PDA

Zobacz pełną wersję : [Brava 1.9 jtd] Czerwona kontrolka tzw. marchewka



misbubumis6
08-06-2014, 18:54
Wczoraj podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka tzw. marchewka 15018.
W tym momencie odczuć można było chwilowy spadek mocy.
Potem jeszcze z dwa razy odczuć można było spadek mocy.
Po dojechaniu do domu i wyłączenu samochodu i włączeniu jeszcze raz marchewka zniknęła.
Dziś podczas jazdy nie było żadnych objawów spadku mocy.
Podobna sytuacja zdarzyła się oko,ło 2 tyg temu i wtedy było podobnie.
To wtryski ?

QBOSS
09-06-2014, 14:16
Szukajka nie boli - sama kontrolka nie wskazuje tylko wtrysków ale cały układ paliwowy ,więc przyczyn jej zaświecenia może być wiele - najlepszym wyjściem było by podłączenie pod komputer i sprawdzenie jaki błąd się zapisał w pamięci

tomekmaslo
09-06-2014, 22:03
W weekend uporałem się z podobnym problemem. W moim przypadku wadliwy był czujnik temperatury silnika, ale wiadomo że przyczyn może być więcej. Podepnij pod komputer i powinno być wszystko jasne :)

misbubumis6
11-06-2014, 09:54
W weekend uporałem się z podobnym problemem. W moim przypadku wadliwy był czujnik temperatury silnika, ale wiadomo że przyczyn może być więcej. Podepnij pod komputer i powinno być wszystko jasne :)

Też miałeś tak, że jak zapalała się kontrolka "marchewka" to miałeś spadek mocy, czy tylko sama kontrolka się zapalała bez innych objawów?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Orientuje się ktoś jakiej firmy wtryski znajdują się we fiatach brava 1.9 jtd rocznik 2000?

robert199
11-06-2014, 11:29
wtryski to bosch 0445110119
pasuje tez z silnika 2,4 jtd.

wtryskiwacze w tych autach naprawde rzadko sie psują. (co nie znaczy ze wogóle)
na poczatek sprawdz inne przyczyny

misbubumis6
11-06-2014, 17:06
wtryski to bosch 0445110119
pasuje tez z silnika 2,4 jtd.

wtryskiwacze w tych autach naprawde rzadko sie psują. (co nie znaczy ze wogóle)
na poczatek sprawdz inne przyczyny

A jakie inne przyczyny pasują do tego?
Dziś podczas jazdy czułem szarpanie, dopiero jak mocniej wcisnąłem gaz przestał się "dławić"(szarpać).Kontrolka cały czas się pali.

pit14
11-06-2014, 19:29
A jakie inne przyczyny pasują do tego?
Dziś podczas jazdy czułem szarpanie, dopiero jak mocniej wcisnąłem gaz przestał się "dławić"(szarpać).Kontrolka cały czas się pali.wtryski do 1,9 jtd 105 klaczy dla silnika 182B4..... to bosh 0045 110 002 Wtryski nie pokażą się na blacie , podejrzewam którąś z pomp , myślę że nie podaje ze zbiornika - lub podaje małe ciśnienie lub czujnik na listwie - komputer da Ci odpowiedź na 100 %

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wczoraj podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka tzw. marchewka 15018.
W tym momencie odczuć można było chwilowy spadek mocy.
Potem jeszcze z dwa razy odczuć można było spadek mocy.
Po dojechaniu do domu i wyłączenu samochodu i włączeniu jeszcze raz marchewka zniknęła.
Dziś podczas jazdy nie było żadnych objawów spadku mocy.
Podobna sytuacja zdarzyła się oko,ło 2 tyg temu i wtedy było podobnie.
To wtryski ?wtryskiwacze sprawdzisz prostym testem na przelew , ale marchewka to tylko komp

tomekmaslo
12-06-2014, 21:04
Też miałeś tak, że jak zapalała się kontrolka "marchewka" to miałeś spadek mocy, czy tylko sama kontrolka się zapalała bez innych objawów?
Ja podczas jazdy nie odczuwałem raczej spadku mocy. Raczej nie jeździłem też na krótkich odcinkach, ale np jak odpalałem ciepły silnik po przejechaniu ok. 150 km to obroty silnika na biegu jałowym nie spadały poniżej 2000 (oczywiście bez naciskanie pedału gazu). Mam też wrażenie, że nieco więcej palił, gdyż próbował w pewien sposób dogrzać silnik i ilość dostarczanego paliwa była większa, być może u Ciebie jest to przyczyną szarpania. Oczywiście pewności nie mam bo mechanikiem nie jestem :P

