PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1,6 16v gasnie na rozgrzanym, zmienione polozenie ECU



eleks93
01-05-2014, 22:54
Witam,
od okolo 8 miesiecy borykalem sie z bledami i gasnieciem samochodu na rozgrzanym silniku.
Dowiedzialem sie ze zmiana ECU pomoze wiec dokonalem tego zgodnie z instrukcja na forum.
Przez zimę wszystko bylo ok, za wyjatkiem gasniecia, tu pomogla wymiana czujnika oleju.
Dzis stalem w korku 20 miut, wjechalem na autostrade i cala choinka. Nie mam juz nerwow do tego auta.
Prosze zaradzcie czy to moze byc czujnik polozenia walu?
Na komputerze nie zapisuje bledow.
Regeneracja komputera tutaj nie powinna pomoc bo przez okolo 4 miesiace wszystko bylo ok, tylko dzis jak sa wysokie temperatury. Dodam auto benz+lpg.
Co lepsze auto gasnie a czasami ponownie wskakuje na obroty i jedzie kolejne 100m, po czym loose connection i dalej swiatelka.
Prosze o szybka pomoc.

boch
01-05-2014, 23:05
przeniosłeś sterownik w mniej newralgiczne miejsce?

mazitechnoboy
01-05-2014, 23:32
przeniosłeś sterownik w mniej newralgiczne miejsce?

zmienione polozenie ECU

boch
01-05-2014, 23:42
stwierdzenia "zmienione położenie ECU" w pierwszym poście nie wychwyciłem. skąd ten cytat?

marcin78
01-05-2014, 23:53
ecu do naprawy miałem to samo

mazitechnoboy
02-05-2014, 00:09
skąd ten cytat? Z tytułu tematu :lol2:



Stilo 1,6 16v gasnie na rozgrzanym, zmienione polozenie ECU

boch
02-05-2014, 00:13
ano tak... :P

eleks93
02-05-2014, 15:31
Dzis umowilem sie Kocar Tychy, regeneracja ECU 400zł, naprawa styków, jest cos jeszcze takiego jak micro procesor i wymiana tego w ECU to 300 zł, lacznie 700.
Na allegro oglasza sie firma z Wrocławia czy oni tylko naprawiaja styki za 350zł?

Kolejne pytanie: na jaki czas pozwoli swobodna jazda z naprawionym ECU, poniewaz nowe okolo 1400 zł i na taka przyjemnosc mnie nie stac.

Wiktor
02-05-2014, 15:48
a próbował kolega czyścić tak jak w tym wątku / na końcu/ http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/fiat-stilo-1-6-16v-odcina-zaplon-podczas-jazdy-postoju-15125/


Sposób który podam mnie pomógł w 100%. Nie miałem nic do stracenia i tak i tak jakby to nie pomogło musiałem wydać grubą kasę :/

No to co będzie potrzeba :
Dwa preparaty do czyszczenia :

Kontakt S - do czyszczenia styków (10-20zł)
Kontakt U - do czyszczenia płytek drukowanych (10-20)zł
Dobry klej (2 razy użyłem sanitarnego, ale to porażka po 1-2 tygodniu problem wracał) i musiałem od nowa grzebać...
Polecam klej do bloków silników koszt od 20-100zł (po zastosowaniu takiego kleju autko do dziś śmiga ponad rok i 9 miesięcy)

Szacowany czas pracy do 1-2 godzin.

Zaczynamy

1. Odkręć centralkę wtrysku 4 śruby. (1 załącznik)

2. Otwórz ją. Wystarczy płaski śrubokręt, klej który trzyma metalową pokrywę jest dość słaby.

2a. Gdy otworzysz centralkę uwaga na delikatną elektronikę !! (2 załącznik)
2b. Wyczyść cały klej z rowków i metalowej obudowy. DO CZYSTA NAJLEPIEJ. Troszkę babraniny ;/

!! Nie odkręcaj w środku widocznych śrub. !! (bo i tak nie da się wyciągnąc płytki, trzymają ją 2 czarne wtyczki)

3. Popsikaj preparatem KONTAKT U (płytki drukowane). Preparatu nie ścieraj. Jest obojętny nie powoduje zwarć itd.
Chyba że widać gołym okiem że brud i tłuszcz ścieka to deliktanie ręcznikiem papierowym, żeby nie urwać czegoś.

