PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.2 16V [ bez klimatyzacji] - Wymiana alternatora + pasek + pasek wspomagania układu kierowniczego



Rick
28-04-2014, 15:27
Witam,
Chcę wymienić alternator w Brava 1.2 16V bez klimatyzacji - dostęp jak widać przez koło pasażera dość dobry a z pod maski również można go złapać.
Wymiana alternator + pasek + pasek wspomagania układu kierowniczego - samochód bez klimatyzacji :)
Wszystkie części będę miał najpóźniej w środę.

1. Jak zdjąć paski?
Czy luzuję śrubę [zielony kolor] i schodzą oba paski?
Przy alternatorze nie widzę nic poza śrubą górną wyglądająca do ustawiania [ pomarańczowy kolor] czy ona tez służy do ściągania paska?
Czy na tej rolce również muszę wykonywać jakieś czynności luzujące? [ niebieski kolor]
143651436614367

2. Ile śrub trzyma alternator?
- Czy dobrze widzę że są to tylko 3 śruby + kabel?

3. W jakiej kolejności założyć paski i jak poprawnie ustawić naciąg?

4. Czym podciąga się naciąg paska alternatora oraz wspomagania układu kierowniczego?

marcij
29-04-2014, 08:01
Jak poluzujesz śrubę nad altkiem, to zejdzie jego pasek. Pod pompą wspomagania masz analogiczną śrubę - po jej poluzowaniu zejdzie pasek wspomagania. Śrub wału nie ruszasz. Alternator powinien trzymać się na tych dwóch widocznych śrubach - przy czym dolna jest pewnie długa - lub są to dwie śruby, jedna z przodu, druga z tyłu - jak zaczniesz odkręcać to ogarniesz. Kolejność zakładania odwrotna do kolejności zdejmowania. Naciągasz ręką na wyczucie - nie za mocno, a jak się będzie ślizgał to trzeba podciągnąć.

Rick
29-04-2014, 16:38
O to mi chodziło thx :]