Zobacz pełną wersję : Turbosprężarka regeneracja czy używana ??
kwiecien91
11-06-2014, 18:45
Witam mam problem z Turbo, bierze olej, kopci itd. turbina jest do wymiany i teraz pytanie do was:
Regenerować ?? jeśli tak to gdzie ? chodzi mi o sprawdzone serwisy. dobrze by było w Krakowie okoliach.
Czy używana ?? na nową mnie niestety nie stać :/ proszę doradźcie
Silnik 1.9 JTD 115km
dobrze zregenerowana (czyli wymieniony cały środek) potrafi przeżyć dłużej jak oryginał. Niestety nie jestem w stanie nic polecić sprawdzonego. Wiem, że jest jakiś zakład na południu - w TVN turbo kiedyś nawet o nich mówili...
Mam kuzyna w Krakowie co regeneruje sprężarki "TURBO KRAK" jeśli chcesz to dzwoń 793978793
"TURBO KRAK"
kiedyś jak od nich rozpadła się turbina, dostaliśmy odpowiedź:
"coś musiało polecieć z silnika albo był zatkany przewód olejowy"... tak że, ten tego...
generalnie bardzo ciężko o firmę która zregeneruje turbinę tak żeby się nie rozleciała...
Do głowy przychodzą mi dwie firmy:
1. EMP Turbo - chłopaki regenerują turbiny u Erniego z 20vt... i działają, gdzie turbiny regenerowane przez inne firmy się rozpadały...
2. Turbotech - w signumie 1.9cdti turbina od nich przejechała ok 70kkm, rozpadła się, bo rozpadł się filtr, zassało gąbkę, i rozwaliło wirnik... po kolejnej naprawie u nich turbo pompuje dalej i co najważniejsze - nie "gwizda"
po bożym ciele oddaje swoją turbinę do regeneracji w ASO w nowym sączu (regeneruje firma trzecia, ale za całość odpowiada ASO). jeśli się bardzo nie spieszysz to za +- 2 tygodnie moge zdać relacje co jak i za ile.
kwiecien91
12-06-2014, 10:27
O to fajnie, poczekam bo i tak muszę czekać do początku przyszłego miesiąca
GRZEGORZJAK1
14-06-2014, 20:44
Jestem po wymianie turbiny gwarancją dwa lata bez limitu km auto przed wymiana 178 tys gwizdalo brało olej i wywalalo w filtr oraz na chlodniczke oleju choć teraz ciut gwizdanie nadal jest regeneracja fiat chojnice ,środek turbiny nowy ,czasem mam uczucie że start turbiny zbyt wolny . Oczekiwanie na wymianę dwa tygodnie dodać olej filtry itp koszt 1500
jak ma sie zwykłe turbo bez problemu mozna regenerowac. Jak ma sie turbo ze zmienna geometria to takiej turbiny sie nie regeneruje. GARRET nie produkuje zamienników "wnętrza" na rynek wtórny. Takie turba sa regenerowane z tanich zamienników i NIGDY nie trzymaja parametrów nowej oryginalnej turbiny.
Moim zdaniem lepiej poszukac używaną w dobrym i taką zamontowac lub jesli ktos ma wiekszy budżet zakupić nową
Jak ma sie turbo ze zmienna geometria to takiej turbiny sie nie regeneruje. GARRET nie produkuje zamienników "wnętrza" na rynek wtórny. Takie turba sa regenerowane z tanich zamienników i NIGDY nie trzymaja parametrów nowej oryginalnej turbiny.
Moim zdaniem lepiej poszuka
Tylko że, w wiekszości diesli turbo jest ze zmienną geometrią... które się regeneruje...
nie regeneruje się turbin np na łożyskach kulkowych...
Może regeneracja przez garreta? ostatnio klient kupił regenerowaną turbinę przez garreta w aso mercedesa
Tylko że, w wiekszości diesli turbo jest ze zmienną geometrią... które się regeneruje...
nie regeneruje się turbin np na łożyskach kulkowych...
Może regeneracja przez garreta? ostatnio klient kupił regenerowaną turbinę przez garreta w aso mercedesa
a myślisz że fiatowskie GARRETY kto regeneruje ? odsyłam zużytą turbine do Fiata a Fiat przesyła ją do regeneracji do GARRETA. Niestety taniej wychodzi kupic bezpośrednio nową turbine od jej producenta.
