Zobacz pełną wersję : Testowanie ABS
Cześć.
Podłączyłem sobie do auta interfejs Viaken vagkkl + fiatecuscan przełączony w tryb ABS. W fiatecuscan podłączam się na zakładce ABS i w momencie łączenia... na wyświetlaczu auta wyskakuje EBD fail, ABS disabled. Fiatecuscan pokazuje błąd 'U1601 Ustarka lini CAN'. Przy czym bez podłączonego interfejsu, podczas normalnego rozruchu wszystko jest ok - kontrolka ABS włącza się, gaśnie, żadnych błędów, te pojawiają się wyłącznie kiedy interfejs nawiązuje łączność. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Problem interfejsu czy faktycznie uszkodzony ABS?
Spróbuj ELMem, bo z tego co wiem, ten niebieski KKL nie obsługuje linii CAN.
Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
Dzięki za podpowiedź, ELM327 też mam pod ręką, jutro spróbuję.
mnie też się nie udało połączyć słynnym niebieskim kabelkiem. próbowałem zarówno na ustawieniu pod centralkę silnika jak i ABS. bezskutecznie, żadnych błędów, skanowanie DTC nie wyłapuje niczego poza centralką silnika.
Vagiem się nie połączysz niczym innym jak z silnikiem bo reszta po CAN idzie ;)
da się. wejdź sobie na stronę programu:
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
mój ABS (Stilo 1,9 JTD):
Bosch ABS 8 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL 1 ELM 1OBDKey 1 A1
jak widzisz, jedyne co potrzeba to VAG KKL z przejściówką 1 (patrz u dołu strony). w niebieskim KKL VAG przejściówkę realizuje przełącznik w pozycji ABS. teraz nie wiem czy mam problem z interfacem, czy mam wyłączony ABS/ASR/ESP w bardziej zaawansowanych opcjach ECU o czym pisałem wczoraj tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/fiatecucsan-fiat-stilo-10657/2#post183328
mam niejasne przeczucie, że prawdopodobnie tak właśnie jest, dlatego skanowanie DTC po podłączeniu niebieskiego kabla w pozycji ABS nie wyłapuje żadnych modułów. na razie to tylko gdybanie i póki nie dostanę kabla ELM 327 nie wiem czy tak jest faktycznie. czekam też na potwierdzenie od twórcy MES'a w kwestii możliwości wyłączenia ABS/ASR/ESP w opcjach programu.
Nie sądzę aby dało się całkowicie wyłączyć ABS a już na pewno nie tak żeby nie odpowiadało jako centralka. Z resztą, gaz hamulec i wiesz czy ABS działa. Jak są kontrolki i gasną też na pewno działa.. Zmień kabel mówię Ci ;) VAG naprawdę nie nadaje się do nowszych aut - mało z rego podobno można tym czasem coś uszkodzić..
dobra, zamawiam dzisiaj kabel ;) a co do kontrolek, podczas uruchamiania zapalają się kontrolki ABS oraz ESP. ALE... uruchom sobie MES'a i spróbuj dokopać się do opcji, o których wspomniałem. mnie się wydaje, że możliwość wyłączenia systemów kontroli trakcji przez kabel serwisowy istnieje. potwierdzenie znalazłem na forum MES, gdzie jeden z użytowników potwierdza to co piszę. pożyjemy, zobaczymy ;)
kabel zamówiony. ELM 327 v2 ze zniżką klubową ;) a kolega Pink to z ABSem się ELMem połączył?
Tylko ELMem, bo ABS idzie po linii CAN, której niebieski VAG nie obsługuje ;)
nie mam pojęcia czemu się tak upieracie :) na forach znajdziecie dziesiątki postów dot. diagnostyki ABS w Stilo niebieskim kablem KKL VAG. cały pic polega na właściwym połączeniu pinów w interfejsie - dokładny opis pinów znajduje się na stronie programu MES. informacja o przydantości KKL VAG do diagnozy ABS w Stilo znajduje się także w temacie podwieszonym na forum Stilo :)
przypomnij sobie byrrt ten temat:
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/problem-z-polaczeniem-kablem-kkl-do-abs-21071/
;)
nie mam pojęcia czemu się tak upieracie
nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL => a dokładniej łączymy się z ABS, AirBag i Engine. ELM to głównie body + live data.
nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL
może inaczej - powinniśmy się połączyć :) a co jeśli nie daje rady? mam słynny niebieski kabelek z przełącznikiem 4 pozycyjnym: 7 (Engine); 3 (Airbag); 1/9 (ABS); 12/13, którym próbuje się połączyć z ABS i nic. z silnikiem łączę się bez problemów. po przełączeniu interface'u na ABS i ponownym podłączeniu pod złącze diagnostyczne MES nie łapie w trybie SCAN DTC żadnej centralki.
edit:
przed chwilą udało się połączyć moim niebieskim kabelkiem z centralką poduszek. postanowiłem zatem jeszcze raz dać szansę ABS'owi. przełącznik w tryb ABS i SCAN DTC. mieli mieli i wyrzuciło... centralkę wspomagania ;) próbowałem jeszcze kilkukrotnie przesuwać suwakiem w różne położenia ale ABS'u nie znalazło. podobnie centralki wspomagania. musiałem mieć fuksa, że mi raz znalazło. nie wiem jak u innych ale u mnie w czasie przełączania na poszczególne tryby pracy nie ma wyczuwalnego pstryknięcia suwaka. przesuwa się on gładko. czyżby bubel?
u mnie czuć delikatny "pstryk"
jak dla mnie kabel wygląda na padnięty - może mały trip stilo do waw ? pożyczę swój zestaw od viakena
dzięki ogromne za chęć pomocy, ale do Wawy trochę mam więc taniej mnie wyjdzie mechanik z osiedla, który za diagnostykę woła 25 zł ;) wczoraj dałem ciała, bo zamawiając ELM 327 v2 nie domówiłem w komplecie adaptera TYP 1 do diagnostyki ABS. mam nadzieję, że paczki jeszcze nie wysłali i uda się wysłać wszystko jednym kurierem. dostałem maila, udało się :)
Cześć.
Podłączyłem sobie do auta interfejs Viaken vagkkl + fiatecuscan przełączony w tryb ABS. W fiatecuscan podłączam się na zakładce ABS i w momencie łączenia... na wyświetlaczu auta wyskakuje EBD fail, ABS disabled. Fiatecuscan pokazuje błąd 'U1601 Ustarka lini CAN'. Przy czym bez podłączonego interfejsu, podczas normalnego rozruchu wszystko jest ok - kontrolka ABS włącza się, gaśnie, żadnych błędów, te pojawiają się wyłącznie kiedy interfejs nawiązuje łączność. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Problem interfejsu czy faktycznie uszkodzony ABS?
w moim przypadku niebieski kabel VAG KKL z ABSem połączyć się nie chce. prawdopodobnie mam uszkodzony przełącznik. spróbowałem zatem z interfacem ELM 327 z adapterem TYP 1. połączyć się udało, ale mam podobny problem co Ty, z tym że u mnie brak konkretnego numeru błędu. po prostu na wyświetlaczu pojawia się komunikat: EBD fail; ABS/ASR/ESP unavailable; Consult Handbook. z tego co piszą nasi koledzy na forum, jest to "normalny" objaw podczas podłączania do modułu ABS.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.