PDA

Zobacz pełną wersję : Swap na 1.2 od punto



cinex134
17-07-2014, 20:44
Witam,
Zdecydowałem się na swap silnika od fiata punto I 1.2. W związku z tym mam pare pytań.
1.Czy do swapa jest mi potrzebne tylko :
- silnik 1.2 8v
- wiązka silnika od punto
- komputer od punto
?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????

2. Czy skrzynia biegów jest P&P ?
3. Jakie są rodzaje silników 1.2 od punto ?
4.Na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika ?
5. Ile mniej więcej powinien kosztować taki silnik ? Ceny wachają się od 400 do 1000 zł.
6. Czy to będzie ze sobą "grać " ?
- wiązka (http://allegro.pl/wiazka-instalacja-silnika-fiat-punto-i-1-2-8v-spi-i4410738331.html)
- silnik (http://allegro.pl/silnik-1-2-75km-benzyna-fiat-punto-kompletny-i4428787273.html)
- komputer (http://allegro.pl/komputer-punto-1-2-8v-iaw-16f-e3-f-vat-i4366414837.html)

neo_agin
18-07-2014, 17:28
potrzebujesz całe punto/palio/sienę

przy seryjnych hamulcach to kiepsko widzę 1.2, więc potrzebujesz:

-hamulce
-silnik
-wiązka
-pompa paliwa
-kolektory
-kompa (czyli alles spod maski)

w p1 były mpi 75KM i spi 60KM

cinex134
18-07-2014, 18:02
Hamulce mam już "stuningowane" , na tyle siedzą tarcze od uno turbo więc z hamowaniem nie będzie problemu.
Dlaczego muszę wymieniać pompę paliwa i kolektory ?

neo_agin
19-07-2014, 08:31
bo uno 1.0 ma spi i pompę 1bar a przy mpi (75 km bo taki zakładam chcesz założyć) jest pompa 3bar

a kolektory muszą być od danego swapowanego silnika (dolot i wydech)... stąd lepiej całe auto mieć (jakis rozbitek) niż sam silnik

cinex134
21-07-2014, 23:14
Komputer i wiązka już zamówiona. Teraz szukam silnika w dobrym stanie.
Pytania:

1. Czy pomożesz mi znaleźć zamiennik / używaną pompe paliwa do 1.2 MPI ? Szukam i jakoś nie mogę znaleźć.
2. A kolektory od uno 1.0 nie podejdą? Na pierwszy rzut oka są identyczne.


P.S
Jeszcze dla pewności.
3. Mam nadzieje że wiązka silnika od SPI jest taka sama jak od MPI ?

dudu$
22-07-2014, 19:29
Jeżeli będziesz zamieniał silnik z spi na mpi to będziesz musiał wymienić pompę paliwa, kolektor dolotowy i prawdopodobnie wylotowy. Wiązka silnika pewnie podejdzie ta z uno z tym że będziesz musiał przerobić cześć wiazki co idzie do wtrysku - z jednego będzie trzeba przerobić na cztery.

neo_agin
28-07-2014, 00:53
kolektry wydechowe mają inną srednicę...
natomiast dolotowe podtoczenia pod wtryski itp...

nowa pompa do dowolnego fiata 3bar kosztuje 70zł... jest sens używki??

wiązki nie są takie same...

powiedz mi z ciekawości ile dałeś za wiązkę i komputer, oraz ile planujesz na silnik i pozostałe elementy.... które wyjdą podczas swapu??


tak jak pisałem lepiej kupić rozbitka/wrak za 500-1000, a potem oddać go na złom z mniejszym silnikiem (najczęściej za auto dają około 600zł), bo masz wszystko w dawcy

cinex134
29-07-2014, 22:28
Silnik z kolektorami, sprzęgłem, komputer , wiązke ( niestety niekompletną ), alternator już mam.
Teraz muszę kupić :
-pompa paliwa
- mieszalnik gazu
- kompletną wiązkę
Bardzo proszę o linki do aukcji z powyższymi częściami.

