PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0091



psz752
10-05-2014, 11:35
Witam. Po wymianie turbiny, co jakiś czas pojawia mi się błąd P0091. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu wraca do "normalności". Sprawdziłem błąd: Ciśnienie paliwa (wejście regulatora pompy wys. ciśnienia).
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Obroty silnika: 2461 obr/min
Dawka paliwa: 66,3 mm³/w
Pozycja pedału przyspieszenia: 72,94 %

Zrobiłem test i nie wygląda to na uszkodzenie pompy:
Zmierzone oraz oczekiwane ciśnienie paliwa to: 320-330 bar.

Czy to może oznaczać, ze i tak regulator może wymagać wymiany?

grzest
10-05-2014, 11:57
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?

psz752
10-05-2014, 15:28
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?

Oj, podejrzewam, że dawno nie był wymieniany. Czy jest do niego łatwy dostęp czy wymiana zalecana jest w serwisie?

marrr
10-05-2014, 16:05
Łatwy dostęp, łatwa wymiana :) Masz go na środku komory silnikowej pod szybą.

jaro190
10-05-2014, 16:13
robiłeś cokolwiek przy samochodzie? zaglądałeś kiedyś pod maskę? przecież filtr od razu się rzuca w oczy - w twoim przypadku (auto poliftowe) wymiana jest banalnie prosta - odpinasz przewody od filtra odkręcasz obejmę pod spodem masz czujnik obecności wody - odpinasz wtyczkę, następnie po wyjęciu filtra trzeba ten czujnik przełożyć do nowego, wszystko zmontować i podłączyć wtyczkę i przewody 3 -4 razy przekręcić kluczyk w pozycję MAR aby filtr się napełnił a następnie odpalić silnik ;-)

grzest
11-05-2014, 07:18
Oj w UFI ja nie przekładałem żadnego czujnika.... Za to zrobiłem to przed długą trasą do Francji na narty. Średnie spalanie na autostradzie spadło o ponad litr na 100km. Silnik wyrównał pracę, wyrównały się korekcje...

psz752
23-05-2014, 16:48
Po wymianie filtra problem się zmniejszył ale nie ustąpił, nadal błąd przy przyspieszaniu.

Obroty silnika: 2622 obr/min
Dawka paliwa: 69,0 mmł/w
Pozycja pedału przyspieszenia: 89,80 %

może ktoś ma jakiś inny pomysł? :)

psz752
11-07-2014, 10:31
Witam ponownie. Zauważyłem pewną zależność. Problem występuje w momencie przyspieszania, być może to problem z pompą paliwową?

psz752
24-07-2014, 09:54
Dodatkowe informacje w sprawie powyższej awarii: Podczas przyspieszania, pozycja pedału gazu około 80-90%, pojawiają się błędy P0091, P0092. Po kliku minutach auto przechodzi w tryb awaryjny i dopiero ponowne wyłączenie silnika i włączenie pozwala na normalną jazdę, ale do momentu ponownego gwałtownego przyspieszenia. Filtr oleju napędowego został wymieniony. Ropa w porządku.

miszko
24-07-2014, 11:26
Te błędy oznaczają:
P0091 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR driver detect that abnormal current during predetermined duration.
P0092 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR CONTROL CIRCUIT HIGH VOLTAGE

Czyli coś nie tak masz z regulatorem ciśnienia paliwa. Pierwszy błąd wskazuje na jego nienormalną pracę, a drugi błąd na zbyt wysokie napięcie w obwodzie tego regulatora.

triqe
10-03-2015, 19:58
Witam
Mam dokładnie ten sam problem.
Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

psz752
12-03-2015, 12:41
Witam ponownie. W moim przypadku pomogła regeneracja wtrysków :)