Zobacz pełną wersję : Linki zmiany biegów
Croma 08
20-07-2014, 13:51
Witam forumowiczów.
Czy ktoś z Was wymieniał linki zmiany biegów ? Na końcach obu linek od strony skrzyni jest możliwość regulacji, czy jest jakaś zasada jak to ustawić ? Włożyłem je tak jak przyszły, nic nie ruszając. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o podpowiedź.
U mnie biegi wchodzą nieprecyzyjnie, trzeba ich trochę poszukać (przebieg 160 tys.) mechanik twierdzi, że wyrobiło się jedno "jabłuszko" - końcówka linki, stąd te luzy. Niestety trzeba wymienić podwójną linkę (sama końcówka jest nierozbieralna) - w ASO kosztuje około 500 zł, odpuściłem sobie.
Croma 08
20-07-2014, 14:25
Ja kupiłem nowe fabryczne linki na alledrogo koszt z przesyłką 392 zł
Ja kupiłem nowe fabryczne linki na alledrogo koszt z przesyłką 392 zł
Dawno nie widziałem nowych na alledrogo, same używki niewiadomego stanu i pochodzenia. Zerkniesz który to był sprzedawca? Przyda się na przyszłość.
Croma 08
20-07-2014, 16:22
Proszę bardzo, kupiłem u tego sprzedawcy. Kupowałem u Niego już kilka różnych części, wszystko nówki sztuki i oryginały. Zapytaj może będzie jeszcze miał te linki.
Przedmioty użytkownika tanifiat - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7008886)
Croma 08
21-07-2014, 20:54
Nikt nie wymieniał i nie regulował linek do zmiany biegów :?:
W necie jest sporo informacji na temat regulacji, z tym że na forach Opla, np:
https://forum.vectraklub.pl/topic/170866-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/?do=findComment&comment=2971059
lub:
[TUT ZB] M32 - Regulacja mechanizmu zmiany biegów | Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl (http://www.klubzafira.pl/forum/showthread.php?tid=1870)
Wygląda na to, że filozofii nie ma. Dodatkowo tutaj na forum jeden kolega pisał że warto przesmarować linki smarem pełzającym.
Filozofia jest, ponieważ regulacja u nas jest zupełnie inna niż w Oplach. Radzę poszukać na forum Alfy.
[159] ustawienie/regulacja lewarka 159 (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/128003-ustawienie_regulacja_lewarka_159_a.html)
Niestety u mnie nie widzę blokady w pozycji serwisowej lewarka. Jak ktoś wie jak zablokować lewarek proszę o opis.
stevenek
07-03-2017, 22:08
Też ostatnio chciałem wyregulować cięgna przy okazji wyjętego akumulatora i zonk. Przy wybieraku jest "oczko" blokady, na jednej z linek mechanizm zatrzaskowy do regulacji ale jak zablokować lewarek biegów w kabinie to już diabli wiedzą...
Jak ktoś znajdzie opis to ja chętnie się zapoznam :)
martinez
08-03-2017, 14:24
Też ostatnio chciałem wyregulować cięgna przy okazji wyjętego akumulatora i zonk. Przy wybieraku jest "oczko" blokady, na jednej z linek mechanizm zatrzaskowy do regulacji ale jak zablokować lewarek biegów w kabinie to już diabli wiedzą...
Jak ktoś znajdzie opis to ja chętnie się zapoznam :)
Nie trzeba blokować, w oplu bodajże się blokuje. Ja daję na luz i lewarek po prostu przesuwa się lekko prawo-lewo w czasie regulacji. Ten moduł do regulacji (pod maską) lubi być zapieczony, co powoduje brak możliwości wciśnięcia , ale obfite spryskanie penetratorem daje radę.
I jak martinez, po regulacji zauważyłeś poprawę? Może wystarczy poprosić kolegę żeby usiadł w samochodzie i trzymał lewarek? :)
martinez
08-03-2017, 14:43
Moim zdaniem rozchodzi się o to, aby nie blokować, ponieważ regulujesz pozycję tzw. luzu lewarka, czyli jak wrzucisz luz to biegi 3 i 4 powinieneś móc wbić bez oporów i po to się to robi, aby środek podczas wbitego luzu był centralnie :-) Podsumowując, podczas takiej regulacji lewarek zmienia pozycję lewo-prawo.
Jeśli chodzi o efekty, to jest to trochę zabawy - przesuwanie po jednym milimetrze, ale koniec końców jest precyzyjniej, jedynka przestała haczyć.
Moim zdaniem rozchodzi się o to, aby nie blokować, ponieważ regulujesz pozycję tzw. luzu lewarka, czyli jak wrzucisz luz to biegi 3 i 4 powinieneś móc wbić bez oporów i po to się to robi, aby środek podczas wbitego luzu był centralnie :-) Podsumowując, podczas takiej regulacji lewarek zmienia pozycję lewo-prawo.
