PDA

Zobacz pełną wersję : ŁACHUDRA czyli wolne obroty 1.6



Zokolic
23-04-2014, 22:07
Sprawdzone : kable ,świece cewka,wtryski ,lewe powietrze, wykręcona przepustnica (czysta),krokówka, potencjometr, czujnik temperatury..


a mimo ta łachudra, nie pracuje równo na wolnych obrotach.

Słuchajcie auto zachowuje się na drodze spoko. Deptam w połogę to wyrywa do przodu, jednak na niskich obrotach gaśnie.
Potrafi stać na jałowym 2 minuty i nagle powolutku przygasa.
DLACZEGO ?


Czasem pali od pierwszego, czasem dwa trzy razy trzeba kręcić.
Jednak odpala i od 2 tysiecy silnik wchodzi na obroty, nie dusi się.

Możliwe że przeskoczył na rozrządzie ? na małym kole na dole ?
Auto pracuje na 4 gary, jednak w cyklu pracy czegoś mu brakuje.
Za wczesny za późny zapłon?
czujnik fazy rozrządu ?
Czujnik położenia wału steruje zapłonem?
Wywalałem wtryski odłączałem - kleme, na godzine i nic to nie dało.
Pozostaje chyba komputer...

waho.
24-04-2014, 05:12
Objawy występują na gazie czy benzynie?

Jeżeli objawy na obu paliwach to raczej pozostał bym w okolicach przepustnicy - nastawnik jałowego, czujnik temp. powietrza etc. Komputr całkiem sporo może powiedzieć.

Zokolic
24-04-2014, 17:40
Objawy występują na gazie czy benzynie?

Jeżeli objawy na obu paliwach to raczej pozostał bym w okolicach przepustnicy - nastawnik jałowego, czujnik temp. powietrza etc. Komputr całkiem sporo może powiedzieć.

Na obu paliwach, powiem więcej , wpust gazu mam w dolocie, tuż przed przepustnicą, na gazie odpala od strzała na zimno.
Co więcej, świadczy to idealnej dawce powietrza z gazem. To nie to.
Wymieniłem przepustnice - podstawiłem z innego auta, które bujało się bez problemu, przepustnice, krokowca czujniki, inne auto na nich śmiga, więc to nie jest sprawa przepustnicy potencjometru etc.
Wydaje mi się, że coś jest nie tak z zapłonem. On ma za późny zapłon - wytraca obroty bardzo powoli, aż zgaśnie.
Jutro pojadę na kompa i dam wam znać, bo to już się śmieszne robi.
POMOC ;C

CichyJerry
24-04-2014, 21:54
Sonda .. ....

Zokolic
24-04-2014, 23:56
Sonda .. ....

Myślisz ?

ale..Auto wchodzi na obroty na gazie i benzynie - z ramy wychodzi.
To raczej nie to, ciekaw jestem, chociaż możliwe. pojadę na kompa ,sprawdzę.

CichyJerry
25-04-2014, 12:43
lub czujnik połozenia przepustnicy

Zokolic
25-04-2014, 20:14
lub czujnik połozenia przepustnicy

Sonda oraz czujnik położenia są w 100% sprawne. Co dalej ?

CichyJerry
25-04-2014, 20:21
a co komp wykazuje?

Zokolic
28-04-2014, 17:38
a co komp wykazuje?

Brak sygnału, niewłąsciwa operacja diagnosty,niekompetencja.
Jestem umówiony na inną wizytę Jutro.

Czy czujnik spalania stukowego może powodować gaśnięcie auta na wolnych obrotach oraz powodować nierówną pracę ?

waho.
28-04-2014, 19:42
Czy czujnik spalania stukowego może powodować gaśnięcie auta na wolnych obrotach oraz powodować nierówną pracę ?
Nie.
Objawami uszkodzonego czujnika jest klepanie zaworów, spadek mocy i kontrolka Check Engine na tablicy wskaźników.

