PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik Temperatury Płynu Fiat 1.6



Zokolic
07-07-2014, 14:00
Jakie są objawy uszkodzonego czujnika ?

Odpala od strzału na zimny, ale go telepie na PB, dusi muli itd. Dodam gazu rozgrzeje się i jest ok.
Komputer nic nie wykazuje.
Na LPG jest to samo, pewnie dla tego że silnik zimny (mam mieszalnik)

Dodam, że auto lepiej zaczęło się zachowywać gdy temperatura w ostatnich dniach wzrosła. Tydzień temu auto pracowało jak ciągnik -było ze 20 * , dziś mamy 30 w cieniu,
Myślicie,że to może być powodem?
Macie numer oryginału ?

boch
07-07-2014, 15:50
posiadasz LPG więc pewnie przytkane/zapieczone wtryskiwacze benzynowe. jeździsz często z kontrolką rezerwy?

marcij
08-07-2014, 09:07
Jeśli na LPG jest tak samo, to nie jest to problem wtryskiwaczy. Komputer trzyma podwyższone obroty na zimnym silniku, czy telepie go w okolicach 850 rpm ? Lekkie muśnięcie gazu i podniesienie obrotów pomaga ? W jakim stanie układ zapłonowy ?

boch
08-07-2014, 09:29
Jeśli na LPG jest tak samo, to nie jest to problem wtryskiwaczy
uruchamiałeś kiedyś zimny silnik na gazie?

Zokolic
08-07-2014, 10:34
uruchamiałeś kiedyś zimny silnik na gazie?

Nie ma czegoś takiego jak przytkane wtryskiwacze w tym silniku 1.6
To nie diesel. Wtryskiwacze mają cewkę, one nawet się nie zacierają. Dostają zwyczajnie przerwę. Jak ktoś mi nie wierzy niech znajdzie swój stary wtryskiwacz i spróbuje zmierzyć przejście, albo oporność.

Wracajac do zapłonu.
Kable mają przejście świece są nowe, ceka ma no, ok 45k tys. Valeo

Dlaczego mówię temperaturą ? Dlatego,że auto nagrzeje się do 90 + i zaczyną pracować prawie normalnie (zakres obrotów na obrotomieżu to jakieś 500/600obr.) ale pracuje miarowo z lekkimi zakłóceniami)
Po dodaniu gazu na zimnym (lekko) podchodzi pod obroty, albo go przy muli.

Ogólnie nie ma większej różnicy na zimnym gaz benzyna.
Na obu paliwach pracuje "identycznie" gaz jest wpięty w listwę wtrysków. a to znaczy, że sygnał jest modulowany przez komputer, na takiej samej zasadzie jak na benzynie - stąd podobieństwo pracy
teraz mnie zastanawia, czy czujnik temperatury może powodować takie jajca.
Silnik na ssaniu ma 1100 obr.
Gdy dodam na zimnym gazu (gdy zaczyną już gasnąć zapala się marchewka) wtryskiwaczy się nie czepiajmy , wymieniłem każdy wtryskiwacz pojedynczo - jestem pewien swojej pracy.
Auto zachowuje się jakby zapłon był nie wczasie. Elektronika steruje zapłonem,czy ten czujnik też ?

boch
08-07-2014, 11:38
przecież wskazania czujnika temperatury możesz sobie podejrzeć przez program diagnostyczny, chociażby MES. temperatura zimnego silnika powinna być zbliżona do temperatury otoczenia. co do wtryskiwaczy - to co powoduje lanie wtrysku zamiast rozpylania?

Zokolic
08-07-2014, 11:58
przecież wskazania czujnika temperatury możesz sobie podejrzeć przez program diagnostyczny, chociażby MES. temperatura zimnego silnika powinna być zbliżona do temperatury otoczenia. co do wtryskiwaczy - to co powoduje lanie wtrysku zamiast rozpylania?

Co rozumiesz poprzez lanie wtryskiwacza ?
Osadzony oring uszczelnia połącznie wtryskiwacz listwa.
a sam wtryskiwacz otwiera się za sprawą impulsu.
otwiera i zamyka, Wtryskiwacz ma odpowiednie ciśnienie , jeźeli leje to oznacza że doszło z reguły do mechanicznego uszkodzenia - co doprowadzi później do uszkodzenia cewki i braku jakiejkolwiek pracy.

Problem polega na tym, że temperaturę on wskazuje na instrumencie (1 pinowy) ten drugi 2 pinowy pokazuje na kompie, ale nie mam pewności czy wysyła odpowiednie wartości do kompa.
Tak się zastanawiam ,czy nie bedzie prościej kupić czujnika za 60 zł i sprawdzić.

marcij
08-07-2014, 12:55
uruchamiałeś kiedyś zimny silnik na gazie?

Wielokrotnie, przy minusowych temperaturach nawet nie zająknął się przy zapaleniu na gazie (lanos 1.5 16v). Tak wiem jak szczęśliwy jest wtedy reduktor :)

Tak jak powiedziane wyżej, podepnij się kompem i zobaczysz jaki sygnał z czujnika temperatury dostaje ECU.

Zokolic
08-07-2014, 14:14
Wielokrotnie, przy minusowych temperaturach nawet nie zająknął się przy zapaleniu na gazie (lanos 1.5 16v). Tak wiem jak szczęśliwy jest wtedy reduktor :)

Tak jak powiedziane wyżej, podepnij się kompem i zobaczysz jaki sygnał z czujnika temperatury dostaje ECU.

Wszystkie 1.6 bujaja się ładnie, a mój jak ursus na dwójce , pracuje.

Powiedz mi, czy będzie widniał błąd w przypadku kiedy czujnik podaje nie prawidłowe wartości ?

marcij
08-07-2014, 15:29
Nie wiem, ale wydaje mi się, że jeśli pokazuje błędne, ale mieszczące się w zakresie to nie. Ale możesz sobie na żywo podejrzeć wartość i wtedy na oko będziesz wiedział, czy jest właściwa, czy nie.

Zokolic
08-07-2014, 15:42
Nie wiem, ale wydaje mi się, że jeśli pokazuje błędne, ale mieszczące się w zakresie to nie. Ale możesz sobie na żywo podejrzeć wartość i wtedy na oko będziesz wiedział, czy jest właściwa, czy nie.
Tu jest właśnie pies pogrzebany. Kolega przyjechał ze sprzętem i nie pokazał błędu. Mówi ,że coś jest nie tak z odczytami temperatury. Auto dziwnie się nagrzewa. Chyba mam odpowiedź.

Zokolic
16-07-2014, 13:14
Tu jest właśnie pies pogrzebany. Kolega przyjechał ze sprzętem i nie pokazał błędu. Mówi ,że coś jest nie tak z odczytami temperatury. Auto dziwnie się nagrzewa. Chyba mam odpowiedź.

Lipa.
Po wypięciu czujnika na termostacie (podczas pracy na ciepłym) zapala się marchewa.
Po wpięciu marchewa gaśnie.

Przed wypięciem na gorącym auto "pufa sobie"
po wypięciu wchodzi na 1100 obr. - nie pufając



Wychodzi na to ,że stary czujnik jest sprawny, czy ma możliwość przekłamywać dane ? względem złej oporności