PDA

Zobacz pełną wersję : Moje Bravo i moje modyfikacje - OBD2 w kabinie, polerka wnętrza :)



noname
30-04-2014, 11:52
Witam. Chciałbym podzielić się z wami moimi małymi "modyfikacjami" które nie dawno zagościły w moim Fiacie Bravo JTD 105 :)
Oczywiście jak wiadomo każdy użytkownik BBM'a do wersji rocznikowej która wyposażona była tylko w 3 PINOWE wiązki diagnostyczne miał problem z jego domową diagnostyką. Postanowiłem więc przynajmniej w moim fiacie przerobić tą uciążliwa jak dla mnie instalację, albo może inaczej... dołożyć gniazdo OBD2 w kabinie samochodu pod kierownicą.

Oczywiście oryginalna wiązka diagnostyczna pod maska została w nienaruszonym stanie. Odizolowałem tylko kawałem przewodu lini K aby dolutować nowy przewód wchodzący do kabiny samochodu do gniazda OBD. Gniazdo to można dostać "za grosze" na szrocie samochodowym otóz bardzo często występowały oryginalnie w samochodach typu Golf, Vento, Passat, Polo czego jak każdy wie nie brakuje w w tych czasach na szrocie. Moje gniazdo akurat wykorzystałem z przelotki prawdopodobnie "OBD2 to OBD1" (dwie prostokątne kostki) ucinając stronę OBD1 i dolutowując następujące przewody : Linia K - sterownika silnika, plus ----(bezpiecznik 3A)-----, i oczywiście masa którą możemy podłączyć nawet pod którąkolwiek śrubkę w okolicach gniazda OBD, nie trzeba ciągnąc przewodu z akumulatora. ( Ja dodatkowo przeciągnięciem jeszcze jeden dodatkowy przewód z pod maski, gdyby kiedykolwiek zachciało mi się dopiąć do gniazda diagnostykę ABS-u)

Przelotka wygląda tak:

http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=14400&d=1398847369

a efekt końcowy:

http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=14396&d=1398847369
http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=14397&d=1398847369
14401


A drugą sprawą która chciałbym wam zaprezentować to polerka zniszczonych elementów plastikowych wnętrza, klamki rączkie itp... wygląda to w ten sposób :)

144051440614407

Wszystkie te elementy oryginalnie obłożone są struktura która w moim przypadku była strasznie zniszczona.
Co prawda polerka jeszcze ni skonczona, ale już na tym etapie wygląda o niebo lepiej.

Aktualnie jestem na etapie testów domykania szyb z pilota bez wykorzystania modułu domykania, wykorzystujac tylko i wyłącznie oryginalny moduł komfortu, wszystko jest na dobrej drodze :) Gdy skończę projekt podzielę się z wami :)

CichyJerry
30-04-2014, 22:07
czym to polerowałeś?

noname
01-05-2014, 01:48
Ze względu na to że miałem dość głębokie rysy, a w dodatku na tym elementach jest oryginalnie gumowa strukturka wykonywałem kolejno:

- zeskrobałem strukturkę nożem, tyle na ile było to możliwe, następnie...
- Papier 120 aby wyeliminować dośc głebokie rysy.
- Papier 240, 320
- Papier XXX (dokładnie nie pamiętam coś pomiedzy 320 a 600 WODNY)
- Papier 600,800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500 wodny.

Pasta polerska zwykła np K2, następnie pasta drobnoziarnista np do amelinium :)

siwyon
26-09-2014, 21:19
Dobry efekt :) jeszcze powiedz jak wyciszyc to auto... bo jezdzac nowym chevy ojca sie przyzwyczajam i w bravo mi chyba deska tylnia skacze i uderza wydajac irytujace dzwieki: P

noname
30-09-2014, 13:03
Wiesz co kolego, ostatnio wyciągałem wszystko z samochodu bo prałem totalnie wszystko oprócz podsufitki, ściągnąłem deske, a poźniej składając zastosowałem przy każdym łaczeniu plastików podkładki gumowe pod śruby typu oringi... nic ine trzeszczy i nie piszczy, a była MASAKRA, to samo z tylna deską, aczkolwiek w tylnej desce nie piszczy sama deska uderzajac o plastik tylko przy tych zawiasach i w miejscu gdzie plastik (ten od głosników) styka sie z karoserią :)

amelitus
18-12-2014, 13:16
bardzo dobry pomysł, też spróbuję zrobić coś podobnego




profil (http://www.1on1ultimatefitness.com/index.php?/member/515171/)

Bambo97
29-03-2015, 21:08
Jaka jest trwałość tej polerki? Warto?