PDA

Zobacz pełną wersję : Szum opon na tylnych siedzeniach



mugsy
21-07-2014, 13:38
Czy u was też tak jest że na tylnych siedzeniach Cromy jest głośniej niż z przodu?

Dosyć mocno słychać szum opon.

Niewiem teraz czy to jest sprawka kiepsko wyciszonych tylnych nadkoli, czy też moich opon?

Z przodu mam nowe opony, a z tyłu dosyć zużyte, więc może dlatego tak hałasują.

hak64
21-07-2014, 13:56
Z przodu mam nowe opony, a z tyłu dosyć zużyte, więc może dlatego tak hałasują. Zużyta opona, jeśli do tego jest wyząbkowana (zniszczona wskutek wcześniejszej jazdy na zużytych amortyzatorach) może powodować hałas. Inna rzecz, że uszczelki tylnych drzwi Cromy to już tzw. "wada fabryczna", powodująca wrażenie odczucia większego hałasu i świstu wiatru, a nawet nieszczelności (woda na podłodze).

mugsy
21-07-2014, 13:59
Zużyta opona, jeśli do tego jest wyząbkowana (zniszczona wskutek wcześniejszej jazdy na zużytych amortyzatorach) może powodować hałas. Inna rzecz, że uszczelki tylnych drzwi Cromy to już tzw. "wada fabryczna", powodująca wrażenie odczucia większego hałasu i świstu wiatru, a nawet nieszczelności (woda na podłodze).

Hmm, no wody na podłodze jeszcze nie mam, ale coś w tym jest że to powietrze świszczy

Croma 08
21-07-2014, 20:59
Mam podobnie, już drugi komplet opon, a szum na tyle jak było słychać, tak słychać nadal ;-)

Tomabr
21-07-2014, 22:17
że tak zapytam z innej beczki, jakie macie tylne nadkola? plastikowe czy takie jakby to opisać pokryte materiałem (włochate)? i czy te nadkola są dobrze dopasowane - czyli czy między górną krawędzią nadkola a błotnikiem nie ma szpary?

aras1978
21-07-2014, 22:18
witam...
coz u mnie to samo tez szumi na tyle, najlepiej slychac tak przy 70-90 km/h,opony letnie noweczki wiec to nie to,
lozyska?sam nie wiem,chyba te typy tak maja.

Croma 08
21-07-2014, 23:49
ma te jakby włochate ;-) i dobrze przylegają, żadnych szpar. Chyba ten typ tak ma jak to zauważył aras1978 :supz:

lukq
22-07-2014, 10:33
Proponuje te wlochate pokryć jakas warstwa środka konserwujacego, farby, bądź czegoś co nie przepuścić wody. Jak to zacznie ciągnąć wodę, to odpowiedzcie siebie sami o będzie się dziać pod tym.

BART_osz
22-07-2014, 11:15
że tak zapytam z innej beczki, jakie macie tylne nadkola? plastikowe czy takie jakby to opisać pokryte materiałem (włochate)? i czy te nadkola są dobrze dopasowane - czyli czy między górną krawędzią nadkola a błotnikiem nie ma szpary?

Włochate - i niestety w zimę bardzo się takie nadkole zatyka - jak jest nie oczyszczane - to zamarznięte błoto / śnieg ciągnie to nadkole w dół i zdarzy się że takie nadkole się odkształci na tyle że nie wypełnia idealnie górnej części nadkola - "ten typ tak ma" . Kijowo zaprojektowali mocowanie - od góry nie trzyma wystarczająco :( .
Mam tak u siebie i na kilku innych sztukach widziałem ten sam problem .

mugsy
22-07-2014, 13:21
Hmm czyli po prostu nadkola są kiepsko wyciszone. Trochę lipa.

A w bagażniku nad nadkolami są takie klapki. Kiedyś je otwierałem i wkładałem tam rękę, i jest tam napchana tak jakby gąbka zawinięta w jakieś plastikowe opakowanie, jednak nie wypełnia tego miejsca do końca (musiałem dosyć daleko wsunąć rękę żeby wyczuć tą gąbkę).

Wydaje mi się że to jest tam napchane po to żeby właśnie wyciszyć nadkola.

Ciekawe czy napchanie tam więcej gąbki nie pomogło by wyciszyć tych nadkoli?

lukq
22-07-2014, 14:06
Jeśli chcecie wyciszyć dźwięki, które wydobywają się z tylnych kół, kanapy polecam maty wygłuszające.
Wystarczy zdemontować kanapę i i obicie bagażnika. Następnie tam wszystko wyłożyć matami i na pewno będzie to znacząca różnica.

