PDA

Zobacz pełną wersję : 1.4 16V 90KM - nierówna praca przy zapalaniu!?



Disl123
25-06-2014, 09:14
Witam
Jestem posiadaczem Bravo II 1.4 16V 90KM.
Mam taki problem, że po uruchomieniu samochodu czasami samochód ma nierówne obroty, okolice 1100.
Ostatnio zakładałem instalację gazową, jednak gazownik twierdzi, że z instalacją wszystko jest ok. Około 3tys temu wymieniałem również rozrząd.
Co może być tego przyczyną? Jak sprawdzić czy nie jest to wina instalacji?
Pozdrawiam i dziękuję.

tommidi
02-07-2014, 00:10
A na benzynie tylko nierowno pracuje?

Disl123
02-07-2014, 09:18
Tylko na zimnym silniku gdy samochód stoi kilka godzin a więc na benzynie ponieważ na gaz przełącza po kilku minutach dopiero.

tommidi
06-07-2014, 16:30
ja mialem to samo zimn6 silnik to normalnie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry i zero mocy mial nie wiem co to bylo ale zatankowalem samochod do pełna benzyny i ustalo narazie

Arek_K
25-07-2014, 11:43
W moim Bravo z fabrycznym LPG jest podobnie- szczególnie jak dłużej postoi. Często nie pali za pierwszym razem, za drugim kręceniem pali od razu. Dzieje się tak tylko wtedy, kiedy ilość paliwa w baku jest poniżej 1/2. Przy pełnym baku zero problemów.

tommidi
26-07-2014, 17:05
ja mam zalany do pelna i tak jak pisalem problem ustąpil ale po tygodniu znowu tak samo moze nie tak mocno bo wczesniej to nawet nie dalo sie ruszyc samochodem .Zastanawiam sie czy to nie problem tego ze sie jezdzi tylko na gaxie moze trzeba troche wtryski posmarowac i pojezdzic na benzynce.

Disl123
27-07-2014, 18:09
Zauważyłem, że problem występuję tylko i wyłącznie przy zimnym silniku. Po odpalaniu auto się trzęsie.
Jednak gdy wyłącze samochód nawet po 3 sekundach i uruchomie jeszcze raz problem ustaje... Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

Arek_K
13-08-2014, 21:24
Jak już pisałem mam ten sam problem, w końcu postanowiłem się z nim rozprawić-pompa paliwa do wymiany. Aktualnie poszukuję używki dla siebie, nowa niestety to ponad 400zł.

kdemon
20-08-2014, 13:33
Miałem właśnie zakładać taki temat, mam ten sam problem w 1.4 120KM z gazem.
Jak postoi kilka godzin i silnik jest zimny to po odpaleniu obroty skaczą do 1,3k a czasami nawet zgaśnie - po ponownym zapaleniu wszystko juz jest ok.
Dajcie znać czy wymiana pompy paliwa pomogła.

Pozdrawiam

Arek_K
25-08-2014, 21:40
Pompa wymieniona na używaną ze Stilo (koszt 30zł+przesyłka). Wyraźna poprawa w zapalaniu- pali za pierwszym razem. Niestety nadal trochę się telepie- zapalam, kilka sekund chodzi normalnie i potem znowu przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund falują obroty. Dziś odpalałem autko po 3 dniach stania pod chmurka i nawet mi zgasł po ok 10 sekundach telepania się. Oceniam że poprawiło się tylko w 70%.
Przed wymianą pompy pokazywał się też w kompie jakiś błąd dotyczący wtrysku (nie znam się), po wymianie świec podobno już go nie ma.
Co będzie następne?

kdemon
27-08-2014, 23:12
Szkoda, że wymiana pompy nie załatwiła sprawy (tego się*obawiałem), trzeba by to dobrze zdiagnozować. U mnie nie ma żadnych błędów (używam takiego niebieskiego elm 327 na bluetooth i programu torque na androida - polecanego tu na forum kabla USB nie mogłem zmusić do pracy)
Moja bravura nie ma problemów z zapalaniem, ale czasami zdarzy się*że podczas falowania obrotów zgaśnie, choć ostatnio kilka razy odpaliłem zimną furę i nie było falowania.
Ja planuję udać się*na jakąś konkretną*stację diagnostyczną - gdzie odczytają*błędy (wydaje mi się*że mój sprzęt nie pokazuje wszystkiego), żeby nie wydawać kasy w wymianę różnych rzeczy po omacku.
Czy wam też*podczas falowania obrotów naciskanie pedału gazu nie daje żadnych efektów, jakby go nie było?

