PDA

Zobacz pełną wersję : Punto 1.2 . Parownik czy Uszczelka pod głowicą ?



Damian94
18-05-2014, 11:45
Witam , nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu , jestem nowy na forum .
Jestem posiadaczem Fiata punto 1.2 55km .

Problem polega w tym ze z niewiadomych przyczyn sam się zapowietrza , po przejechaniu ok 4km na LPG dławi sie i gaśnie a pod maską parownik jest zimny i cały w szronie "biały" . po przełączeniu go na benzyne problem ustępuje parownik robi się ciepły i samochód grzeje Ciepłym powietrzem . Układ chłodzenia odpowietrzałem trzy dni temu i było wszystko w porządku aż do teraz , odpowietrzyłem go kolejny raz i na LPG wszystko jest w porządku. Jakie mogą być tego przyczyny :?:.


W samochodzie została wymieniona nagrzewnica na nową oraz termostat .

Pasek rozrządu wymieniany ok 3msc temu


Pomocy

neo_agin
18-05-2014, 12:55
masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia; węzę, rury, pompa itp i Ci się zapowietrza.

Na benzynie bez płynu chłodniczego/małej jego ilości pojedziesz, na gazie zamarznie Ci parownik.

gdyby CI padła UPG to by kopcił na niebiesko oraz miałbyś problemy z zapalaniem, a płyn by się gotował/bulgotał.


ps. 1.2 miał 60 (spi) lub 75KM (mpi)... jeżeli na błotniku masz 55 to masz silnik 1.1

Damian94
18-05-2014, 13:03
Masz racje mój błąd ale to nie w tym problem .

Dodam też że byłem wczoraj u mechanika powiem wam że się uśmiałem odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego to odrazu powiedział ze uszczelka pod głowicą poszła bo trysnęło wodą .

Dodam też ze przewody są twarde napompowane ciśnieniem , "Majonezu" pod korkiem nie mam .
No i dziwne wycie z silnika na wolnych obrotach
Doradź mi coś więcej co mogę zrobić bo juz zgłupiałem

hak64
18-05-2014, 14:03
Dodam też ze przewody są twarde napompowane ciśnieniem , "Majonezu" pod korkiem nie mam .
No i dziwne wycie z silnika na wolnych obrotach
Majonezu nie musi być (tak się dzieje, gdy do oleju dostaje się woda). Ty masz prawdopodobnie niewielki przedmuch pod uszczelką i ciśnienie spalin dostaje się do płynu, co skutkuje wywalaniem go przez korek zbiorniczka, jak również powoduje, że blokuje dopływ płynu do parownika (dlatego zamarza).
Wycie silnika na wolnych obrotach może być spowodowane usterką silniczka krokowego, albo blokowaniem przepustnicy.
Tak czy siak, czeka Cię wymiana uszczelki i planowanie głowicy.

Damian94
19-05-2014, 18:10
Uszczelka wymieniona , czy pomogło napisze za 3 dni .

Dzieki za pomoc :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wycie silnika na wolnych obrotach może być spowodowane usterką silniczka krokowego, albo blokowaniem przepustnicy..

Po wymianie uszczelki i to znikło silnik ładnie pracuje :)