Zobacz pełną wersję : 2003 tempomat - kostka jest, tempomat nie dziala
pimikiel
23-04-2014, 18:49
Witam
Dziś doszła zamówiona przed świętami manetka tempomatu (dokładnie ta: MANETKA TEMPOMAT FIAT BRAVO II 06- (4151448828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/manetka-tempomat-fiat-bravo-ii-06-i4151448828.html))
Posiadam auto z 2003 roku, 1.6 16v 103KM 3D, ze zmienionymi zegarami od abartha (też niedawno)
W ogóle przed zainteresowaniem się manetką sprawdziłem czy posiadam białą kostkę pod kolumną kierownicy i takowa się tam znajdowała.
Manetka to niej pasowała. Podłączyłem komputer z MES'em włączyłem kontrolkę tempomatu, zrobiłem osiowanie i wyjechałem aby sprawdzić czy działa.
4 bieg ok 65km/h, włączam, nic na wyświetlaczach i zwalniam.
Nie bardzo wiem w czym tkwi problem, za to zdążyłem się domyślić że tuż przed zakupem auta prawdopodobnie miałem wymieniany cały komputer (zapalone wszystkie kontrolki, a fachowiec sprzedawcy nie wiedział jak to naprawić. Nikt mi też nie powiedział jak to rozwiązał), bo radio wywaliło kod do wklepania, a przebieg migał, więc mogli coś namieszać.
Sugerowałem się poradnikiem: www.fiatstilo.com.pl Montaż tempomatu w Stilo (na podstawie silnika JTD by Lisek & Yahoo73 (http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/1-manuale?download=3%3Ajtd-monta-tempomatu)
W komorze silnika mam kostkę D4B która jest do niczego podłączona i nie widać też niczego do czego mogłaby być podłączona. Jeżeli zdjęcia rozświetlą trochę problem, mogę zrobić w kilka chwil.
Podjarałem się zegarami, zadziałały, a tempomat mimo zapału nie chce :<
Bardzo proszę o pomoc
a po włączeniu on dałes plus na manetce?
pimikiel
23-04-2014, 20:28
i plus, nic
i minus, nic
a potem res i też nic.
Zegary nie powinny wyświetlić że tempomat został włączony? (abarth nie posiada diodki, ale może na LCD pokaże?)
To daj jeszcze zdjęcie tej kostki, która jest niepodłączona ;)
Sprawdzałeś, czy pojawia się zasilanie na przewodach w kostce pod kierownicą? Może manetka nie działa?
Mi się przypomnaiło żę raz jak dałem wyzerowanie tempomatu to przestał działać ale po kilki razach włacznia i wyłaczania zaskoczył. Jak dasz on to powinno pokazać że się włączył nawet na postoju. W zegarach abartha to nie wiem. Rozepnik kostke i sprawdź jak pisali wyżej czy jest napięcie. Te kostki powinny być podłączone ta broązowa pod skrzynka aku, a bezpieczniki jak wyglądają sprawdzałeś?
pimikiel
23-04-2014, 21:09
Woltomierz wskazuje zero na każdym z pinów
jako masa wziąłem element karoserii w łuku drzwiowym
14302
14303
Chodzi o tą brązową, jednakże jest też tam ta czarna z czerwonymi zaślepkami.
Sprawdziłem bezpieczniki F35 i F37 wg poradnika i wyglądają na sprawne
To jest kostka od tempomatu. Zatem czeka Cię pociągnięcie kabla do manetki. Może po jakiejś wymianie ktoś Ci założył wiązkę kabli z innej wersji.
Ta druga z czerwonymi zaślepkami to są zdajsie bezpieczniki.
pimikiel
23-04-2014, 21:14
A w takim razie dokąd biegnie biała kostka pod kierownicą?
Chciałbym jej użyć bez większego grzebania w aucie
Ta kostka powinna być niepodłączona?