neo_agin
02-08-2014, 12:45
sprzęgło musisz mieć z obecnego samochodu... (silnika)...

jaki mieszalnik?? punto 75 to mpi a więc... powinna być sekwencja... (powinna... z doświadczenia wiem, że instalacja mieszalnikowa się średnio sprawdza w tym wypadku)...

wiązkę zawsze można dokompletować, jak coś zapraszam na gg, 567639

cinex134
03-08-2014, 21:03
Niestety obecnie jestem spłukany i muszę podłączyć ten gaz który obecnie znajduje się w aucie. Na sekwencję pozwolę sobie w późniejszym czasie.

cinex134
04-08-2014, 20:22
Panowie, potrzebuje jeszcze zestaw naprawczy ( plastiki ) do drążka zmiany biegów. Czy ktoś ma linka do takiego zestawu ?

cinex134
29-08-2014, 19:42
Witam Panowie.

Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.


Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
map sensor -----------------------------------------------------20 zł
przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )


RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł


Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!

Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.

JacUno
30-08-2014, 16:03
Witam Panowie.

Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.


Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
map sensor -----------------------------------------------------20 zł
przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )


RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł


Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!

Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.

Gratuluje wytrwałości
Nie taniej byłoby zmienić na silnik uno 1.5? moc praktycznie identyczna,a pewnie mniej przeróbek.
Pozdrawiam

pajel
31-08-2014, 03:01
Tak... tylko to taki trochę hardcorowy swap... ja już wiem, że zrobil bym następnym razem tak jak radzili kumple i jak się robi profi swapy... silnik do ostatniej śrubki. ..

neo_agin
31-08-2014, 19:00
hardcorowy czy nie, nie jeden tak zrobił i jeździ ;p

1.5 nie lepiej bo... jest cięższy, starszego typu i (jeżeli masz silnik innego typu) swapujesz go na skrzynię z 1.4....

z Twojego kosztorysu wynika, że lepiej było wg. mojej rady kupić całe auto ;p

ps. to teraz T do niego i będzie niezłe palenie kapcia ;p

JacUno
03-09-2014, 20:56
hardcorowy czy nie, nie jeden tak zrobił i jeździ ;p

1.5 nie lepiej bo... jest cięższy, starszego typu i (jeżeli masz silnik innego typu) swapujesz go na skrzynię z 1.4....

z Twojego kosztorysu wynika, że lepiej było wg. mojej rady kupić całe auto ;p

ps. to teraz T do niego i będzie niezłe palenie kapcia ;p


Może silnik jest cięższy,ale mocy (KM/Nm) miałby trochę więcej.
Tak czy siak,fajnie,że jeszcze są chętni na inwestycję w ten samochód.
Pozdrawiam

neo_agin
06-09-2014, 20:05
trochę... hm... czy ja wiem czy to aż taka różnica przy różnicy w masie...

1.5 8v spi 75/5600 113/3000
1.2 8v mpi 73/6000 106/4000


zakładając różnice w masie około 30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice

pajel
07-09-2014, 10:11
30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice
taaa.. 30-34kg na przodzie to w uj jeśli chodzi o prowadzenie...

markshall
07-09-2014, 11:05
trochę... hm... czy ja wiem czy to aż taka różnica przy różnicy w masie...

1.5 8v spi 75/5600 113/3000
1.2 8v mpi 73/6000 106/4000


zakładając różnice w masie około 30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice

1.2 dużo mniej pali, jest bezkolizyjny i w ogóle nowszego typu ;)

dudu$
07-09-2014, 23:57
i co najważniejsze do silnika 1.2 części są ogólnie dostępne za równo nowe jak i używane na szrocie a do takiego 1.5 to już na bank ciężko jest z wyrwaniem wielu części...

Ruda
27-11-2014, 10:16
A nie lepiej 1,3 Turbo wstawić? :D