misbubumis6
14-06-2014, 21:59
Kupiłem taki dodatek do przeczyszczenia wtrysków za 17 zł 250 ml, wlałem do baku wymieszało się i jeżdżę już 3 dzień a kontrolka nie zapala się i nie ma żadnych problemów typu szarpanie, zwalnianie spadek mocy.
Może po prostu zassał jakiś syf z dna baku i dlatego przez te pare dni się tak zachowywał.
Zresztą kiedyś ktoś mówił, że lepij mieć minimum pół baku zalane niż jeździc na rezerwie.

misbubumis6
18-07-2014, 10:42
wtryski do 1,9 jtd 105 klaczy dla silnika 182B4..... to bosh 0045 110 002 Wtryski nie pokażą się na blacie , podejrzewam którąś z pomp , myślę że nie podaje ze zbiornika - lub podaje małe ciśnienie lub czujnik na listwie - komputer da Ci odpowiedź na 100 %

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wtryskiwacze sprawdzisz prostym testem na przelew , ale marchewka to tylko komp


Pompa ze zbiornika możliwe, bo ile razy zalewam bak do pełna czuć poprawę.
Odstawiam do mechanika, powiem co było.

misbubumis6
24-07-2014, 23:19
Pompa ze zbiornika możliwe, bo ile razy zalewam bak do pełna czuć poprawę.
Odstawiam do mechanika, powiem co było.

Wymienił wężyk od turbiny bo niby był padnięty ale niestety nic to nie dało ;(
Podejrzewam, że turbina się kończy. Obym się mylił.

misbubumis6
28-07-2014, 15:44
Odnośnie spadku mocy zauważyłem jeszcze jedną rzecz :
Podczas jazdy na trasie było ok.Nawet przez chwile nie zapaliła się kontrolka.
Po przyjechaniu z trasy zaparkowałem przy sklepie na chwile.
Potem ruszyłem dalej i podczas przejeżdżania przez tory tramwajowe wiadomo troszkę zatrzęsło samochodem z uwagi na nierówmości i wtedy włączyła się kontrola i wystąpił spadek mocy.
Ktoś ma pomysł co to może być?

pit14
28-07-2014, 22:21
Odnośnie spadku mocy zauważyłem jeszcze jedną rzecz :
Podczas jazdy na trasie było ok.Nawet przez chwile nie zapaliła się kontrolka.
Po przyjechaniu z trasy zaparkowałem przy sklepie na chwile.
Potem ruszyłem dalej i podczas przejeżdżania przez tory tramwajowe wiadomo troszkę zatrzęsło samochodem z uwagi na nierówmości i wtedy włączyła się kontrola i wystąpił spadek mocy.
Ktoś ma pomysł co to może być?sprawdź masy na silniku i osprzęcie

misbubumis6
29-07-2014, 12:14
sprawdź masy na silniku i osprzęcie

Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym ale nie działa mi elektrycze otwieranie przednich szyb... w przeciwieństwie do tylnych...

EXTRIM
30-07-2014, 10:13
Szyby maja taki sam związek ze spadkiem mocy jak kolor auta--->żaden.Usterkę masz o tyle uciążliwą,że zdarza się okresowo.Jak kolega pit14 radził sprawdź masę....umów sie też z kimś od komputerów,że jak zdarzy Ci sie usterka to podjedziesz i zrobi Ci diagnozę "od ręki"...posprawdzaj też połączenia wszystkich wtyczek pod maską,może któraś jest niedokładnie wpięta.

krystian750
30-07-2014, 20:10
sprawdź wszystkie połączenia od szyny do wtrysków, wszystkie rurki na szynie czy nigdzie się nie poci, sprawdź szczelność intercoolera i połączeń czy nie ma luźnych opasek itd.
Czy się nie zapowietrza: rano po postoju jak włączysz zapłon to posłuchaj czy nie słychać bulgotania w baku.
I jeszcze jedna przyczyna regulator ciśnienia paliwa kiedy czyściłeś? i filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

misbubumis6
11-08-2014, 22:50
witam

Mam pytanie.
W związku, ze dwoch mechaników nie może dać razy z problemem opisanym przezemnie ponad 2 miesiace temu mam pytanie :

