PDA

Zobacz pełną wersję : Demontaż skrzyni i wymiana uszczelniacza wału stilo abarth!



kamil19871
08-07-2014, 15:03
Witam wszystkich! :) czy wyciagal juz ktos samodzielnie skrzynie z stilo 2.4 selespeed? być może posiada manual jak tego dokonać w prostszy sposób niż metoda prób i błędów:) , musze zdjac skrzynie w celu wymiany uszczelniacza walu gdyż zaczął ciec, po 2 dniach na parkingu zbiera sie mała plama kapiącego oleju -_- , wskazowki mile widziane nie tylko jak wyjac skrzynie ale takze jak poradzić sobie z uszczelniaczem!

kamil19871
13-07-2014, 01:32
A wiec skoro nikt nie zainteresowal sie odpowiedzial na ten temat napisze krotki manual jak dostac nerwicy przy demontarzu skrzyni w stilo 2.4 abarth pod domem bez kanału:)

po przeczytaniu wszystkich elearn i pocytaniu w internecie zaczalem
Potrzebne narzedzia i inne bajery:)
Dyzu lewarek, 2x kobyłki by uniesc i unieruchomic auto, wystarczy na poł metra.
Zestaw dobrych narzedzi, klucz dynamometryczny, duzo dlugich przedluzek,kluce od 10 do 21 nasadowe, kluce 10-17 oczkowe najlepiej takie z grzechotka małe:)
Pierwsze odkrecamy koła,(przed tym demontar akumulatora, skrynki bepiecznikami-podstawki akumulatora i caly zestaw filtra powietrza,wszystko wywalamy poza auto) odkrecamy mocowanie amotryatorow piastami i odlaczamy polosie wewnetrzne, lewa odkrecamy lozysko na laczeniu przegubu srodkowego z wpolosia, 3x sruba 13, dostep prosty w porownaniu do innych srub.
z prawa jest wiecej problemu po kombinacjach na wszelkie sposob udalo sie, otoz prawa jest na wcisk zatrzasnieta w srodku malym metalowym zabezpieczeniem, trzeba mocniej walnac i wyskakuje.
Po odlaczeniu polosi poluzowałem dolne sruby skrzyni, jest ich 6, 2x 18 na szpilkach, plus 2x 19 od gory i 2x 15 od dołu.
Najgorzej z sruba na samej gorze schowana pod zbiornickiem cisnieniowym i mechanizmem selespeed, dosten nieporozumienie, klucz 19, od spodu 3x przedluzki plus predluzka pregubowa i od strony akumulatora wciskamy celujac w srube po jakiejs godzinie mamy Ja odkrecona, kluczem odkrecamy do polowy a reszta szukamy mlodej kolezanki z malymi szczupłymi dłonmi ktorej uda sie wciasnac tam palce i wyciagnac srube:D
po odkreceniu mamy skrzynie juz prawie!wolna, najgorzej z odkreceniem rozrusznika, jest to konieczne bez tego skrzynia ani drgnie,od dolu odkrecamy 1x klucz 13 sruba, od gory wciskamy reke nad kolektory ssace i z latarka szukamy pozostalych 2och, najlepiej sobie poogladac zdjecia skrzyn u wojka Google i zobaczzyc w jakich miejscach sa umieszczone, powodzenia z sruba najglebiej schowana najblizej bloku silnika, zajelo mi to jakies 1,5godziny prob az sie udalo. po zwolnieniu rozrusnika skrzynia od strony silnika jest wolna.
teraz odkrecamy łape pod akumulatorem, do podtrzymania silnika urzyłem duzego lewarka pod miske olejowa.
a wiec podnosimy delikatnie silnik na 2,3cm, odkrecaly srube łapy i delikatnie opuszczamy motor, UWAGA!ustawcie dobrze lewarek gdyz silnik bedzie trzymał sie tylko na jednej łapie od strony rozrzadu, po opuszczeniu jakies 5-10cm odkrecamy łape skrzyni dolna,przy opuszcoznym silniku było po prostu łatwiej ale jak kto woli:)
odkrecamy cala poduszke silnika od nadwozia, 3sruby, 2x 19od gory, jedna z boku od strony lamp 15 2ga sruba 13.
Z 2ga sruba jest masa problemow now ukryta przez super specjalistow fiata:)
opusciłem lekko silnik aby wejsc po nadkole i ujzec Ja od dołu, jest bardzo schowana i przyda sie klucz 13 oczkowy wbudowana grzechotka, po odkreceniu wywalamy łape i mamy skrzynie wolna, teraz opuszczamy silnik powoli aby nam nie wypadł:P
do wyjecia skrzyni urzyłem jeszcze jednego lewarka by nie upadła na mnie a troche warzy, problemem bedzie to iz caly selespeed zajmuje duzo miejsca na skrzyni a tam jest bardzo malo miejsca, trzeba sie niezle nagimnastykowac,tak jak sanki, skrzynia po pouszczaniu nie chce wyjsc gdyz zawisa na sankach strona wejscia na przeguby jak i selespeedem w rame od ktorej odkrecalismy lape skrzyni.
Po jakies 3godzinach kombinowania skrzynia wyszła dzieki poluzowaniu sanek do polowy, i lewarku do wyciagania silnika od sasiada,opusciłem silnik na jakies 20cm i z trudem ale skrzynia wyszla i moim oczom ukazal sie piekny widow lejacego sie uszcelniaca skrzyni i krzywego wybieraka ktory wylecial i zostal wymieniony na noweczke valeo :D
po 1.5dniowym składaniu i zalaniu swiezutkimi płynami, Uwaga zwroccie uwage na wezyk plynu od wybieraka, przy skrecaniu nie wiem jak to sie stalo wyskoczzyl, nie widzialem tego, przekrecam kluczyk i buteleczka nowiutkiego Tutela CS Speed poleciała do kanału jak i robiac mi kolejne kilka godzin pracy na szorowaniu kostki :)
Niestety nie mialem czasu czekac kolejnego tygodnia na nowy olej gdyz potrzebuje auta, Tutele cs speed zamowiłem a na tydzien zalałem jak udalo mi sie znajezc zamiennik ATF DEXRON III do przekladni automatycznych ktory byl w sklepie motoryzacyjnym na miejscu. po zalaniu, odpowietrzeniu etc auto jak nowe! nie wiem jakie macie wrazenia czy zmienialiscie olej z tuteli na dexrona? wg mnie biegi wchoda tak jak by plynniej i szybciej, mozge sie mylic ale Ja takie wrazenie odnosze, a tydzien itak wracam do tuteli:)
Mam nadzieje ze komus sie taki opis przyda, szczerze odradzam robienie tego samemu, masa pracy, krwi,nerwow i przeklenstw w strone niewinnego autka :P