To jest dobre pytanie :)
Trzebaby po kablach przejść i poszukać. Może akurat kończy się w komorze silnika to będzie łatwo pociągnąć kable od tej brązowej kostki (którą tak za pamięci pisząc możesz śmiał odciąć i dać inną, bo do tej nie dopasujesz drugiej strony) ;-)
pimikiel
23-04-2014, 21:24
Czyli kostka w moim przypadku ma sobie "dyndać"?
A jeżeli miałbym wszystko jak należy z tą kostką pod kierownicą i tą brązową, to ona [brązowa] byłaby gdzieś podłączona w konkretne miejsce, czy jak?
Ta brązowa kostka, a konkretnie przewody, które do niej idą powinny być połączone z tą kostką pod kierownicą, którą masz wpiętą do tempomatu. Wg mnie przewody z tej kostki pod kierownicą nigdzie nie są wpięte i gdzieś się kończą. Musisz zatem połączyć je z przewodami z tej brązowej kostki spod akumulatora (tej ze zdjęcia) i będzie działać.
Jak Ci się nie chce szukać tamtych przewodów to pociągnij kable wg tego tutoriala, który wklejałeś. To idzie dość sprawnie :)
pimikiel
23-04-2014, 21:35
Dobra. Zbliża się majówka, będzie co robić.
Wrócę zdać relacje jak znajdę dokąd biegnie magiczna biała wtyczka żeby jeszcze bardziej nie "psuć" auta i podciągnę kable pod manetkę.
Jak na razie, dzięki.
Jak będziesz miał szczęście to te kable kończą się w komorze silnika i ominie Cię ciągnięcie kabla do kabiny, a to większa część całej roboty ;-)
Daj znać jak się uda wszystko rozwiązać :)
pimikiel
24-04-2014, 15:37
Postanowiłem zamiast iść po kablu od kabiny, co jest w sumie nie możliwe bez rozebrania deski, poszukać pod maską kabli które pasują kolorystycznie do kostki pod manetkę i znalazłem to:
14316
14317
bezczelnie ucięte 4 kable - fioletowy, zielony, pomarańczowo-czarny, pomarańczowo-biały. Najwyraźniej komuś bardzo spodobała się wtyczka.
Omomierz po zetknięciu fioletowych kabli z kabiny i z pod maski sugeruje że to jest moje brakujące ogniwo w instalacji. Mam racje?
Jeżeli tak to bym chciał wiedzieć jak zdjąć cały kubeł na akumulator, ponieważ w tej szparze ledwo mieści się otwarta dłoń a trzeba to trochę rozebrać z izolacji i przedłużyć do kostki.
Chciałbym też wiedzieć które kable z którymi połączyć w brązowej kostce, żeby nie było potem jaj przy manetce ;D
Ta brązowa kostka wyżej na zdjęciach jest ładnie schowana pod skrzynką bezpieczników a obok niej jest też czarna. CO do demontażu to wykręcasz aku potem rozpinasz skrzynkę nie pomylisz późnij bo każda kostka inna i masz jak na dłoni miejsce w którym ta kostka powinna być.
pimikiel
24-04-2014, 16:43
Pod skrzynią bezpieczników mam tylko czarną. Jakby była tam brązowa, to nie miałbym problemów z połączeniem kabelków, po prostu wpiął bym obie końcówki kostki. Zamiast tego mam 4 ucięte kabelki i musze je dopasować do kostki. Ktoś po prostu fabryczną kostkę kabina]---[silnik w silniku uciął jak najbliżej miejsca z którego kable od tej kostki wychodzą.
Podsumowując:
14318
Manetka H7 jest, wraz z białą kostką pod kierownicą
Kostka D4B nie ma - ucięto, zostały kable z utrudnionym dostępem
Kostka D4A jest
Reszta również.