Czy dlugo zajęło by mechanikowi sprawdzenie dzialanie pompy od zbiornika, czy dziala prawidlowo, jakie cisnienie, zeby ewentualnie wykluczyc ja bądź to może ona jest ta przyczyna.
Moja uwaga : Nie wiem czy to ma znaczenie ale na trasie nie występuje opisany problem, tylko w jeździe miejskiej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


sprawdź wszystkie połączenia od szyny do wtrysków, wszystkie rurki na szynie czy nigdzie się nie poci, sprawdź szczelność intercoolera i połączeń czy nie ma luźnych opasek itd.
Czy się nie zapowietrza: rano po postoju jak włączysz zapłon to posłuchaj czy nie słychać bulgotania w baku.
I jeszcze jedna przyczyna regulator ciśnienia paliwa kiedy czyściłeś? i filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

1.Filtr paliwa wymieniałem w październiku 2013
2.Od kiedy mam samochód czyli od 2009 r regulatora ciśnienia paliwa nie czyściłem nigdy.

misbubumis6
18-09-2014, 12:35
Podpiąłem pod komputer.Komp pokazał 2 błędy :

1)czujnik pedału gazu
2)przekaźnik pompy(sterownik)

Mechanik powiedział, że jak się znowu pokaże błąd to mam przyjechać na komp i jeszcze raz zczyta, żeby ewentualnie wykluczyć jeden z błędów.
Narazie jest ok, jak mi się kontrolka włączy to za jakiś czas znika i ciężko "wycelować", żeby jak drugi raz jak dojade do "komputerowca" zeby pokazywał się wtedy błąd.
Albo po prostu naprawić te dwie usterki... i powinno być dobrze, tylko ze przekaźnik pompy ponoć trochę droższa sprawa dlatego czaje sie z tym drugim sczytaniem z kompa w nadziei wykluczyć... przekaźnik.

byrrt
19-09-2014, 10:02
Czujnik pedału przyspieszenia to najprawdopodobniej tylko wtyczka do poprawienia - znana usterka w tych fiatach..

cinek2439
24-09-2014, 20:25
U mnie były podobne objawy jakiś czas temu pojechałem na kompa do znajomego elektryka i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia na listwie ale gośc miał pojęcie i polecił mi sprawdzić regulator (zwór) ciśnienia na pompie CR bo on reguluje ilość podawanego paliwa na listwęa komputer pokazuje błąd czujnika cisnienia na listwie. I facet trafił w 10 okazało się że owy zawór był zabrudzony najzwyczajniej. Wypłukałem go dobrze , przedmuchałem , zamontowałem i od tamtej pory spokój. Więc może tu poszukaj. Jest ciasnoz dojściem i trzeba gwiazdkę 7 chyba jeśli dobrze pamiętam , 2 śrubki i masz na wierzchu:)

bastek00
26-09-2014, 00:13
I jak, kolega opanował problem?

Nie zaczął Ci się on przypadkiem po wjechaniu w dziurę czy coś podobnego - w każdym razie po wstrząsie?

Wyjmij schowek, znajdziesz za nim 4 przekaźniki. 2 po lewej stronie i 2 po prawej. wyciągnij delikatnie po kolei i wepnij z powrotem - dociśnij. Zamontuj schowek... i jeździj bez problemów.

cinek2439
26-09-2014, 18:31
U mnie kontrolka wtrysku raz zapaliła się podczas jazdy miałem jakies 160 na blacie a tu buuum zabłysła kontrolka i auto zgasło. Ale wcześniej objawy były takie że podczas wyłączania silnika , gdy przekręciłem kluczyk auto jeszcze chwilę chodziło i po jakichś 2 sekundach dopiero gasło a po ponownym przekręceniu kluczyka by odpalić kontrolka nie gasła jak pozostałe. Dziś mi ten sam problem wywaliło gdy byłem na gdzybach i już nie jechałem na kompa tylko wyjąłem regulator ciśnienia i wyczysciłem , włożyłem i autko odpala i gasnie tak jak książka pisze. Bedę musiał zakupić jakiś środek do paliwa co by układ przeczyściło to znów na parę tyś. km będzie spokój. :)