PDA

Zobacz pełn± wersję : Euro 4 czy Euro 5 jakie wymogi spełnia Croma



Capsel
13-07-2014, 23:30
Oj tam oj tam
EGR i DPF służy tylko drenażowi kieszeni kierowcy.
A tak na marginesie, nasze silniki występowały z i bez filtra cz±steczek i oba spełniaj± normę Euro4

bartek6622
13-07-2014, 23:43
I tu się mylisz ;) Bez filterka 4 a z 5 :)

Capsel
14-07-2014, 00:36
Mam drug± Cromę z DPFem i obie miały normę Euro4, dlaczego :?:

pierwsza z Włoch - Wpis w dowodzie włoskim: EURO 4 CON DISP ANTIPARTICOLATO
druga z Niemiec - Wpis w dowodzie niemieckim w pozycji 14: EURO 4

Kupuj±c w 2010 r były jeszcze nówki w polskich salonach i w katalogu wtedy sprawdzałem, norma zawsze była E4, a za DPF trzeba było dopłacić około 2tys zł jak dobrze pamiętam.

grzest
14-07-2014, 06:34
Mam drug± Cromę z DPFem i obie miały normę Euro4, dlaczego

No bo obie spełniaj± E4... :D

Capsel
14-07-2014, 20:46
No bo obie spełniaj± E4... :D

I żadna nie spełnia normy E5

stilo3d
14-07-2014, 21:17
do końca były na normę E4

grzest
15-07-2014, 06:03
I żadna nie spełnia normy E5

A czy nie przypadkiem E5 jest sporo młodsza od Cromy??? Więc jak mogła spełniać? Dopiero ostatni rocznik miałby szansę się załapać na certyfikację, ale to nie znaczy, że sprawna Croma nie spełnia E5...

stilo3d
15-07-2014, 10:31
A czy nie przypadkiem E5 jest sporo młodsza od Cromy??? Więc jak mogła spełniać? Dopiero ostatni rocznik miałby szansę się załapać na certyfikację, ale to nie znaczy, że sprawna Croma nie spełnia E5...

grzest - na pewno nie spełniały e5...

cromy z końca produkcji...np ta ma wbite e4:
15605


a Norma Euro 5

Emisje pochodz±ce z pojazdów wyposażonych w silniki diesel:

•tlenek węgla 500 mg/km,
•cz±stki stałe: 5 mg/km (zmniejszenie o 80% emisji w porównaniu z norm± Euro 4),
•tlenki azotu (NOx): 180 mg/km (zmniejszenie o ponad 20% emisji w porównaniu z norm± Euro 4),
•ł±czna masa węglowodorów i tlenków azotu: 230 mg/km.

grzest
15-07-2014, 19:54
grzest - na pewno nie spełniały e5...

No nie mogły ich spełniać FORMALNIE, bo w momencie homologacji ta norma nie istniała.
Jeste¶ pewien, że sprawna technicznie Croma nie ma szans spełnić FIZYCZNIE tej normy?

stilo3d
15-07-2014, 22:10
No nie mogły ich spełniać FORMALNIE, bo w momencie homologacji ta norma nie istniała.
Jeste¶ pewien, że sprawna technicznie Croma nie ma szans spełnić FIZYCZNIE tej normy?

Wydaje mi się, że nie... Nie jestem ekspertem ani ekologiem - tylko projektantem budowlanym... Ale Croma w 2009-2010 się cienko sprzedawała...( raptem niecałe 24 tys aut!) i było wiadomo, że kres bliski to nikt się E5 nie przejmował - mieliby ( koncern FIAT ) dokładać do interesu jeszcze i bawić się w normę E5?

grzest
16-07-2014, 07:07
Cienko się sprzedawała nie przez normę, bo i teraz jazda bez E5 to nie tragedia...
To było auto z klasy wyższej, drogie. Niestety FIAT nie kojarzył się z klas± wyższ±. Polegli marketingowo, jak ze Stilo...

stilo3d
16-07-2014, 10:11
a czy ja napisałem, że przez normę? wiadomo było, że przez znaczek f... na masce... cena duża... mały popyt... Croma fajne autko... zawsze jak jedzie gdzie¶ w trasie - łezka się w oku kręci... ;-)

scrabit
21-07-2014, 23:27
Cienko się sprzedawała nie przez normę, bo i teraz jazda bez E5 to nie tragedia...
To było auto z klasy wyższej, drogie. Niestety FIAT nie kojarzył się z klas± wyższ±. Polegli marketingowo, jak ze Stilo...

Sprostuje - Croma to auto klasy ¶redniej, segment D... do klasy wyższej jej troche brakuje ;)

grzest
22-07-2014, 14:27
Sprostuje - Croma to auto klasy ¶redniej, segment D

Sprostuję: chodziło mi o fakt, że Croma jest klasy wyższej, niż klasa kojarzona z fiatem... ;)