4. Gdy popsikane zostało preparatem KONTAKT U, nanieś klej do rowku, zamknij pokrywę.

KONTAKT S użyłem do przeczyszczenia styków łączących centralkę wtrysku. Można podłączyć jak jest mokre, środek obojętny nie powoduje zwarcia



Mam ogromną nadzieję, że to pomoże !!



Szerokości
pozdrawiam

1) załącznik https://docs.google.com/file/d/0B0uhUMCho5GzcFN6bUdtZmlFUjA/edit

2) załącznik https://docs.google.com/file/d/0B0uhUMCho5GzaW1lNDdBRVhTS2s/edit



PS Auto śmiga 1 rok 9 miesięcy po tym zabiegu.

było jeszcze kiedys na allegro zestaw naprawczy NAPRAWA STEROWNIK FIAT PUNTO BRAVA BRAVO STILO IAW - 3927436957 - oficjalne archiwum allegro (http://archiwum.allegro.pl/oferta/naprawa-sterownik-fiat-punto-brava-bravo-stilo-iaw-i3927436957.html)

ostek
13-05-2014, 23:33
Cześć, w moim stilo też walczę z błędami ECU,
Objawy:
standardowa choinka na desce, problemy z uruchamianiem, gaśnie kiedy chce, brak reakcji na pedał gazu, przegrany silnik bardzo duże spalanie ok 11l/100 ...
Prace wykonane:
Przeniosłem komputer bliżej akumulatora,wymieniłem wiązkę, poprawiłem połączenia masowe, wymieniłem akumulator, otworzyłem ECU w celu przelutowania styków pod obudową - stwierdziłem, że jest kilka miejsc z zielonym nalotem, więc potraktowałem kontaktem U.

Po tych operacjach mogę stwierdzić, że przez tydzień było OK. Przestała pojawiać się choinka, przestał gasnąć i przestał się przegrzewać.
To co nie zniknęło to problemy z uruchamianiem niważne czy silnik jest zimny czy ciepły, pojawił się Airbag failure.
Od dwóch dni mam nieustające problemy z brakiem reakcji na pedał gazu, dzisiaj rano przed pracą skasowałem wszystkie błędy i problem reakcji na pedał gazu w drodze do i z pracy nie pojawił się. Wydaje mi się, że jutro lub pojutrze problem wróci, niestety chyba pozostanie mi regeneracja ECU, ale nie jestem przekonany czy to na długo pomoże.


Ostatnio w akcie desperacji znalazłem prawie wszystkie elementy elektroniki do naprawy komputera (oczywiscie w Chinach) , ceny naprawy i wymiany tych podzespołów w naszych "specjalistycznych zakładach" są kosmiczne. A Ceny elementów wahają się od 5-9$ za sztukę.
Na forach angielskich znalazłem wsady org do ECU, ale niestety natura nie obdarzyła mnie zdolnościami w elektronice, nigdy moje ręce nie miały cierpliwości do lutownicy i laminatów.

Reasumując, wydaje mi się, że musisz na jakiś czas wstawić jakiś inny akumulator i sprawdzić czy się coś zmieniło. Aha, jeszcze przeczyść wszystkie połączenia masowe w komorze silnika.

Coraz mniej chce mi się jeżdzić stilonem przez ten cały stres na drodze, niewiedząc kiedy i w jakiej sytuacji samochód nawali.
Pozdrawiam

