PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0170 + dławienie się samochodu



tomx123
22-05-2014, 19:17
Panowie mam poważny problem. Dojechałem do ronda, wciskam gaz a auto zaczyna skakać i szarpać. Im mocniej wciskam gaz tym bardziej go zamula aż do momentu w którym gaśnie. Taki oto błąd mi wyskoczył. Czy on oznacza problem z sondą lambda? Co mogę sprawdzić aby znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy? Skasowałem go ale zero poprawy. Iska na wszystkich cylindrach jest. Mam wrażenie, że podczas wciśnięcia gazu do oporu auto ostro zalewa i gaśnie.

robert199
23-05-2014, 00:30
przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest sonda lambda.
gdyby go zalewało, to miałbys problem z odpaleniem po zgasnieciu.
stawiam na nickie cisnienie paliwa: czyli pompka, filtra, listwa
druga rzecz to układ zapłonowy, ale najpierw sprawdz pompe paliwa

tomx123
23-05-2014, 15:35
Układ zapłonowy sprawny, wszystko sprawdzone oraz ostatnio wymienione na nowe. Dzisiaj wymieniłem też sondę przed katalizatorem i powiedzcie czy pracuje prawidłowo ponieważ po wykresie widać że jest poprawa. Dzisiaj rano wszystko było OK, do któregoś odpalenia silnika, chyba po 3 odpaleniu auto zaczęło znów zamulać i strzelać.
Czy to może być chrzczone paliwo? Ponieważ stało się tak po zatankowaniu około 20L paliwa. Dziwne jest, że powyżej 3tyś/obr jest wszystko OK... Dorzucam wykres nowej oraz dwa starej sondy.

marcij
23-05-2014, 22:29
Czy to może być chrzczone paliwo? Ponieważ stało się tak po zatankowaniu około 20L paliwa.

tak

tomx123
23-05-2014, 23:36
Szkoda tylko, że od 3 tysięcy obrotów jakoś auto jedzie. Oczywiście jak wcisnę gaz do oporu to i tak się dławi ale chociaż w miarę płynnie przyspiesza.

robert199
24-05-2014, 10:34
jeszcze raz napisze.

CIŚNIENIE PALIWA

widze ze trzeba to podkreslac.

zdiwię sie jak bedzie cos innego, wszystkie objawy dokładnie pasują,
cisnienie powinno byc na listwie minimum 3bary.
Nie polecam tak jezdzic dalej, bo ci sie mapy rozjada

tomx123
25-05-2014, 16:44
Dzięki za odpowiedź. Dziwne że mechanik do którego pojechałem na to nie wpadł. Czy uważasz ze wymiana pompy paliwa powinna pomóc?

robert199
25-05-2014, 16:52
jak chcesz na slepo wymieniac czesci to tak, wg. mnie masz 70%szans.
ale jak chcesz wiedziec co jest nie tak, to zmierz cisnienie paliwa, za pomoca manometru do pompowania kół, na listwie masz zawór do odpowietrzania tam sie wepniesz
jeszcze nie mamy pewnosci czy cisnienie jest prawidłowe
a za cisnienei moze odpowiadac:
pompa paliwa
filtr paliwa(jesli wystepuje)
regulator cisninia na listwie
przewody paliwowe (mozliwe ze zatkane, przegiete, lub zardzewiale od srodka)

tomx123
25-05-2014, 17:36
Więc chyba będę musiał zmierzyć ciśnienie chociaż dzisiaj znów zrobiłem 50km i żadnych problemów. Czy pompy za 60zl są coś warte?

Mariusz_91
25-05-2014, 22:43
mam te same objawy, z tym problemem tez się zkierowałem na forum w dziale fiat uno. Do tej pory nie przyszło mi na myśl, że to może być coś z ciśnieniem paliwa. Ludzie z mego otoczenia stawiali na silnik krokowy lub przepustnice - miałem przymierzać się do szczegółowej diagnozy i naprawy, lecz nagle Altek zrobił mi psikus i póki co jestem tydzień bez wozu

marcij
26-05-2014, 08:56
Czy pompy za 60zl są coś warte?

Nowe ? Nie, nawet nie zawracaj sobie tym głowy.

tomx123
26-05-2014, 22:37
Tak, chodziło mi o coś takiego -> POMPA PALIWA FIAT PUNTO BRAVO BRAVA LANCIA 3 BARY (4227261954) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/pompa-paliwa-fiat-punto-bravo-brava-lancia-3-bary-i4227261954.html)


jak chcesz na slepo wymieniac czesci to tak, wg. mnie masz 70%szans.
robert199 chyba Twoja diagnoza była słuszna, pompa paliwa wydaje okropne dźwięki. Zamieszczam nagranie jak pompa pracuje.Celowo kilka razy włączałem i wyłączałem zapłon.
14843