Lucek_
23-07-2014, 01:21
Jeśli chcecie wyciszyć dźwięki, które wydobywają się z tylnych kół, kanapy polecam maty wygłuszające.
Wystarczy zdemontować kanapę i i obicie bagażnika. Następnie tam wszystko wyłożyć matami i na pewno będzie to znacząca różnica.

2 miesiące temu przykleiłem tam kilka mat butylowych z folią aluminiową. Tzn dokładnie na nadkolach od strony bagażnika (po odchyleniu miękkiej tapicerki) oraz w bagażniku (tam bardzo rezonowały blachy nad tłumikiem i wokół koła zapasowego (te pod nim). W kanał z boku lewego nadkola (trudny dostęp przez klapką w tapicerce bagażnika) dokleiłem kilka pasków małych mat i dołożyłem trochę gąbki. Wydaje mi się że efekt wyciszenia jest mizerny po tych zabiegach. Być może jest trochę ciszej ale trudno ocenić na słuch, trzeba by użyć jakiejś specjalnej aparatury. Ja za maty dałem ok 150 zł. Może trzeba by tego kupić 10 razy tyle i drzeć całą tapicerkę (drzwi, podłoga itp) i wyklejać cały środek. Przypuszczam że wtedy dało by się odczuć większą różnicę . Ale aż tak zdeterminowany nie jestem...

Jak ktoś chce poeksperymentować małym nakładem pracy , to niech spróbuje dołożyć uszczelki na drzwiach. Jedna na łączeniu tylnych i przednich drzwi. Druga na zakończeniu tylnych drzwi. W obu miejscach można na krawędzi drzwi przykleić uszczelki które dobrze dolegają do przetłoczki blaszanej w drzwiach tylnych i nadkolu. Pasuje tam uszczelka z gumy spienionej (do okien) produkcji Stomil Sanok. Profil D, wys ok 7 mm. Mogła by być nieco wyższa (są na ok 10% długości przerwy w przyleganiu), ale nie udało mi się innej kupić. Dostępna jest w kolorze białym i brązowym (w wielu sklepach chemicznych itp.). Brązowa uszczelka w moim w srebrnym metaliku wygląda dobrze i nie rzuca się w oczy. Klej niby jest dość mocny, ale myślę że uszczelki te przeżyją nie więcej niż 6-12 mies (problem ze słabym trzymaniem kleju na końcach) . Nie ma z tym problemu bo uszczelki kosztują grosze i można łatwo wymienić. U mnie w aucie (srebrny metalik) uszczelki brązowe nie rzucają się zbytnio w oczy. Zastosowanie tych uszczelek powoduje że przestrzeń boczna między powierzchniami drzwi i nadkolem mniej się kurzy co jest dodatkowym plusem.

Zastanawiałem się jak zamontować uszczelkę w przedniej części drzwi kierowcy. Istniejąca szczelina na pewno powoduje dodatkowy hałas. Nie ma tam dobrego przetłoczenia blach do docisku uszczelki typu D. Może ktoś wymyśli tam jakiś patent...

Swoją drogą uszczelnienie drzwi Cromy jest dziadowskie. Niby flagowa limuzyna fiata i niby cacko ale jednak jest sporo niedoróbek... W Octavii II wszystkie uszczelki zewnętrzne drzwi są montowane seryjnie. Nie zgadzam się z opiniami wyciszenia Cromy w serwisie www Auto Centrum na 4,6 pkt w skali 1-5. Wg mnie opinie są nieco zawyżone.

Ps. Myślę że najlepszą (najmniej pracochłonną) metodą wyciszenia tyłu Cromy są ciche opony. W swojej starej Octavii I mam zamontowane opony Yokohama AVS Decibel i pod względem szumów opon jest rewelacja. 6 lat temu kupiłem komplet (15") w promocji za 1000 zł. Przypuszczam że do Cromy dziś cena będzie sporo wyższa.

Ps2. Czy w Cromie łatwo ściąga się kanapę?

maciekpt
23-07-2014, 08:45
Zastanawiałem się jak zamontować uszczelkę w przedniej części drzwi kierowcy. Istniejąca szczelina na pewno powoduje dodatkowy hałas. Nie ma tam dobrego przetłoczenia blach do docisku uszczelki typu D. Może ktoś wymyśli tam jakiś patent...
U siebie mam właśnie "problem" z hałasem (szum powietrza, jakby minimalnie uchylona szyba) wydobywającym się z okolic drzwi kierowcy - najwyraźniej słychać go przy prędkości 60-70 km/h. Co ciekawe z drugiej strony jest cicho. Muszę się przyglądnąć czy da się tam wcisnąć jakąś uszczelkę. Czasami powodem takiego hałasu jest minimalnie nierówne osadzenie drzwi ale u siebie nie zauważyłem.

Co do tyłu to się nie wypowiem bo chyba ani razu z tyłu nie jechałem :)