Rafson
14-05-2014, 22:57
Kolego eleks93 moim zdaniem winny jest ECU przez jego położenie na silniku gdzie narażony jest na ciągłą zmianę temperatur od wysokich do niskich oraz drgania przez co elementy elektroniczne w środku ECU tracą swoje właściwości. Fachowa naprawa sterownika w połączeniu z jego przeniesieniem na obudowę akumulatora powinna starczyć na następne 10 lat chociaż z nowoczesną elektroniką nigdy nic nie wiadomo. W mojej starej vectrze b nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak ECU tak było to schowane i nigdy się nie popsuło a auto jest już pełnoletnie. W każdym bądź razie regeneracja nie powinna polegać tylko na czyszczeniu styków ale na wymianie uszkodzonych elementów takich jak rezystory czy tranzystory. Jeżeli tak Ci zrobią w tej firmie to komputer będzie długo sprawny. U mnie tak właśnie było, naprawa pomogła i od tamtej pory autem jeździ się bezawaryjnie. Jest jeszcze firma Elektro-Bip tu link Wysyłkowa naprawa elektroniki samochodowej | Elektro-Bip (http://www.elektrobip.pl) oni zajmują się wysyłkowa naprawą elektroniki. Życzę powodzenia daj znać jakie rezultaty napraw.

prorok
06-06-2014, 19:26
Ja miałem choinkę co kilkaset kilometrów. Po tym jak nie zechciał odpalić podczas opuszczania promu zająłem się nim kompleksowo. Czyszczenie płytki komputera kontaktem, czyszczenie wszystkich dostępnych styków kontaktem, zrobienie dodatkowej masy od akumulatora do silnika, do karoserii i do kostki z przewodami masowymi przykręconej do karoserii obok gniazda amortyzatora. Pomogło w 100%, zero failurów.

eleks93
22-07-2014, 23:21
Witam ponownie,
od razu chce wrocic do mojej informacji powyzej, WYMIENIŁEM ECU NA NOWY koszty 1300 zł, zmienione miejsce polozenia ECU na akumulator.

A teraz przechodze do rzeczy.

Po wymianie ECU przejechałem 2000km, az do momentu kiedy był brak mocy.

W dniu 12,07,2014 jechałem na urlop nad polskie morze i przejechałem 665km autostradami, stałem w 10km korku przy temperaturze 17stopni na zewnatrz. Autko nie zgasło bylem bardzo zadowlony bo to pierwsza trasa po tej wymianie ECU.

Droga powrota przy temp okolo 35stopni na zewnatrz i słoncu nie byla juz taka fajna, przejechałem 520km okolo 140/120 na h ciagle z chwilowymi przestankami na tankowanie. Temperatura na silniku w normie nie przekraczała 90stopni, W gliwicach na bramkach spotkał mnie 2 km korek i juz po 500 m korka patrze na obroty i auto zafalowało, chciałem ruszyc i nie miałem "gazu w nodze" poprostu brak mocy, auto ruszyło tylko z obrotow ktore mial. Zgasiłem i odrazu odpalilem, nagle moc jest- po 100m to samo.

Odczekalem 20 minut i jakos dojechałem do bramek, pozniej 140km/h i auto jechało az do jazdy po miescie, tam masakra, auto ciagle traciło moc, CHODZILO JAKBY BYŁ NA 3 CYLINDRACH, slychac bylo nie rowno prace silnika.

Wylaczenie silnika i ponowne uruchomienie pozwalalo na jazde kilku kilometrow.

Pojawil sie CHECK, a na komputerze nie bylo bledu: jedynie czujnik paliwa- ale to standard.


Praca silnika jak traktor wskazywała mi na spaloną cewkę- wymienilem juz 3 cewki po przejechaniu 4000km i niestety auto odpalalo a bledow na cewkach nie bylo, jeszcze sprawdzalem starym sposobem cewki wyciagajac i sprawdzajac czy auto zle pracuje.


Prosze o pomoc bo to auto mnie doprowadza do nerwów. Nie mam pojecia co teraz mu dolega.

Czy to jest przepustnica? byla regerowana 15000km wczesniej. Aktualny stan licznika 160 000km- podkreslam sprawdzony i udokumentowany.


http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=177554- czy to moga byc rowniez swiece?

boch
23-07-2014, 00:52
potrzebujesz dobrego diagnosty. do Cinka w Gliwicach masz niedaleko. może coś zaradzi.

eleks93
23-07-2014, 23:53
Dzis bylem u mechanika i dostalem info ze samochod przeszedl w tryb awaryjny, po skasowaniu bledów i ostygnieciu moze jechac dalej, przyczyny nie znamy nadal, moze ktos mial podobny przypadek lub sugestie?

