Zobacz pełną wersję : Problem z gasnącym silnikiem brava 1,6
Witam
Mam problem z moja Brava a konkretnie z gasnącym silnikiem.
Wymieniłem świece, przewody, cewkę, silnik krokowy. Na zimnym silniku trzyma obroty (biegjałowy) na benzynie i na gazie ale jak jak się rozgrzeje to gasnie. Nie wiem co jest grane wcześniej nie miał iskry ale to już zrobione. Prosze o pomoc co może być
slavek73
27-04-2014, 16:36
Też miałem podobny problem. Mechanik powiedział że trzeba "odświeżyć" (przeczyścić) wszystko, wytrzeć i takie tam.. - wilgoć? hmm... co zrobił? nie wiem!
zapłaciłem 150,- i auto śmiga a obroty idealne. fakt: zostawiłem auto na kilka godzin - musiałem iść do pracy, nie pilnowałem mechanika.
Mam auto bez gazu i też wcześniej wymieniłem świece, przewody, cewkę, filtr paliwa, filtr powietrza i już sam nie wiem co... ale to już u innego mechanika! nie pomogło.
Zapomniałem dodać że na benzynie brakuje mocy jest mułowaty natomiast na gazie "czuć kopa"
Na gazie też już nie śmiga. Nie wiem co może być czujnik położenja wału czy co.
meshuggah1981
30-04-2014, 22:03
Jeśli to byłby czujnik położenia wału, to podczas jazdy sprawiałby wrażenie, jakby gasł i ponownie odpalał - potwornie by szarpało - a do tego mrugałaby marchewa. Tak przynajmniej było u mnie.
Podłączałeś się pod kompa?
robert199
30-04-2014, 23:45
jesli czujnik wału to nie pokazywałby obrotów na obrotomierzu.
jak jest zle na gazie i benzynie to cos z zapłonem. lub jego wyprzedzeniem.
wyprxzedzenie zapłonu to:
-czujnik podcisnienia (mapsensor)
-czyjnik położenia przepustnicy (potencjometr)
zapłon:
-cewka
-kable
-swiece
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
napisz dlaczego nie miał iskry
Cewka była walnięta
Fakt szarpie jak diabli brak mocy i mruga dioda wtrysku
Do kompa się nie podłączałem kumpel nie ma softa do takiego starucha(dopiero od 2000) a tak na marginesie gdzie jest to gniazdo do kompa
Do kompa się nie podłączałem kumpel nie ma softa do takiego starucha(dopiero od 2000) a tak na marginesie gdzie jest to gniazdo do kompa
tego starucha zdiagnozować możesz programem Multiecuscan w pełnej wersji conajmniej 1.5. było już kilka razy na ten temat na forum np tutaj:
Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych modeli Bravo/Brava/Marea 1.6 16V :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/dobra-wiadomosc-dla-posiadaczy-starszych-modeli-bravo-brava-marea-1-6-16v-19682)
co do lokalizacji złącza diagnostycznego... jeśli posiadasz wersję sprzed liftu (metalowy kolektor ssący), wtyczka powinna być wpięta w zaślepkę na plastikowej osłonie mapsensora przyczepionej do tylnej grodzi silnika.
Niestety pali jak smok 17.5 L na 100 w cyklu mieszanym (pół na pół) więc dużo za dużo. Szybko nie śmigam jeżdze oszczędnie zaczynam żałować że kupiłem fiata ;(
No to sensor CO2 (sonda lambda) do wymiany i termostaty do kontroli.
Zamieńmy się, mi gaśnie na gorącym. Chociaż auto sprawne.
Niestety mój złomek też gaśnie na gorącym ;(
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.