PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1,2 16V 99 "głupie" pytanie odnośnie skrzyni



Iron91
29-05-2014, 23:19
Witam,
posiadam autko jak w w opisie,wyśmigane niecałe180k,sprzęgło zmieniane 40k temu temat wygląda następująco:
Jakoś pół roku temu miałem problem ze wstecznym(wiem ten typ tak ma:roll: ) dwa obroty podciągnięcia sprzęgła załatwiły sprawę. Ostatnio w czasie upałów przejechałem około 40 km i potem jazda korek, światła, korek itd, po jakimś czasie przestał wchodzić 1 bieg. Opór na drążku nie pozwalał wbić 1. Po chwilowym postoju (15 minut) wszystko wróciło do normy , ale po powrocie do domu zonk nie wchodzi wsteczny. :sciana: Zgrzyt i opór, po kilku próbach odpuściłem. I znowu po 15 minutach wszystko w normie, jednak czuć lekkie haczenie biegów. Pokombinowałem z linką sprzęgła(trochę podciągnąłem tak z 3 obroty śruby, nasmarowałem linkę i ten bolec na którym chodzi pedał) dałem też nakrętkę kontrującą na tę oryginalną od naciągu sprzęgła bo miałem wrażenie, że się przesuwa/przeskakuje na zwojach. A i wysmarowałem drążek na tych wodzikach pod mieszkiem. To sprawę nieco poprawiło,ale :
-pedał sprzęgła stoi teraz jakieś 1-1,5 cm ponad pedałem hamulca
-lekko haczy 2 bieg przy przekładce z 1 na 2 z 3 na 2 nie ma problemu
-zauważyłem lekkie luzy na drążku
Czy któryś z tych objawów może mieć wpływ na pracę skrzyni?

I teraz sedno od którego powinienem zacząć: GDZIE DO JASNEJ ANIELI JEST ŚRUBA KONTROLNA/WLEWOWA OLEJU?
Szukałem w internecie szukałem leżąc pod samochodem i znalazłem tylko 1 śrubę na imbus 12 chyba od czoła skrzyni po stronie kierowcy. Jednak jak zacząłem ją odkręcać to popłynęła porządna struga oleju, niewiele wyleciało bo szybko zakręciłem. Jedyne co stwierdziłem to że olej czyściutki(rzekomo zmieniany 1,5 roku temu) i że jest, ale może dla pewności wymienić? Dodam, że śruby spustowej też nie udało mi się odszukać.:placz:
Proszę o jakąś pomoc najlepiej zdjęcie jeżeli ktoś będzie tak dobry, bo szukałem szukałem i nie znalazłem zbyt wiele na temat 1,2 a niedługo mam do przejechania 500 km i chcę jechać z czystym sumieniem.

Jestem strasznie wyczulony na każdy pierdołek w samochodzie i nie wiem czy tak brava po prostu ma czy rzeczywiście coś się dzieje, inni kierowcy poproszeni o opinię stwierdzają że wszystko cacy i nie widzą problemu.

Dla tych, którzy dobrnęli do końca mojej epopei serdeczne Bóg Zapłać :smile:

markshall
30-05-2014, 00:06
I teraz sedno od którego powinienem zacząć: GDZIE DO JASNEJ ANIELI JEST ŚRUBA KONTROLNA/WLEWOWA OLEJU?
Szukałem w internecie szukałem leżąc pod samochodem i znalazłem tylko 1 śrubę na imbus 12 chyba od czoła skrzyni po stronie kierowcy. Jednak jak zacząłem ją odkręcać to popłynęła porządna struga oleju, niewiele wyleciało bo szybko zakręciłem. Jedyne co stwierdziłem to że olej czyściutki(rzekomo zmieniany 1,5 roku temu) i że jest, ale może dla pewności wymienić? Dodam, że śruby spustowej też nie udało mi się odszukać.
Są dwie śruby : wlewowa i spustowa. Wlewasz olej aż zacznie się przelewać, wtedy jest dobry poziom. Wlewowa jest z przodu skrzyni (od strony zderzaka) a spustowa na samym dole, od strony lewego koła.

panterka
30-05-2014, 19:30
Śruba spustowa skierowana jest do tyłu, jak dobrze pamiętam to tak jak na fotce.

Iron91
31-05-2014, 00:36
No wiem, że leje się tak długo aż się przelewa, tylko ta śruba od strony zderzaka jest jakoś dziwnie nisko i chciałem się upewnić.
A spustowej to w życiu bym sam nie znalazł, szukałem w innym punkcie skrzyni. Dzięki wielkie :) Jutro sprawdzę jeszcze raz te nieszczęsne śruby. A nie wiecie czy dostanę coś z seleni do skrzyni? I jaka jest dokładnie klasa tego oleju? Bo nie wiem co poprzedni właściciel nalał i zastanawia mnie jeszcze czy jak po prostu zleję stary olej i dam nowy to czy się nie zetnie. W takim wypadku najbezpieczniej chyba jakiś półsyntetyk nie? I ostatnie pytanie czy jak olej "na oko" jest ładny czysty to jest sens go zmieniać"dla pewności" czy lepiej dać sobie spokój?

lukq
31-05-2014, 10:20
Tutella 75w90