Swoja droga do diagnosty musze sie wybrac.

olek30288
28-07-2014, 15:57
"Dzis bylem u mechanika i dostalem info ze samochod przeszedl w tryb awaryjny,".

Nie miałeś żółtego trójkąta na desce podczas trybu awaryjnego?

eleks93
28-07-2014, 19:57
niestety nie bylo nic, tylko check sie swiecil

Wiktor
28-07-2014, 21:05
a może to potencjometr w pedale gazu lub jego przewdy są uszkodzone

eleks93
30-07-2014, 09:01
Duzo czytałem wlasnie o potencjometrze i wiele by na to wskazywało.

Dzis wieczorkiem wrzuce jeszcze filmik jakie mialem obroty na LPG na biegu jałowym.

Filmik został zrobiony przed wymianą świec. Wczoraj kupułem NGK i wymieniłem je. Co sie okazalo na 3 swiecy od prawej strony byla dosyc spora ilosc oleju- w zwiazku z tym mam kilka pytan:

1) Czy to moglo byc przyczyna przebicia?
2) Jaki wplyw na temperature ma niedokrecona swieca?
3) Jaki wplyw na spadek mocy ma niedokrecona swieca?

4) czy ktos zna dokladniejsze objawy uszkodzenia czujnika potencjometru pedalu gazu? Swoja droga sprzęgło mi wyżej bierze i nie wiem co jest grane

eleks93
05-08-2014, 20:15
Pomozecie?:)

Wlasnie dzis wyczytalem ze jeden z forumowiczow mial problem z katalizatorem a kolejny z rozrzadem, ale ja rozrzad wymienialem 20 tys km temu.

bmx126
06-08-2014, 11:03
Witam przyczyną gaśnięcia Fiatów Stilo są zimne luty w ECU. Komputer otworzyć i posprawdzać luty, a następnie przelutować. To na 100 % ja miałem 37 zimnych lutów auto stawało kiedy i gdzie chciał ale najczęściej w korkach i ciepłe dni. Proszę przekazać te info innym.
Pozdrawiam.

autech25
06-08-2014, 13:25
Tak wyglądało moje ECU po otwarciu:
http://fotozrzut.pl/zdjecia/295012b8a7.jpg

Po poprawieniu lutów stilo jeździ już przez ok. 3tyś km bez żadnych problemów.

eleks93
06-08-2014, 22:54
Przypominam ECU jest nowe i na gwaracji, zakupilem je w maju za 1300 zł

eleks93
09-08-2014, 09:10
Witam ponownie,
wczoraj jechalem A4 i byl korek okolo 1km w ktorym stalem, znow potwierdza sie fakt ze jesli sie przegrzeje to glupieje.

Po wymianie swiec zmienil sie fakt ze autem nie szarpalo, ale znow przeslo w tryb awaryjny i wyrzucilo bledy:

P0420
P0136
P0460 to jest standardowy blad, czujnika paliwa tym sie nie sugerujemy
P1220

Co sugerujecie?

autech25
09-08-2014, 11:16
Winna ewidentnie stoi po stronie sterownika.
Skoro jest na gwarancji proponuje oddać go do naprawy.
Co do błędu P0420 wyskakuje on w przypadku gdy źle ustawiona jest instalacja LPG (mapa).

eleks93
12-08-2014, 10:25
we wrzesniu bede oddawac ECU na gwarancje i dam znac co i jak.

olek30288
14-08-2014, 22:34
Nowy klubowicz

Dołączył
14 listopad 2013
Skąd
Katowice
Wiek
20
Postów
19
Auto
Fiat Stilo 1.6 16v
Rocznik
2002

Przypominam ECU jest nowe i na gwaracji, zakupilem je w maju za 1300 zł


Prośba o namiary na nowe ECU za taką cenę

qczu
20-08-2014, 13:00
podłączę się tutaj, bo wygląda mi to na podobny przypadek...

