PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z gasnącym silnikiem brava 1,6



zetec
27-04-2014, 16:20
Witam
Mam problem z moja Brava a konkretnie z gasnącym silnikiem.
Wymieniłem świece, przewody, cewkę, silnik krokowy. Na zimnym silniku trzyma obroty (biegjałowy) na benzynie i na gazie ale jak jak się rozgrzeje to gasnie. Nie wiem co jest grane wcześniej nie miał iskry ale to już zrobione. Prosze o pomoc co może być

slavek73
27-04-2014, 16:36
Też miałem podobny problem. Mechanik powiedział że trzeba "odświeżyć" (przeczyścić) wszystko, wytrzeć i takie tam.. - wilgoć? hmm... co zrobił? nie wiem!
zapłaciłem 150,- i auto śmiga a obroty idealne. fakt: zostawiłem auto na kilka godzin - musiałem iść do pracy, nie pilnowałem mechanika.
Mam auto bez gazu i też wcześniej wymieniłem świece, przewody, cewkę, filtr paliwa, filtr powietrza i już sam nie wiem co... ale to już u innego mechanika! nie pomogło.

zetec
27-04-2014, 16:49
Zapomniałem dodać że na benzynie brakuje mocy jest mułowaty natomiast na gazie "czuć kopa"

zetec
30-04-2014, 21:47
Na gazie też już nie śmiga. Nie wiem co może być czujnik położenja wału czy co.

meshuggah1981
30-04-2014, 22:03
Jeśli to byłby czujnik położenia wału, to podczas jazdy sprawiałby wrażenie, jakby gasł i ponownie odpalał - potwornie by szarpało - a do tego mrugałaby marchewa. Tak przynajmniej było u mnie.
Podłączałeś się pod kompa?

robert199
30-04-2014, 23:45
jesli czujnik wału to nie pokazywałby obrotów na obrotomierzu.
jak jest zle na gazie i benzynie to cos z zapłonem. lub jego wyprzedzeniem.
wyprxzedzenie zapłonu to:
-czujnik podcisnienia (mapsensor)
-czyjnik położenia przepustnicy (potencjometr)

zapłon:
-cewka
-kable
-swiece

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

napisz dlaczego nie miał iskry

zetec
30-04-2014, 23:58
Cewka była walnięta
Fakt szarpie jak diabli brak mocy i mruga dioda wtrysku
Do kompa się nie podłączałem kumpel nie ma softa do takiego starucha(dopiero od 2000) a tak na marginesie gdzie jest to gniazdo do kompa

boch
01-05-2014, 11:36
Do kompa się nie podłączałem kumpel nie ma softa do takiego starucha(dopiero od 2000) a tak na marginesie gdzie jest to gniazdo do kompa
tego starucha zdiagnozować możesz programem Multiecuscan w pełnej wersji conajmniej 1.5. było już kilka razy na ten temat na forum np tutaj:

Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych modeli Bravo/Brava/Marea 1.6 16V :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/dobra-wiadomosc-dla-posiadaczy-starszych-modeli-bravo-brava-marea-1-6-16v-19682)

co do lokalizacji złącza diagnostycznego... jeśli posiadasz wersję sprzed liftu (metalowy kolektor ssący), wtyczka powinna być wpięta w zaślepkę na plastikowej osłonie mapsensora przyczepionej do tylnej grodzi silnika.

zetec
04-05-2014, 22:26
Niestety pali jak smok 17.5 L na 100 w cyklu mieszanym (pół na pół) więc dużo za dużo. Szybko nie śmigam jeżdze oszczędnie zaczynam żałować że kupiłem fiata ;(

waho.
05-05-2014, 04:38
No to sensor CO2 (sonda lambda) do wymiany i termostaty do kontroli.

Zokolic
05-05-2014, 19:33
Zamieńmy się, mi gaśnie na gorącym. Chociaż auto sprawne.

zetec
06-05-2014, 08:45
Niestety mój złomek też gaśnie na gorącym ;(