A turbiny wiadomo ze regenerują ale..............z doświadczenia wiem ze właściwie żadna nie trzyma parametrów nowej oryginalnej turbiny. Zawsze jest coś nie tak. Poza tym takie turbiny nie przejeżdżą tyle co oryginalne.
Osobiscie klientom zawsze mówie że albo...........kupić używaną z demontazu lub dołożyć i kupić nową lub regenerowaną w ASO lub bezpośrednio od producenta. Tutrbiny to mozna regenerowac ale do cieżarówek.
ps mam klienta który 4 razy regenerował turbine w SCUDO 2.0. W koncu szlag go trafił i zamówiłem mu oryginalną regenerowaną. Do tej pory nastukał ponad 100 000km i zero problemów.
jestem po więc podzielę się swoim doświadczeniem:
objawy w samochodzie to duże kopcenie + spadek mocy (momentu) + problemy z wejściem na wyższe prędkości + plama oleju w garażu (przy wymianie przepływki widziałem olej w układzie)
auto zostawiłem w aso, sprawdzili turbinę i to co zaobserwowali to puszczanie oleju, przeładowywanie i zacinanie się turbiny
turbo poszło do firmy trzeciej na regenerację. z podsumowania wiem że z turbo nie było w stanie tragicznym, olej puszczało konkretnie i był problem z zmiennością geometrii.
ponieważ nie było to duże uszkodzenie turbo (wg firmy regeneracyjnej) to cena regeneracji jest niższa od zakładanej na początku.
aso złożyło auto do kupy, wyczyściło układ z oleju, po testowało i wystawiło końcową fakturę.
regeneracja: 650 + VAT
aso: 400zł (robocizna + materiały - uszczelki itd.)
+ koszt wymiany oleju
auto odzyskało kopa, zrobiłem ~400km i wszystko wygląda fajnie.
biorąc pod uwagę że mam gwarancję na turbo to uważam wybór regeneracji za ekonomicznie bardziej opłacalny niż kupowanie używki
GRZEGORZJAK1
28-06-2014, 11:54
No i u mnie znowu problem , znowu pojawił się wyciekający olej z filtra powietrza i już nie wiem co robić .:-)
No i u mnie znowu problem , znowu pojawił się wyciekający olej z filtra powietrza i już nie wiem co robić .:-)
wycieka lekko z dolnego przewodu ? jesli tak to nie masz czym sie martwic. Własciwie w kazdym Stilo tak jest. Przy wymianie filtra jak ściagam dolny przewód to zawsze z 4 krople skapną. Oleju nie ubywa nic sie nie dzieje wiec............ nie ruszam
GRZEGORZJAK1
09-07-2014, 19:11
No tylko on wycieka dołem filtra powietrza hmm i ciągle jest mokry echh tak to spoko jest po wymianie
Ja śmiało mogę Ci polecić regenerację. W zeszłym roku mniej więcej w tym samym czasie mi i teściowi zepsuła się turbosprężarka. Ja wybrałem regenerację, a teść kupił nową. Moja turbo nadal mi służy, a teściu kilka dni temu musiał przeprosić metodę regeneracji:)
MichalStilo
18-03-2015, 00:10
Auto krak regeneruje turbiny w turbotech i twierdzi ze sa bardzo dobrzy w te klocki
przemekstan
10-04-2015, 21:39
Kupiłem stilo z turbiną po regeneracji (zmienna geometria), zrobiłem już 110 tys.km i nadal chodzi
A czy ktoś orientuje się jakie uszczelki trzeba nabyć przy wymianie turbiny?
Może znacie jakieś sklepy itd. gdzie można zakupić zestaw uszczelek do turbiny?
Ja właśnie zakupiłem uzywkę i będę wymieniał turbo w weekend ale potrzebuję jeszcze zestaw uszczelek i nigdzie nie mogę ich dostać.
No i już jestem po wymianie-Kolega Tomi mi podsunął numery EPER uszczelek potrzebnych do wymiany turbosprężarki.
Nowe (Używane) turbo już siedzi, oleje i filtry zmienione, dodatkowo włożyłem nową uszczelkę za katalizatorem bo starą po 13 latach wydmuchało i miałem lekki przedmuch.
W moim przypadku Turbina wraz z uszczelkami to koszt 342 zł, zobaczymy ile posłuży używka...mam nadzieję, że do końca dni Stilo w moich rękach:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.