Zobacz pełną wersję : Pasek rozrządu (ustawienie) 2.0 HLX 147km
Lycha001
06-06-2014, 13:03
Witam
poruszałem już wcześniej poruszałem temat rozrządu w/w silnika.
Ale teraz potrzebuję pomocy co do paska, raczej jego ustawienia.
Zanim ściągnąłem pasek zaznaczyłem sobie białym markerem na pasku i na kołach oraz wale po dwa znaczki
gdy ułożyłem pasek na miejsce jak przed zdjęciem, po kilku obrotach znaczki nie wracają na swoje miejsca.
po jednej rotacji paska punkty się nie pokrywają tylko wyprzedzają o jedn ząbek.
Po drugiej rotacji paska już jest dwa ząbki
czym więcej rotacji tym bardziej punkty oddalają się od siebie
(dodam że znaczki oddalają się na wałkach rozrządu oraz na wale w takim samym czasie)
moje pytanie do Was Drodzy koledzy: czy po rotacji pasek powinien ustawić się w punktach zaznaczonych prze zemnie czy nie.
pasek ten był wymieniamy około 1500 km temu i jest naciągnięty.
Przy kręceniu nie czuję żeby dochodziło do kolizji tłoka z aworami
14953Proszę o pomoc!!!
karwoj25
06-06-2014, 14:28
Kolejny miłośnik markerów w 2.0 :D kup blokady, ustaw rozrząd i będzie grało.
Lycha001
06-06-2014, 14:59
kolego karwoj25 kupiłem blokady i dałem dobre pieniądze i okazało się że na wałku wydechowym w ogóle nie pasuje a na ssącym można wałek przestawić nawet o dwa żeby także twoja wypowiedź jest mi bardzo pomocna
A blokady kupiłeś typowo do 2.0 ? Bez urazy, ale normalne nie jest to co piszesz o blokadach.
robert199
06-06-2014, 16:19
według mnie jest wszystko ok.
znaki nie wróca ci na swoje miejsce po jednym obrocie dlatego, że koło od wału jest 2 razy mniejsze od rozrządu.
rozrząd zwykle niema parzystej liczby zembów.
jakbys krecił do tyłu to wtedy znaki sie zgarją.
niewiem czy rozumiesz zasade ustawienia rozrządu.
po kilku, kilkunastu obritach wałem znaki ci sie pokryją.
Lycha001
07-06-2014, 01:31
robert199 tak też mi się wydaje, jak dobrze pamiętam to pasek posiada 167 zębów. jak poskręcam i odpalę to się jeszcze odezwę
markshall
07-06-2014, 09:59
Żeby znaki na pasku i kołach schodziły się za każdym obrotem pasek musiałby mieć ilość zębów równą całkowitej wielokrotności ilości zębów koła wałka. W innym wypadku będzie to miało miejsce co kilka obrotów i nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. Pasek mógłby mieć różną ilość zębów, zależnie od ilości rolek itd, ale nie ma to wpływu na działanie napędu rozrządu, bo liczy się wzajemne położenie kół zębatych względem siebie(a to zależy od ich stosunku ilości zębów) a nie względem paska :smile:
Ja się z wami zgadzam, dalej jednak mnie zastanawiają te blokady....
Panowie, skoro blokady wchodzą na cechy,to się ich nie czepiajmy, chyba że kupił jakieś cudo, ale skoro składa w 2.0 rozrząd to (z calym szacunkiem) idiotą nie jest.
Dwa wałki mogą być trochę zmylne, czy odkręcałeś koła zębate ?
Otóż one są pływające, mają lekki stopień ustawienia, obrót w lewo i w prawo. Pytanie polega na tym,czy odkręcałeś śrubę od kół zębatych, a jak nie, to pierdziel marker ustaw na cechy wal główny, blokady na wałek i wykręcaj świece i sprawdzaj GMP,
Marker ma ułatwić, ale nigdy pewności ci nie da.
Lycha001
07-06-2014, 20:48
Zokolic koła zębate były ściągane tak jak wałki i zawory. tu jest właśnie ból że na kole ssącym można je przekręcić jak się chce natomiast koło od wydechu jest z zębem i można go TYLKO przekręcić o max pół ząbka.
Ale nic założyłem pasek jak foto wyżej, pokręciłem wałem dobre kilkanaście razy i nie wyczułem kolizji, co do blokad to trafił mi się jakiś chiński szjssss.
a nie mam nikogo w pobliżu od kogo mógłbym pożyczyć, nowych też nie będę już kupowa,ł także staram się ratować tym co mam.
mam nadzieje że pójdzie bez problemu
pozdrawiam
Lycha001
14-06-2014, 22:48
Rozciągam temat.
