Zobacz pełną wersję : Swap na 1.2 od punto
cinex134
17-07-2014, 20:44
Witam,
Zdecydowałem się na swap silnika od fiata punto I 1.2. W związku z tym mam pare pytań.
1.Czy do swapa jest mi potrzebne tylko :
- silnik 1.2 8v
- wiązka silnika od punto
- komputer od punto
?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????
2. Czy skrzynia biegów jest P&P ?
3. Jakie są rodzaje silników 1.2 od punto ?
4.Na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika ?
5. Ile mniej więcej powinien kosztować taki silnik ? Ceny wachają się od 400 do 1000 zł.
6. Czy to będzie ze sobą "grać " ?
- wiązka (http://allegro.pl/wiazka-instalacja-silnika-fiat-punto-i-1-2-8v-spi-i4410738331.html)
- silnik (http://allegro.pl/silnik-1-2-75km-benzyna-fiat-punto-kompletny-i4428787273.html)
- komputer (http://allegro.pl/komputer-punto-1-2-8v-iaw-16f-e3-f-vat-i4366414837.html)
neo_agin
18-07-2014, 17:28
potrzebujesz całe punto/palio/sienę
przy seryjnych hamulcach to kiepsko widzę 1.2, więc potrzebujesz:
-hamulce
-silnik
-wiązka
-pompa paliwa
-kolektory
-kompa (czyli alles spod maski)
w p1 były mpi 75KM i spi 60KM
cinex134
18-07-2014, 18:02
Hamulce mam już "stuningowane" , na tyle siedzą tarcze od uno turbo więc z hamowaniem nie będzie problemu.
Dlaczego muszę wymieniać pompę paliwa i kolektory ?
neo_agin
19-07-2014, 08:31
bo uno 1.0 ma spi i pompę 1bar a przy mpi (75 km bo taki zakładam chcesz założyć) jest pompa 3bar
a kolektory muszą być od danego swapowanego silnika (dolot i wydech)... stąd lepiej całe auto mieć (jakis rozbitek) niż sam silnik
cinex134
21-07-2014, 23:14
Komputer i wiązka już zamówiona. Teraz szukam silnika w dobrym stanie.
Pytania:
1. Czy pomożesz mi znaleźć zamiennik / używaną pompe paliwa do 1.2 MPI ? Szukam i jakoś nie mogę znaleźć.
2. A kolektory od uno 1.0 nie podejdą? Na pierwszy rzut oka są identyczne.
P.S
Jeszcze dla pewności.
3. Mam nadzieje że wiązka silnika od SPI jest taka sama jak od MPI ?
Jeżeli będziesz zamieniał silnik z spi na mpi to będziesz musiał wymienić pompę paliwa, kolektor dolotowy i prawdopodobnie wylotowy. Wiązka silnika pewnie podejdzie ta z uno z tym że będziesz musiał przerobić cześć wiazki co idzie do wtrysku - z jednego będzie trzeba przerobić na cztery.
neo_agin
28-07-2014, 00:53
kolektry wydechowe mają inną srednicę...
natomiast dolotowe podtoczenia pod wtryski itp...
nowa pompa do dowolnego fiata 3bar kosztuje 70zł... jest sens używki??
wiązki nie są takie same...
powiedz mi z ciekawości ile dałeś za wiązkę i komputer, oraz ile planujesz na silnik i pozostałe elementy.... które wyjdą podczas swapu??
tak jak pisałem lepiej kupić rozbitka/wrak za 500-1000, a potem oddać go na złom z mniejszym silnikiem (najczęściej za auto dają około 600zł), bo masz wszystko w dawcy
cinex134
29-07-2014, 22:28
Silnik z kolektorami, sprzęgłem, komputer , wiązke ( niestety niekompletną ), alternator już mam.
Teraz muszę kupić :
-pompa paliwa
- mieszalnik gazu
- kompletną wiązkę
Bardzo proszę o linki do aukcji z powyższymi częściami.
neo_agin
02-08-2014, 12:45
sprzęgło musisz mieć z obecnego samochodu... (silnika)...
jaki mieszalnik?? punto 75 to mpi a więc... powinna być sekwencja... (powinna... z doświadczenia wiem, że instalacja mieszalnikowa się średnio sprawdza w tym wypadku)...
wiązkę zawsze można dokompletować, jak coś zapraszam na gg, 567639
cinex134
03-08-2014, 21:03
Niestety obecnie jestem spłukany i muszę podłączyć ten gaz który obecnie znajduje się w aucie. Na sekwencję pozwolę sobie w późniejszym czasie.
cinex134
04-08-2014, 20:22
Panowie, potrzebuje jeszcze zestaw naprawczy ( plastiki ) do drążka zmiany biegów. Czy ktoś ma linka do takiego zestawu ?
cinex134
29-08-2014, 19:42
Witam Panowie.
Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.
Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
map sensor -----------------------------------------------------20 zł
przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )
RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł
Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!
Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.
Witam Panowie.
Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.
Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
map sensor -----------------------------------------------------20 zł
przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )
RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł
Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!
Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.
Gratuluje wytrwałości
Nie taniej byłoby zmienić na silnik uno 1.5? moc praktycznie identyczna,a pewnie mniej przeróbek.
Pozdrawiam
Tak... tylko to taki trochę hardcorowy swap... ja już wiem, że zrobil bym następnym razem tak jak radzili kumple i jak się robi profi swapy... silnik do ostatniej śrubki. ..
neo_agin
31-08-2014, 19:00
hardcorowy czy nie, nie jeden tak zrobił i jeździ ;p
1.5 nie lepiej bo... jest cięższy, starszego typu i (jeżeli masz silnik innego typu) swapujesz go na skrzynię z 1.4....
z Twojego kosztorysu wynika, że lepiej było wg. mojej rady kupić całe auto ;p
ps. to teraz T do niego i będzie niezłe palenie kapcia ;p
hardcorowy czy nie, nie jeden tak zrobił i jeździ ;p
1.5 nie lepiej bo... jest cięższy, starszego typu i (jeżeli masz silnik innego typu) swapujesz go na skrzynię z 1.4....
z Twojego kosztorysu wynika, że lepiej było wg. mojej rady kupić całe auto ;p
ps. to teraz T do niego i będzie niezłe palenie kapcia ;p
Może silnik jest cięższy,ale mocy (KM/Nm) miałby trochę więcej.
Tak czy siak,fajnie,że jeszcze są chętni na inwestycję w ten samochód.
Pozdrawiam
neo_agin
06-09-2014, 20:05
trochę... hm... czy ja wiem czy to aż taka różnica przy różnicy w masie...
1.5 8v spi 75/5600 113/3000
1.2 8v mpi 73/6000 106/4000
zakładając różnice w masie około 30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice
30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice
taaa.. 30-34kg na przodzie to w uj jeśli chodzi o prowadzenie...
markshall
07-09-2014, 11:05
trochę... hm... czy ja wiem czy to aż taka różnica przy różnicy w masie...
1.5 8v spi 75/5600 113/3000
1.2 8v mpi 73/6000 106/4000
zakładając różnice w masie około 30-40 kg to nie są to jakieś specjalne różnice
1.2 dużo mniej pali, jest bezkolizyjny i w ogóle nowszego typu ;)
i co najważniejsze do silnika 1.2 części są ogólnie dostępne za równo nowe jak i używane na szrocie a do takiego 1.5 to już na bank ciężko jest z wyrwaniem wielu części...
A nie lepiej 1,3 Turbo wstawić? :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.