PDA

Zobacz pełną wersję : stacyjka nie ma styku auto raz odpala raz nie?



acer870
18-07-2014, 15:52
witam mam pytanie czy przy wymianie kostki stacyjki będę musiał programować codę immobilizer czy tylko wystarczy przełożyć i komplet jak sprawa wygląda proszę o pomoc dlaczego chce wymienić ponieważ stacyjka nie ma styku i dzwoniłem do gościa co się tym zajmuje i powiedział ze to nie stacyjka a kostka stacyjki ta z pinami środkowa cześć stacyjki

tak to wygląda; OES KOSTKA STACYJKI ZAPŁONU FIAT BRAVA BRAVO MAREA (4423442808) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/oes-kostka-stacyjki-zaplonu-fiat-brava-bravo-marea-i4423442808.html)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i jak by ktoś miał dobre chęci to prosił bym schemat wraz z opisem jak to samemu zrobić bo mechanicy chcą za to ponad 120zł a cześć koszt 70zł wiec jak mam dać więcej za mechanika za 30min roboty to wole sam się męczyć a za darmo kasy nie dam na które muszę pomykać lekko 8godz!

markshall
18-07-2014, 20:47
Hej. Jeśli masz auto z 99 roku to musisz kupić kostkę z wąskim pinami - czyli ta na zdjęciu z aukcji będzie zła, ale sprzedawca pisze o wersji z wąskimi pinami i ta będzie ok - wymieniałem u siebie niedawno to wiem ;) Co do wymiany, zdejmujesz dolną osłonę kierownicy(3 wkręty) ,górna wtedy zejdzie sama i już masz dostęp. Kostka ma 2 zatrzaski, jeden od przodu drugi niestety z tyłu, wciskasz je śrubokrętem i ciągniesz za kostkę, powinna wyjść. Dla pewności najpierw odepnij od niej wtyczkę i upewnij się, że jeden pin jest szeroki a pozostałe węższe. Jak będziesz wkładał nową musisz dokładnie ustawić położenie stacyjki względem kostki bo inaczej nie wejdzie do końca i nie będzie się obracać razem z kluczykiem.

acer870
19-07-2014, 14:07
co do demontażu to wiem bo dostałem ta kostka pod oko bo wystrzeliła z białym plastikiem i czarna obudowa no i ta cała kostka pieprzona przepraszam za wyrażenie , dziś kupiłem nowa w sklepie skasowali mnie 140zł i zamiast dać mi kostkę sama dali mi cały króciec bez bębenka stacyjki ale wyciągałem te części co mi były potrzebne i założyłem a stare powkładałem do szyjki stacyjki co do montażu nie było prosto ale dodałem tam troszeczkę smaru żeby biała plastikowa blokada się zatrzymała i nie odpady-wała złożyłem to wszystko podpoiłem kostki z kablami i klemy i autko pali od pierwszego strzału i nie trzeba długo kręcić nawet takie dobre to działa wszystko jak się należy z laika robi powoli się mechanik :D

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jeśli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem pisać na maila acer870@interia.pl podpowiem co i jak się robi , a części kupujcie na allegro, nie ma sensu kupować w sklepie , ja kupiłem dlatego ze samochód nie ma postoju jest w ciągłej eksploatacji . Dodam ze mam do sprzedania sprawny w 100% rozrusznik do tego samochodu jeśli ktoś jest zainteresowany pisać na maila lub zaglądać na allegro nick allegro acer870 dziękuje wszystkim za podpowiedzi pozdrawiam

Dishman
21-07-2014, 20:57
A jakie miałeś objawy?
U mnie jest coś takiego, że przekręcam kluczyk na zapłon, rozrusznik zakręci raz, jest cisza i dopiero odpala (a cały czas trzymam kluczyk w pozycji zapłonu). Co ciekawe na zimnym silniku odpala bez żadnego problemu, czasami na gorącym ma problem.
Zastanawiałem się czy to właśnie aby nie stacyjka... .

acer870
22-07-2014, 19:41
stacyjka to na bank nie jest bo ja kupiłem nowa tylko przełożyłem bębenek z kluczykiem do całej tej wkładki czy jak to się tam nazywa i auto dalej mi szwankuje przez 4dni był spokój ale teraz na zimnym silniku pali jak marzenie od pierwszego a na gorącym robi się to samo co na filmiku problemy z odpaleniem - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Ql57fYDsAo0&feature=youtu.be) i dalej jestem w czarnej dupie mechanik kazał mi z mostkowa c masę ale nie mam kabli żeby to wykonać jak macie wy kable i te same problemy spróbujcie czy odpali bo powiedział ze może być pod autem gdzieś wadliwy kabel do czegoś i dlatego takie skutki , ale ja w to nie wierze gdyby były to wadliwe kabelki to by auto w ogóle nie paliło a ono pali ale ma kaprysy jak kobieta jeśli się uporacie z tym problemem to napiszcie co było przyczyna bo ja wymieniłem już stacyjkę , rozrusznik i dalej to samo koszty ponad 400zł i dalej auto pali jak chce jeden gada tak drugi tak a kasa sobie leci jak woda z nieba!