Potrzebuje wiedzieć jak w kolejności połączyć 4 kable (te od brązowej kostki której nie mam) które wychodzą mi z pod skrzyni bezpieczników (a właściwie jeszcze z przed skrzyni) z brązową kostką którą już mam
Chyba że oznaczenia na schemacie Z Y CN BC BR BC to kolory, tylko po włosku?
pimikiel
24-04-2014, 20:04
Zadziałało
Wczytałem się w opis instrukcji, poprzyglądałem się kablom we wtyczce i tych uciętych, i podłączyłem
Fioletowy z fioletowym
zielony z zielonym
pomarańczowo-czarny z biało-czerwonym
pomarańczowo-biały z pomarańczowo-białym
Nie musiałem w sumie wyjmować kosza, ale wyjąłem akumulator dla wygody.
Po włączeniu zapłonu wyświetlacz wita mnie napisem:
Cruise Control activated
nieważne czy jest włączony przed przekręceniem kluczyka, czy nie oraz kontrolka temperatury chłodzenia jeszcze dłużej zostaje na czerwonym polu (tak jest od wymiany zegarów na abarth'owskie) co skutkuje alarmem dźwiękowym o wysokiej temperaturze. Jak tylko alarm dźwiękowy się załącza, wskazówka wraca na autentyczne wskazanie, a po przekręceniu na ON na tempomacie na kolorowym wyświetlaczu znów pojawia się napis:
Cruise Control activated
i zielona kontrolka w rogu wyświetlacza zostaje na stałe i zastępuje ikonkę kalkulatora, jeżeli jesteśmy w np. instant consumption
14327
14328
14329
14330
14331
Dzięki wielkie za pomoc, sam bym się nie domyślił co zrobić :)
Dzięki wielkie za pomoc, sam bym się nie domyślił co zrobić
Sądzę, że domyślił byś się i zrobił to sam, ale dzięki pomocy/podpowiedziom kolegów poszło poprostu szybciej.
Ale ostatecznie po to (międzyinnymi) właśnie jest ten klub/forum, żebyśmy Sobie pomagali (jeżeli to tylko możliwe).
Ja wsadziłem manetke z Alfy 147.Wszystko działa za wyjątkiem zielonego kółka na desce:roll: Nie wiem co jest nie tak.
pimikiel
27-04-2014, 13:44
Wg mnie od alfy jest brzydka, a okazuje się ze od bravo 2 jest identyczna jak w stilo więc i pasuje stylistycznie
Żeby zegary pokazywały musisz FESem lub MESem włączyć kontrolke tempomatu w komputerze i zrobić osiowanie.
wychowany
25-01-2015, 12:52
Witam
Chce założyć tempomat do stilo 2003 r multiwagon z silnikiem 1.9 jtd.
Mam manetkę, spinki i kable, musze pociągnąć kabel spod maski do wewnatrz auta.
Opieram sie na wszystkim znanym manualu.
Nie bardzo rozumiem jak mam podłaczyc zółty kabelek od zasilania
"pomarańczowy (jest to on/off tempomatu 12 V)
Żółty – napięcie 12V (możemy wziąć z dowolnego źródła
prądu po stacyjce... ja wpiąłem się w bezpiecznik F35"
Mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak to u niego wyglada?
Dzieki Smile
Nie bardzo rozumiem jak mam podłaczyc zółty kabelek od zasilania
"pomarańczowy (jest to on/off tempomatu 12 V)
Żółty – napięcie 12V (możemy wziąć z dowolnego źródła
prądu po stacyjce... ja wpiąłem się w bezpiecznik F35"
Mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak to u niego wyglada?
Dzieki Smile
Zdjęcia Ci o tej porze nie zrobię, ale to jest prosta sprawa - bezpiecznik F35 jest w skrzynce bezpieczników pod kierownicą - to ten, pod który oryginalnie podpinany był tempomat.
Ja zrobiłem tak, że wyciągnąłem ten bezpiecznik, wsunąłem w jeden z otworów (bodajże górny, czyli ten "za" bezpiecznikiem) spłaszczony i wygięty w "u" kabelek i tyle :)
Czyli krótko mówiąc ten żółty kabelek możesz wziąć bezpośrednio z kabiny i będzie króciutki kawałek ze skrzynki bezpieczników do manetki
wychowany
27-01-2015, 22:55
Zdjęcia Ci o tej porze nie zrobię, ale to jest prosta sprawa - bezpiecznik F35 jest w skrzynce bezpieczników pod kierownicą - to ten, pod który oryginalnie podpinany był tempomat.
