Zobacz pełną wersję : Regeneracja silnika
Witam,
Chciałem Was zapytać w jaki sposób moge zregenerować silnik w swoim Bravo. Chodzi o to, że autko jest z 2001r i ma przejechane 160tyś według licznika. Jednak samochód od 3 lat jeździ po PL wcześniej szalał po Austrii. Chciałem dowiedzieć się co powinienem wymienić poza świecami, kablami WN bo to już zrobiłem. Po prostu samochód od pewnego czasu jest słabszy. Przyspieszenie już nie takie jak było kiedyś, na pierwszym biegu potrafi przyspieszać falowo do osiągnięcia tych 4-5tys obrotów. Wiem że 1.2 to nie bolid formuły, ale wcześnie był żwawszy. Proszę o radę :-)
Pozdrawiam.
Zapewnij silnikowi to co potrzebuje do uzupełnienia cylindra.
Paliwa - sprawdź stan filtra paliwowego.
Powietrza- sprawdź stan filrta powietrza
,
Czy auto odpala normalnie, czy posiada dobrze ustawiony zapłon, czy oby ma przepał na każdym z garów. - Czy przewody są sprawne, czy świece przepalają.
Pali się kontrolka "Engine"
Zaczyna brać olej? Kolor spalin ?
Jak rozrząd ? Przygięty zawór ?
Wiesz, z tym co napisałęś mogę pisać i pisać. Kochanieńki podaj szczegóły
- Filtr paliwa mam w baku, cieżko będzie mi sprawdzić stan,
- Filtr powietrza wymieniany niedawno,
- Auto odpala raczej normalnie, w zime miał małe problemy mimo nowego akumulatora czasem miałem wrażenie, jakby rozrusznik chciał a nie mógł się zakręcić,
- Nie pali się kontrolka engine
- Raczej nie bierze oleju, a jeśli to w bardzo małych niezauważalnych ilościach,
- Kolor spalin raczej przezroczysty,
- Jeśli chodzi o rozrząd to nie posiadam takiej wiedzy żeby jakoś specjalnie ocenić jego stan,
- Jeśli chodzi o przygięty zawór to nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?
- Filtr paliwa mam w baku, cieżko będzie mi sprawdzić stan,
1- Filtr powietrza wymieniany niedawno,
2- Auto odpala raczej normalnie, w zime miał małe problemy mimo nowego akumulatora czasem miałem wrażenie, jakby rozrusznik chciał a nie mógł się zakręcić,
3- Nie pali się kontrolka engine
4- Raczej nie bierze oleju, a jeśli to w bardzo małych niezauważalnych ilościach,
5- Kolor spalin raczej przezroczysty,
6- Jeśli chodzi o rozrząd to nie posiadam takiej wiedzy żeby jakoś specjalnie ocenić jego stan,
7- Jeśli chodzi o przygięty zawór to nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?
2- Sprawdzałeś kabel masy? jest (1 .6) po prawej stronie akuu
4-każdy bierze trochę oleju, np. silniki opla ecotek lubi sobie nawet 0,7l oleju na 1000km wszamać, ale to raczej sobie odpuśćmy.
6-Rozrząd należałoby wymienić(chyba,że został niedawno wymieniony) - poprawne ustawienie zależy czy auto będzie działać poprawnie,
nie wiem,czy silnik 1.2 jest kolizyjny, możliwości jest wiele, być może przeskoczył ci na pasku i będzie ciężko palił, więcej spalał itd.
7-chodzi właśnie o przestawienie rozrządu, gdyby silnik był kolizyjny ,to znaczy że każde przestawienie rozrządu może doprowadzić do uszkodzenia zaworów a nawet wyłamania głowicy,
Jedź do mechaniora , zdecydujcie czy wymieniamy rozrząd.
(jeżeli nie wiesz kiedy był rozrząd wymieniany nie zwlekaj i wymień)
Sprawdź stan filtra paliwa. Zacznijmy od malych rzeczy.
Częsty objaw spadku mocy problemów z zapłonem to wałśnie zapchany filtr.
Ocen jaką kulturę pracy ma twój silnik na zimno ,czy stuka mu tuż po zapłonie hydraulika , nie wiem czy masz u siebie popychacze czy jeszcze regulacje płytkową.
