PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1,9 JTD 105 KM 09.2000 - problem z filtrem paliwa (kontrolka wody w filtrze)



swiezak
02-07-2014, 12:53
Witam,
około rok temu kupiłem sprawne Bravo, a od ok. m-ca mam problem z filtrem paliwa a dokładniej z odpaleniem samochodu po krótkiej podróży.
Od niedawna zauważyłem kontrolkę wody w filtrze paliwa, która tylko mignie szybko i znika. Ostatnio kilka razy przerwał w trakcie jazdy, ale nie zgasł.
Przy zakupie wszystko wymienione i sprawdzone. Autko zrobiło ponad 10 tys. bez problemów.
Nigdy nie jeżdżę na "żydzie", a tankuję od początku głównie na jednej stacji (MPO Kraków).
Objawy:

rano po postoju normalnie zapala
później w trakcie krótkiej podróży ok. 20 km., czasami tylko mignie kontrolka (lub jej nie zauważę) oraz czasami przerwie
po krótkim postoju ok. 1 h samochód nie odpala (można kręcić i nic to nie daje)
po pozostawieniu samochodu na ok. dobę (czasami krócej) znów normalnie odpala

Jak każe instrukcja obsługi (co 5 tys. km spuścić wodę z filtra paliwa) spuściłem odpowiednią ilość paliwa (być może z wodą) kilka razy. Myślałem, że to załatwi sprawę ale niestety nie pomaga.
Podejrzewam wodę w baku, która podczas jazdy miesza się z paliwem a następnie po postoju samochód nie może odpalić na takiej mieszance.
Czy czyszczenie baku coś da? Czy tylko filtr należy wymienić? Czy to może jakaś elektronika?
Jeśli brakuje jakiś informacji to postaram się odpowiedzieć na pytania. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o kontakt.

lukq
02-07-2014, 14:40
Czyszczenie baku da, zastanawia mnie to, że piszesz o przypadłości braku odpalenia samochodu po jeździe - czyli jak jest rozgrzany. To zaś leży w innym podzespole aniżeli filtr paliwa. Napisz mi proszę czy mam rację?

robert199
02-07-2014, 22:10
jak commonrail zle odala na ciepłym, to moze byc: -
-uszkodzona pompa wysokiego cisnienia.
-regulator na pompie
-wtrysk leje górą

na zimnym odpala dobrze, bo ropa jest gęsta i łatwiej ja spręzyc.

najwazniejsze to zbadac cisnienie przy próbie rozruchu ciepłego silnika.

z doswiadczenia to wtrysk (najbardziej prawdopodobny) o tescie przelewowym poczytasz gdzie indziej. poszukaj w necie.

moze byc tez rozrusznik który za wolno kreci. sprawdzisz to po odłączeniu czujnika temp.

jak odpali na plaka ciepły to cos z cisnieniem paliwa.

zrób to co napisałem i napisz o efektach wtedy moze uda sie pomóc

swiezak
03-07-2014, 08:22
@lukq: Raczej nie, bo diesel raczej się nie nagrzeje po niespełna 10 km po osiedlach, a po takiej jeździe wystąpił opisany objaw.

@robert199: Dzięki za rady. Spróbuję go zbadać i zdam relację po weekendzie.

swiezak
05-07-2014, 09:36
Była mała nieszczelność na przewodzie paliwowym (do pompy paliwa)
Komputer nie pokazał żadnego błędu jak na razie...(będę próbował jeszcze z innym kompem)
Teraz nawet odpalił kilka razy po krótszym czasie (nawet ok. 1 h??)
Plak rzeczywiści pomógł na ciepłym silniku i odpalił od razu.
Zrobię test przelewowy i napiszę.

swiezak
03-09-2014, 11:30
Dalej męczę się z moim Bravo...:/
Po krótce wygląda to tak:
-nie ma problemu z paliwem ani filtrem paliwa,
-czujnik ciśnienia na pompie też jest ok,
-test przelewowy nie wykazał problemu z wtryskami,

Po podpięciu go pod różne programy(tylu mechaników go widziało i nic nie poradziło) pokazywał tylko jakieś stare nie istotne błędy.
Dopiero gdy wpiąłem się poza kostką 3-pin'ową okazało się że problem prawdopodobnie tkwi w czujniku położenia wałka rozrządu.
Na razie tylko tyle wiem bo nie rozbierałem go jeszcze.
Jak myślicie to jest to co go boli?? Co proponujecie zrobić teraz?

Zielony
04-09-2014, 21:50
Jak dla mnie to wyczyścić błędy,pojeździć trochę w celu nałapania nowych i zobaczyć czy dalej będzie coś o czujniku położenia wałka.