PDA

Zobacz pełną wersję : Trzęsiawka samochodu



blind
14-07-2014, 14:53
Panowie od pewnego czasu przy większym obciążeniu auta (kpl. na pokładzie) samochód podczas przyspieszania tak pomiędzy 40 a 80km/h dostaje trzęsiączki. Jak jeżdżę sam nie ma tego objawu. Chodzą mi po głowie trzy przyczyny: skrzywiona półośka, poduszka pod silnikiem i najgorsze dwumasa.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?

maciekpt
14-07-2014, 15:21
Hmm, w poprzednim aucie przy podobnych objawach okazało się, że tuleje przednich wahaczy były wybite. Może to coś takiego?

blind
14-07-2014, 15:34
Jest taka opcja. Robię 5 tyś/m-c po Warszawie. Przebieg aktualny 205000.

Marian086
14-07-2014, 15:44
Musisz zwrócić uwagę zdecydowanie na półosie, ale może akurat wyjdzie Ci walnięta poduszka. Ja miałem efekt trzęsienia spowodowany wyrobionym kielichem lewej półosi, czyli ostatni element wewnętrznego przegubu. Sam kielich występuje TYLKO w oryginale, koszt za kawałek żelastwa 900 zł...
Oczywiście nie dałem aso zarobić tak chorych pieniędzy, kupiłem używaną kompletną lewą półoś z krzyżakiem i kielichem za 270 zł:) Mechanik nie mógł uwierzyć, że za te pieniądze ktoś sprzedał w tak dobrym stanie :P

blind
24-07-2014, 06:49
Ponawiam pytanie i dzisiejsze spostrzeżenia. Trzęsienie autem występuje już nawet jak jadę sam. Zaczyna się przy prędkości 60km/h i kończy w granicach 90/100km/h. Zauważyłem jeszcze jedno w momencie trzęsiawki jak wcisnę pedał sprzęgła trzęsienie ustaje co dalej przemawia za poduszką pod silnikiem. Co o tym myślicie? Proszę o sugestie bo wybieram się do mechanika ale nie chcę ładować mu kasy do kieszeni na eksperymenty i dochodzenie metodą prób i błędów.

lukq
24-07-2014, 09:09
Potrzebne są dwie osoby i kanał.
Jedna siedzi w samochodzie i przy zaciągniętym hamulcu postojowych strzela ze sprzęgła. Druga osoba siedzi w kanale i obserwuje jak zachowuje się zawieszenie silnika.

blind
24-07-2014, 22:40
Po dzisiejszej wizycie u mechanika diagnoza - roztrzepany przegub wewnętrzny prawej półosi. Jutro sprawdzimy stan kielicha, jeśli będzie OK to kupię sam krzyżak: KRZYŻAK PÓŁOSI FIAT STILO CROMA LYBRA 1.9 JTD ORYG (4394638320) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/krzyzak-polosi-fiat-stilo-croma-lybra-1-9-jtd-oryg-i4394638320.html)

puntao
24-07-2014, 22:53
:-)
grande punto 2006

mikoz
25-07-2014, 10:50
ja regenerowałem tutaj:

MOTOMAX - przeguby i półosie (http://motomax.pl/www-1/index.html)

blind
26-07-2014, 16:17
Pomóżcie znaleźć przegub wewnętrzny (kielich z krzyżakiem) do mojego auta. Prawa oś. Skrzynia manualna, 1,9jtd, 120km, 2006r.

Marian086
26-07-2014, 21:47
Wcześniej napisałem, że ja na alledrogo zakupiłem całą półoś. Sam kielich używany jest raczej niedostępny, a nowy... to jak już we wcześniejszym poście napisałem kosmiczna cena. Szukaj całych półosiek, zawsze jakiś element na czarną godzinę Ci zostanie. Ceny 250-350 zł.

blind
26-07-2014, 22:09
Wiem , szukałem. Albo nie ma prawych a jak już się trafi to od wersji z automatem. :roll:

blind
30-07-2014, 18:40
Auto zrobione. Śmiga aż miło. Jeżeli jest ktoś z mazowieckiego i będzie miał problemy z półosiami/przegubami polecam ten warsztat:
Auto-Przegub Tadeusz Radziszewski ul. Dworcowa 21 Sulejówek tel. 22 783 12 83.

