Zobacz pełną wersję : Fiat Cinquecento 700 - Podcisnienia Gaznik Aisan + oblamany czujnik
krzysiek8008
01-07-2014, 01:17
Witam mam taki problem z bryka mojej żony niedawno zaglądając pod maskę zauważalnym ze brakuje przewodu podciśnienia, po prostu jest odłączony i obłamany jest jakiś czujnik poza tym nie widać żeby do tego czujnika szły jakieś kable, moja prośba jest taka żeby ktoś podrzucił mi jakieś fotki żeby to ogarnąć.Dodam ze auto pali i jeździ bez problemu ale wydaje mi się ze jest słabe max 100kmh z górki ledwo110km silnik zdrowy nie dymi nie żre oleju.
Zdjęcia tu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2857424&highlight=
Witam,
do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca od gaźnika Aisan to zamiast inwestować 100zł w zawór trójdrożny zakup polski gaźnik FOS ( ewentualnie czeski weber) za 150zł i go wymień. Nie będziesz miał problemów. Osobiście w moim CC nadal siedzi gaźnik Aisana ale tylko dlatego że mam w Warszawie speca który się na nich zna i parę miesięcy temu założyli mi regenerowany gaźnik za 450zł. DO wymiany Z Aisana na Fosa będziesz potrzebował:
- Gaźnik np. FOS
- Kolektor dolotowy do gaźnika FOS ( ewentualnie można kolektor z Aisana przerobić)
- Kominek od gaźnika FOS
- Termostat z obudową lub zaślepić jeden króciec od tego co masz
- Jeżeli masz wskaźnik temp. to czujnik temp. z kolektora Aisana wkręcasz w miejsce zaworu trójdrożnego ( tego co nie masz)
- Podłączyć podciśnienie z czujnik a z lewego nadkola pod gaźnik
- Usunąć zbędne śmieci od gaźnika z komory silnika - niepotrzebne 2 czujniki z prawego nadkola, puszkę przykręconą do filtra powietrza, bezpieczniki i przekaźniki od centralki Aisana itp.
Nie jest to jakaś straszna operacja, na pewno dasz radę.
Pozdrawiam
krzysiek8008
01-07-2014, 19:59
Wiesz chyba masz racje ale słyszałem ze można zapodać gaźnik z 126p czy to ma prawo działać ? Ja mam z bisa, dziadek miał kiedyś bisa i został mu nowy gaźnik który do niego dokupił jeszcze cena na nim z Polmozbytu , wg lada podobnie tylko czy pasi na podstawę? i jak to popodlanczac?
Gaźnik od maluch można zamontować ale trzeba robić jakieś przeróbki, jest to opisane gdzieś w necie. Co do gaźnika z BISa to jest to chyba gaźnik FOSa który był montowany również w CC wiec problemu nie powinno być, ale najlepiej to znajdź oznaczenie tego gaźnika i zobacz co w necie wyskoczy. Jak będzie pasował to niestety ale jak wyżej pisałem będziesz musiał zakupić do niego kominek, rurę łączącą kominek z puszką filtra powietrza, kolektor dolotowy ( lub przerobić - z tego co pamiętam to trzeba zdjąć zaślepki i wkręcić tam szpilki czy coś w tym stylu, na pewno znajdziesz to w necie), podstawkę izolacyjną.
Witam. Odgrzeję trochę temat zaworka.
Czy ktoś się orientuje w jaki sposób podciśnienie przepływa przez ten zawór gdy silnik jest zimny a jak gdy osiągnie odp temp ( chyba 5 stopni ) ?
Może dało by się go zastąpić czujnikiem termicznym połączonym z elektrozaworkiem podciśnienia i spełniał by taką samą funkcję. Niestety ponieważ mój się połamał i wypadło coś z niego to nie jestem w stanie sprawdzić jak zachowuje się on przy różnych temperaturach.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.