Zobacz pełną wersję : Czujnik fazy rozrządu 66kW
Uwaga, przeczytałem już sproro postów nic jednak mnie nie zaspokaja.( :P )
Szukam odpowiedzi.
Wypinam wtyczkę z czujnika
czy da się sprawdzić sprawność tego ustrojstwa ?
Bez czujnika fazy, z czujnikiem fazy moje auto nie pracuje lepiej ani gorzej.
Nie spotkałem się z niczym podobnym. Uwierzcie mi , wszystko jest zrobione na igłę.
Padł mi czujnik? Skąd mam to wiedzieć?
Nie, nie pali się kontrolka wtrysku.
Nie, nie ma błędu na oryginalnym sprzęcie diagnostycznym fiata.
Mimo to auto pracuje jak traktor 500 obrotów jakbby go zalewała woda. - a tak nie jest.
Tryb awaryjny ?
Podajcie oporność. - jesli się da ją określić,
co zawiera ten czujnik w sobie, tylko cewkę ?
z drutem 0,006 mm ?
Jeśli tak , to oporność musi być stała na wyłączonym.
Bez tego czujnika auto będzie pracować jakby na 3 cylindry ?
markshall
09-05-2014, 08:52
W/w czujnik jest hallotronowy więc żaden pomiar rezystancji nie ma sensu, jedynie oscyloskop na pracującym silniku. Ale skoro nie ma błędu to raczej jest dobry. Nie wiem jak 1.6 zachowuje się z niesprawnym czujnikiem, ogólnie nie jest on niezbędny do działania silnika (jak czujnik połozenia wału) ale ecu może być tak zaprogramowane, że bez niego nie ruszy( w 1.8 chyba tak jest).
Może masz rozrząd przestawiony?
to nie jest czujnik fazy rozrządu, tylko położenia wałka rozrządu...
Katalogowy numer, potwierdza teorię o fachowej nazwie.Silnik 182.A6 66kw Ma czujnik fazy rozrządu za jednym z kół zębatych rozrządu.
Silnik 182.A4 103 km go nie mają.
Dla mnie czujnik WAŁKA , a czujnik fazy to to samo, czujnik wału, to już inna bajka.
Wracając rozrząd mam ustawiony. auto gaśnie na jałowy, .Reszta osprzętu 100% sprawna.
Czepiajmy się czujnika
Read more: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/czujnik-fazy-rozrzadu-66kw-24088/#ixzz31GGWxrwJ
markshall
10-05-2014, 09:22
to nie jest czujnik fazy rozrządu, tylko położenia wałka rozrządu...
Czujnik położenia rozrządu = czujnik fazy rozrządu, ponieważ wałek wykonuje ruch okresowy jego położenie względem jakiegoś punktu początkowego można określić jako fazę ;) Wszystko kwestia nazewnictwa, grunt że wiadomo o co chodzi.
Może go odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać silnik/czy w ogóle?
Może go odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać silnik/czy w ogóle?
Właśnie.
Silnik nie zmienia swojej pracy gdy:
Gdy silnik pracuje ciepły/zimny - i odłączę czujnik - podczas pracy, Brak zmian
Gdy silnik nie pracuje ciepły/zimny i z odłączonym czujnikiem - uruchomię silnik - brak zmian
Także czujnik jakby nie pracował.
Podstawiłem inny moduł (ECU) z 66kw z imo i kompletem kluczyków -dokładnie to samo.
Błędu na komputerze również nie ma.
- diagnostyka nie wykrywa błędów.
Pomyślałem zatem,że może coś z zasilaniem. Sprawdziłem kable aż do wtyczki ECU - wszystko gra.
Moje spostrzeżenia. Gdy użytkowałem auto, doszło do przestawienia rozrządu. O JEDEN ząbek do tyłu. - zdarza się to w przypadku gdy masz LPG i gdy nie sprawdzasz świec. -moja wina. Doszło do "strzału w kolektorze dolotowym" - iskra nie w czasie. i Odbiło podczas jazdy. (rozrząd od razu wymieniłem)
Co więcej, autem zrobiłem tak ze 10 tysięcy nim się połapałem. Uwierzcie mi, auto pracuje jak traktor bardzo długo.
