PDA

Zobacz pełną wersję : Hałas, rzężenie przy ruszaniu



bender
23-04-2014, 16:11
To mój pierwszy post więc witam wszystkich!

Mam od jakiegoś czasu problem z bravą 1.2 16V(80KM). Przy ruszaniu choć trochę dynamicznym coś mi rzęzi pod maską. Wiadomo, silnik maleństwo więc trzeba go kręcić żeby była dynamika ale to rzężenie mnie martwi. Występuje na jedynce jak chcę ruszyć trochę szybciej a i czasem, jak gdzieś chcę się włączyć do ruchu i przeciągnę obroty na dwójce to i wtedy.
Tak podsumowując to wtedy jak ma duże opory. Kwestia na pewno nie wynika z obrotów bo często śmigam autostradą Toruń-Gdańsk 130-150km/h i jedzie gładziutko.
Przed tygodniem był wymieniany komplet sprzęgła to przy okazji był olej w przekładni wymieniony -stary był zmęczony ale żadnych opiłków nie było - i były przeguby przejrzane - wszystko w porządku.
No i tu pomysły się skończyły - jedyne co pozostało to skrzynię otwierać, ale skoro olej był czysty to znaczy, że nic tam nie trze.

Auto ma przejechane 193tyś i silnik ani skrzynia nie były jeszcze tykane. Od początku serwisowany był częściej niż podaje producent, zawsze na oryginalnych częściach. Chciałbym go utrzymać w takim stanie w jakim go od ojca odkupiłem bo sentyment mam ;)

Zdarzyło się może komuś coś podobnego?

Spróbuję nagrać jakiś filmik ale nie wiem czy tak z telefonu będzie coś słychć

mjetek
23-04-2014, 19:15
Kolego. ja mam coś takiego na każdym biegu na rozgrzanym silniku, przy większym obciążeniu silnika słychać takie rzężenie (np. jadąc na niskich obrotach na 3/4 biegu,i dodając trochę więcej gazu). Sam też nie wiem co to może robić, skrzynia działa jak należy, olej wymieniony. Myślałem że może wpada w rezonans osłona kolektora bo brak na nim jednej śrubki, ale sam już nie wiem.
Czytałem gdzieś że takie odgłosy może wydawać rozrząd, jakiś napinacz rolka itp.

Może koledzy bardziej ogarnięci coś podpowiedzą.

bender
24-04-2014, 14:17
No właśnie rozrząd był zawsze co 50 tyś. robiony; tzn. pasek i rolki. I tak idąc tym schematem w sumie wypadała by kolejna wymiana za 6 tyś. Chociaż w sumie to producent podaje ok. 80tyś. więc jeszcze spory zapas.

slavek73
27-04-2014, 16:49
Najprawdopodobniej zużyty 1 bieg? Tam jest łożysko od biegu... (słowa mechanika) - miałem tak z piątym biegiem.

bender
16-07-2014, 01:25
Piszę jako ciekawostkę - problem rozwiązany! Okazało się, że jedna z poduszek silnika była ciasno skręcona i się zapiekła, stąd trzymała na sztywno, przenosząc drgania na karoserię. Poduszka wymieniona, trochę było jeżdżone na wpół dokręcone aż się nie ułożył silnik, skontrowane i teraz wszystko w porządku.