zi3i
27-08-2014, 23:27
Witam

Sam podobny temat przerabiałem w Fiacie Panda 1.1 z LPG
w 95% to nie do końca prawidłowa regulacja instalacji LPG przez gazownika.

Powiem co ja zastosowałem:
1. Zmiana Świec
2. Odpięcie Akumulatora na 2-3 h.
3. Przelatanie Pandy na 1-2 zbiornikach Benzyny + dodatek w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy PB. + Zebranie mapy PB
4. Po zebraniu mapy PB odpowiednia regulacja mapy LPG.

Polecam zapoznanie się z forum Fiat Bravo poniżej linki (może wymagać logowania)
Proponuje zapoznać się z omawianym problemem na forum Bravolotów (w 2 słowach ciężko wyjaśnić o co biega):

http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=7151
http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=38&t=782&start=420

Sorki Adminie za linki do forum .... xxx

Kolego kdemon - Polecam forum: lpg-forum.pl z tego co pamiętam był trochę opisywany problem z silnikami T-Jet i dali radę rozwiązać ERROR tylko bardzo qmaty gaziarz jest potrzebny + sonda AFR .

Pozdrawiam
Zi3i

Arek_K
28-08-2014, 13:50
Wracając do samej pompy- wymiana jednak coś dała bo:
1. Pali za pierwszym razem, a nie za drugim
2. Telepanie jest duuużo mniejsze
3. Pod koniec żywota poprzedniej pompy przy telepaniu wyświetlał komunikat UZUPEŁNIJ PALIWO (przy 1/2 baku), obecnie już tego nie ma

W moim przypadku jest to pewnie złożony problem. Obecnie auto mam u gaziarza na wymianie filtrów. Prosiłem go o podpięcie do kompa czy tam wszystko jest ok, stwierdził jednak że nie ma oprogramowania do Landi renzo (auto z Włoch, gaz od nowości). W związku z tym, mam pytanie czy poleca ktoś mądrego gazownika na ŚLĄSKU (Zabrze)?

kdemon
01-09-2014, 19:12
@zi3i dzięki za info,
Ja uważam że to nie jest problem z gazem bo przecież*auto odpala na benzynie i falowanie występuje od razu (kiedy silnik jest zasilany benzyną) a nie podczas czy po przełączeniu zasilania na gaz.
Gaz był zakładany w AutoGaz Śląsk - Katowice - firma polecana dość mocno przez użytkowników bravo II w necie.
Jakiś miesiąc przed tym jak pojawił się*problem byłem u nich na standardowej kontroli, która wynikała z przebiegu (auto było serwisowane tam przed zakupem, więc mimo tego że mieszkam w Krakowie postanowiłem kontynuować serwis w tym zakładzie) I spece wyregulowali mi mapy bo od zakupu (2 miesiące) pojawił się dwukrotnie błąd check engine związany ze zbyt bogatą*mieszanką.
Ten problem został usunięty.

zi3i
01-10-2014, 00:33
@Kdemon to jest problem z nieodpowiednim pokryciem mapy "gazowej LPG" w stosunku do "PB". Dokładnie masz rację iż odpowiednie pokrycie się mapy PB vs LPG rozwiązuje problem ale jednak warto czasami 1 na 5 zbiorników LPG pogrzać trochę na PB :) Sam posiadam instalację LPG i śmigam jak na razie pozytywnie :). Nie zmieniaj serwisu LPG AutoGaz Śląsk - Katowice to Ok firma i znają się na robocie a silnik T-Jet niestety wymaga trochę wiekszych wiadomości w strojeniu na LPG . A propos diagnostyki DCU polecam MultiecuScan który posiada więcej funcjonalności niż torque :) .
Szerokości a ja rozglądam się za Bravolotem w końcu już czas na zmianę fury :D

Apropos Krakowa to mogę polecić Admina z forum-LPG vel. "Struna" posiada hamownie i stroi na AFR :) ale oczywiście nie tylko...