Jak wygląda kopułka, palec i czujniki hala, bo jak dobrze kojaże to 1.2 ma kopułkę , a nie cewkę wysokiego napiecia? Masz dobrze ustawiony zapłon? (tyczy się auta z kopułką)
Zerknij na stan pasków alternatora i wspomagania jeśli posiadasz, opcjonalnie pasek klimy.
markshall
01-06-2014, 23:18
Dodam tylko, że w kwestii silnika 1.2 16V
- jest kolizyjny,
- nie ma kopułki i palca, jest podwójna cewka w tym miejscu (zapłon sterowany całkowicie elektronicznie),
- są popychacze hydrauliczne,
Przygięty zawór ?
jak by był przygięty zawór to na pewno by to słyszał... a kilkadziesiąt, kilkaset km później nie było by gniazda zaworowego... a jak by całkowicie nie było kompresji, to chyba wyczuł by szarpanie...
- Jeśli chodzi o szarpanie, to zdarza się czasem podczas ruszania, nie jest to regularne aczkolwiek zdarza się.
- Czasem też na prostej równej drodze tocząc się w korku na 2 biegu bez gazu potrafi poszarpać trochę.
- Spalanie jest raczej w normie, średnio niewiele poniżej 8l.
- Rozrząd według naklejki pod maską był wymieniany przy 125tyś km. ponad 3 lata temu. Czy można samemu (bez większego doświadczenia w mechanice sprawdzić czy rozrząd jest przestawiony?
- Na zimnym silniku coś tam tyrkocze lekko pod maską, kiedyś mechanik powiedział że to normalne przy takim przebiegu i latach auta..
jak by był przygięty zawór to na pewno by to słyszał... a kilkadziesiąt, kilkaset km później nie było by gniazda zaworowego... a jak by całkowicie nie było kompresji, to chyba wyczuł by szarpanie...
I twoja teoria bierze w łeb.
Mója brava 1.6 miała przygięty zawór i śmigał jak szalony, ciśnienie w granicy 14,5 bara,
nie trzymał wolnych obrotów.
Wymieniłem własnoręcznie zwór problem się skończył, a gniazda w 16-stkach są bardzo mocne.
- dobra , do tematu
Powiedz, auto szarpie podczas ruszania? Jeśli tak, to jak wysoko beże sprzęgło (jak wysoko musisz puścić sprzęgło aby auto zaczęło ruszać)
gdy bieże sprzęgło na samej górze, praktycznie puszczasz pedał gazu i zaczyna jechać , masz końcówkę sprzęgła. Dzieje się tak ponieważ kończy się tarcz , podobnie może być z dociskiem. Szarpanie wynika w takim przypadku z nierównomiernego przenoszenia mocy.
Mój fiat potrafi również na biegu 1 czy też 2-gim zaszarpać - dziać się tak może(choć to nie reguła) gdy masz słabą mieszankę , albo uszkodzoną poduszkę skrzyni silnika, wówczas auto może za szarpać. - Powtarzam to nie reguła przczyn szarpania może być znacznie więcej.
125k km w takim ile twój pojazd ma teraz kilometrów?
Mimo to 3 lata, to trochę dużo. Wymieniłbym rozrząd, bez względu na kilometry, nie warto oszczędzać na tak istotnej cześci silnika.
Gdybyś miał przestawiony rozrząd istniały by problemy o których nie pisałeś.
Mechanik może dobrze podpowiedział. Być może po odpaleniu, hydraulika uzupełnia w magistrali olej, po chwili powinna ucichnąć. Nie ma strachu, w co drugim aucie słychać, jak hydraulika postuka. Gorzej byłoby gdybyś słyszał rasowy stukot, mówimy o wale głównym, 1.2 są bardzo delikatne. Pamiętaj lej dobry jakościowo olej , sprawdzaj stan. Te silniki mają kiepski układ dosmarowania wału głównego,co może doprowadzić do uszkodzenia panewek , wału i uniemożliwienia dalszej eksploatacji.
Czy można sprawdzić bez wiedzy? Raczej będzie ciężko. Chociaż , nie sądzę abyś miał przestawiony rozrząd, są to ekstremalne przypadki.
A sonda? bo wytaczasz od razu ciężkie armaty, a to może po prostu sonda?
moje zdanie to podjedź do mechanika i niech sprawdzi ciśnienia na garach - powinny być równe , auto jest leciwe więc od tego bym zaczął . Rozrząd jest przewidziany na max5 lat x12kkm czyli 60 kkm -min . , ale spadek mocy może być spowodowany złym ustawieniem rozrządu (przeskoczeniem ząbka)
przygięty zawór i 14,5 bara? już w to wierzę...