Problem zaczął się pewnego dnia od tego, że pojawił się engine fault, auto mi zgasło podczas jazdy i nie dało się go przywrócić do sprawności, tzn. zaraz po uruchomieniu dostawało straszne falujące obroty, po czym gasło. Nie znając wcześniej przypadku, nie wiedziałem, że można było spróbować odłączyć aku na conajmniej godzinę i adaptować przepustnicę. Nie wiem jakie kody błędów wtedy się pojawiły, ponieważ miałem zepsutego laptopa i nie mogłem podłączyć.
Skończyło się u mechanika czyszczeniem i adaptacją przepustnicy. To jednak nie pomogło.
Od tego czasu podczas jazdy wyskakuje engine fault, po czym auto kręci się max. do 4000 obr/min po wciśnięciu do oporu pedału gazu (czasami się zdarzyło ledwo ponad 1000 obr/min), czasami gaśnie (wtedy, gdy zbliżam się do skrzyżowania i naciskam sprzęgło), falujące obroty czasami występują, ale w bardzo minimalnym stopniu.

Błędy, które zarejestrowałem
P0136 sygnał lambda 1 za kat. O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) - ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 51 °C
Obroty silnika: 1650 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 192 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 14 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °

P1220 - pozycja zaworu przepustnicy - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 1400 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 128 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 14 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 29,5 °

innym razem (ale do tej pory tylko raz i to podczas dłuższej trasy, a nie w mieście):
P0420 - katalizator 1 - monitorowanie katalizatora - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1) - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 77 °C
Obroty silnika: 2150 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 320 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 25 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °

kolejne:
P0105 - czujnik cisnienia powietrza - MAP/BARO Pressure Circuit Malfunction - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 76 °C
Obroty silnika: 1000 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 256 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 25 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 21,0 °

P0136 - sonda lambda 1 za kat. - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 61 °C
Obroty silnika: 1750 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 192 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 26 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °

P1121 - pozycja przepustnicy (ścieżka 1)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 73 °C
Obroty silnika: 2750 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 704 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 29 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 126,0 °

ostatnio:
P1121
P1687

Czy wygląda to wg Was na ECU?
Będę wdzięczny za pomoc.

MaciejP-wawa
29-08-2014, 14:07
Może tak być. Wiele błędów pojawia się w stilo ze względu na przegrzany komputer (w sensie luty puszczają od wysokiej temp i wibracji z silnika). U mnie było podobnie. Komp juz mam naprawiony , błędy znikły, samochód normalnie odpala i jeździ (wcześniej miałem kłopot w ogóle z odpaleniem). Można to zrobić samemu, nic nie kosztuje i nie bedziesz sie bawił w zgadywanki mechaników, którzy wymienią Ci pół samochodu i nadal będziesz miał to samo. Oczywiście pokazana niżej metoda nie daje 100% pewności, że pozbędziesz się problemu. (ja u siebie musiałem jeszcze rezystor wymienić na PCB) Film:
https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo

Po naprawie kompa sugeruję zmienić jego pozycję montażową:
https://www.youtube.com/watch?v=v5N7eiSyDfM
lub/i dodatkowo zabezpieczyć od dołu materiałem termoizolacyjnym (górę zostawiamy odsłoniętą żeby mógł oddawać ciepło wygenerowane przez własną pracę). Ja u siebie dorzuce jeszcze chyba radiatory (ktorych uzywa się np w komputerach do chłodzenia mostków na płycie głównej).

eleks93
17-10-2014, 22:23
Witam ponownie,
wracam do problemu, a mianowicie sterownik poszedl na gwarancje, i wymieniony na nowy, polceam Kocar Tychy solidna obsluga i zawsze doradza, chlopaki sie znaja nie tylko na Fiatach ale dziennie sprzedaja duzo sterownikow, rowniez naprawiaja. Co do ECU to pozycja byla juz dawno zmieniona i jak na razie nie ma wysokich temperatur powietrza (predko ich nie bedzie) i nie mialem okazji stac w korku zeby auto dostalo wysokiej temp. Tylko wtedy auto wariuje... Jesli cos sie polepszy dam znac, na ta chwile nie moge nic powiedziec.

Stilo to kaprysne auto :)