PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.6 16v podświetlenie wnętrza, tablicy



morfus
17-05-2014, 21:09
witam

dzisiaj dołączyłem do posiadaczy fiata stilo 1.6 16v + lpg (na razie gaz nie działa do wymiany listwa wtryskowa)rocznik 2003. Na pierwszy rzut chciałem pousuwać te usterki które najbardziej mnie drażnią:
- słabo żarzące się podświetlenie bocznych lampek z przodu kabiny jak i z tyły oraz tablicy rejestracyjnej w czasie jazdy jak i po wyłączeniu auta (na razie powyciągałem ledy), w podświetleniu tablicy widziałem zaśniedziałe styki oraz poprzecierane przewody, wstępnie zaizolowałem - jak się dostać do tych złączy
-wpadnięty do środka zestaw włączników tam gdzie jest przycisk city
-mokra od strony koła skrzynia biegów
-wypiaskowana farba na przodzie tylnych błotników oraz przednich progów
-wymieniony był błotnik od strony kierowcy, drzwi się otwierają do pierwszej pozycji
-na dziurach trzeszczy deska ale to już widziałem na forum że jest to walka z wiatrakami
-czy warto robić konserwacje podwozia oraz progów?
-lekko rozszczelnione przednie lampy
-obroty na jałowym 832 obr/min
-jakie powinno być ciśnienie w układzie klimatyzacji podczas pracy. dochodzi do 25 bar załącza się wentylator skraplacza zbija do 20 bar, serwisant klimy twierdził że to trochę za wysokie ciśnienie

Błędy:
P0443 - Zawór odzysku par paliwa (EVAP)
U1601 - Usterka linii C-CAN
No help available
Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
U1702 - Sieć CAN (NCM - NGE)
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
U1600 - Immobilizer
P0136 - Sonda lambda
O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów

pozostały błędy przepalonych żarówek ale to już pikuś

to na początek tyle, dzięki za porady

pimikiel
19-05-2014, 11:06
Mój stilo też ma takie obroty jałowe, co widzisz w tym złego?
Klimatyzacja nie odpali sprężarki jak będzie za duże/za małe ciśnienie (w ECU zobaczysz błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji [bodajże niski/wysoki]). Jeżeli pracuje, znaczy że jest dobrze

morfus
20-05-2014, 19:59
Mój stilo też ma takie obroty jałowe, co widzisz w tym złego?
Klimatyzacja nie odpali sprężarki jak będzie za duże/za małe ciśnienie (w ECU zobaczysz błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji [bodajże niski/wysoki]). Jeżeli pracuje, znaczy że jest dobrze

tak do końca się nie zgodzę ze jest ok, ponieważ ciśnienie skraplania dla R134a przy 25 bar odpowiada około 78C według mnie pierwszy bieg wentylatora skraplacza powinien załączać się przy 15 bar (55C) a drugi bieg przy 20bar (67C), jeśli ktoś możne przeanalizować temperaturę skraplacza w chwili włączenia wentylatora jaka mniej-więcej jest temperatura

morfus
26-05-2014, 16:29
a więc tak dzisiaj miałem trochę czasu na grzebanie w aucie, problem z podświetleniem rozwiązany zamiast ledów wsadziłem żarówki i jest ok, jeśli chcemy ledy należy kupić ledy pod obd2. problem z klimą też rozwiązany był walnięty bezpiecznik termiczny przy rezystorze 0,30 ohma pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. trochę też pojeździłem dzisiaj fiatem i przy dojeździe do domu usłyszałem trzask po zaparkowaniu patrze kałuża oleju ze skrzyni biegów, po odkręceniu osłony w kształcie półksiężyca która zasłania koło zamachowe uwidocznił się wyciek oleju. auto scholowane do mechanika pewnie trzeba będzie zrzucić skrzynię biegów. czytałem na forum że są wycieki ale od strony koła a tu od strony silnika ktoś już miał taki przypadek? podczas cholowania miałem włączony silnik, poziom i ciśnienie ok przy dojeździe do skrzyżowań zapalało się "alternator failure lose conection" auto gasło