Zokolic
29-04-2014, 22:35
Nie.
Objawami uszkodzonego czujnika jest klepanie zaworów, spadek mocy i kontrolka Check Engine na tablicy wskaźników.

PANOWIE.

Komputer żadnego błędu nie wykrył. Wszystkie odczyty poprawne.
Kompresja na cylindru 1 15 barów- reszty juz sprawdzać nie muszę.
Mam wrażenie,że przestawił się na rozrządzie. Czy to możliwe, ze przestawił się na małym kole o jeden ząbek ?
Pali od pierwszego. Ma zaburzoną pracę. Na 2000 obr.i w górę, wychodzi z ramy, na niskich gaśnie.
Uszkodzony moduł, czy rozrząd inne opcje zostały wyeliminowane. Propozycje ?
Przy odpaleniu, czasem - odbije.

Zokolic
01-05-2014, 02:48
PANOWIE.

Komputer żadnego błędu nie wykrył. Wszystkie odczyty poprawne.
Kompresja na cylindru 1 15 barów- reszty juz sprawdzać nie muszę.
Mam wrażenie,że przestawił się na rozrządzie. Czy to możliwe, ze przestawił się na małym kole o jeden ząbek ?
Pali od pierwszego. Ma zaburzoną pracę. Na 2000 obr.i w górę, wychodzi z ramy, na niskich gaśnie.
Uszkodzony moduł, czy rozrząd inne opcje zostały wyeliminowane. Propozycje ?
Przy odpaleniu, czasem - odbije.

UWAGA :

Po sprawdzeniu rozrządu okazało się, że doszło do przestawienia o jeden ząbek do tyłu, spowodowane nierównomiernym spalaniem gazu i jego mini wybuchami. Dlatego auto miało za późny zapłon.

Po ustawieniu rozrządu znika problem "odbicia'" jednak dalej, auto pracuje nie stabilnie.

Diagnoza nie wykazała żadnego błędu, czy możliwe że uszkodzeniu uległ główny moduł ?

waho.
01-05-2014, 12:07
No to teraz sprawdź stopień sprężania na wszystkich cylindrach.
Skoro piszesz, że przestawił się rozrząd to może który zawór dostał po łbie i temu pracuje niestabilnie.

Zokolic
01-05-2014, 13:38
No to teraz sprawdź stopień sprężania na wszystkich cylindrach.
Skoro piszesz, że przestawił się rozrząd to może który zawór dostał po łbie i temu pracuje niestabilnie.

Nie zdałem sobie sprawy ,ze mam przestawiony rozrząd. Sprawdzę ciśnieniowo wszystkie cylindry,
myślisz, że przestawienie jednego ząbka mogło skutkować pierdyknięciem tłoka w zawór ?

waho.
01-05-2014, 17:03
Trzymam kciuki aby to się nie sprawdziło.
Jeden ząbek to niby niedużo ale zawsze coś mogło pójść nie tak.

Zokolic
02-05-2014, 01:32
Trzymam kciuki aby to się nie sprawdziło.
Jeden ząbek to niby niedużo ale zawsze coś mogło pójść nie tak.

Żadnego uszkodzenia zaworów,ciśnienie wysokie.
Diagnostyka nic nie wykazała.
Żadnego błędu nie ma.
Auto gaśnie na jałowym, co robić ?

waho.
02-05-2014, 12:02
Odłącz nastawnik jałowego na zimnym silniku i zobacz czy będzie gasł.
Przydałyby się jakieś parametry pracy silnika w momencie wystąpienia problemu.

Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzenia :lol: - poważnie.

Zokolic
02-05-2014, 13:08
Odłącz nastawnik jałowego na zimnym silniku i zobacz czy będzie gasł.
Przydałyby się jakieś parametry pracy silnika w momencie wystąpienia problemu.

Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzenia :lol: - poważnie.

Dobra jest.