Pozdrawiam
Zi3i

pawelkalek
10-10-2014, 17:19
Ja mam podobny problem, tera auto stoi u mechanika bo już wcale nie chciał odpalić. Narazie wiem, że paliwo było brązowe - jakiś totalny syf i to dość dziwne bo 2 miesiące temu byłem w ASO i też wypompowali paliwo i auto zaczęło zapalać. Czy coś może zanieczyszczać paliwo w zbiorniku? Mechanik podejżewa pompe paliwa. Ale jak to możliwe że przez tak krótki okres benzyna zrobiła się brązowa? zbiornik gnije czy jak? może jakoś olej się tam dostaje? Co o tym myślicie?

pawelkalek
11-10-2014, 18:56
Dzisiaj odebrałem auto, problemem było jednie bardzo brudne paliwo. Chyba czeka mnie wymiana zbiornika paliwa.

Arek_K
26-10-2014, 09:23
POMOCY! Byłem z moim Bravem u gazownika żeby przediagnozował co się dzieje. Nie mógł połączyć się ze sterownikiem (jakiś kod zabezpieczający, homologacja?) ponieważ jest to fabryczna instalacja (Landi Renzo, sterownik LC02). Problem w tym że w ASO też mi nie pomogą- w Polsce do Fiata fabrycznie montuje się Tartarini i nie zajmują sie Landi. Pomoc mógłbym uzyskać tylko w kraju z którego auto pochodzi- Włochy... Macie jakiś pomysł poza wymianą sterownika (ponad 1000zł) albo całej instalacji?

mrozek
26-10-2014, 11:18
POMOCY! Byłem z moim Bravem u gazownika żeby przediagnozował co się dzieje. Nie mógł połączyć się ze sterownikiem (jakiś kod zabezpieczający, homologacja?) ponieważ jest to fabryczna instalacja (Landi Renzo, sterownik LC02). Problem w tym że w ASO też mi nie pomogą- w Polsce do Fiata fabrycznie montuje się Tartarini i nie zajmują sie Landi. Pomoc mógłbym uzyskać tylko w kraju z którego auto pochodzi- Włochy... Macie jakiś pomysł poza wymianą sterownika (ponad 1000zł) albo całej instalacji?

W Multiecuscan możesz zrobić diagnozę:
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)

Fiat
Bravo '07
1.4 16V:

"Landi Renzo LC02 LPG Injection |INFO|DTC|PRM|ACT| KLELMOBDKey "

pzdr

PS: Tartarini to nie jest fabryczna instalacja tylko dealerska. Fiat wyjeżdżał z fabryki jako benzynowy a LPG montują w ASO. Landi Renzo była montowana w fabryce.

pzdr

Arek_K
26-10-2014, 14:21
Dzięki za szybką odp. A teraz proszę jeszcze o krótkie wyjaśnienie jak dla laika:
1.Czy można przy pomocy Multiecuscan dokonać samej diagnozy czy również zmienić ustawienia komputera LPG?
2.Czy na pewno nie będzie problemem że komputer jest zablokowany przez Fiata?
3.Czy poważnie to takie proste? Wystarczy człowiek który ma i potrafi obsłużuć ten program i już? Byłem u faceta który ma duży warsztat, jest przedstawicielem Landi i nawet słowem nie wspomniał o takiej opcji.

mrozek
26-10-2014, 15:46
Dzięki za szybką odp. A teraz proszę jeszcze o krótkie wyjaśnienie jak dla laika:
1.Czy można przy pomocy Multiecuscan dokonać samej diagnozy czy również zmienić ustawienia komputera LPG?
2.Czy na pewno nie będzie problemem że komputer jest zablokowany przez Fiata?
3.Czy poważnie to takie proste? Wystarczy człowiek który ma i potrafi obsłużuć ten program i już? Byłem u faceta który ma duży warsztat, jest przedstawicielem Landi i nawet słowem nie wspomniał o takiej opcji.