Wody nie bierze. Mozę przedmuchuje z cylindra na cylinder ?
Moje koncepcie.
- Wydmuchana uszczelka pod głowicą, przedmuchuje z cylindra na cylinder.
-Uszkodzony któryś z zaworów - lekko skrzywiony ? - czy to możliwe przy jednym ząbku przestawienia ?
LUDZIE POMOCY , co robić ?
robert199
11-05-2014, 09:40
mi to wszystko wyglada jednak na rozrzad.
nie chce pisac głupot, bo nie pamietam, ale jesli czujnik jest przy kole waka rozrzadu to czyta z takiej blachy pod nim, moze odpadla albo sie poluzowała
mi to wszystko wyglada jednak na rozrzad.
nie chce pisac głupot, bo nie pamietam, ale jesli czujnik jest przy kole waka rozrzadu to czyta z takiej blachy pod nim, moze odpadla albo sie poluzowała
W kole napawane jest kawał okrągłej blachy, czujnik jest stabilnie przykręcony, wtyczki całe, chyba padł czujnik.
Na szkoleniu ADAC coś ciekawego mi pokazano. W silnikach JTD jeśli uszkodzeniu ulegnie czyjnik położenia wąłka rozrządu to silnik pracuje dalej ale zapala się kontrolka. Przerażony właściciel wyłącza silnik i patrzy pod maskę.. niestety silnika już uruchomić się nie da.. Przy starcie potrzebny jest sygnał z czujnika wałka. W dwie osoby można auto uruchomić. Jeden kręci rozrusznikiem a drugi musi podać króciutki impuls masy na środkowy pin wtyczki czujnika. Działa, widziałem na własne oczy.
Na szkoleniu ADAC coś ciekawego mi pokazano. W silnikach JTD jeśli uszkodzeniu ulegnie czyjnik położenia wąłka rozrządu to silnik pracuje dalej ale zapala się kontrolka. Przerażony właściciel wyłącza silnik i patrzy pod maskę.. niestety silnika już uruchomić się nie da.. Przy starcie potrzebny jest sygnał z czujnika wałka. W dwie osoby można auto uruchomić. Jeden kręci rozrusznikiem a drugi musi podać króciutki impuls masy na środkowy pin wtyczki czujnika. Działa, widziałem na własne oczy.
Wszystko cacy, tylko w moim przypadku auto odpala od razu. Gaśnie w sposób przypominający wyłączenie stacyjki.
Gdy auto zimne trzyma obroty, gdy nagrzeje się gaśnie.
Czujnik położenia rozrządu = czujnik fazy rozrządu, ponieważ wałek wykonuje ruch okresowy jego położenie względem jakiegoś punktu początkowego można określić jako fazę Wszystko kwestia nazewnictwa, grunt że wiadomo o co chodzi.
używam fachowej terminologi...
- Wydmuchana uszczelka pod głowicą, przedmuchuje z cylindra na cylinder.
-Uszkodzony któryś z zaworów - lekko skrzywiony ? - czy to możliwe przy jednym ząbku przestawienia ?
LUDZIE POMOCY , co robić ?
a co by było złe, jeśli była by któraś z wymienionych przez Ciebie usterek? - wszystkiego na tacy nie podam ;)
Jeszcze jedno, jak dodasz gazu, to silnik pracuje ok?
używam fachowej terminologi...
a co by było złe, jeśli była by któraś z wymienionych przez Ciebie usterek? - wszystkiego na tacy nie podam ;)
Jeszcze jedno, jak dodasz gazu, to silnik pracuje ok?
Gdy dodaję gazu wchodzi na obroty. Mogę przytrzymać na obrotach.
Może krokowy/przepustnica?
Może krokowy/przepustnica?
Cały układ dolotowy Krokowiec potencjometr przepustnicy czujnik tem powietrza dolotowego, czujnik cieczy Wszystko cacy, nawet przepustnica została przełożona z innego auta.
Czujnik fazy/wałka rozrządu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.