Płyn ma maximum, na zimnym.
Krokowiec odłączony - gaśnie.
Parametry pracy silnika? Masz na myśli wykres z diagnostyki ?
Możliwe ,że uszkodzeniu uległ moduł ?
Rok temu , miałem do czynienia z przepaleniem głównego bezpiecznika 40A, w aucie, czy moduł nie został uszkodzony w ten sposób ?
Mam z rozbitego auta 1.6 imo, stacyjkę z kluczykie, moduł. Może podstawić?

waho.
02-05-2014, 14:03
Parametry pracy silnika? Masz na myśli wykres z diagnostyki ?
Tak, czasy wtrysków paliwa, kąty otwarcia przepustnicy, oscylacja lambdy, wykres temperatury - to miniumum

Jeżeli masz rozbite 1.6 podmień ECU, stacyjkę, immo, kluczyk - może tylko mapy wtrysków się rozjechały.

Zokolic
02-05-2014, 15:08
Tak, czasy wtrysków paliwa, kąty otwarcia przepustnicy, oscylacja lambdy, wykres temperatury - to miniumum

Jeżeli masz rozbite 1.6 podmień ECU, stacyjkę, immo, kluczyk - może tylko mapy wtrysków się rozjechały.

PODSTAWIŁEM ECU, stacyjkę, immo, kluczyk. - porażka. Pracuje dalej tak samo.
W sumie, też fajnie, bo wiem ,ze posiadam sprawny komplet.

Panowie, nie wiem co robić.
Nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Podstawiam czujniki z innej sprawnej 90-tki, dalej źle. Błędów nie ma, iskra konia zabije.
Ciśnienie ma, powietrza nie łapie.
Na wysokich z ramy silnik wychodzi.
Pozostaje mi pojechać do autoryzowanego serwisu Fiata w Bydgoszczy.
Profesjonalna diagnostyka, być może ponowna adaptacja pomoże.

Czujnik lambda ?
ale moc ma, wchodzi na obroty.

Sprawdziłem już wszystko. MImo to ,zrobiłem coś źle, auto dalej gaśnie na niskich.
Na zimnym odpalam, 1200 obrotów, silnik nie zgaśnie, złapie jakąś temperaturę i gaśnie.
No kurwaź mać, czujnik cieczy też sprawdziłem.
Może go wodą zalewa, uszczelka / Nie, wydech suchy.
POMOCY!
Sprawdziłem oporność czujnika wałka rozrządu, marea 1.6 ma na wyłączonym silniku 725 ohm, mój ma na wyłączonym silniku 732 ohm czy mam czujnik do wymiany ? piszą, że opornosc w granicahc 700-900 ohm z hakiem czy tak jest ?

mjetek
02-05-2014, 17:35
A pompa paliwa ? Może pod małym obciążeniem na jałowcu nie trzyma ciśnienia?

Zokolic
02-05-2014, 20:31
A pompa paliwa ? Może pod małym obciążeniem na jałowcu nie trzyma ciśnienia?

Wymiana potencjometru pomogła.(pomogła na tyle,że trzyma 1050 obrotów i nie gaśnie,) - Dlaczego ? Dlatego, zę stary potencjometr nie posiadał oporności zerowej, i spadał poniżej. Wiem,że powiecie 1050 obr. to za dużo. Zgadza się, jednak muszę załatwić sobie inną przepustnicę.
Mimo to ,sprawdzaliśmy czujniki przed sprawdzeniem rozrządu (a przy sprawdzeniu okazało się, że przeskoczył o jeden ząbek do tyłu)
i wszystkie próby z czujnikami przed sprawdzeniem rozrządu można było uznać za niewłaściwe.

Po ustawieniu rozrządu, silnik zaczął ładnie cicho pracować,ale gasł.