1. nie używałem MES do tego celu ale z tego co widzę jakieś regulacje sa możliwe, co ważne jest możiwa diagnoza (wytryskiwacze etc.)
2. MES jest do Fiata.
3. Mógł nie znac tego programu.

pzdr

Arek_K
26-10-2014, 15:52
Dzięki jeszcze raz. Jutro jestem już umówiony z gazownikiem, będziemy walczyć.

Disl123
27-10-2014, 22:30
Wina gazu na 100%, nie wierzysz? Wymontuj reduktor i wyciągnij bezpiecznki od instalacji. Auto wtedy pali na dotyk.

tommidi
28-10-2014, 21:13
Disl123 ty miales probkem i teraz oiszesz ze to wina na 100% gazu napisz vis wiecej bo ja mam oroblem od kilku miesiecy i non stop wzyam lawete bo albo nie chce zapalic albo trzesie a od jakiegos czasu caly czas check sie zapala i wywala błąd ze przerwa zaplonu na 4 cylindrze cewki wymienione paliwo wymienione gaz tankowany na wielu stacjach ....co mam robic dzisiaj auto znowu pojechalo na warsztat gdzie montowany byl gaz....co mam wywalic instalacje i bedzie po klopocie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Juz tak sie zrazilem do gazu ze nastepne to chyba diesel bedzie

stew66
29-10-2014, 08:58
Sporo na temat problemów z gazem czytałem na forum FBK, koledzy wspominali o właściwym strojeniu na gazie. Polecają właściwie tylko jeden zakład na śląsku który ogarnia temat. Może warto zapoznać sie z ww tematem.

tommidi
29-10-2014, 10:06
co to za zakład mozesz napisac?

stew66
29-10-2014, 10:19
Cytat z forum FBK:
" Jeśli nie masz ogarniętego gazownika w okolicy, to pozostaje Ci jedyny słuszny serwis tartarini w Katowicach http://www.autogaz.com.pl/kontakt. Jest to centrala, dystrybutor i serwis tartarini na Polskę. Więc umów sobie termin i na pewno chłopaki ogarną temat. Jeśli masz jeszcze gwarancję. to z czystym sumieniem mogę polecić gazownika w Ganinexie Katowice. Ogarnięty chłopak po szkoleniach w Tartarini.Jeśli nie jest nic skopane przy montażu, to prawdopodobnie wystarczy kalibracja czasów wtrysku gazu, choć nowe sterowniki w tej instalacji same się dostrajają, jednak różnie z tym bywa.

I może jeszcze tu:
sprawdz tutaj<br />Marketpol. 322589798<br />Katowice Bytkowska 1b (na terenie MTK)<br /><br />Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2<br/>

tommidi
29-10-2014, 11:36
dzieki kolego.

Arek_K
29-10-2014, 18:26
Byłem dziś u gazownika z moim Bravem. Wtryski od gazu leją, do wymiany, żegnaj 1000zł... Ale przynajmniej wiem dlaczego nie chciał zapalać na benzynie.

Laguna83
18-04-2015, 09:52
Disl123 ty miales probkem i teraz oiszesz ze to wina na 100% gazu napisz vis wiecej bo ja mam oroblem od kilku miesiecy i non stop wzyam lawete bo albo nie chce zapalic albo trzesie a od jakiegos czasu caly czas check sie zapala i wywala błąd ze przerwa zaplonu na 4 cylindrze cewki wymienione paliwo wymienione gaz tankowany na wielu stacjach ....co mam robic dzisiaj auto znowu pojechalo na warsztat gdzie montowany byl gaz....co mam wywalic instalacje i bedzie po klopocie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Juz tak sie zrazilem do gazu ze nastepne to chyba diesel bedzie

Witam

Miałem identyczny problem, okazało się że uszkodzony był parownik, który to w momencie gdy silnik pracował na wolnych obrotach zamiast podciśnienia wytwarzał ciśnienie wtłaczając dodatkową dawkę gazu w okolicach 4 cylindra a tym samym zaburzając mieszankę paliwowo-powietrzną. Non stop check engine i wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze. Wymień parownik i ustaw na nowo mapy wtrysku, gwarantuje że pomoże.