Czy możecie mi powiedzieć w jakim stanie są moje świece na zdjęciach? Martwi mnie, że pierwsza świeca wygląda tak tragicznie a na dodatek znalazłem na jej końcu trochę oleju?
1.1484414845
2.1484614847
3.1484914848
4.1485014851

robert199
26-05-2014, 23:27
kolor swiec upewnia mnie w tym, że masz za mało paliwa a za duzo powietrza.
wymień ta pompke i nie kombinuj.
Tylko nie kupuj pompki GETZ, bo one nowe czasem nie dają nawet 3 bary (czasem trafi sie dobra)

tomx123
26-05-2014, 23:46
Zaraz rozejrzę się za jakąś inną pompą paliwa. Powiedz mi tylko czy dam radę ją wyciągnąć bez ściągania baku? Tutaj zapożyczone zdjęcie.
14857

luki183
27-05-2014, 20:00
Tak, oczywiście dasz radę. Trzeba trochę pokombinować, ale wyjdzie;)

robert199
27-05-2014, 22:07
wychodzi bez wiekszego problemu.
czasem sitko ma tyle syfu ze pompka nie daje cisnienia, rozbierz zobacz co jest, moze tylko wystarczy sitko wyczyscic, ale na wymiane pompki mozesz sie szykowac

tomx123
27-05-2014, 22:26
Dzięki za pomoc Panowie. Sądzę, że największym problemem będzie odkręcenie tej dużej nakrętki bo dzisiaj próbowałem i ani drgnie. A skąd mogą wynikać lekkie ilości oleju na pierwszej świecy?

robert199
28-05-2014, 10:40
olej spłyną z uszczelki pod pokrywą zaworów. i tak masz wyjatkowo czyste swiece

tomx123
30-05-2014, 22:09
Świece mają dopiero z 5k km :) Co sądzisz o tej pompie?
POMPA VEMO http://www.4cars.pl/szcz/V24090002/vemo_183/16342/0/2001.php (http://www.4cars.pl/szcz/V24090002/vemo_183/16342/0/2001.php)

robert199
30-05-2014, 23:09
niemam z nia doswiadczenia. nie pomoge.
producent daje gwarancje, ale z jej wyegzekwowaniem jest różnie.
ja zwykle jade na szrot biore pompke zakładam i sprawdzam czy dobra, zawsze moge zwrocic bez problemu

tomx123
30-05-2014, 23:18
No niestety u mnie w mieście nie mam takich warunków i muszę coś w necie wyszukać lepszego niż GETZE za 50zł.

tomx123
12-06-2014, 18:14
Czy ktoś może mi powiedzieć jak bezinwazyjnie ściągnąć ten czarny wężyk paliwa?
15101

robert199
12-06-2014, 21:17
ja mam maszynke do czyszczenia parowego.
i nia podgrzewam. wtedy schodzi.
podgrzewac ogniem to ryzyko.
wczesniej nie z tym nie cackałem. wycinałem weżyk jak nie schodzil i zaswtepowałem nowym uniwersalnym i opaskami skrecanymi

nie probowałem tego, ale przyszło mi teraz do głowy.
moze wrzuc we wrzątek,albo polej gorąca wodą

tomx123
13-06-2014, 15:05
A czy będzie różnica jeżeli moja pompa ma ciśnienie 4bary a w chciałbym kupić taką co ma 3bary?

robert199
13-06-2014, 16:23
nie bardzo rozumiem pytania.
pompa powinna dawac przynajmniej 3bary.
jesli daje wiecej to cisnienie jest redukowane na listwie przez regulator cisnienia.

mam rozumiec ze ta co masz zamontowaną daje 4 bary zmierzone??
jesli tak to jest dobra

tomx123
13-06-2014, 17:55
Daje 4 bary ale teoretycznie. Taką wartość znalazłem w internecie. W praktyce ma straszne wahania ciśnienia oraz wydaje tragiczne dźwięki więc pytałem czy mogę ją zastąpić nową pompą 3 bary ponieważ ciężko znaleźć mój obecny oryginalny wkład w dobrej cenie.

robert199
13-06-2014, 22:38
taka co ma napisane 3 bary i tak daje wiecej.
tak jak juz pisałem, pompa powinna dawac min. 3 bary.
jak bedzie dawac 8 to tez nie zaszkodzi, tylko jest to nie potzrebne.
3 bary w zupełnosci starczy.

Zielony
13-06-2014, 22:57
Tylko czy czasem po lifcie,regulator ciśnienia paliwa nie został przeniesiony do pompy :?: W moim 1.6 do listwy dochodzi tylko jeden przewód,więc to pompa ustala ciśnienie.

robert199
14-06-2014, 11:37
każda pompa ma w sobie pewien regulator, jak zatkasz odpływ to pompa nadal chodzi ale puszcza bokiem w zbiorniku.
Zielony moze miec racje.
ale moge napsac z doswiadczenia.
nowa pompa daje czesto ponad 4 bary (taka 3 barowa)
zawór bocznikowy ustawiony jest zwykle na 4,5 bara (mechaniczne zabezpieczenie w pompie.)

na przewodzie w komorze silnika jest wtedy zwykle 3,5 bara.

albo szukaj używanej orginalnej pompy, albo zakładaj jaką kolwiek 3 barową, bo 4 barowych chyba nie znajdziesz

tomx123
14-06-2014, 14:47
Raczej założę te 3 barową zwłaszcza, że w swoim aucie mam włożony silnik przed FL więc on raczej nie ma zapotrzebowania aż na takie ciśnienie paliwa.

tomx123
03-07-2014, 15:32
Pompa wymieniona i objawy na razie ustąpiły. Muszę się wybrać w trasę aby mieć pewność. Serdecznie dziękirobert199 za pomoc!