Zobacz pełną wersję : wspomaganie
witam
posiadam crome 1.9 150 konna rocznik 2009 czy ktoś może mi pomóc zdiagnozować co się dzieje ze wspomaganiem zapala mi się kierownica czerwona na wyświetlaczu nagle i niknie mi wspomaganie potem nagle gaśnie i znów działa wspomaganie:?:. przebieg 98000 km
sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?
sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?
nie sprawdzałem z akumulatorem nie miałem problemu wymieniony na początku roku jutro posprawdzam olej wspomaganiu i połczenia tylko te rzeczy zlokalizuje dzieki za podpowiedz
Może to być wina czujnika położenia kierownicy. Potrafi płatać figle.
Krzysiek89
14-07-2014, 14:20
Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)
Marian086
14-07-2014, 15:53
Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)
U mnie pomogło oczyszczenie pinów i dodatkowo wrzucona izolacja na przewody. Swoją drogą to bardzo sensowne rozwiązanie, że przy spadku napięcia komputer pierwsze co wyłącza wspomaganie.. ;)
Witam
Dzięki za pomoc. Dziś sprawdziłem poziom oleju wspomaganiu i okazało się ze jest go zbyt mało suchy bagnecik a nad mienie ze autko przechodzi regularne serwisy zgodnie z instrukcją czyli olej powinien być kontrolowany ale niestety takie mamy autoryzowane serwisy Fiata. Resztę starego oleju spuściłem i zalałem świeży zobaczymy co się będzie działo. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc.
kasjan_pl
21-06-2015, 11:39
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się wlew oleju wspomagania w fiat crome 2007 ?
CzarnyGD
21-06-2015, 12:02
Z tyłu silnika (zaraz przy przegrodzie) taka jakby biała butelka z nakrętką:)
Polecam rzucić okiem w instrukcję obsługi dla pewności:)
Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ??
mirek8423
30-06-2015, 18:45
Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ?? Tak na zakrętce jest miarka i u mnie tyle jest oleju 2041620417
Witam
Chcę wymienić płyn bo mi się 2 razy wspomaganie wyłączyło przy odpalaniu a nie było wymieniane od nowości pewnie
Croma z 2009 przebieg 310 000. mam pytanie ile płynu wchodzi do układu. Chcę kupić Zielony płyn do wspomagania Tutela GI/R 1 L.
Czy starczy jedna butelka 1 L ????
Pozdrawiam
Wspomaganie wyłączyło się prawdopodobnie nie z powodu płynu. Sprawdź wtykę na pompie wspomagania.
Potwierdzam. Na 99% ta wtyczka.
Pandemic88
07-03-2020, 23:28
Kolego hubcio ja u siebie zmieniałem w zeszłym roku ,dokładnie w sierpniu ,płynu weszło 0,8l a nalałem motul dexron III 376193762037621 a tak to wyglądało przed i po zmianie
Kolego Pandemic88 to co zlałeś miało kiedyś kolor zielony a Dexron III jest tzw. olejem typu ATF.
To zielone jest wg specjalistów jest nie mieszalne z olejami typu ATF.
Oleje ATF są i było standardowo stosowane w układach wspomagania ale oparte o pompę napędzaną mechanicznie od silnika- pompa pracuje cały czas.
Układ wspomagania w Cromie ma pompę napędzaną elektrycznie tylko w momencie chęcią ruszenia kierownicą, można to zauważyć na postoju (silnik na biegu jałowym i zapalone światła). Przy ruszeniu kierownicą lekko przygasają światła.
Ten zielony płyn jeszcze mniej zmienia lepkość w stosunku do temperatury (w stosunku do ATF), co jest bardzo istotne by w niskich temperaturach pompie było lżej.
placuszek
07-09-2020, 17:56
Siemano.
Nie wiem czy w dobrym temacie ale pompa wspomagania potrafi się wyłączyć z nienacka. Przestaje wspomagac i kontrolka na desce, czasem problem znika po krótkiej chwili, a czasem po poruszaniu kostką. Przeczyściłem styki ale problem nadal czasem występuje. Słyszałem o tej usterce i o serwisowym jej rozwiązaniu ( bajpasem bezpośrednio z akumulatora ). Czy ktoś z was sprawdzał to rozwiązanie? Czy ewentualnie jesteście podpowiedzieć czy ten element z linku poniżej jest własnie to naprawy tej usterki ?
https://allegro.pl/oferta/przewod-wspomagania-fiat-croma-oe-9396665400?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+uk%C5%82ad+kierowniczy&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|106250270360|446185065077|&utm_term=aud-389724427358:pla-461336306391||-|-1011591|&utm_content=|pla|mc:130779295-p:9396665400|&gclid=CjwKCAjwtNf6BRAwEiwAkt6UQgN5Vu0isWVthUfssO-nvY4eyTFLTTh22nPmU2yW4scjepAcxb7QphoCIkIQAvD_BwE
Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.
Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.
Ja czyściłem trzy-etapowo Kontaktem 60, Kontaktem WL i Kontaktem 61. Odpukać po tym czyszczeniu problem w końcu ustąpił. Wcześniej czyścili to mechanicy z marnym skutkiem.
Jedna WAŻNA sprawa. Ta duża wtyczka ma żółtą dźwigienkę. Trzeba się upewnić, że na 1000% działa i że jest zaciśnięta po podpięciu przewodu do gniazda.
franekbp
08-09-2020, 13:21
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.
Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś :P
U mnie po odblokowaniu wtyczka schodzi baaaardzo delikatnie.
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ...
I teraz należy dopiero wcisnąć właściwą blokadę, która odblokuje wtyczkę.
Na załączonej fotce blokada którą odsuwasz jest akurat czerwona, a nie żółta.
38866
franekbp
11-09-2020, 08:31
Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś
Nie nie.. W oryginale jest żółty ten suwaczek po boku. Odsuwam go na zewnątrz czyli otwieram. Zresztą analogicznie do pozostałych wtyczek w aucie.
Ale kolega zabezp to mnie zaskoczył. Tej blokady to nie skojarzyłem. Przy następnym podejściu wypróbuję wcisnąć w tym miejscu :tongue
Pytanie do tematu: plus i minus, które są podłączone do pompy wspomagania są bezpośrednio do masy i plusa w aku podłączone, czy są pod jakieś przekażniki.
Ma ktoś może jakiś schemat, bo planuje zrobić bypass
Minus bezpośrednio do masy.
Plus jest podłączony do bezpiecznika 80A (F73) który jest na tym zestawie przykręconym do plusa akumulatora.
44184
44185
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.