PDA

Zobacz pełną wersję : Wysiadł obrotomierz



dcc69
20-06-2014, 10:39
Witajcie.
Ręce mi opadają z tym moim autem czyli Mareą 1.8 16V. Jeszcze takiego nie miałem 3 tygodnie (a od 5 tygodni je mam) stało u elektromechanika po tym jak gostek zmieniał instalację lpg i uszkodził elektrykę teraz coś się stało z obrotomierzem.
Przestał pokazywać obroty a jadąc silnik pracuje jedzie ale na światłach słychać jak pracuje na wyższych lub falujących obrotach.
Podpowiedzcie co to może być??

byrrt
20-06-2014, 14:12
No jak ktoś namącił to trudno wróżyć z fusów..

mjetek
21-06-2014, 14:14
Jeśli ktoś Ci zamieszał w elektryce to bez ogarniętego mechaniora znającego fiata się nieobedzie. Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki?

Zokolic
22-06-2014, 02:18
Zobacz, jak wygląda prądniczka wkręcona w skrzynię, prądniczka tak się t o chyba nazywa.
czerpie pomiar obrotów w skrzyni, ewt szukaj czy gdzieś po kablu nie ma przerwy.
Chłopaki mają racje, - zamknij oczy ,rzuć klucze do auta , zgaś światło i szukaj, -tak trochę to wygląda.

A co konkretnie ci tam mieszał? sekwencja?

markshall
22-06-2014, 09:39
Zobacz, jak wygląda prądniczka wkręcona w skrzynię, prądniczka tak się t o chyba nazywa.
czerpie pomiar obrotów w skrzyni,
Pewnie masz na myśli prądnicę tachometryczną, owszem, kiedyś się takie stosowało. Ale w tym aucie obroty są brane z czujnika położenia wału korbowego, więc jeśli silnik pracuje to problem leży w liczniku, ew. połączeniu z komputerem silnika. A w skrzynie jest wkręcony czujnik prędkości auta - impulsator.
Są jeszcze jakieś inne objawy, świeci marchewka?

dcc69
22-06-2014, 12:53
Czujnik podpiąłem drugi i nic sie nie zmieniło. Więc założyłem ten na którym auto chodziło. Obroty dalej na wolnych obrotach falują. W przyszłym tygodniu podłączę drugi licznik i zobaczymy jak będzie. Postaram się też przeczyścić przepustnicę i ewentualnie krokowy tylko muszę go też jeszcze namierzyć.

byrrt
23-06-2014, 10:50
Zobacz, jak wygląda prądniczka wkręcona w skrzynię, prądniczka tak się t o chyba nazywa.
W skrzyni tak jak markshall napisał jest impulsator ale to jest tylko do pomiaru prędkości auta. Obroty są brane z ECU silnika a ten bierze już je z CPW. Jeśli auto pali znaczy się że CPW działa czyli albo padły zegary albo ktoś coś namieszał po drodze..