Za wymianę swojego - nowy kielich, nowy krzyżak, nowa osłona + robocizna zapłaciłem 700zł (jest oczywiście gwarancja).

k66
04-08-2014, 21:45
KRZYŻAK PRZEGUB WEWNĘTRZNY FIAT CROMA 1.9 JTD (4427328320) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/krzyzak-przegub-wewnetrzny-fiat-croma-1-9-jtd-i4427328320.html)

to takie coś ?
czy jest różnica na lewy i prawy ?

Marian086
05-08-2014, 13:27
Nie ma różnicy w przypadku krzyżaka. Pytanie czy potrzebujesz wymienić tylko krzyżak?

k66
05-08-2014, 13:57
No wlasnie. Jak to zdiagnozowac, co wymienic?

Marian086
05-08-2014, 15:37
Masz wszystko opisane w temacie, zależy jakie masz objawy. Jeśli fura Ci cała telepie przy przyspieszaniu, to niech mechanik spojrzy na stan poduszek i półosiek. Jak kielich jest wyrobiony, to sama wymiana krzyżaka nic nie pomoże.

k66
05-08-2014, 18:10
Juz jakis czas temu pisalem o podobnych objawach u mnie. Drzenie i telepanie przy pewnych predkosciach, ostre telepanie przy hamowaniu. Generalnie ostatnio powyzej 100 cuc drgania na kierownicy. Dodam ze mam automat.

blind
05-08-2014, 18:37
Tu nie piszemy o drganiach na kierownicy a o telepaniu całym samochodem w pewnych przedziałach prędkości. U mnie telepało pomiędzy 60 a 100km/h, dodam że po wciśnięciu pedału sprzęgła podczas telepania problem znikał a po odpuszczeniu znów to samo.

k66
05-08-2014, 19:26
[...] niech mechanik spojrzy na stan poduszek i półosiek. Jak kielich jest wyrobiony, to sama wymiana krzyżaka nic nie pomoże.
A jakich poduszek ?

drakeone
23-08-2014, 16:43
Witam. Może się ktoś orjetuje czy półoś pasuje od Vectry 1.9 cdti 150 KM, albo od saaba 1.9 TiD ? Mam takie same objawy jak kolega wyżej.

blind
23-08-2014, 21:44
Nie nie pasuje. Oplowskie mają bodajże o 1 więcej rowków na wieloklinie. Długość też jest inna.

drakeone
25-08-2014, 12:44
Dzięki za odpowiedz. Słyszłem, że od Stilo 1.9 JTD pasują, ale nie jestem pewny. Pewnie długość też jest inna.

blind
25-08-2014, 14:31
Nie ma co gdybać i się domyślać zadzwoń do warsztatu w którym robiłem. Powiedzą czy coś innego pasuje...

drakeone
25-08-2014, 21:13
Dzięki. Jutro postaram się zadzwonić.

stevenek
25-03-2017, 18:49
I mnie dopadł problem z przegubem wewnętrznym :/ Wie ktoś może czy wymiana samego krzyżaka załatwia sprawę czy raczej cała półoś z kielichem do wymiany (chodzi o prawą stronę)? Cena oryginału zabija, zamienniki jeśli są to niewiadomej marki... Zastanawiam się więc czy zazwyczaj wyrobieniu ulega kielich czy też krzyżak łapie luz. Może ktoś się podzieli jakimiś nowymi doświadczeniami? Ewentualnie polecicie jakiś sprawdzony zamiennik?

mugsy
25-03-2017, 21:37
I mnie dopadł problem z przegubem wewnętrznym :/ Wie ktoś może czy wymiana samego krzyżaka załatwia sprawę czy raczej cała półoś z kielichem do wymiany (chodzi o prawą stronę)? Cena oryginału zabija, zamienniki jeśli są to niewiadomej marki... Zastanawiam się więc czy zazwyczaj wyrobieniu ulega kielich czy też krzyżak łapie luz. Może ktoś się podzieli jakimiś nowymi doświadczeniami? Ewentualnie polecicie jakiś sprawdzony zamiennik?


