PDA

Zobacz pełną wersję : wspomaganie



mis072
14-07-2014, 00:02
witam
posiadam crome 1.9 150 konna rocznik 2009 czy ktoś może mi pomóc zdiagnozować co się dzieje ze wspomaganiem zapala mi się kierownica czerwona na wyświetlaczu nagle i niknie mi wspomaganie potem nagle gaśnie i znów działa wspomaganie:?:. przebieg 98000 km

maka131
14-07-2014, 00:15
sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?

mis072
14-07-2014, 01:28
sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?

nie sprawdzałem z akumulatorem nie miałem problemu wymieniony na początku roku jutro posprawdzam olej wspomaganiu i połczenia tylko te rzeczy zlokalizuje dzieki za podpowiedz

grzest
14-07-2014, 06:38
Może to być wina czujnika położenia kierownicy. Potrafi płatać figle.

Krzysiek89
14-07-2014, 14:20
Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)

Marian086
14-07-2014, 15:53
Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)

U mnie pomogło oczyszczenie pinów i dodatkowo wrzucona izolacja na przewody. Swoją drogą to bardzo sensowne rozwiązanie, że przy spadku napięcia komputer pierwsze co wyłącza wspomaganie.. ;)

mis072
14-07-2014, 23:55
Witam
Dzięki za pomoc. Dziś sprawdziłem poziom oleju wspomaganiu i okazało się ze jest go zbyt mało suchy bagnecik a nad mienie ze autko przechodzi regularne serwisy zgodnie z instrukcją czyli olej powinien być kontrolowany ale niestety takie mamy autoryzowane serwisy Fiata. Resztę starego oleju spuściłem i zalałem świeży zobaczymy co się będzie działo. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc.

kasjan_pl
21-06-2015, 11:39
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się wlew oleju wspomagania w fiat crome 2007 ?

CzarnyGD
21-06-2015, 12:02
Z tyłu silnika (zaraz przy przegrodzie) taka jakby biała butelka z nakrętką:)

Polecam rzucić okiem w instrukcję obsługi dla pewności:)

gonziak
30-06-2015, 14:45
Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ??

mirek8423
30-06-2015, 18:45
Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ?? Tak na zakrętce jest miarka i u mnie tyle jest oleju 2041620417

hubcio
03-03-2020, 13:06
Witam
Chcę wymienić płyn bo mi się 2 razy wspomaganie wyłączyło przy odpalaniu a nie było wymieniane od nowości pewnie
Croma z 2009 przebieg 310 000. mam pytanie ile płynu wchodzi do układu. Chcę kupić Zielony płyn do wspomagania Tutela GI/R 1 L.
Czy starczy jedna butelka 1 L ????

Pozdrawiam

adalap
04-03-2020, 10:05
Wspomaganie wyłączyło się prawdopodobnie nie z powodu płynu. Sprawdź wtykę na pompie wspomagania.

lupuss
04-03-2020, 15:12
Potwierdzam. Na 99% ta wtyczka.

Pandemic88
07-03-2020, 23:28
Kolego hubcio ja u siebie zmieniałem w zeszłym roku ,dokładnie w sierpniu ,płynu weszło 0,8l a nalałem motul dexron III 376193762037621 a tak to wyglądało przed i po zmianie

ziut
08-03-2020, 21:45
Kolego Pandemic88 to co zlałeś miało kiedyś kolor zielony a Dexron III jest tzw. olejem typu ATF.
To zielone jest wg specjalistów jest nie mieszalne z olejami typu ATF.
Oleje ATF są i było standardowo stosowane w układach wspomagania ale oparte o pompę napędzaną mechanicznie od silnika- pompa pracuje cały czas.

Układ wspomagania w Cromie ma pompę napędzaną elektrycznie tylko w momencie chęcią ruszenia kierownicą, można to zauważyć na postoju (silnik na biegu jałowym i zapalone światła). Przy ruszeniu kierownicą lekko przygasają światła.
Ten zielony płyn jeszcze mniej zmienia lepkość w stosunku do temperatury (w stosunku do ATF), co jest bardzo istotne by w niskich temperaturach pompie było lżej.

placuszek
07-09-2020, 17:56
Siemano.
Nie wiem czy w dobrym temacie ale pompa wspomagania potrafi się wyłączyć z nienacka. Przestaje wspomagac i kontrolka na desce, czasem problem znika po krótkiej chwili, a czasem po poruszaniu kostką. Przeczyściłem styki ale problem nadal czasem występuje. Słyszałem o tej usterce i o serwisowym jej rozwiązaniu ( bajpasem bezpośrednio z akumulatora ). Czy ktoś z was sprawdzał to rozwiązanie? Czy ewentualnie jesteście podpowiedzieć czy ten element z linku poniżej jest własnie to naprawy tej usterki ?
https://allegro.pl/oferta/przewod-wspomagania-fiat-croma-oe-9396665400?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+uk%C5%82ad+kierowniczy&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|106250270360|446185065077|&utm_term=aud-389724427358:pla-461336306391||-|-1011591|&utm_content=|pla|mc:130779295-p:9396665400|&gclid=CjwKCAjwtNf6BRAwEiwAkt6UQgN5Vu0isWVthUfssO-nvY4eyTFLTTh22nPmU2yW4scjepAcxb7QphoCIkIQAvD_BwE

zabezp
07-09-2020, 23:33
Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.

lupuss
08-09-2020, 09:43
Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.

Ja czyściłem trzy-etapowo Kontaktem 60, Kontaktem WL i Kontaktem 61. Odpukać po tym czyszczeniu problem w końcu ustąpił. Wcześniej czyścili to mechanicy z marnym skutkiem.

Jedna WAŻNA sprawa. Ta duża wtyczka ma żółtą dźwigienkę. Trzeba się upewnić, że na 1000% działa i że jest zaciśnięta po podpięciu przewodu do gniazda.

franekbp
08-09-2020, 13:21
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.

lupuss
09-09-2020, 13:37
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.

Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś :P

U mnie po odblokowaniu wtyczka schodzi baaaardzo delikatnie.

zabezp
10-09-2020, 00:17
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ...

I teraz należy dopiero wcisnąć właściwą blokadę, która odblokuje wtyczkę.
Na załączonej fotce blokada którą odsuwasz jest akurat czerwona, a nie żółta.

38866

franekbp
11-09-2020, 08:31
Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś

Nie nie.. W oryginale jest żółty ten suwaczek po boku. Odsuwam go na zewnątrz czyli otwieram. Zresztą analogicznie do pozostałych wtyczek w aucie.
Ale kolega zabezp to mnie zaskoczył. Tej blokady to nie skojarzyłem. Przy następnym podejściu wypróbuję wcisnąć w tym miejscu :tongue

karol
13-10-2024, 11:50
Pytanie do tematu: plus i minus, które są podłączone do pompy wspomagania są bezpośrednio do masy i plusa w aku podłączone, czy są pod jakieś przekażniki.
Ma ktoś może jakiś schemat, bo planuje zrobić bypass

zabezp
14-10-2024, 23:44
Minus bezpośrednio do masy.
Plus jest podłączony do bezpiecznika 80A (F73) który jest na tym zestawie przykręconym do plusa akumulatora.

44184

44185