Jeśli chodzi o efekty, to jest to trochę zabawy - przesuwanie po jednym milimetrze, ale koniec końców jest precyzyjniej, jedynka przestała haczyć.Bardzo dziwne, że Croma nie ma blokady lewarka w pozycji serwisowej. Martinez czyli jak to robiłeś? Bo jeżeli odblokowałeś ten plastik pod maską, a później podniosłeś i zablokowales wybierak skrzyni zgodnie z instrukcją z AR159 to taka regulacja nie ma większego sensu, a jej wynik to loteria. Klucz tkwi w tym, że pozycja serwisowa lewarka I wybieraka ustalają pozycję w której linka powinna nie mieć żadnego luzu czyli przy takim wychyleniu lewarka wybierak powinien być na takiej wysokości. Jeżeli lewarek zostaje na luzie, a podnosimy wybierak na skrzyni to raczej luz się nie skasuje odpowiednio. Opisz dokładnie co robiłeś "po milimetrze" bo w normalnej procedurze ta regulacja jest zero jedynkowa.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
martinez
16-09-2017, 19:47
Bardzo dziwne, że Croma nie ma blokady lewarka w pozycji serwisowej. Martinez czyli jak to robiłeś? Bo jeżeli odblokowałeś ten plastik pod maską, a później podniosłeś i zablokowales wybierak skrzyni zgodnie z instrukcją z AR159 to taka regulacja nie ma większego sensu, a jej wynik to loteria. Klucz tkwi w tym, że pozycja serwisowa lewarka I wybieraka ustalają pozycję w której linka powinna nie mieć żadnego luzu czyli przy takim wychyleniu lewarka wybierak powinien być na takiej wysokości. Jeżeli lewarek zostaje na luzie, a podnosimy wybierak na skrzyni to raczej luz się nie skasuje odpowiednio. Opisz dokładnie co robiłeś "po milimetrze" bo w normalnej procedurze ta regulacja jest zero jedynkowa.
Regulację robiłem dokładnie tak i poprawa jest znaczna. Z tego co zauważyłem to lewarek przesuwa się lewo-prawo przez co luz jest w innej pozycji. U mnie na tej lince pod maską blokada jest odciągnięta prawie do końca w stronę przodu auta. Jest jakieś 2 mnie od samego początku i jest o niebo lepiej, lecz faktycznie wymaga to zabawy.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Wybacz, ale nadal nie rozumiem jak to regulowałeś bez blokowania lewarka w kabinie. Robiłeś to sam czy w 2 osoby? Opisz proszę krok po kroku co zrobiłeś. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
martinez
17-09-2017, 11:33
Wybacz, ale nadal nie rozumiem jak to regulowałeś bez blokowania lewarka w kabinie. Robiłeś to sam czy w 2 osoby? Opisz proszę krok po kroku co zrobiłeś. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
W moim aucie wyglądało to tak, że nie można było gładko wrzucić pierwszego biegu, ponieważ haczyło tak, jakbym celował między 1 a 3 bieg. Rozwiązanie jest następujące:
Potrzebna 1 osoba
1. wrzucić lewarek w pozycję na luz
2. otworzyć maskę i znaleźć linkę zmiany biegów, która zakończona jest mechanizmem regulacji (plastik z taką sprężynką na górze).
3. Odciągnąć plastik w stronę tyłu pojazdu, a następnie ścisnąć sprężynę i tak trzymając przesunąć o milimetr cały ten plastik np. w stronę przodu pojazdu.
4. Odpalić auto i posprawdzać czy biegi wchodzą lepiej
5. Jeżeli brak poprawy lub gorzej to plastik poruszać w drugą stronę.
Ok, dzięki spróbuję powalczyć. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
jarcio21
12-06-2018, 21:55
W moim aucie wyglądało to tak, że nie można było gładko wrzucić pierwszego biegu, ponieważ haczyło tak, jakbym celował między 1 a 3 bieg. Rozwiązanie jest następujące:
Potrzebna 1 osoba
1. wrzucić lewarek w pozycję na luz
2. otworzyć maskę i znaleźć linkę zmiany biegów, która zakończona jest mechanizmem regulacji (plastik z taką sprężynką na górze).
3. Odciągnąć plastik w stronę tyłu pojazdu, a następnie ścisnąć sprężynę i tak trzymając przesunąć o milimetr cały ten plastik np. w stronę przodu pojazdu.
4. Odpalić auto i posprawdzać czy biegi wchodzą lepiej
5. Jeżeli brak poprawy lub gorzej to plastik poruszać w drugą stronę.
Czy to pomogło też nie wchodzi mi 1 bieg muszę bardzo mocno ciągnąć w stronę fotela kierowcy tak jakby było kilka milimetrów za mało. Czy ktoś wie w która stronę to przesuwać?
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale natrafiłem na instrukcję serwisową dot. regulacji linek w Cromie, posiadających skrzynie M32.
-> 2125C30 GEAR ENGAGEMENT/SELECTION CABLES - R.R - Fiat - CROMA - eLearn - 4CarData (http://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000004/194000457)
W drugiej części jest instrukcja regulacji. Generalnie: trzeba ustawić lewarek maksymalnie w lewo (lecz nie podciągając pierścienia do wstecznego), nie ma tu blokady, więc trzeba poprosić kogoś o pomoc. Następnie luzujemy regulację na lince, ruszamy wybierakiem góra-dół, aby w otwory weszła śrubka o średnicy 5 mm. Gdy wybierak wejdzie w "swoje" miejsce, zwalniamy blokadę regulacji linki.
wisnia0709
24-01-2021, 21:45
ok piszecie o regulacji prawo lewo, rozumiem ze jest też regulacja przód tył drugą linka tak? mi np nie wskakuje do końca bieg 4 tak jakby nie wbijał jej wystarczająco głęboko,
Na lince przód-tył też jest regulacja. W Twoim przypadku wygląda tak, jakbyś musiał ta linkę wydłużyć. Jeśli jednak problem występuje tylko na 4 biegu a nie na 2-4-6 to problem może leżeć w skrzyni biegów.
wisnia0709
24-01-2021, 22:43
no właśnie pozostałe biegi wchodzą ładnie. od jutra biorę się za zwalanie skrzyni i prawdopodobnie wymiana sprzęgła z dwumasem bo hałasuje na wciśniętym sprzęgle. od razu chce zrobić też 4 bieg i teraz pytanie czy problem 4 biegu może być ze sprzęgła czy oddawać skrzynie do regeneracji. sprzęgło zmiennie sam nie pierwszy raz ale skrzyni nie rozbiorę sam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.