Wymieniłem własnoręcznie zwór problem się skończył, a gniazda w 16-stkach są bardzo mocne.
taaa.. szczególnie na wypalenie...
u mnie nadpalone jest gniazdo/zawór na 4 cylindrze. pomiar kompresji wykazuje ponad 10% różnicę w stosunku do pierwszego cylindra. 3 cylinder też odrobinę słabszy więc pewnie też oberwał. a to wszystko przez low-endową instalację gazową założoną przez poprzedniego właściciela w tanim warsztacie LPG. VALTEK + kilometrowe wężyki (o różnej długości) do kolektora to gwarancja problemów z silnikiem - warto o tym pamiętać wrzucając LPG do samochodu.
moje Bravo mimo, że w 90% sprawne i na chodzie, więcej ostatnio stoi niż jeździ, stąd też myślałem nas samodzielnym zwaleniem głowicy i zawiezieniem jej na regenerację. Podejrzewam, że koszty mogą mnie zniechęcić, a inwestycja nie zwróci mi sie przy okazji sprzedaży auta. poza tym, potrzebowałbym kogoś z kluczem dynamometrycznym i z blokadami do skręcenia silnika i ustawienia rozrządu ;)
u mnie nadpalone jest gniazdo/zawór na 4 cylindrze. pomiar kompresji wykazuje ponad 10% różnicę w stosunku do pierwszego cylindra. 3 cylinder też odrobinę słabszy więc pewnie też oberwał. a to wszystko przez low-endową instalację gazową założoną przez poprzedniego właściciela w tanim warsztacie LPG. VALTEK + kilometrowe wężyki (o różnej długości) do kolektora to gwarancja problemów z silnikiem - warto o tym pamiętać wrzucając LPG do samochodu.
moje Bravo mimo, że w 90% sprawne i na chodzie, więcej ostatnio stoi niż jeździ, stąd też myślałem nas samodzielnym zwaleniem głowicy i zawiezieniem jej na regenerację. Podejrzewam, że koszty mogą mnie zniechęcić, a inwestycja nie zwróci mi sie przy okazji sprzedaży auta. poza tym, potrzebowałbym kogoś z kluczem dynamometrycznym i z blokadami do skręcenia silnika i ustawienia rozrządu ;)
Zawsze można poszukać czegoś tańszego (głowicy) na rynku (auto złomowiska).
Dla niektórych zgięty zawór oznacza kaplice i wypalenie zaworu trochę szkoda.
Nie jestem gołosłowny, mam , jak pisze kolega low-endową instalacje II generacji z mieszalnikiem, źle ustawiona dawka sprawiła podczas jazdy wystrzał gazu i na jałowym przestawiło rozrząd , do tyłu o jeden ząbek, zawór przygięło bardzo delikatnie, na tyle,że auto na wyższych obrotach śmigało, a na wolnych wytracało ciśnienie i gasło.
Tyle w dziedzinie instalacji,a że jestem zwolenikiem instalacji LPG powiem,ze trzeba ich stale doglądać. Mimo,ze IV gen uchodzi na mało awaryjną i nie niszcząca silnika, warto czasem do niej zajrzeć.
`pajel
-personalnie nic do ciebie nie mam, i nie zrozum mnie źle, ale nie obchodzi mnie czy mi wierzysz, czy nie.
Było tak jak napisałm, jak nie wierzysz oglądaj tematy na tym forum pisane prze zemnie. Tak połowa forum nie potrafiła mi pomóc i sam bym nie pomyślał,ze zawór można tak przygiąć.
- Sprzęgło łapie bliżej końca niż środka wysokości, niedługo pewnie będzie na wykończeniu,
- Nagrałem dziś pracę silnika od razu po rozruchu, dźwięk początkowo słychać rzadko, bardzo słyszalny jest pod koniec nagrania, po depnięciu trochę na gaz.
LINK -> WRZUTA - Głos 001 (http://w35.wrzuta.pl/film/3kRjefuc6e3/glos_001)
- Sprzęgło łapie bliżej końca niż środka wysokości, niedługo pewnie będzie na wykończeniu,
- Nagrałem dziś pracę silnika od razu po rozruchu, dźwięk początkowo słychać rzadko, bardzo słyszalny jest pod koniec nagrania, po depnięciu trochę na gaz.
LINK -> WRZUTA - Głos 001 (http://w35.wrzuta.pl/film/3kRjefuc6e3/glos_001)
Słychać jakiś pasek, albo rolkę, nie wiem dokładnie.
Pasek na 90% teraz pytanie jaki pasek.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.