PDA

Zobacz pełną wersję : Naprawa wiązki Bravo 1.6 16v



Rafex85
30-05-2014, 19:31
Witam,

Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Bravo 1.6 16v + LPG :smile: i właśnie od niedawna zaczęły falować obroty. Nie jestem fachowcem i średnio znam się na samochodach, ale po przeczytaniu kilku tematów min. tutaj na forum rozpoznałem usterkę jako uszkodzoną wiązkę która łączy przepustnice ze sterownikiem, bo gdy nią poruszam obroty wracają do normy. Wiem że kilka osób z tematów jakie czytałem wymieniało pewien odcinek tych przewodów i było ok(wycinając fragment uszkodzonej wiązki i wlutowując nowe przewody) . Zamierzam zrobić to samo :cool: i z chęcią przyjąłbym jakąś radę od osób które borykały się z podobnym problemem i sobie z tym poradziły. Mam też kilka pytań:tongue, czy mogę wyjąć bez późniejszych problemów wtyczkę od sterownika(fachowo chyba ECU :tongue), i czy po odłączeniu akumulatora trzeba robić jakieś adaptacje itp albo podpinać się później pod komputer ?

Bardzo dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam.

Zokolic
31-05-2014, 01:10
Odepnij klemę minusową i wypij z ECU wtyczkę, nie złapie błędu.

boch
31-05-2014, 15:59
miałem wypinaną wtyczkę z ECU przez serwisanta i nic złego się nie stało. nie pamiętam czy klema była zdjęta. wydaje mi się, że powinna ;)
co do wiązki... u mnie falowanie obrotów na biegu jałowym powodowała wiązka do czujnika temperatury powietrza zasysanego. trochę ją skręciłem wokół osi i od tamtego czasu spokój.

Rafex85
31-05-2014, 17:02
Właśnie dzisiaj trochę pogrzebałem. Wyciągnąłem cały dolot do przepustnicy żeby dostać się do tych kabli, odpiąłem akumulator później wtyczkę od ECU. Wiązka była schowana w plastikowy pancerz który przy dotknięciu ręką dosłownie rozpadał się na kawałki więc postanowiłem go całego usunąć wraz z kawałkami nieschludnie nawiniętej izolacji tu i tam, nie wiem kto zrobił takie druciarstwo ale wszystko usunąłem aż do gołych kabelków. Oczyściłem tak trzy kabelki które wychodzą z trójnika z tej grubej wiązki, czyli do czujnika położenia przepustnicy, krokowca, i chyba czujnika ciśnienia bezwzględnego, w sumie ten trójnik też rozgrzebałem więc miałem sporą cześć wiązki na wierzchu. Później znalazłem schemat do mojego sterownika który ma oznaczenie I.A.W 49F I.A.W. 49F (http://www.primauto.net/DOC%20FIAT/IAW49F.htm) sprawdziłem który pin odpowiada za który styk w poszczególnej wtyczce. Okazało się że we wszystkich było połączenie nawet jak ruszałem kabelkami. Na razie zobaczymy co będzie, kupiłem dwa rodzaje specjalnej taśmy do kabli elektrycznych i wszystko ładnie zaizolowałem i złożyłem do kupy, i jak na razie silnik pracuje równo nawet jak ruszam kabelkami.

boch
31-05-2014, 18:12
no to powodzenia. pamiętaj jednak, że u większości falowanie po jakimś czasie powracało i kończyło się to wymianą całej wiązki.