PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki olej do skrzyni biegów 1.8 16v



kaszatck
25-05-2014, 02:55
Witam wczoraj podczas jazdy naważyłem że biegi zaczęły co raz ciężej chodzić akurat byłem prawie pod domem to dojechałem km i już na placu zgrzyty w skrzyni podnoszę maskę i widzę wyciek ze skrzyni biegów szybko zabrałem się do naprawy znalazłem przyczynę wycieku oleju a że robiłem wszystko w pośpiechu bo nie wiedziałem czy to sprzęgło poszło czy skrzynia nie ucierpiała przez ten wyciek i kupiłem olej do skrzyni hipol 80w90 bo nic innego w sklepiku z częściami nie było do skrzyni :( niby skrzynia pracuje poprawnie ale gdy auto sie rozgrzeje miałem problemy z wrzuceniem 3 i 4 biegu ale gdy wrzuciłem 5 potem zredukowałem na 4 wszedł bieg ale odczuwalne jest że czasem słychać jak by zębatki się przycierały ale wezmę na luz i wrzucam ponownie i wchodzi olej zalałem w piątek i staram sie nie jeździć autem jak nie mam potrzeby. I mam pytanie czy możliwe że coś się przytarło w skrzyni przez ubytek oleju czy nie zalałem skrzyni odpowiednim olejem jak juz w opisie widać bravka ma silnik 1.8 16v i jak by ktoś wiedział odpowiedni olej do tej skrzyni i ile w nią wchodzi będę mega wdzięczny bo mam cały czas nadzieje że skrzynia jest cała tylko olej nie do końca odpowiedni:)

Zokolic
29-05-2014, 21:23
75w80 do 1.6
Myślę,że wielkich zmian nie ma, u siebie mam 75w90 - troochę grubszy i gra gitara. (mam ostro zniszczoną skrzynię)

lukq
29-05-2014, 21:34
Instrukcja obsługi mówi o oleju tutella

karwoj25
29-05-2014, 22:36
75w-90 gl5

Rafex85
30-05-2014, 20:42
Tutela Transmission CAR ZC 75 SYNTH, w opakowaniu 1 litrowym. jakieś 2 tygodnie temu wymieniałem tylko że w 1.6, kupiłem na allegro wyszło za 2 litry około 70 zł. Do mojej skrzyni weszły niecałe 2 litry około 1.80, nie wiem czy w 1.8 jest taka sama skrzynia ? W książce Zembrowicza piszą właśnie żeby lać ten olej co podałem TUTELA CAR ZC 75 SYNTH, wymagania jakościowe olej SAE 75W-80EP API GL5 http://allegro.pl/olej-przekladniowy-tutela-car-zc-75-synth-f-vat-1l-i4284678679.html

kaszatck
30-05-2014, 23:32
spoko dzięki wielkie za odp :) a co myślicie jak biegi ciężko wchodzą przeważnie 1 ma taki opór żeby weszła i 2 w sytuacji gdy np przycisnę na 1 i chce szybko wrzucić 2 jest taki opór reszta niby ok czasem ale to czasem 3 sprawi taki opór ale najbardziej ta 1 ciężko wchodzi:( coś tam próbowałem nasmarować te łączniki czy jak tam fachowo się nazywa które idą od lewarka do skrzyni biegów i pod mieszkiem tą kuleczkę też smarowałem i efektu nie ma takiego duże może minimalny ale i na chwile:( co do sprzęgła trudno określić mi w jakim jest stanie nie ślizga się próbowałem metodę którą widziałem w tv że przykręciłem dość wysoko silnik na 2 biegu jadąc pod górkę i gdy wkręcił się silnik już tak do 5,6tyś wrzuciłem 5 bieg i auto się zamuliło ale ciągło od minimalnych obrotów pod tą górkę :)

Zokolic
31-05-2014, 01:57
spoko dzięki wielkie za odp :) a co myślicie jak biegi ciężko wchodzą przeważnie 1 ma taki opór żeby weszła i 2 w sytuacji gdy np przycisnę na 1 i chce szybko wrzucić 2 jest taki opór reszta niby ok czasem ale to czasem 3 sprawi taki opór ale najbardziej ta 1 ciężko wchodzi:( coś tam próbowałem nasmarować te łączniki czy jak tam fachowo się nazywa które idą od lewarka do skrzyni biegów i pod mieszkiem tą kuleczkę też smarowałem i efektu nie ma takiego duże może minimalny ale i na chwile:( co do sprzęgła trudno określić mi w jakim jest stanie nie ślizga się próbowałem metodę którą widziałem w tv że przykręciłem dość wysoko silnik na 2 biegu jadąc pod górkę i gdy wkręcił się silnik już tak do 5,6tyś wrzuciłem 5 bieg i auto się zamuliło ale ciągło od minimalnych obrotów pod tą górkę :)

Cóż mówić, twoja skrzynia idzie twardo na zębach, ma już najlepsze za sobą, zresztą moja również. Synchronizatory są już wyj***echane i biegi nie będą ci wchodzić, "na szybko"
Wlej grubszy olej i jeszcze trochę pośmigasz, ludzie tutaj piszą o wyrobionych cięgnach lewarka biegów.Niby to ma sprawić ,że czasem uniemożliwi to wybranie biegu, powiem ci, nie wiem jak zniszczone musiałby byś te cięgna. Cięgna mogą sprawić,że miałbyś problem z wybranie/znalezieniem biegu, ale nie z jego wrzuceniem. Jedyną opcją jest wymiana skrzyni.
Nie opłaca się naprawa jej. Nie martw się, pośmigasz. Moja ma 240000km i śmiga, wiem ze kultury zmiany biegów nie ma.
Jedna po wlaniu grubszego oleju da się z niej coś jeszcze wycisnąć. skrzynia nie silnik, da się ją zastąpić.
Dam głowię sobie odrąbać,że u ciebie ta skrzynia "lekko wyje podczas jazdy" to co piszesz mam na co dzień"