PDA

Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie skrzypi jak diabli



hatson
25-05-2014, 22:53
Witam,

Auto z 2012 roku z jednym piorem z tylu, przejechane 36 tys. Od 2 tygodni skrzypi mi strasznie tylne zawieszenie. Poczatkowo myslalem, ze to drzwi ale jednak nie. Mieliscie podobny problem ? Na zagranicznym forum camperow, czytalem o podobnym problemie i gdzies, cos kazali smarowac ale nie za bardzo wiem, gdzie i czym.

Pozdrawiam
Pawel

RSeba
26-05-2014, 23:39
Witam,

Auto z 2012 roku z jednym piorem z tylu, przejechane 36 tys. Od 2 tygodni skrzypi mi strasznie tylne zawieszenie. Poczatkowo myslalem, ze to drzwi ale jednak nie. Mieliscie podobny problem ? Na zagranicznym forum camperow, czytalem o podobnym problemie i gdzies, cos kazali smarowac ale nie za bardzo wiem, gdzie i czym.

Pozdrawiam
Pawel

Witaj.
Możliwe że skrzypią Ci tylne tuleje w resorach. Ja mam Ducato z 2013 roku przebieg 90tyś i tuleje wymieniane trzy razy na gwarancji. Wada tych elementów. Za miękka guma i tuleja zrywa się.
Pozdrawiam
Sebastian

hatson
30-05-2014, 22:23
Witam.

ogladalem je ale wygladaja ok. Tak czesto ci padaja te tuleje ? To jakas masakra. Ja w moim starym ducato, nie zagladalem wogole do tylnego zawieszenia przez ponad 400 tys. km. Dziwne, ze nikt nie mial podobnych problemow bo na niemieckich forach dosyc sporo na ten temat ale nie znalazlem recepty, co z tym zrobic.

Pozdrawiam
Pawel

Zielony
31-05-2014, 00:20
Spróbuj nasmarować ruchome części czyli tuleje z przodu,z tyłu razem z wieszakiem resora.

marcin1989
31-05-2014, 00:22
zapieczone śruby w tulejach

hatson
31-05-2014, 11:50
zapieczone śruby w tulejach

Ok. dzis sprobuje popsikac smarem w sprayu. Troche czytalem na niemieckim forum camperow i tam pisali, ze to gumowa przekladka pod resorem. Jeden pisal, ze mial za mocno skrecone te sruby co ja trzymaja i ze jak poluzowal z jednej strony, to przeszlo ale to chyba glupi pomysl, zeby luzowac sruby w zawieszeniu. Ponoc Fiat w Niemcowni mial nawet jakies gotowe zestawy antyskrzypiace. Dziwne, ze u nas nic nie slychac o tym problemie.

Pozdrawiam, milego weekendu.

Pawel

hatson
06-06-2014, 15:51
Witam.

Mieliscie czesciowo racje. To tuleje tylne, te u gory, ktore mocuja resor do podluznic. Sruby nie byly zapieczone, daly sie lekko odkrecic. Nawet mam wrazenie, ze za lekko. Wypsikalem cala butelke smaru w sprayu ale i tak trzeszczy. Wystarczy jednak lekko poluzowac (pol obrotu) i przestaje. Narazie tak zrobilem ale chyba pomysl jazdy, z niedokreconymi srubami, to niezbyt dobry pomysl.

Pozdrawiam
Pawel

Zielony
07-06-2014, 11:03
Może pomogło by wyjęcie śruby i założenia na nią z obu stron podkładek między wewnętrzną (mniejszą) tuleje a płaskowniki wieszaka.

hatson
08-06-2014, 18:05
Tez wlasnie o tym myslalem. Tylko, czy moge bezpiecznie wyciagnac ta srube ? Nie dostane resorem w zemby albo cos w tym stylu ?

Pozdrawiam
Pawel



Może pomogło by wyjęcie śruby i założenia na nią z obu stron podkładek między wewnętrzną (mniejszą) tuleje a płaskowniki wieszaka.

Zielony
09-06-2014, 00:08
Musisz podnieść auto za budę i podeprzeć tylną belkę żeby tylko nie wisiała na śrubie a reszta pójdzie z górki.