lukq
22-07-2014, 19:51
Sprawdź CPW, jego oporność. Czasem jest to jego problem, że na ciepłym silniku są problemy z odpaleniem.

acer870
22-07-2014, 21:10
a co to jest CPW bo nie jestem mechanikiem a i tez nie znam się na tyle :) jeśli to jest do chłodzenia to samochód się nagrzewa do połowy i jak przejdzie polowe skali zaraz włącza się wentylator i chłodzi dotąd aż nie opadnie temp jedyne co to może być walnięty czujnik temperatury co podaje do komputera i wyłącza ssanie czy coś podobnego proszę mi powiedzieć ale ci co to już przerabiali co dokładnie może być autko ma przejechane dopiero 255tys km wiec nie wydaje mi się ze jest to jego koniec i nigdy nie miał LPG czekam na jakieś wskazówki dokładne ?

asarx
22-07-2014, 21:54
CPW- czujnik położenia wału, i gdyby kręcił i nie odpalał to ok można postawić na CPW , ale rozrusznik nie kręci .
Moim zdaniem wina leży w rozruszniku a konkretnie w szczotkach .
Masa na silnik i akumulator rozumie że sprawdzone .

acer870
23-07-2014, 09:11
kolego asarx czytasz cały post mówiłem ze rozrusznik mam nowy działa ok kostka stacyjki tez nowa z bebechami stacyjki a auto dalej nie pali tylko na zimnym od pierwszego a jak go zapale na gorącym silniku to nie zapali oddałem dziś do mechanika i ma zobaczyć co to jest bo ja już nie mam słów do tego auta wymienię wszystko a tam będzie tylko kabelek i po co to robić jak wszystko jest ok nie mam szrotu na placu żeby testować czy to jest to tamto czy sram-to wszystkie części muszę kupić a to są nie małe pieniądze a nie dam tak jak do forda ze porobiłem był jak z fabryki a sprzedałem za tys zł a dołożyłem 7tys stare to jest tylko dobre wino a auta na złom huta Katowice !

lukq
23-07-2014, 11:54
Dlatego napisałem, że wina może leżeć po stronie wariujacego CPW. Skoro rozrusznik działa i samochodów na ciepłym odpala.

markshall
23-07-2014, 12:48
Sprawdź przewód masowy między aku a silnikiem oraz przewód plusowy od aku do rozrusznika. Może się gdzieś urywa i stąd takie efekty. Pomierz napięcie jak Ci sugerowałem w innym temacie.

acer870
23-07-2014, 12:53
byłem u mechanika i powiedział ze nie wie co to jest , mam do was takie pytanie czy jak zlecę badanie komputerowe to wykryje co jest nie tak z tym czy raczej nie bo zaś wydałem kasę i nic nie wiem a auto robi z mojego budżetu co chce już rozbieram skarbonkę za niedługo na chleb mi nie będzie stać , chce to naprawić a mam ręce założone i nie wiem co dalej z tym robić czekam na instrukcje? jeszcze jedno pytanie czy jak bym kupił własny tester i kabel to czy sam wykryje te błędy i proszę powiedzcie mi jak dostać się do elektroniki auta czyli sprawy elektryczne i sprawy mechaniczne silnika tak aby wykryć mój błąd ? bo jestem w stanie kupić w ostateczności sprzęt do sprawdzania błędów bo mechanicy to złodzieje nic nie robić kasy mieć dużo !

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

powiem ci tak mam wszystko ok z masa i prądem z aku bo gdyby nie było ok auto by w ogóle nie paliło a po wymianie kostki i rozrusznika na nowy auto pali tylko jak ma gorący silnik to ma opory i teraz bym chciał się dowiedzieć czy jak podłącze go pod kapa czy wykryje co jest nie tak i do której wtyczki podpiąć czy modele brava sx 80 1.2 16v 1999rok ma obd2 lub kostkę czy tylko 3 piny wraz z zaciskami czerwony czarny

kasper1416
31-07-2014, 14:55
moim zdaniem łożysko alternatora się zaciera,miałem podobny przypadek/alternator stawia opór na łożysku i dlatego jest ciężko rozrusznikowi przewalić/.od szczęścia zależy jaką bravkę trafisz,ja trafiłem taką,że miałem już myśli samobójcze,

krystian750
31-07-2014, 22:02
jeśli tylko kontrolki lekko przygasają lub lekkie cyknięcie to może Ci nie łączyć przewód + który jest przykręcony do rozrusznika. dałem tam stalową podkładke i przez nią mi nie kręcił rozrusznik bo prąd dobrze nie przepływał, dałem miedzianą i mam już rok spokój a rozrusznik4 razy wyciagałem w JTD to uciążliwe.