Co jeszcze?
Przepustnica choć czysta, miała wyrobiony ogranicznik przepustnicy. Mam dolot metalowy. Wyrobiony ogranicznik ten sprawił że przepustnica domykała się do zera. auto ma na dzień dzisiejszy 240000 tysięcy. Mimo to ,trzyma bardzo wysoko ciśnienie na cylindrach , nie bierze oleju, nie gubi oleju, warto się w to bawić.
Ogranicznik albo przewiercę i ustawię sam, albo znajdę jakiegoś trupa i przełożę sam korpus przepustnicy.
Ma pewne zafalowania, być może spowodowane starymi świecami,które są każde z innej partii.
Możliwe,że takie przymusowe ustawienie przepustnicy sprawia,że auto na jałowym nie ma idealnej dawki powietrza. Trudno. Póki co po przebytym boju auto pracuje.
Wymienię przepustnicę oraz świecę.
Zobaczymy. Oby moja teoria spiskowa okazała się trafna.

mjetek
02-05-2014, 20:54
Kolego mam dla ciebie link do części z allegro, dokładnie do twojego silnika. Jest to facet który ma naprawdę tanie i w super stanie części zamienne. Zagadaj może będzie miał co Ci potrzeba.

Przedmioty użytkownika furi66 - Marea - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=9793558&string=marea&search_scope=userItems-9793558)

Można się z nim dogadać, wymontuje to co trzeba :)

Ja sam kupiłem od niego klamki, pompę wspomagania i poduszki silnika i to jak nowe.

Zokolic
03-05-2014, 12:46
Kolego mam dla ciebie link do części z allegro, dokładnie do twojego silnika. Jest to facet który ma naprawdę tanie i w super stanie części zamienne. Zagadaj może będzie miał co Ci potrzeba.

Przedmioty użytkownika furi66 - Marea - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=9793558&string=marea&search_scope=userItems-9793558)

Można się z nim dogadać, wymontuje to co trzeba :)

Ja sam kupiłem od niego klamki, pompę wspomagania i poduszki silnika i to jak nowe.

Dziękuję , skorzystam. :)
Bynajmniej postaram się, słuchajcie padł mi dziś krokowiec, nowy. :P śmech na sali :P

Zokolic
04-05-2014, 21:57
Problem powrócił.

Napiszę raz jeszcze, co mam sprawdzone.

-Rozrząd jest ustawiony.
-Cewka sprawna, nie wypada jej zapłon.
-Przewody + świece ok.
-Marchewka się nie zapala jako błąd
-Diagnoza komputerowa nie wykazuje żadnego błędu, ponowna adaptacja przebiega pomyślnie.
Pytanie:

1)Czujnik wałka rozrządu na zimnym silniku, wyłączony ma 732 ohmy. - Ok ?
2)Czujnik temperatury cieczy ma przy 80+-/ 90 *, 175 ohm/ oba którymi dysponuję mają taką oporność - ok ? Powinny mieć 200ohm ?
3)Map sensor - czym to do jasnej cholery jest. Działą na podciśnienie mierząc temperaturę powietrza w dolocie ?
4)Dlaczego auto na ssaniu działa idealnie, a na lekko rozgrzanym , rozgrzanym gaśnie ?
5)Silniczek krokowy pracuje, w momencie włączenia zapłonu pracuje, w momencie wyłączenia również. Po odpięciu adaptuje się.

Objawy;
Na zimnym auto odpala od pierwszego, pracuje na wszystkie 4 cylindry, mimo to praca silnika przypomina silnik typu Boxer, albo v6 - tylko ,że w chamskim wydaniu.
Gdy silnik złapię lekką temperaturę, na biegu jałowym czy podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła spada do 1000obr, albo od razu do zera.
Benzyna i gaz na obu objawy się powtarzają.
Silnik ma moc, myślałem,że zalewa go na gazie, czy pierdyknął mi czujnik wału ?
Lewego powietrza nie bierze, dolot jest szczelny.
Na obroty wchodzi bardzo dobrze, nie dusi się, spalanie ma ok.
Świece czarne. - Na benzynie , na gazie białe.