I mnie dopadł problem z przegubem wewnętrznym :/ Wie ktoś może czy wymiana samego krzyżaka załatwia sprawę czy raczej cała półoś z kielichem do wymiany (chodzi o prawą stronę)? Cena oryginału zabija, zamienniki jeśli są to niewiadomej marki... Zastanawiam się więc czy zazwyczaj wyrobieniu ulega kielich czy też krzyżak łapie luz. Może ktoś się podzieli jakimiś nowymi doświadczeniami? Ewentualnie polecicie jakiś sprawdzony zamiennik?

Właśnie mam identyczny dylemat, trzęsienie autem i problem z prawą półosią

Pytanie co teraz lepiej wymieniać? Całą półoś czy tylko kielich + krzyżak?

Kompletna półoś jakiejś renomowanej firmy typu SKF czy Metelli lub oryginał to koszt od 900zł wzwyż

Natomiast z zamienników znalazłem takie ciekawostki:

PĂłłoś prawa FIAT CROMA 1,9 MJTD Multijet 2005-2011 (6479209807) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-fiat-croma-1-9-mjtd-multijet-2005-2011-i6479209807.html) - producent ODM multiparts, cena 650zł
PÓŁOŚ PRAWA Fiat Croma 1.9D '05- MOCNA (6733474077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-fiat-croma-1-9d-05-mocna-i6733474077.html) - firma niewiadoma, cena 648zł
NOWA PÓŁOŚ prawa CROMA od 2005r 1,9 D Multijet kpl (6683651210) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowa-polos-prawa-croma-od-2005r-1-9-d-multijet-kpl-i6683651210.html) - firma niewiadoma, 640zł

Jeżeli chodzi o zestawy kielich i krzyżak to są tańsze od półosiek, i na alledrogo znalazłem takie:

PÓŁOŚ PRAWA KIELICH FIAT CROMA 1.9 D JTD MultiJet (6540384976) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-kielich-fiat-croma-1-9-d-jtd-multijet-i6540384976.html) - firma GR, cena 465zł
KIELICH WEW PÓŁOŚ FIAT CROMA 1.9 D MULTIJET MANUAL (6096303562) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/kielich-wew-polos-fiat-croma-1-9-d-multijet-manual-i6096303562.html) - firma ZETA-ERRE, cena 470zł
KIELICH WEWNĘTRZNY PRAWA FIAT CROMA 1.9 MJTD JAKOŚ (5615294621) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/kielich-wewnetrzny-prawa-fiat-croma-1-9-mjtd-jakos-i5615294621.html) - produkt WŁOSKI (ale kij go wie), cena 495zł

Czy ktoś z was koledzy zakładał może któreś z tych zamienników lub chociaż cokolwiek wie o tych firmach?

manic
25-03-2017, 22:42
Niestety ponoć w ASO gwarancje, na naprawę półosi dają w przypadku wymiany krzyżaka i kielicha jednocześnie. Cena jest zaporowa.

croma24
25-03-2017, 23:11
Miesiąc temu wymieniałem lewy kielich wew z krzyżakiem. Firmy ZETA ERRE zrobione około 2tyś narazie bez zastrzeżeń.

mugsy
25-03-2017, 23:50
Miesiąc temu wymieniałem lewy kielich wew z krzyżakiem. Firmy ZETA ERRE zrobione około 2tyś narazie bez zastrzeżeń.

Hmm, 2000km to raczej mało miarodajna opinia, ale dzięki :smile:

Ktoś jeszcze miał by coś do dodania?

stevenek
26-03-2017, 15:18
Właśnie mam identyczny dylemat, trzęsienie autem i problem z prawą półosią

Pytanie co teraz lepiej wymieniać? Całą półoś czy tylko kielich + krzyżak?