Ja zrobiłem tak, że wyciągnąłem ten bezpiecznik, wsunąłem w jeden z otworów (bodajże górny, czyli ten "za" bezpiecznikiem) spłaszczony i wygięty w "u" kabelek i tyle :)
Czyli krótko mówiąc ten żółty kabelek możesz wziąć bezpośrednio z kabiny i będzie króciutki kawałek ze skrzynki bezpieczników do manetki
Wyglada na proste, dzieki :) Obawiam sie tylko czy nie przysporzy problemów tak wpiety kabel.
Kolega raz wpiał kabelki pod bezpieczniki a po jakims czasie, zapaliło mu sie gniazdo z bezpiecznikami na trasie.
...czy nie przysporzy problemów tak wpięty kabel.
Tego rodzaju połączenia/podłączenia mogą być dopuszczalne na chwilę (np. w celu sprawdzenia działania jakiegoś układu), ale jest zbyt ryzykowne i niedopuszczalne na stałe.
Jest to po prostu zwykłe druciarstwo:popupie:.
wychowany
29-01-2015, 20:06
Tego rodzaju połączenia/podłączenia mogą być dopuszczalne na chwilę (np. w celu sprawdzenia działania jakiegoś układu), ale jest zbyt ryzykowne i niedopuszczalne na stałe.
Jest to po prostu zwykłe druciarstwo:popupie:.
Chodziło mi dosłownie o to samo, tylko ująłem to w delikatny sposób :)
Masz może pomysł skąd można pociągnąć napiecie do tempomatu z komory silnika? W okoliach kostki od której odprowadza sie kable do tempomatu?
wychowany
08-02-2015, 13:06
Witam
Nie chce zakładać oddzielnego tematu wiec pozwole sobie mój problem opisać w tym.
Mam Stilo Multiwagon 1.9 jtd (anglik) 2003 r.
Zamontowałem manetke i przeciagnałem kable z komory silinika pod kierownice przy pomocy manuala, ale tempomat nie działa. Napięcie ( zółty kabelek od manetki) podłaczałem bezpośrednio pod pomaranczowy przedów od stacyjki (+ po stacyjce) i bezposrednio pod f35 ale w żaden sposób nie udało mi sie uruchomić tempomatu.
Sprawdziłem jeszcze raz całe podłaczenie oraz czy kabel który przeciagnałem przewodzi prąd i wychodzi na to, że wszystko jest podlaczone jak należy.
Na odcinku 10 km próbowałem go właczyc przetrzymujac + i jeszcze wiele innych kombinacji ale bez rezultatu.
Moja kostka wygladała tak
18574
I byla podlaczona do tej:
18575
Po podłaczeniu kabla który idzie pod kierownice wygląda tak:
18576
Pod kierownicą podłaczyłem wszyskie kabelki jak należy czyli
zielony-zielony
biało pomaranczowy-czerwony
biało czerwony-niebieski
fioletowy pomaranczowy
zółty - pod pomaranczowy kabel od stacyjki (próbowałem też sie wpinac w górny pin gniazda bezpiecznik f35 )
Co może być nie tak?
Z góry dziekuje za poomoc :)
Co jeśli brak tych kostek, czy mogę się wpiąć w ECU, czy musi być sterownikt tempomatu?
ja np w fiacie bravo2 wpinałem sie w ecu i wszystko ok , tylko musisz miec schemat pod które piny w kostce do ecu sie wpiąć , zasilanie to wiadomo weźmiesz już w kabinie z body comp ,
sterownik czyli co manetka ? , raczej by się przydała , bo jak będziesz załączał funkcje , kabelkami zwarę robił LOL
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.