neftali
27-04-2014, 20:21
Witam, od niedawna zaczyna mi samochód szarpać (Bravo II 07r.). Póki co nie są to mocne szarpnięcia, na obrotomierzu raczej niezauważalne, ale odczuwalne dla osób wewnątrz. Szarpnięcia pojawiają się w przedziale ok 1,8tyś-2,2tys obrotów, najbardziej odczuwalne na 2 i 3 biegu, szczególnie jak się przyspiesza powoli. Jadąc z wyłączonym radiem i opuszczoną szybą, wsłuchując się w pracę turbo to normalnie w tym przedziale obrotów było słychać taki delikatny świst - w momencie kiedy silnik szarpie świst ten jest przerywany, tak jak szarpnięcia. Ten świst można najlepiej opisać tak - jak złożymy usta w litere o i zaczniemy wciągać powietrze i co poł sekundy zamkniemy usta całkiem. I teraz pytanie, bo naczytałem się głownie o EGR - jest to typowe zjawisko nieprawidłowego działania EGR? Czy jednak sterowanie zmienną geometrią łopatek? (którą chyba mam w multijecie 1.9 8V 120KM?). Auto nie kopci, za wyjątkiem szarpnięć mocy mu nie brakuje, w górnej części obrotów wszystko ok, odpala normalnie. Nic kombinowałema z żadnymi wstawkami czy zaślepkami do EGR, ma natrzaskane 55tyś i nie ma fabrycznie DPFu. Z góry dziękuje za pomoc.