Kompletna półoś jakiejś renomowanej firmy typu SKF czy Metelli lub oryginał to koszt od 900zł wzwyż

Natomiast z zamienników znalazłem takie ciekawostki:

PĂłłoś prawa FIAT CROMA 1,9 MJTD Multijet 2005-2011 (6479209807) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-fiat-croma-1-9-mjtd-multijet-2005-2011-i6479209807.html) - producent ODM multiparts, cena 650zł
PĂ�ŁOŚ PRAWA Fiat Croma 1.9D '05- MOCNA (6733474077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-fiat-croma-1-9d-05-mocna-i6733474077.html) - firma niewiadoma, cena 648zł
NOWA PĂ�ŁOŚ prawa CROMA od 2005r 1,9 D Multijet kpl (6683651210) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowa-polos-prawa-croma-od-2005r-1-9-d-multijet-kpl-i6683651210.html) - firma niewiadoma, 640zł

Jeżeli chodzi o zestawy kielich i krzyżak to są tańsze od półosiek, i na alledrogo znalazłem takie:

PĂ�ŁOŚ PRAWA KIELICH FIAT CROMA 1.9 D JTD MultiJet (6540384976) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/polos-prawa-kielich-fiat-croma-1-9-d-jtd-multijet-i6540384976.html) - firma GR, cena 465zł
KIELICH WEW PĂ�ŁOŚ FIAT CROMA 1.9 D MULTIJET MANUAL (6096303562) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/kielich-wew-polos-fiat-croma-1-9-d-multijet-manual-i6096303562.html) - firma ZETA-ERRE, cena 470zł
KIELICH WEWNĘTRZNY PRAWA FIAT CROMA 1.9 MJTD JAKOŚ (5615294621) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/kielich-wewnetrzny-prawa-fiat-croma-1-9-mjtd-jakos-i5615294621.html) - produkt WŁOSKI (ale kij go wie), cena 495zł

Czy ktoś z was koledzy zakładał może któreś z tych zamienników lub chociaż cokolwiek wie o tych firmach?

Widzę kolegę też dopadło... Moim zdaniem jeśli decydować się na nówkę to nie ma sensu kompletnej półosi kupować, a tylko długą półośkę z kielichem oraz krzyżak. Rekomendacje odnośnie zamienników mile widziane [emoji2]

nowszy_00
26-03-2017, 22:38
Bacznie obserwuje wasz wątek bo mnie też to niestety czeka.... Tylko poczekam najpierw na diagnozę mechanika

stevenek
22-04-2017, 00:39
U mnie problem zażegany (póki co :p).
Nastawiałem się na to, że kielich jest jeszcze ok i wymiana krzyżaka załatwi sprawę (parę stówek w kieszeni by zostało). Z racji, że z mechanikiem umówiłem się dopiero ne weekend majowy, postanowiłem zajrzeć do przegubu i dodać trochę smaru aby poprawić mu nieco warunki pracy. Ściągnąłem dużą opaskę, odchyliłem osłonę a tam niemal sucho! Z przegubu wyciekło tylko trochę brunatnej cieczy o konsystencji oleju przekładniowego. Do kielicha oraz wnętrza osłony wcisnąłem ok. 140 g smaru molibdenowego do przegubów. Założyłem opaskę, jazda próbna i nic, jedzie jak po szynach, żadnego telepania na boki, a ostatnimi czasy dość mocno się ono nasiliło. Dzisiaj test z dużym obciążeniem, górka i prawie tona na przyczepce i dalej wszystko ok.
Tak więc zanim zabierzecie się za wymienianie półosiek polecam zajrzeć pod osłonę przegubu. Naprawa zamiast kilku setek zamyknęła się w moim przypadku w 11 zł ( 2 tubki smaru i opaska).

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

jarcio21
23-04-2017, 13:33
A czy można przesadzić z ilością smaru? Też chciałem tam zajrzeć i dołożyć tylko boję się tego żeby nie było za dużo. Czy przy tej operacji na coś szczególnie trzeba uważać?

stevenek
23-04-2017, 13:40
Fiat zaleca do przegubow 120 lub 140 g smaru, nie pamiętam dokładnie. Jak dasz za dużo to nic się nie stanie, najwyżej wyciśnie trochę smaru spod osłony.

