PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z odpalaniem i spadek doładowania



chudy
01-05-2014, 08:52
Witam, mam 2 problemy z moja cromą, otóż przy odpalaniu na zimno nie ma problemów, pali od 1 kopa ale po przejechaniu np 1-2 km i postoju przez kilka minut auto zapala ale po dłuższym kręceniu, nawet 10 sek a z rury wydechowej w pierwszych sekundach pracy wydobywa sie mały obłok białego dymu. Na forum vectry przy podobnych problemach z silnikiem CDTI doradzaja regeneracje rozrusznika lub sprawdzenie masowania silnika, tłumacząc to minimalnie wolniejszym obrotem rozrusznika co opóźnia odpalenie auta bez grzania świec? Czy w cromie wystepuja podobne problemy z masowaniem jak w oplach?
Drugi problem jest zauważalny przy przyśpieszaniu przy około 1.8-2 tys obrotów czuć chwilowy spadek mocy, widzę to także po podłączeniu do Multiecuscan ze wtedy spada ciśnienei doładowania aby po chwili znowu skoczyc do max wartości? Co może to powodować? Żadnych błędów nie ma, częściowa zaślepka na egr zamontowana przez poprzedniego właściciela.

jaro190
01-05-2014, 20:16
wyczyść EGR, czujnik doładowania na kolektorze

marrr
02-05-2014, 10:20
Do czyszczenia czujnika kup sobie spray np. K2

chudy
02-05-2014, 12:05
dzieki za podpowiedzi egr czysciłem i nie był brudny zawór chodzi bardzo płynnie, zaślepka jak pisałem jest na miejscu musze jeszcze czujnik doładowania obejrzec a jaki dokładnie ten spray polecasz??

marrr
02-05-2014, 12:14
To jest obojętnie. Powiedz w motoryzacyjnym że chcesz spray do czyszczenia styków elektrycznych. Fajnie odtłuszcza i czyści. Bo bez spraya to ciężko to dziadostwo wyczyścić ;/

Aras37
02-05-2014, 16:06
A jaki masz przebieg , bo u mnie mechanik zaobserwował zacinanie EGR . Jest czysty a mimo to momentami brak mu tchu.Czas na wymianę.

chudy
02-05-2014, 16:45
przebieg 208 tys choc odometer mowi 240, sprawdze ten czujnik doładowania może czyszczenie pomoze. A moze macie jakies propzycje co z tym odpalaniem?? Bo to jest najbardziej denerwujace...

marrr
02-05-2014, 17:43
Sprawdź świece. Mi też przy odpalaniu się dławił. Błąd świec nie wyskakiwał a jedna była padnięta.

jaro190
02-05-2014, 23:17
przy obecnych temperaturach to i bez świec od razu powinien zapalić

chudy
03-05-2014, 11:03
wlasnie jest taki problem ze auto przy pierwszym zimnym rozruchu przy grzaniu swiec odpala od 1 kopa, ale jak juz sie minimalnie rozgrzeje auto i nie zagrzeja swiece wtedy trzeba znacznie dluzej pokrecic. Na forum opla napisane ze jest to wina rozrusznika lub masy i rozrusznik nie ma optymalnych obrotow zeby zapalic bez grzania....

jaro190
03-05-2014, 16:44
jeżeli jest różnica w "kręceniu" rozrusznika przy zimnym i ciepłym silniku to być jego wina

chudy
03-05-2014, 17:00
wedlug mojej opinii nie ma roznicy kreci tak samo;/ a moze jest jakas możliwosc podejrzec przez multecuscan predkosc obrotowa przy rozruchu??

chudy
04-05-2014, 21:50
czujnik wyczyszczony byl bardzo brudny jak widac na fotce, nie czuje juz spadku doładowania i wedlug alfaobd doładowanie w peaku wynosi 1.4 i spada do 1.2, to jest prawidłowa wartość?

14499

marrr
05-05-2014, 09:09
ładnie go zasyfiony miałeś...

bzykol
05-05-2014, 13:43
Jak kiedyś rozbierzesz cały kolektor dolotowy to się dopiero przestraszysz :-) tam będzie dopiero syf. To jest efektem egru i małej dynamiki jazdy. mozliwe, ze odmulisz go dopiero jak to wyczyscisz ręcznie.

miras
05-05-2014, 14:14
Jak kiedyś rozbierzesz cały kolektor dolotowy to się dopiero przestraszysz :-) tam będzie dopiero syf. To jest efektem egru i małej dynamiki jazdy. mozliwe, ze odmulisz go dopiero jak to wyczyscisz ręcznie.
A tak teoretycznie przy programowym wyłączeniu EGR to wszystko sie samo oczyści, czy trzeba tez to wyczyścić, zanim zaślepi się EGR? A co z overboostem, przepustnica, kolektorem - tez się samo oczyści?

chudy
07-05-2014, 19:51
co do problemów z odpalaniem zauważyłem że podczas kręcenia silnik łapie na chwile ale dopiero po ok 5 sek odpala, gdy świece grzeja zawsze odpala od 1 strzala przy cieplejszych dniach gdy nie uruchamiane sa świece jest problem ;/

jaro190
07-05-2014, 23:14
albo egr się nie domyka albo ciśnienie na cylindrach...

chudy
08-05-2014, 09:50
wyjmowałem egr wyczysciłem i wydaje mi sie ze ładnie płynnie chodzi podczas jazdy pracuje chyba prawidłowo tzn rośnie skokowo do ok 40% i ostro spada, na postoju szybko wzrost ale pozniej powoli opada ??

jaro190
08-05-2014, 14:59
sprawdź w jakiej pozycji jest przy dopalaniu ciepłego silnika - jak się on zachowuje

harry_krk
08-05-2014, 15:41
U mnie problem z odpalaniem zniknął po naprawie (konkretnie zablokowaniu) klap wirowych i wyczyszczeniu kolektora, przy okazji wymieniony czujnik doładowania bo pojawiał się problem braku mocy.

chudy
08-05-2014, 19:56
przy odpalaniu pokazuje płaska linie 4% otwarcia egr pozniej moge wrzucic zrzut z wykresem, nie posiadam klap a na brak mocy nie moge narzekac oczywiscie jak na 120 koni tylko to odpalanie;/