Zobacz pełną wersję : Problemy z odpalaniem i spadek doładowania
Witam, mam 2 problemy z moja cromą, otóż przy odpalaniu na zimno nie ma problemów, pali od 1 kopa ale po przejechaniu np 1-2 km i postoju przez kilka minut auto zapala ale po dłuższym kręceniu, nawet 10 sek a z rury wydechowej w pierwszych sekundach pracy wydobywa sie mały obłok białego dymu. Na forum vectry przy podobnych problemach z silnikiem CDTI doradzaja regeneracje rozrusznika lub sprawdzenie masowania silnika, tłumacząc to minimalnie wolniejszym obrotem rozrusznika co opóźnia odpalenie auta bez grzania świec? Czy w cromie wystepuja podobne problemy z masowaniem jak w oplach?
Drugi problem jest zauważalny przy przyśpieszaniu przy około 1.8-2 tys obrotów czuć chwilowy spadek mocy, widzę to także po podłączeniu do Multiecuscan ze wtedy spada ciśnienei doładowania aby po chwili znowu skoczyc do max wartości? Co może to powodować? Żadnych błędów nie ma, częściowa zaślepka na egr zamontowana przez poprzedniego właściciela.
wyczyść EGR, czujnik doładowania na kolektorze
Do czyszczenia czujnika kup sobie spray np. K2
dzieki za podpowiedzi egr czysciłem i nie był brudny zawór chodzi bardzo płynnie, zaślepka jak pisałem jest na miejscu musze jeszcze czujnik doładowania obejrzec a jaki dokładnie ten spray polecasz??
To jest obojętnie. Powiedz w motoryzacyjnym że chcesz spray do czyszczenia styków elektrycznych. Fajnie odtłuszcza i czyści. Bo bez spraya to ciężko to dziadostwo wyczyścić ;/
A jaki masz przebieg , bo u mnie mechanik zaobserwował zacinanie EGR . Jest czysty a mimo to momentami brak mu tchu.Czas na wymianę.
przebieg 208 tys choc odometer mowi 240, sprawdze ten czujnik doładowania może czyszczenie pomoze. A moze macie jakies propzycje co z tym odpalaniem?? Bo to jest najbardziej denerwujace...
Sprawdź świece. Mi też przy odpalaniu się dławił. Błąd świec nie wyskakiwał a jedna była padnięta.
przy obecnych temperaturach to i bez świec od razu powinien zapalić
wlasnie jest taki problem ze auto przy pierwszym zimnym rozruchu przy grzaniu swiec odpala od 1 kopa, ale jak juz sie minimalnie rozgrzeje auto i nie zagrzeja swiece wtedy trzeba znacznie dluzej pokrecic. Na forum opla napisane ze jest to wina rozrusznika lub masy i rozrusznik nie ma optymalnych obrotow zeby zapalic bez grzania....
jeżeli jest różnica w "kręceniu" rozrusznika przy zimnym i ciepłym silniku to być jego wina
wedlug mojej opinii nie ma roznicy kreci tak samo;/ a moze jest jakas możliwosc podejrzec przez multecuscan predkosc obrotowa przy rozruchu??
czujnik wyczyszczony byl bardzo brudny jak widac na fotce, nie czuje juz spadku doładowania i wedlug alfaobd doładowanie w peaku wynosi 1.4 i spada do 1.2, to jest prawidłowa wartość?
14499
ładnie go zasyfiony miałeś...
Jak kiedyś rozbierzesz cały kolektor dolotowy to się dopiero przestraszysz :-) tam będzie dopiero syf. To jest efektem egru i małej dynamiki jazdy. mozliwe, ze odmulisz go dopiero jak to wyczyscisz ręcznie.
Jak kiedyś rozbierzesz cały kolektor dolotowy to się dopiero przestraszysz :-) tam będzie dopiero syf. To jest efektem egru i małej dynamiki jazdy. mozliwe, ze odmulisz go dopiero jak to wyczyscisz ręcznie.
A tak teoretycznie przy programowym wyłączeniu EGR to wszystko sie samo oczyści, czy trzeba tez to wyczyścić, zanim zaślepi się EGR? A co z overboostem, przepustnica, kolektorem - tez się samo oczyści?
co do problemów z odpalaniem zauważyłem że podczas kręcenia silnik łapie na chwile ale dopiero po ok 5 sek odpala, gdy świece grzeja zawsze odpala od 1 strzala przy cieplejszych dniach gdy nie uruchamiane sa świece jest problem ;/
albo egr się nie domyka albo ciśnienie na cylindrach...
wyjmowałem egr wyczysciłem i wydaje mi sie ze ładnie płynnie chodzi podczas jazdy pracuje chyba prawidłowo tzn rośnie skokowo do ok 40% i ostro spada, na postoju szybko wzrost ale pozniej powoli opada ??
sprawdź w jakiej pozycji jest przy dopalaniu ciepłego silnika - jak się on zachowuje
harry_krk
08-05-2014, 15:41
U mnie problem z odpalaniem zniknął po naprawie (konkretnie zablokowaniu) klap wirowych i wyczyszczeniu kolektora, przy okazji wymieniony czujnik doładowania bo pojawiał się problem braku mocy.
przy odpalaniu pokazuje płaska linie 4% otwarcia egr pozniej moge wrzucic zrzut z wykresem, nie posiadam klap a na brak mocy nie moge narzekac oczywiscie jak na 120 koni tylko to odpalanie;/
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.