KSZYHOO
23-04-2017, 14:13
Nie można przsadzić. Smar jest stosunkowo gęsty i wejdzie go tylko tyle, ile miejsca jest pod osłoną gumową. Ewentualną nadwyżkę wytrzeć do sucha. Trzeba tylko pamiętać, by założyć opaski (najlepiej nowe). Trzeba też dokładnie sprawdzić osłonę gumową. Wszelkie objawy zużycia gumy (pęknięcia) są niedopuszczalne.

luk202
24-04-2017, 12:06
Witam.
Temat o telepaniu budą ale u mnie sam nie wiem co występuje (i na czym polega telepanie budą ;-) )
Mam drgania na kierownicy identyczne jak przy złym wyważeniu. Na początku od 110 do 130. Po dłuższej jeździe zaczyna już od 90. Opony nowe i niby wyważone a na zimówkach miałem podobnie. Po wciśnięciu sprzęgła bez zmian. Mechanik prześwietlił auto i jedyne do czego można się przyczepić to lekki luz na przegubach wewnętrznych. Ale czy to może być to? Wymieniłbym półośki ale szkoda 8 stów wywalić w błoto, bo to może nie to.

stevenek
24-04-2017, 12:10
Przeguby zazwyczaj "telepią" przy mniejszych prędkościach (60-90 kmh). Ale skoro masz lekki luz to nie zaszkodzi zajrzeć do osłon i w razie czego dowalić smaru. Koszt groszowy a może poradzi.

luk202
24-04-2017, 12:42
Ale skoro masz lekki luz to nie zaszkodzi zajrzeć do osłon i w razie czego dowalić smaru
ale to wewnętrzne. Tam chyba kiepski dostęp.

stevenek
24-04-2017, 12:56
ale to wewnętrzne. Tam chyba kiepski dostęp.
Da się do nich dostać bez większego problemu. Z kanału najlepiej, ale niektórzy nawet na podnośniku dają radę.

maka131
24-04-2017, 13:08
podnosisz jedno koło auta, zdejmujesz koło i już masz dostęp do osłony przegubu wewnętrznego.
z dostępem nie ma tragedii.
dobrze mieś drugi podnośnik i podstawić pod wahacz. jak się go lekko podniesie to łatwiej gumę zdejmuje.

luk202
24-04-2017, 13:43
Dzięki. Jak znajdę chwilę to najpierw podjadę jeszcze raz wyważyć koła a później zabiorę się za osłony. Od razy przelecę wewnętrzne i zewnętrzne.

jarcio21
24-04-2017, 14:23
Czy ktoś wie jaki rozmiar jest opasek chciałem od razu nowo założyć. Chodzi mi o tą duża przy kole.
stevenek dokładka smaru do przegubu wewnętrznego przy skrzyni czy zewnętrznego kole?

CzarnyGD
24-04-2017, 15:37
Witam.
Temat o telepaniu budą ale u mnie sam nie wiem co występuje (i na czym polega telepanie budą ;-) )
Mam drgania na kierownicy identyczne jak przy złym wyważeniu. Na początku od 110 do 130. Po dłuższej jeździe zaczyna już od 90. Opony nowe i niby wyważone a na zimówkach miałem podobnie. Po wciśnięciu sprzęgła bez zmian. Mechanik prześwietlił auto i jedyne do czego można się przyczepić to lekki luz na przegubach wewnętrznych. Ale czy to może być to? Wymieniłbym półośki ale szkoda 8 stów wywalić w błoto, bo to może nie to.

Miałem bardzo podobne objawy. Zaczęło się w momencie zamiany z nówek zimowych na stare letnie opony. Po wydaniu małego majątku na nowe opony letnie, kupnie przegubów wewnętrznych i regeneracji zewnętrznych, wymianie tarcz hamulocowych i regeneracji zacisków, wielokrotnym wyważaniu kół - zatoczyłem koło. Trafiłem do zakładu wyważającego koła, w którch pan mechanik na oko stwierdził że winne są opony i ich nierówności wzdłużne. Poświęcił 10 minut więcej przy wyważaniu kół i "zooptymalizował" położenie opony względem felgi.

Problem znikł i nigdy nie wrócił. Teraz przy każdej wymianie opon wspominam, że należałoby zwrócić na to uwagę i problemu nie ma:)

Capsel
24-04-2017, 16:08
Czy ktoś wie jaki rozmiar jest opasek chciałem od razu nowo założyć. Chodzi mi o tą duża przy kole.
stevenek dokładka smaru do przegubu wewnętrznego przy skrzyni czy zewnętrznego kole?

