PDA

Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie popychaczy hydraulicznych po ściągnięciu pokrywy zaworów Bravo 1.8 16v WAŻNE.!



kaszatck
24-06-2014, 23:30
Witam dzisiaj ściągnąłem pokrywę zaworów bo była pęknięta i oddałem do spawania i przy okazji ściągnięcia przyjrzałem się temu co znajduję się pod pokrywą już dodawałem tu post że strasznie klepią mi popychacze dodam również filmik jaki udało mi się nagrać jak chodziło auto z pokrywą. Gdy ściągnąłem pokrywę ukazały mi się wałki rozrządu co mnie troszkę zadziwiło i może będzie to widać na dołączonym filmiku i zdj że na 4 cylindrze tym od str akumulatora wałek ma taki czarny nagar a na pozostałych wygląda to tak że na kilku jest ten nagar dużo mniejszy albo go nie ma wogóle co o tym sądzicie.? Dodam że nie jestem jakoś mega uzdolniony od str mechaniki ale patrząc na silnik po zdjęciu pokrywy pod wałkami zauważyłem metalowe kółeczka więc wydaję mi się że to są o to te właśnie popychacze i jak kiedyś czytałem jakieś forum na ich temat coś mi utkwiło w głowie że ktoś opisywał że palcem mógł je wcisnąć bo były do wymiany więc każdy po kolei zacząłem wciskać i wciskałem z całej siły a one ani troszkę nie opadły czy coś nie wyglądają też na jakieś starte czy coś. Kolejne co ukazało mi się po ściągnięciu metalowej blaski za którą znajduję sie korektor wydechowy to strasznie zardzewiały kolektor wyde jakieś nacięcie delikatne trudno określić czy na wylot bo jest cieniutkie brak jednej sruby przykręcającej kolektor jak myślicie czy może być nieszczelny ten kolektor wydmuchana uszczelka miedzy nim a silnikiem i dlatego tak klepie.? Gdy ściągnąłem zas kolektor dolotowy w tych tubach łączonych kolektor dol z silnikiem zauważyłem taka siwą maść:( proszę o szybką odp jak sprawdzić dokładniej te popychacze o ile jest to możliwe w tej sytuacji jakiej mam rozebrane auto będę BARDZO wdzięczny bo zależy mi na czasie bo potrzebuję auta na dojazd do pracy:)
https://www.youtube.com/watch?v=wz9UGLzeLW0
https://www.youtube.com/watch?v=X9LPfcjXRA8&feature=youtu.be

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

153011530215303

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

1530415305153061530715308153091531015311

limen77
25-06-2014, 14:04
Jak najbardziej, wydmuchana uszczelka między silnikiem a kolektorem może powodować klepanie, tak samo jak pęknięty kolektor.

byrrt
25-06-2014, 16:01
Bez przesady z tym klepaniem. To zupełnie inny dzwięk gdy jest nieszczelny kolektor..

kaszatck
25-06-2014, 22:39
właśnie jeśli coś było by z kolektorem to bardziej było by syczenie niż klepanie z tego co się dowiadywałem może też nie do końca filmik oddaję rzeczywisty dzwiek ale poprostu słychać takie metaliczne pukanie. Dzisiaj podjechał do mnie zaufany mechanik żeby spojrzał na silnik w takim stanie jak jest teraz i powiedział mi że trudno mu określić co klepie bo on nie słyszał tego auta jak pracuje i kazał mi przyjechać jak złoże auto i posłucha dokładnie tego silnika mówił żeby wlać jakiś gestniejszy olej i tu mam do was pytanie bo teraz mam 10w40 firmy nie pamiętam a slyszałem że są jakieś oleje do starszych przepracowanych silników może znacie albo używacie jakiegoś i możecie polecic:) druga sprawa bo mam wyciągnięte wtryski jakiś sposób na wyczyszczenie ich czy lepiej nie ryzykować co o tym myślicie.? i chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy bo mam czasem wystrzały aż go wyrywa niby od gazu ale regulowany itp był i czasem są strzały i może przemyć czymś go jakiś nagar może tam jest.?:)

byrrt
26-06-2014, 00:39
Olej zostaw w spokoju a mechanika odpuść jak daje takie super rady.. Strzały to zapewne kwestia regulacji gazu..

kaszatck
28-06-2014, 02:24
regulowany był z 4razy i nic:/ no to co popychacze klepią.?