O CO KURCZAKI Chodzi ?

jajo811
04-05-2014, 22:16
Powiem Ci tak miałem to samo identyczne objawy byłem u jednego mechanika przeczyścił przepustnice - nic to nie dało pojechałem do polecanego mechanika - bardziej ogarnięty pierwsze co zrobił podłączył pod kompa, był błąd przepustnicy powiedział ze usunął błąd i przeczyścił przepustnice. Po 3 dniach jednak problem powrócił oddałem go jeszcze raz tym razem mechanik rozebrał krokowy coś poustawiał i jak na razie wszystko jest ok pięknie chodzi - zapłaciłem za to 50 zł i problem jak na razie z głowy.

Zokolic
04-05-2014, 22:24
Powiem Ci tak miałem to samo identyczne objawy byłem u jednego mechanika przeczyścił przepustnice - nic to nie dało pojechałem do polecanego mechanika - bardziej ogarnięty pierwsze co zrobił podłączył pod kompa, był błąd przepustnicy powiedział ze usunął błąd i przeczyścił przepustnice. Po 3 dniach jednak problem powrócił oddałem go jeszcze raz tym razem mechanik rozebrał krokowy coś poustawiał i jak na razie wszystko jest ok pięknie chodzi - zapłaciłem za to 50 zł i problem jak na razie z głowy.

Podstawiłem przepustnicę z auta które cały czas jeździ.
Kupię nowy silnik krokowy, bo owy ma juz ze 3 miechy.
Nie wyrabiam już z tym autem, ale tak bardzo je "kocham"... że mnie do pracy wozi...

jajo811
04-05-2014, 22:32
Podstawiłem przepustnicę z auta które cały czas jeździ.
Kupię nowy silnik krokowy, bo owy ma juz ze 3 miechy.
Nie wyrabiam już z tym autem, ale tak bardzo je "kocham"... że mnie do pracy wozi...


znam ten ból cały czas chodziły mi po głowie te obroty co może być nie tak ale na szczęście jak na razie pomogło to co wyżej wspomniałem

ale spokojnie i Tobie się uda ;)

robert199
04-05-2014, 22:33
kolega ma 1,2 16v zupełnie inna konstrukcja jak w 1,6
1)czujnik wału możesz wykluczyc
2) niewielka różnica jak na kpmpie pokazuje 90 to tak to widzi sterownik i jest dobrze
3) map sensor w tym silniku mierzy cisnienie w dolocie, wpływa na wyprzedzenie zapłonu, jego odłączenie powinno zaskutkowac zgasnieciem silnika po wczesniejszym dławieniu.
na biegu jałowym ma byc cos kokło 300mb po wcisnieciu gazu do konca 900mb
4)na ssaniu ma większa dawke paliwa
5) teoretycznie to silniczek krokowy jest elementem wykonawczym wolnych obrotów (zwieksza, lub zmniejsza powietrze). odłącz go na zimnym i zobacz co bedzie ajk sie nagrzeje. ale na pracujacym silniku.

moze kanały w pzrepustnicy zarosly brudem i krokowiec nie spelnia swojej roli

czy wciskając gaz jestes w stanie utrzymac równe wolne obroty?

Zokolic
04-05-2014, 23:02
kolega ma 1,2 16v zupełnie inna konstrukcja jak w 1,6
1)czujnik wału możesz wykluczyc
2) niewielka różnica jak na kpmpie pokazuje 90 to tak to widzi sterownik i jest dobrze
3) map sensor w tym silniku mierzy cisnienie w dolocie, wpływa na wyprzedzenie zapłonu, jego odłączenie powinno zaskutkowac zgasnieciem silnika po wczesniejszym dławieniu.
na biegu jałowym ma byc cos kokło 300mb po wcisnieciu gazu do konca 900mb
4)na ssaniu ma większa dawke paliwa
5) teoretycznie to silniczek krokowy jest elementem wykonawczym wolnych obrotów (zwieksza, lub zmniejsza powietrze). odłącz go na zimnym i zobacz co bedzie ajk sie nagrzeje. ale na pracujacym silniku.

moze kanały w pzrepustnicy zarosly brudem i krokowiec nie spelnia swojej roli

czy wciskając gaz jestes w stanie utrzymac równe wolne obroty?