Na przegubie wewnętrznym oryginalna opaska ma wybity rozmiar 94,5

Miro2580
28-04-2017, 20:31
Drodzy posiadacze Crom. Piszę też swój problem jezeli chodzi o telepanie. U mnie ten problem zaczął sie juz z półtora miesiaca temu. Z początku koło 70km\h zaczęło telepać całym samochodem w środku, później objawy już narastały. Dopiero przy 130km\h objawy znikały. Obeznałem sie z tematem i zauważyłem ze kielichy w których sie znajdują przeguby wewnętrzne są rozklekotane. Wymieniłem cały komplet czyli półoś prawa i lewa + kielichy z przegubami. Dosłownie cały zestaw. Po wymianie wszystko było cacy, do czasu. Po tygodniu znowu pojawiło sie to samo, lecz w mniejszym stopniu.( Prawie zawsze ) Gdy siadam rano do cromy to pierwsze 3 - 4 km są w porządku nic nie telepie. Po przejechaniu wiecej jak 4 km auto przy 70 km\h wpada w trzęsiawke. Na kierownicy nic nie telepie. Najbardziej czuć jak opre prawa noge przy skrzyni biegów. Czy to może byc wina poduszki przy skrzyni biegów ? Jezeli tak to jaką najlepiej kupić ? Bardzo prosze o pomoc.

stevenek
28-04-2017, 20:44
Drodzy posiadacze Crom. Piszę też swój problem jezeli chodzi o telepanie. U mnie ten problem zaczął sie juz z półtora miesiaca temu. Z początku koło 70km\h zaczęło telepać całym samochodem w środku, później objawy już narastały. Dopiero przy 130km\h objawy znikały. Obeznałem sie z tematem i zauważyłem ze kielichy w których sie znajdują przeguby wewnętrzne są rozklekotane. Wymieniłem cały komplet czyli półoś prawa i lewa + kielichy z przegubami. Dosłownie cały zestaw. Po wymianie wszystko było cacy, do czasu. Po tygodniu znowu pojawiło sie to samo, lecz w mniejszym stopniu.( Prawie zawsze ) Gdy siadam rano do cromy to pierwsze 3 - 4 km są w porządku nic nie telepie. Po przejechaniu wiecej jak 4 km auto przy 70 km\h wpada w trzęsiawke. Na kierownicy nic nie telepie. Najbardziej czuć jak opre prawa noge przy skrzyni biegów. Czy to może byc wina poduszki przy skrzyni biegów ? Jezeli tak to jaką najlepiej kupić ? Bardzo prosze o pomoc.
Robiłeś na oryginalnych częściach? Sam wymieniałeś czy mechanik?

Miro2580
28-04-2017, 20:46
Orginał w ASO wymieniał mechanik na prawde bardzo dobry.

stevenek
28-04-2017, 21:05
Jak robiłeś w ASO to jedź tam i żądaj aby usunęli usterkę. Skoro części zamontowane zużywają się po tygodniu to znaczy, że albo były wadliwe albo mechanik coś spartaczył.
Mi to wygląda na niewystarczającą ilość smaru lub zastosowanie nieodpowiedniego rodzaju. Tak czy inaczej jedź na poprawkę, komplet półosi to zbyt duży koszt żeby odpuszczać.

Miro2580
28-04-2017, 21:26
zgadza sie. Byłem świadkiem jak mechanik używał bardzo duzo smaru. dokladnie nie pamietam nazwy ale była w tubce i po sztuce na kazde koło poszło. Hm nie mam juz głowy do tego na prawde. Nie bylo to tanie. A co mozna spartaczyc przy wymianie półoś ?

stevenek
28-04-2017, 21:31
Zawsze można coś spartaczyć :)
A jakiego smaru używał? Tuteli czy czarnego molibdenowego do przegubów? Jeśli wlał Tutele, która podobno jest bardzo rzadka, to wystarczyło, że opaski na osłonie dobrze nie zacisnął żeby cały smar wywaliło z przegubu i efekt będzie taki jak opisujesz.

Miro2580
28-04-2017, 21:46
Pascal Smar do przegubów. https://sklep.intercars.com.pl/produkty/176893-smar-do-przegubow-pascal jutro w jadę na swoj kanał i zobacze czy smaru nie wyleciał.

