi się ponownie (odpukać...), ale odkąd leję paliwo typu premium oraz dolewam czasem 250ml oleju 2T na pełny bak paliwa, sytuacja z gasnącym autem jak u Ciebie się poprawiła. Wcześniej wymieniłem tylko filtr paliwa i ostatnio też rozrząd robiłem. Moje przypuszczenia są takie, że musiałem mieć chyba jakiś syf w układzie, który powodował zbyt niskie ciśnienie w momencie kiedy coś przyblokował. Oby się nie powtórzyło więcej... :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.