PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy silnika



sochol
08-06-2014, 17:46
Witam,
mam Fiata Bravo 1.9 td z 1998 r. 101 km. Mam problem ponieważ auto nie ma mocy. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście wymiana filtrów, kolejnym etapem był przepływomierz, oraz regulacja zaworów. Auto w dalszej części nie ma mocy. Zawór egr wyczyszczony. Ale dnia zauważyłem że podczas pracy silnika przy lewym nadkolu słychać szum powietrza tak jakby gdzieś uciekało. Mam pytanie czy to może być przyczyną, że auto nie ma mocy?

misbubumis6
08-06-2014, 18:31
Witam,
mam Fiata Bravo 1.9 td z 1998 r. 101 km. Mam problem ponieważ auto nie ma mocy. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście wymiana filtrów, kolejnym etapem był przepływomierz, oraz regulacja zaworów. Auto w dalszej części nie ma mocy. Zawór egr wyczyszczony. Ale dnia zauważyłem że podczas pracy silnika przy lewym nadkolu słychać szum powietrza tak jakby gdzieś uciekało. Mam pytanie czy to może być przyczyną, że auto nie ma mocy?

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie ma mocy?

sochol
08-06-2014, 18:35
Samochód zrobił się bardzo mułowaty, wolno się rozpędzą, jeśli nadepnę gaz do końca to nie ma przyśpieszenia. Auto naprawdę mozolnie się rozpędza

sochol
08-06-2014, 23:18
Bardzo proszę o podpowiedź czy to może byc problem z intercoolerem?

Mlody mech
09-06-2014, 00:02
przyczyn może być wiele np: lipne paliwo, awaria turbiny, pompy, wtrysków ale skoro mówisz ze jest jakiś szum to musisz sam zobaczyć bo może poprostu wywaliło jakiś wężyk i zasysa lewe powietrze

sochol
09-06-2014, 00:06
Mam taką nadzieję że to właśnie to ale ni hestem pewien. Tak więc mam pytanie czy miał już ktoś podobny problem?

QBOSS
09-06-2014, 14:13
Przy lewym nadkolu masz Intercooler - jeśli słyszysz tam szum powietrza to albo wąż się zsunął/pękł albo IC się rozszczelnił - ja bym najpierw to posprawdzał - przepływomierz w twoim silniku raczej dał by znikome efekty

sochol
09-06-2014, 23:03
Mam pytanie czy dojadę do intercoolera bez odkrecania zderzaka?

wolverine88
09-06-2014, 23:44
Jak wjedziesz na kanał to powinieneś dać radę. "Od góry" trochę ciężkie dojście.

sochol
11-06-2014, 22:55
Sprawdzone intercooler i węże sprawne. Auto nie ma doładowania :(

robert199
12-06-2014, 09:28
jak słychac szum i nie ma mocy, to pewne, że to nieszczelnosc dolotu.

szukaj dobrze, dzura zazwyczaj jest tam, gdzie najwiecej rozbryzganego oleju.

sochol
12-06-2014, 12:21
Syczenie zdiagnozowane :) szum powietrza słychać z obudowy filtra powietrza, poprzez dziurkę do odplywu wody. Główna przyczyna braku mocy również znaleziona. Ciegno przy turbinie jest zapieczone i nie chce otwierać

robert199
12-06-2014, 20:29
pytanie:
masz zmienną geometrie turbo??
bo ja sie jeszcze nei spotkałem w takim silniku.
tam cały czas jest zamkniete a jak otwiera (a otwiera cisnieniem turbo) to upuszcza cisnienie.
reką tego nie ruszysz tak ma byc.
ale podłączasz cisnienie do gruchy i 1,3 bara ma otworzyc zawór.

także dobrze szukaj przyczyny.

sochol
12-06-2014, 21:31
Z tego co konsultowalem się z mechanikami to każdy twierdzi że to powinno lekko chodzić

robert199
12-06-2014, 22:52
lekko powinno chodzic jak sie odepnie od siłownika cisnieniowego.

w turbinach sterowanych elektrozaworem i podcisnieniem tez pracuje lekko.
ale nie w tym przypadku.

w tym przypadku moze byc jedynie podparty zawór upustowy, co w tak sterowaniej turbinie jeszcze mi sie nie zdarzyło.
moze sie to zdarzyc jedynie jak auto długo stało, ktos jezdził jak emeryt i pozniej nagle chce jezdzic dynamicznie.

musiałbys znac zasade działania takiego turbo.
ono zawsze chce pompowac na maxa, dopiero jak robi sie zbyt wysokie cisnienie to otwiera sie zawór.
to jak pompuje turbo zalezy od ilosci i cisnienia spalin.
masz jeszcze kilka rzeczy do wykluczenia.
zaslep egr i odłącz przepływomierz.

może byc zatkany wydech.

a najpewniej to samochód sie zepsól:smile:

ps.
w którą strone chcieli ruszac to ciegno?
podłaczył ktos cisienie aby sprawdzic, czy to tylko mechanicy wyuczenie na silnikach TDI

czesto na tym forum różne herezje czytam, to na szczescie nie najwieksza ale moze byc kosztowna, jak ktos stwierdzi ze przez to tzreba druga turbine

15103

to jest zdjecie poglądowe, ale prawdopodobnie masz takie turbo.

widzisz w jakiej pozycji jest naturalnie zawór?
jak wypchniesz dzwignie to co sie stanie??

jedynie mozesz zdjac zawleczke z ciegna i poruszac tą wajcha na stronie gorącej(wydechowej)
jak wtedy sie nie rusza to mozesz patzrec czy nie ejst podparte

mam nadzieje ze zrozumiesz działanie turbo i sam wyciągniesz wnioski