Miro2580
29-04-2017, 22:21
Drogi Kolego Stevenek sprawdzałem dzisiaj całą półoś oraz kielichy. Wszystko suche bez śladu jakiegos smaru. Gumy trzymają dobrze takze dalej jest pytanie co to moze byc. ?

stevenek
30-04-2017, 13:27
Sprawdź jeszcze lewy kielich czy nie ma nadmiernego luzu na wejsciu do skrzyni. Może tu jest problem.
Jednak w dalszym ciągu zalecam wracać do warsztatu, który to robił na reklamację.

manic
30-04-2017, 21:40
A co w sytuacji gdy właśnie jest luz na wejściu kielicha do skrzyni? To się jakoś reguluje w mechaniźmie różnicowym?

Miro2580
06-05-2017, 20:34
Pytanie jeszcze jedno. Czy może być to powód poduszki pod skrzynia biegów ? Czasami w ogóle nie telepie ( rzadko ), a czasami mocniej raz mniej. Czy to może być poduszka w zależności jak sie ustawi ?

Miro2580
10-05-2017, 21:15
W końcu sprawdzałem na podnośniku półoś, kielichy i wgl. Przy lewym wejściu kielicha do skrzyni jest delikatny luz.

nowszy_00
11-05-2017, 21:34
Śledziłem wątek i nastawiałem się na wymianę półosi... Jednak!! Zmieniłem opony na letnie wraz z alusami i wszelkie ściąganie auta i drgania przy przyspieszaniu ZNIKNĘŁY!!! Jednak profilaktycznie zakupię smar i wcisnę go w gumowe osłony.
Pozdrawiam :)

jarcio21
12-05-2017, 00:39
Smar dajemy od strony koła czyli tam gdzie większą średnica gumy czy ta druga strona?

Miro2580
12-05-2017, 22:36
Nasuwa mi sie jeszcze jedna myśl. Ostatnio byłem wyważyć koła i jedna z czterech felg stalowych mam delikatnie krzywą. Może to jest przyczyta tego.
Myśle ze juz w przyszłym tygodniu ogarne temat wiec napisze cos wiecej.

Miro2580
13-06-2017, 19:51
Witam ponownie, drodzy klubowicze nawiązując do tematu moja croma ma nadal ten sam problem. Okazuje sie że po wymianie całego kompletu półoś prawa lewa wraz z kielichami po przejechaniu około 500 km nadal drgawki z tygodnia na tydzien były coraz bardziej odczuwalne. Sprawdzałem wszystko co sie da i okazało sie ze nowy prawy kielich wyrobił sie w środku, co dla mnie jest nie możliwe lecz tak jest. Po wyczyszczeniu kielicha ze smaru wewnątrz są wyżłobienia od przegubu wewnetrzego. Czy to moze byc wada produkcyjna części ? Zawiozłem do ASO na reklamację ale została odrzucona ponieważ to nie podlega gwarancji części i zaczynają sie schody polska spychologia....

luk202
27-06-2017, 16:49
Z tymi drganiami i trzęsawkami Cromy można dostać kota. U mnie drży na wyższych prędkościach. W akcie desperacji odstawiłem auto do ASO. Sprawdzili - wszystko niby ok. Pojechałem do wulkanizacji jeszcze raz wyważyć koła- do tej samej co wcześniej. I w każdym kole czegoś brakowało. Zgłupieć można ;-). tym bardziej, że po wyważeniu było ok, a po kilkudniowym staniu na parkingu znów zaczęła drżeć kierownica. Zobaczymy jak teraz.

Miro2580
29-06-2017, 22:53
u mnie wytarł sie prawy kielich wewnętrzny z przegubem...

manic
30-06-2017, 00:13
Czy wymieniając krzyżak na półosi można go nabić na wieloklin dowolnie czy trzeba w konkretnym miejscu?

