Zobacz pełną wersję : Błąd P0091
Witam. Po wymianie turbiny, co jakiś czas pojawia mi się błąd P0091. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu wraca do "normalności". Sprawdziłem błąd: Ciśnienie paliwa (wejście regulatora pompy wys. ciśnienia).
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Obroty silnika: 2461 obr/min
Dawka paliwa: 66,3 mm³/w
Pozycja pedału przyspieszenia: 72,94 %
Zrobiłem test i nie wygląda to na uszkodzenie pompy:
Zmierzone oraz oczekiwane ciśnienie paliwa to: 320-330 bar.
Czy to może oznaczać, ze i tak regulator może wymagać wymiany?
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Oj, podejrzewam, że dawno nie był wymieniany. Czy jest do niego łatwy dostęp czy wymiana zalecana jest w serwisie?
Łatwy dostęp, łatwa wymiana :) Masz go na środku komory silnikowej pod szybą.
robiłeś cokolwiek przy samochodzie? zaglądałeś kiedyś pod maskę? przecież filtr od razu się rzuca w oczy - w twoim przypadku (auto poliftowe) wymiana jest banalnie prosta - odpinasz przewody od filtra odkręcasz obejmę pod spodem masz czujnik obecności wody - odpinasz wtyczkę, następnie po wyjęciu filtra trzeba ten czujnik przełożyć do nowego, wszystko zmontować i podłączyć wtyczkę i przewody 3 -4 razy przekręcić kluczyk w pozycję MAR aby filtr się napełnił a następnie odpalić silnik ;-)
Oj w UFI ja nie przekładałem żadnego czujnika.... Za to zrobiłem to przed długą trasą do Francji na narty. Średnie spalanie na autostradzie spadło o ponad litr na 100km. Silnik wyrównał pracę, wyrównały się korekcje...
Po wymianie filtra problem się zmniejszył ale nie ustąpił, nadal błąd przy przyspieszaniu.
Obroty silnika: 2622 obr/min
Dawka paliwa: 69,0 mmł/w
Pozycja pedału przyspieszenia: 89,80 %
może ktoś ma jakiś inny pomysł? :)
Witam ponownie. Zauważyłem pewną zależność. Problem występuje w momencie przyspieszania, być może to problem z pompą paliwową?
Dodatkowe informacje w sprawie powyższej awarii: Podczas przyspieszania, pozycja pedału gazu około 80-90%, pojawiają się błędy P0091, P0092. Po kliku minutach auto przechodzi w tryb awaryjny i dopiero ponowne wyłączenie silnika i włączenie pozwala na normalną jazdę, ale do momentu ponownego gwałtownego przyspieszenia. Filtr oleju napędowego został wymieniony. Ropa w porządku.
Te błędy oznaczają:
P0091 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR driver detect that abnormal current during predetermined duration.
P0092 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR CONTROL CIRCUIT HIGH VOLTAGE
Czyli coś nie tak masz z regulatorem ciśnienia paliwa. Pierwszy błąd wskazuje na jego nienormalną pracę, a drugi błąd na zbyt wysokie napięcie w obwodzie tego regulatora.
Witam
Mam dokładnie ten sam problem.
Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Witam ponownie. W moim przypadku pomogła regeneracja wtrysków :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.