PDA

Zobacz pełną wersję : Błędne wskazanie prędkości



ggdob
23-04-2014, 14:21
Chciałbym poprosić doświadczonych użytkowników Fiata Stilo lub kogoś kto się zetknął z takim problemem o pomoc w zdiagnozowaniu błędnego wskazania prędkości w tym przypadku zaniżonego wskazania i to znacznie około 4x mniej.
Test wskaźników wykonywany z komputera powoduje prawidłowy wychył wskazówek.
Licznik kilometrów miga nie daje się tego wyłączyć.
Poza tym samochód odpala i jeździ bez problemów.

egon
23-04-2014, 14:23
Jesli licznik km mruga, to trzeba zrobić osiowanie proxy ;)

Tosterkovsky
23-04-2014, 20:57
4x razy mniej? na liczniku pokazuje Ci 25km/h, a jedziesz stówę? :eek:
co do mrugania, to właśnie proxi trzeba zrobić. A po proxi przydałoby się mieć card code ;)

ggdob
24-04-2014, 09:00
Tak, zamyka drzwi przy rzeczywistej 80 km/h a na liczniku jest 20,
Spróbuję dzisiaj zrobić osiowanie proxi.

ggdob
24-04-2014, 12:26
Czemu przy pomocy FES 3.6 i Elm 327 mogę połączyć się tylko z ECU a przy próbie połączenia do pozostałych urządzeń (w tym do nadwozia aby wykonać osiowanie) dostaję komunikat o niepewnym połączeniu ?

egon
24-04-2014, 12:42
Musisz miec odpowiednie przejsciówki ;)

ggdob
24-04-2014, 13:25
Czy możesz uściślić co znaczy odpowiednie przejściówki czy może odpowiedni program ?

qronax
24-04-2014, 15:11
do stilo nie trzeba przejściówek - chyba że mówimy o innym aucie
sprawdź na starszym (FES) i nowszym (MES) oprogramowaniu. u mnie najlepiej sprawdza się wersja 2.X

ggdob
24-04-2014, 16:28
Mówimy o Stilo 1,9 JTD.
Do tej pory sprawdzałem na FES 3.3, 3.6 i MES 1.7. Zachowują się tak samo tzn. łączą się z ECU i nic poza tym.

DamBag
24-04-2014, 16:39
Mówimy o Stilo 1,9 JTD.
Do tej pory sprawdzałem na FES 3.3, 3.6 i MES 1.7. Zachowują się tak samo tzn. łączą się z ECU i nic poza tym. Widocznie masz nieprzerobiony ELM pod Fiata, więcej info: Multiecuscan - View topic - FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE) (http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493)

egon
24-04-2014, 19:11
Z tego co wiem to ELMem połączysz się tylko z ECU i chyba własnie z nadwoziem, ale z poduszkami i ABSem juz na pewno nie ;)

qronax
24-04-2014, 23:25
Z tego co wiem to ELMem połączysz się tylko z ECU i chyba własnie z nadwoziem, ale z poduszkami i ABSem juz na pewno nie ;)
owszem, ale kolega chce zrobić osiowanie (przynajmniej tak wnioskuje po wzmiance parę postów wyżej) a to dokona tylko przez elm327

pimikiel
25-04-2014, 01:10
Ja kablem mogę się podłączyć pod wszystko, prócz wspomagania i abs, a elm bluetooth łączy się tylko z ECU. Może kabel jest niewydolny/nieprawidłowy do zrobienia osiowania?

ggdob
25-04-2014, 16:40
Mam dwa Elm-y, jeden w wersji 1,4 drugi 1,5a i oba zachowują się tak samo. Spróbuję jeden przerobić tzn. usunąć mu rezystor i zobaczymy.
Rozmawiałem też w międzyczasie z gościem z Viakena, który mi powiedział, że komercyjna wersja FES i MES (nie scrackowana) działa z Elm bez żadnych przeróbek.

ggdob
26-04-2014, 13:02
Usunąłem nieszczęsny opornik R04 i Elm zaczął się łączyć z pozostałymi urządzeniami w samochodzie (oprócz ABS i poduszki).
Zrobiłem osiowanie. Przestał migać licznik kilometrów.
Prędkość wróciła na prędkościomierz. Przez pewien czas było dobrze.
Teraz prędkościomierz nie schodzi do zera. Prędkościomierz pokazuje prędkość (wydaje mi sie że dobrze) ale od pozycji wyjściowej tzn. jeżeli wskazówka została na 50 to prędkość jest sumą 50 + aktualna.
Przejechałem wymierzony odcinek trasy i licznik dzienny wskazał prawidłową liczbę km.
Co teraz radzicie ? Czy to bedzie tablica wskaźników do wymiany ?

pimikiel
26-04-2014, 15:19
Spróbuj wykonać test prędkościomierza, lub test całych zegarów (Wskaźniki (ICP) -> Instrument Panel Visteon -> F6 testy -> prędkościomierz lub test wskaźników). Wskazówka/wskazówki (w zależności od rodzaju testu) powinny przejechać od 0 do max i wrócić, a potem znów zacząć wskazywać wartości aktualnie mierzone.

ggdob
26-04-2014, 16:15
Zrobiłem test nawet wcześniej niż przeczytałem Twoją wskazówkę. Prędkościomierz wychylał się na max i wracał na te nieszczęsne 50 km/h.
Chwilę potem wyjąłem wskaźniki, rozebrałem obudowę, wskazówka prędkościomierza wyraźnie trudniej się obracała niż np. obrotomierz a także silniczek krokowy prędkościomierza i jego okolice były ciepłe a pozostałe silniczki nie. Więc wydaje mi się, że to może być uszkodzenie silnika krokowego.

mati16v
27-04-2014, 00:48
Miałem podobnie tylko że ja uszkodziłem silniczek z własnej winy, kupiłem niesprawne zegary za 30zł i przelutowałem krokowca, wrazie co mogę ci odstąpić jeden silniczek za parę groszy ;)

ggdob
27-04-2014, 11:21
Oczywiście jestem zainteresowany tym silniczkiem.
Ale mam pytanie - jak wygląda sprawa z tablicami wskaźników od angielskich wersji. Czy dają się adaptować ?
Ceny tych wskaźników są niższe niż wersji europejskich.

pimikiel
27-04-2014, 11:32
Jezeli chodzi o uzytkowanie takich zegarow to bodajze wystarczy FESem/MESem przestawic kilometry na mile

ggdob
27-04-2014, 13:50
Opcja wyboru jednostki km/h lub mil/h jest dostępna z Menu zegarów. Chodziło mi o inne przeciwwskazania. Niższa cena tych zegarów jest chyba czymś spowodowana ?

mati16v
27-04-2014, 23:11
Można je normalnie założyć do Europejczyka, i tak trzeba osiować, km wybieramy w opcjach zegarów jedynie różni się wtedy tarczą prędkościomierza ;)

ggdob
02-05-2014, 20:57
Po wymianie silniczka krokowego prędkościomierza prędkość jest wskazywana poprawnie. Dziękuję wszystkim którzy starali się mi pomóc.

mati16v
04-05-2014, 17:29
Fajnie że mogłem pomóc i już działa jak należy ;)