PDA

Zobacz pełną wersję : stilo car security problem nie odpala



ipod1234
28-04-2014, 21:11
Czesc

stilo 1.6 benzyna 2003 od pewnego czasu silnik nierowno pracowal po odpaleniu i czasmi w ciagu jazdy wyskakiwaly rozne w tym bledy loose connection wtedy gasl silnik w czasie jazdy lub postoju , czasmi car security problem ale wyciagnieciu i wlozeniu kluczyka do stacyjki problem znikal az do teraz problem pojawia sie za kazdym razem gdy przekrece kluczyk, program diagnostyczny nie mogl sie polaczyc z sterownikiem udalo mi sie zmienic sterownik na regerowany ale teraz silnik nie chce odpalic rozrusznik pracuje ale silnik tylko sie krztusi nie odpala .
Drugie pytanie czy ktos moze mi powiedziec co oznaczaja te numery na naklejce sterownika
14372

ostek
29-04-2014, 15:00
Cześć,
Możesz mi napisać gdzie regenerowałeś swój komputer?
Jaka firma i ile płaciłeś...;)

Mój stilon, również ma problemy opisywane przez Ciebie, czyli nierówna praca błędy typu loose connection, airbag failure, alternator failure, high coolant, car security, bardzo trudne uruchomienie silnika, uruchamia się po ok 5-6 załączeniu zapłonu...

W moim przypadku udało mi się połowicznie rozwiązać problem wymieniając akumulator (nie pojawiały się komunikaty), aczkolwiek moja radość nie trwała długo, po jeździe przez jeden dzień bez problemów drugi zaczął się z problemami (czyli ponowna utrata komunikacji). Podejrzewam uszkodzenie alternatora, ponieważ w trakcie uruchamiania silnika ładowanie na poziomie 14.20-14.32V a po 2-3 minutach spada do 13.90V, po nagrzaniu oscyluje w okolicy 13.50V, przy uruchomieniu się wentylatorów chłodnicy spada do 13.20V.
Dlatego proponuję Ci jeszcze zmierzenie jaki prąd masz na alternatorze.

ipod1234
29-04-2014, 16:16
kupilem na ebayu mieszkam za granica wiec nie wiem jak to w polsce wyglada nie moge zmiezyc napiecia bo nie moge odpalic auta dzis wymienilem swiece i cewki nie pomoglo auto nie odpala nawet silnik juz nic nie lapie tylko rozrusznik pracuje

ostek
30-04-2014, 12:23
Czy ten komputer miał wyczyszczony immobiliser?

Jeszcze jedno, czy podczas przekręcenia kluczyka słychać pompę paliwa, dźwięk powinien być słyszalny w okolicy tylnych siedzeń.
Jeśli nie słychać to winą są przekaźniki znajdujące się przy akumulatorze.
Należy zdemontować puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, koniecznie rozebrać na części (musisz mieć klucz 10 nasadowa i dwa małe śrubokręty płaskie ) i przeczyścić wszystkie styki, zobacz na zdjęcia. (przekaźniki w PL kosztują ok 12 zł za sztukę, jedynie ten duży po środku kosztuje ok 25 zł )
Do czyszczenia styków (wsuwek) użyj jakiegoś specjalnego środka do czyszczenia styków. Ja dodatkowo zdjąłem wszystkie wsuwki, po zdjęciu można zdemontować płyty które są na siebie nałożone warstwowo, oczyściłem wszystkie ścieżki, osuszyłem i po wszystkim złożyłem. Na zdjęciach element przed czyszczeniem.
- Pamiętaj przed rozpoczęciem prac porobić zdjęcia!!!

ipod1234
30-04-2014, 20:09
nowy sterownik sam sie zakodowauje i dopasowywuje do immobilajzera po podlaczeniu

marcin78
01-05-2014, 00:43
ipod nie sądzę czytałem gdzieś że sprzedają rozkodowane a z tego co piszesz to wygląda na immo ja swój sterownik regenerowałem kosztowało to 350zł a te już rozkodowane kosztowały 800 chyba jakaś firma w piasecznie to robiła a swój naprawiałem we wrocławiu i jestem zdowolony

olek30288
08-08-2014, 16:25
marcin78 masz jakis namiar na rozkodowane sterowniki?

marcin78
10-08-2014, 18:20
Witam niestety nie mam ale jak padł mój sterownik znalazłem w piasecznie rozkodowane ale może firma w której regenerowałem swój też ma coś takiego to firma robtron wrocław nie zaszkodzi spytać

olek30288
14-08-2014, 21:40
Witam niestety nie mam ale jak padł mój sterownik znalazłem w piasecznie rozkodowane ale może firma w której regenerowałem swój też ma coś takiego to firma robtron wrocław nie zaszkodzi spytać
Niestety tam juz dotarłem ale podczas testów sterownik dla mnie padł. cena rozsądna bo mieli za 850 regenerowany i rozkodowany sterownik.Ale firma uczciwa.
Znalazłem namiary na innego specjaliste od tych sterowników gośc naprawdę ogarnięty
obecnie czekam na sterownik właśnie od tego Pana
Motoryzacja / Elektronika samochodowa

31-999 Kraków, Sawy Calińskiego 34

501 551 514


moze komus sie przyda

tommaj7
03-08-2015, 08:15
Witam,

Opisze swój przypadek. Niedawno, gorący weekend wracam z kina do domu. Na liczniku 120km/h, obroty lecą, samochód gaśnie, wyskakuje komunikat loose connection. Odpalił na strzała dojechałem do domu.
Na drugi dzień sytuacja pojawiła się jeszcze dwa razy. Przejrzałem fora - poszedł do wymiany czujnik położenia wału.
Po tej wymianie samochód bez zmian, coraz to większa choinka na desce rozdzielczej. Był nawet przypadek, że przez 10 minut nie puszczał mnie immobilizer. Podjechałem do serwisu fiata spytać się, co może być przyczyną, spytałem się o ECU czy faktycznie padają, to usłyszałem, że sterowniki w silnikach 1.6 są ok i to na pewno nie to, stilo po prostu tak ma, w że w gorące dni wariuje.
Nie takiej odpowiedzi się spodziewałem, poczytałem jeszcze fora (polskie, zagraniczne) winą ewidentnie obarczali ECU silnika (zimne luty, przegrzany sterownik). Zamówiłem fabrycznie nowe ECU na allegro koszt 1700PLN.
Podmieniłem go (pod spód podłożyłem płytę z korka, aby odbijała ciepło a kompa uniosłem do góry na tworzywowych tulejach).
Po odpaleniu auta migająca ikona silnika z błędem engine fault, podłączyłem komputer, ale błędów zero.
Wystarczyło przy gazować go 3 razy do odcięcia zapłonu, błąd znikł (fora w takich przypadkach są zbawieniem - ponoć jakaś adaptacja).
Póki, co auto chodzi, przejechałem 250 km i wszystko ok, auto ładnie schodzi z obrotów, nie ma falowania ich na biegu jałowym. Mam nadzieje ze problem został rozwiązany.
Jak objawy wrócą i nie był by to sterownik, poinformuje o tym na forum.

Pozdrawiam.