Rozrząd ustawiony po moich znakach jak na powyższych fotach
pokręcone jak i zalane jak w fabryce fiata
rozrusznik kręci i nic
problem teraz jest (chyba) z immobilizerem.
mianowicie jak przekręcam na zapłon nie zaświeca się kontrolka FIAT CODE i natychmiastowo pali bezpiecznik w puszce przed akumulatorem (15A)
gdzie szukać przyczyny???
robert199
15-06-2014, 12:18
w kablach najprawdopodobniej.
według schematu to bezpiecznik 1 jest od immo i ma wartosc 10A
przetarty kabel, mokra wtyczka. szukaj.
immo masz pod kierownica
Lycha001
15-06-2014, 21:03
robert199 w puszcze mam 3 bezpieczniki żółty niebieski i chyba czerwony.
przepala mi cały czas niebieski. nie wydaje mi się żeby to był immo.
nie wiem jutro popatrze
robert199
15-06-2014, 23:19
według schematu w 2,0 ma byc skrzynka pod maską z przekaźnikami i bezpiecznikami.
15126
zobacz czy tak jest u Ciebie.
Lycha001
16-06-2014, 17:02
podobnie
zrobiłem zdjęcie i u mnie to wygląda tak
15129
także on jest chyba 15 A
nie wiem jak się za to zabrać ?
ma ktoś może jaiś pomysł
będę wdzięczny za wskazówki
pozdrawiam
robert199
16-06-2014, 22:18
schematy z autodaty nie pasują.
trzeba drzec kable i szukac zwarcia
Zobacz jeszcze schematy w elern z działu download.
Lycha001
17-06-2014, 19:13
szperałem po necie ale dalej nie wiem od czego jest ten bezpiecznik.\
wiązki kabli sprawdzałem ale nic nie było niepokojącego
także wciąż mam problem
Tam były też. Przekaźniki od spryskow lamp. Zobacz dział download, i schematy elektryczne
Lycha001
18-06-2014, 18:58
szukałem również w schematach.
trochę jestem rozczarowany że nie ma tego w obsłudze samochodu jak i również w SAM NAPRAWIAM.
muszę dalej szukać.
apropo przekaźnika do sprysków lamp to nie oto mi chodzi bo auto nie chce się uruchomić
nie ma wskaźników FIAT CODE i Wtrysków (marchewki) jak przekręcę kluczyk na zapłon
jak coś pogrzałem przy kablach (chyba bo już nie pamiętam) to było ok i autko odpalało ale parę minut później znowu wywaliło bezpiecznik
także nie wiem dokładnie o co chodzi
robert199
18-06-2014, 22:28
tak jak pisałem, sprawdz wiazke kabli.
to naprawde nic trudnego,
trzeba chciec.
a jak ci sie nie chce, to znajdz kogos kto to zrobi.
nieda sie inaczej
Lycha001
19-06-2014, 14:01
wiązka jest ok bo sprawdzałem
zastanawiam się czy to może być przypadkiem sonda lambda.
ponadto muszę się dowiedzieć od czego jest ten bezpiecznik
od tego należało by zacząć.
robert199
19-06-2014, 17:57
napisze kolejny raz.
jak bedziesz szedł po kablu to dowiesz sie od czego jest (i moze znajdzeiesz przyczyne)
Lycha001
19-06-2014, 19:36
jak na foto są dwa bezpieczniki czerwony 10A i niebieski 15A
wychodzą z niego cztery grubsze pomarańczowe przewody
jeden na pewno idzie na cewki a reszta to nie wiem, bo idą w obudowie i są pokręcone izolacją także iść po kablu musiałbym znów rozkręcić pół samochodu
Lycha001
22-06-2014, 21:07
Sprawdziłem te kable oscelatyorem elektrycznym.
bezpiecznik 15A pokazany na moim zdjęciu jest to bezpiecznik od funkcji Fiat CODE
Mianowicie jest on odpowiedzialny za Kable od Cewek zapłonowych
Także bezpiecznik odpowiada za pompkę od spryskiwaczy reflektorów :roll:(dla mnie trochę dziwne że dwa zupełnie inne układy są podpięte pod ten sam bezpiecznik, może to tylko w mojej maryśce tak jest ;-)
Także kończę posta do tego silnika
Autko już pali małe drobiazgi zostały do roboty
Więc pozdrawiam całe forum
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.