Miro2580
01-07-2017, 22:38
Najlepiej nabijać w to samo miejsce, lecz gdy masz rozwalone krzyżaki i założysz nowe to mogą rozbić kielichy..

manic
04-07-2017, 22:45
Czy jest zatem możliwe, że po wymianie samego krzyżaka - nabity mniej więcej w to samo miejsce +/- jeden frez mogły pojawić się drgania w okolicy 130km/h które ustają przy około 140-150? Smar w kielichu uzpełniony tak mniej więcej 2x90gram. Luzów w zawieszeniu brak, koła wyważone miesiąc temu.

kinzcurop
06-07-2018, 22:19
Widzę kolegę też dopadło... Moim zdaniem jeśli decydować się na nówkę to nie ma sensu kompletnej półosi kupować, a tylko długą półośkę z kielichem oraz krzyżak. Rekomendacje odnośnie zamienników mile widziane [emoji2]

I ja wymieniłem lewy przegub na ZETA ERRE, ale zbyt długo nie pojeźdźił. Po niecałym roku objawy te same (trzęsiawka), zajrzałem do przegubu i się okazało że guma spadła i smar wywaliło... próbowałem reanimować (dodałem jakiegoś smaru do przegubów i założyłem opaskę) jednak nic to nie dało. Kupiłem oryginał (w tym samym sklepie zresztą) i jeźdźi już też prawie rok i wszystko ok. Za oryginalny przegub wewnetrzny lewy (wersja z automatem) zaplacilem po rabacie lekko ponad 8 stówek, krzyżak został ten sam (oryginal sprzed wymiany na zeta erre, bo zamiennik ma inne wymiary niz oryginal). Trzęsiawki nie udało mi się całkowicie wyeliminować bo między 20-30 km/h też lekkie drgania czuje. Pytanie tylko czy to od przegubu? Nie nasila się wiec narazie olewam temat. Takze zestaw zeta erre lezy, ciekawe czy da sie to jeszcze zregenerowac....

Pandemic88
21-06-2020, 19:15
Witam kolegów

Mnie również dopadła bujanka na boki,w zeszłym roku przed wyjazdem na wakacje obie półosie zostały całkowicie wyjęte z kielichów,krzyżaki (tripod) kielichy i przeguby zewnętrzne zostały wyczyszczone,założone zostały również nowe 4 osłony GKN Lobro wszystko nabite świeżym smarem a tu wczoraj będąc pod autem patrzę wszystko dookoła obryzgane smarem z pod osłony wewnętrznego kielicha,zdjąłem osłonę okazało się że łożysko TRIPOD ma delikatny luz wyczuwalny góra dół i na boki,uzupełniłem smar w kielichu i teraz pytanie czy zmieniać na już krzyżak czy zaczekać? ale za bardzo chyba nie ma na co, założyłem nową opaskę kupioną w ASO o dziwo opaska jest o 2mm szersza (9mm) i troszkę krótsza 94,5mm, idealnie pasuje w wyżłobienie w osłonie gumowej a opaski które były w zestawie GKN są węższe (7mm) i dłuższe 97mm. Od wczoraj przejechane 200km i żadnych wycieków smaru z pod gumy kielicha wewnętrznego narazie nie widać a bujanie na boki również ustało
384613846238463384643846538466

lisekg
22-06-2020, 09:01
Można zastosowac smar do regeneracji- Xado Ja u siebie zastosowałem kilka lat temu profilaktycznie https://regeneratory.pl/smary/19-xado-smar-naprawczy-do-przegubow-125ml-.html

Pandemic88
22-06-2020, 12:23
Szanowny kolego lisekg ten smar raczej za bardzo chyba nie pomoże jak już mam wyczuwalny luz na krzyżaku (TRIPOD)
Nie ma na co czekać tylko zamówić nowy oryginalny krzyżak i wymienić,póki co same łożysko krzyżaka ma luz wewnątrz a nie w kielichu,mniej więcej tak jak na filmiku, tylko że ma dużo mniejszy luz, ale jest wyczuwalny
https://youtu.be/MLPldbe65ks

lisekg
23-06-2020, 09:04
Aspiryna nigdy nie pomoże na raka ;-) Ja nie wiem jaki jest luz...

franekbp
21-07-2020, 13:08
Panowie ile tego smaru trzeba wepchać w te przeguby. Czy taki "cukierek" 90g wystarczy jeżeli pusto. Czy jeżeli coś jest to dopychać do jakiego momentu? Ile gram?