Jestem w stanie utrzymać równe obroty,
Kanały przepustnicy są czyste.
Po odłączeniu korkowca auto pracuje na na stabilnym choć wysokich obrotach, np 1500 - zależy jak się ustawi.

waho.
05-05-2014, 04:36
No to już chyba wiem:
Najprawdopodobniej rozwiązaniem bolączek będzie reset adaptacji przepustnicy na komputerze.

Zokolic
05-05-2014, 09:30
No to już chyba wiem:
Najprawdopodobniej rozwiązaniem bolączek będzie reset adaptacji przepustnicy na komputerze.

Podmieniłem komputer ECU z innej jednostki. CZyli adaptacja nic nie da.

Zokolic
06-05-2014, 22:53
Dlaczego auto pracuje po rozłączeniu czujnika fazy rozrządu ?


Zaśniedziała wtyczka - wymieniłem piny wszystko niby cacy, ale auto pracuje bez czujnika, ba nawet błędu nie widać.

robert199
06-05-2014, 23:49
jak rozepniesz podczas pracy, to bledu nie bedzie i nie zgasnie
jak sprobojesz odpalic to odpali ale w trybie awaryjnym

Zokolic
07-05-2014, 10:25
jak rozepniesz podczas pracy, to bledu nie bedzie i nie zgasnie
jak sprobojesz odpalic to odpali ale w trybie awaryjnym

Odpala bez czujnika...
Błędu nie ma.

Zokolic
07-05-2014, 17:20
Uszkodzony mam czujnik i odpala na trybie awaryjnym, dlatego tyle chleje.
Powiedzcie mi dlaczego, ECU nie łapie błędu ?

boch
07-05-2014, 17:43
Dlaczego auto pracuje po rozłączeniu czujnika fazy rozrządu ?
Do prawidłowej pracy silnika niezbędne są wskazania czujników położenia wału korbowego oraz wałków rozrządu. Producenci stosują najczęściej jedno z dwóch rozwiązań, montując w silnikach czujnik Halla lub czujnik indukcyjny. Sygnał wejściowy zostaje przekształcony w sygnał cyfrowy i wykorzystany do obliczenia prędkości obrotowej silnika oraz położenia wału korbowego na podstawie brakującego występu na kole zamachowym. Przerwa dla czujnika jest znakiem pełnego obrotu wału. Jeżeli czujnik nie podaje sygnału do jednostki sterującej, niemożliwe jest określenie położenia tłoków w poszczególnych cylindrach i silnik nie zostanie uruchomiony.
Czujnik położenia wałka rozrządu rozpoznaje, który cylinder wykonuje suw pracy. Do jednostki sterującej przesyłane są informacje z danymi potrzebnymi do sterowania zapłonem, sprawdzania spalania stukowego oraz czasu wtrysku. Jeżeli pojazd wyposażony jest w oba czujniki, w razie usterki czujnika położenia wałka rozrządu często jego rolę przejmuje czujnik położenia wału korbowego.

Układ sterowania silnikiem benzynowym – działanie i usterki jego elementów Ť AUTOKULT.pl (http://autokult.pl/2012/03/13/uklad-sterowania-silnikiem-benzynowym-dzialanie-i-usterki-jego-elementow)

Zokolic
07-05-2014, 19:01
Odpinam wtyczkę czujnika fazy rozrządu (ten za kołem)
Jaką powinien mieć rezystancje ?
Nie wiem czy to ten czujnik, błędu na kompie nie pokazuje.